kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?

Data: 2009-04-29 19:43:15
Autor: mak
kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?

3 dni temu nabyłem w drodze kupna samochód sprowadzony z Danii i nie
przerejestrowany, do samochodu sprzedawca dołączył dowód rejestracyjny,
ubezpieczenie, umowę między nim a poprzednim właścicielem /wszystko
oczywiście w języku tambylców/, kuczki itd....

Zapewnił mnie że po podpisaniu umowy między nami /co uczyniliśmy/ wystarczy
odbyć typową ścieżkę czyli akcyza, skarbowy, wydział komunikacji....

Dzisiaj sie dowiedziałem że nie koniecznie bo samochód nie został w Danii
wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć
już raczej nie...

i kilka pytań:

- Zgłosić na Policji /w/g mnie sprzedawca sprzedał auto z wada prawną/ ale
może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i przedmiot
sprzedaży jest wolny od wad       prawnych...
- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go
zarejestrować w Polsce?
- Co z tym dalej zrobić?

Osobnik zbył Ci auto - sprawdziłeś z dane dowodem etc?

Dania jest w UE

W związku z tym, możesz przeprowadzić całą procedure normalnie - Wydz. Komunikacji obowiązany jest odesłać dokumenty do Danii

Pozostaje tylko problem, czy auto nie jest kradzione, dokumenty nie sa lewe a sprzedawca nie jest słupem...

W każdym razie - jeżeli nie ma min w/w  - normalnie rejestrujesz - auto NIE MUSI być wyrejestrowane (UE)

maki

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4042 (20090429) __________

Data: 2009-04-29 22:33:28
Autor: J.S

Użytkownik "mak" <makes_auto@web.de> napisał w wiadomości news:gta453$mum$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Dowód osobisty sprawdziłem, mam nawet ksero jego dowodu... dzisiaj odwiedziłem Urząd Celny i okazuje się że to ON ma obowiązek opłaty akcyzy.... ja chciałem to zrobić ale powiedziano mi że nie mogę mimo że chcę..... po weekendzie będę "walczył" dalej co z tym mieniem ruchomym zrobić....

kupiłem "prawie samochód", co z tym zrobić?