kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?

Data: 2009-04-29 14:11:59
Autor: AleX EB Germany
kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?

Użytkownik "J.S"
Zapewnił mnie że po podpisaniu umowy między nami /co uczyniliśmy/ wystarczy
odbyć typową ścieżkę czyli akcyza, skarbowy, wydział komunikacji....

Dzisiaj sie dowiedziałem że nie koniecznie bo samochód nie został w Danii
wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć
już raczej nie...

Po wejsciu do UE byl obowiazek posiadania wyrejestrowanego juz auta sprowadzonego z innego kraju.
Teraz cos sie pozmienialo i 90% urzedow nie zwraca uwagi na to czy auto jest wyrejestrowane czy tez nie
bo w mysl przepisow kazdy Wydzial Komunikacji i tak powiadamia urzad za granica o rejestracji danego autka.

Pozostaje 10% urzedow i urzednikow ktorzy mysla po starych zasadach i tu moze byc roznie. Jak jest u Ciebie nie wiem,
to musisz sam sprawdzic.

- Zgłosić na Policji /w/g mnie sprzedawca sprzedał auto z wada prawną/ ale
może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i przedmiot
sprzedaży jest wolny od wad       prawnych...

Raczej nic nie wygrasz bo auto nie ma wad prawnych. Kiedys przerabialem ten temat chlopakowi ktory kupil auto w
DE z kserokopia karty pojazdu wloskiej i bylo bardzo, bardzo ciezko.

- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go
zarejestrować w Polsce?
- Co z tym dalej zrobić?
Akcyze mozesz zaplacic i zawsze ja potem odzyskac. Nie ma z tym wiekszego problemu, poza samym lataniem i pisaniem wnioskow.

kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?