kupilibyście? ja tak

Data: 2012-10-18 18:14:07
Autor: ToMasz
kupilibyście? ja tak
witam

czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"
http://antyweb.pl/na-takiego-smartfona-moze-byc-spore-zapotrzebowanie/

ToMasz

Data: 2012-10-18 16:56:53
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Thu, 18 Oct 2012 18:14:07 +0200, ToMasz wrote:
[...]

Jesli czas pracy bylby odpowiednio dlugi, to owszem. Tylko ze kindle z
wlaczonym radiem zyje ok tygodnia, bez kolo 2 mcy. A telefon w trybie
samolocika to troche traci sens ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-19 05:42:44
Autor: Dominik & Co
kupilibyście? ja tak
Dnia 18.10.2012 Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał/a:

Jesli czas pracy bylby odpowiednio dlugi, to owszem. Tylko ze kindle z
wlaczonym radiem zyje ok tygodnia, bez kolo 2 mcy. A telefon w trybie
samolocika to troche traci sens ;-)

Są telefony Samsunga żyjące spokojnie koło miesiąca na czuwaniu, więc się da :-)

Oczywiście jakby gadać czy słuchać mp3 to zużycie energii rośnie.
Ale w omawiany gadżecik spokojnie można wsadzić przecież
znacząco większą baterię, niż w tych klasycznych telefonach.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2012-10-19 06:49:59
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Fri, 19 Oct 2012 05:42:44 +0000 (UTC), Dominik & Co wrote:
> [...]
> samolocika to troche traci sens ;-)

 Są telefony Samsunga żyjące spokojnie koło miesiąca na czuwaniu,  więc się da :-)

IMO *telefon*. 2370. 27xx wg moich znajomych to juz realnie tylko kilka
dni niezbyt intensywnego uzywania.

 Oczywiście jakby gadać czy słuchać mp3 to zużycie energii rośnie.
 Ale w omawiany gadżecik spokojnie można wsadzić przecież
 znacząco większą baterię, niż w tych klasycznych telefonach.

Hm, tylko wiesz... W newsie byl telefon z Andkiem. Mozna Androida miec,
mozna uzywac. Uzywany bedzie zarl prad, nie ma zmiluj. Zmierzam do tego,
ze wsadzenie einka zamiast LCD niekoniecznie musi jakis cud uczynic.

A jak chce telefonu do ,,leż i czuwaj'' to moj R520m wciaz zywy i pod
dyche zyje jeszcze na baterii ;-)

Data: 2012-10-19 07:00:56
Autor: Dominik & Co
kupilibyście? ja tak
Dnia 19.10.2012 Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> napisał/a:

IMO *telefon*. 2370. 27xx wg moich znajomych to juz realnie tylko kilka
dni niezbyt intensywnego uzywania.

Wystarczy jeden dla potwierdzenia "że się da" :-)

Hm, tylko wiesz... W newsie byl telefon z Andkiem. Mozna Androida miec,
mozna uzywac. Uzywany bedzie zarl prad, nie ma zmiluj. Zmierzam do tego,

Ale też można wybrać jakiś oszczędniejszy procesor,
przecież do filmów ani GUI-glutożelków to i tak się nie nadaje.
Parę procesów w tle (nagrywaczka, blacklista, poczta czy co tam kto
lubi) nie musi wtedy aż tak konsumować prąd.

ze wsadzenie einka zamiast LCD niekoniecznie musi jakis cud uczynic.

Jeśli tylko na tym się poprzestanie- to oczywiste, że nie.
Ale duży, cały czas widoczny ekran to super sprawa- masz jak na dłoni
godzinę, spotkania, sprawy do załatwienia, nieodebrane połączenia, ostatnie maile, wiadomości, pogodę czy co tam trzeba- a bateria nie pada po kilkunastu godzinach.

A jak chce telefonu do ,,leĹź i czuwaj'' to moj R520m wciaz zywy i pod
dyche zyje jeszcze na baterii ;-)

A gdzie mogę kupić taki (lub podobny) _nowy_ telefon? :-)

Data: 2012-10-19 07:41:06
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Fri, 19 Oct 2012 07:00:56 +0000 (UTC), Dominik & Co wrote:
> IMO *telefon*. 2370. 27xx wg moich znajomych to juz realnie tylko kilka
> dni niezbyt intensywnego uzywania.

 Wystarczy jeden dla potwierdzenia "że się da" :-)

Tak, tylko przyjrzyj się co on potrafi. A my tu mowimy jednak o
telefonie z OSem ze smartfona...

> Hm, tylko wiesz... W newsie byl telefon z Andkiem. Mozna Androida miec,
> mozna uzywac. Uzywany bedzie zarl prad, nie ma zmiluj. Zmierzam do tego,

 Ale też można wybrać jakiś oszczędniejszy procesor,

Ja czasem musze *uzywac* Huaweia 8500. Uwierz, nie chcesz
oszczedniejszego procesora...

> [...]

 godzinę, spotkania, sprawy do załatwienia, nieodebrane połączenia,  ostatnie maile, wiadomości, pogodę czy co tam trzeba- a bateria nie pada  po kilkunastu godzinach.

No to od tego zaczalem -- uzyteczny ten telefon bedzie wtedy, gdy to
bedzie *smartfon* ktory pozyje kilka dni uzywany. Jak to bedzie +50%, to
ja jednak wole kolorowy LCD.

> A jak chce telefonu do ,,leż i czuwaj'' to moj R520m wciaz zywy i pod
> dyche zyje jeszcze na baterii ;-)

 A gdzie mogę kupić taki (lub podobny) _nowy_ telefon? :-)

Na gorze posta masz wymienionego Samsunga B2370. Ja w Solidy nie
wchodze, bo ten Eryk wciaz jest sprawny... Jak padnie, to pewnie nabede.

PS. Byla kiedys jakas Motorolka z epapierem (F3?), szalu nie bylo...

Data: 2012-10-19 12:21:23
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
Użytkownik "Michal Tyrala"  napisał w wiadomości
> [...]

 Ale też można wybrać jakiś oszczędniejszy procesor,

Ja czasem musze *uzywac* Huaweia 8500. Uwierz, nie chcesz

Zalezy. Odpalam odtwarzacz MP3 na nokii C6 ... 100mA leci. Pod warunkiem ze ekran ciemny, bo ekran bierze kolejne 100.

Stary SE K550 przy odtwarzaniu nie wiem ile bral, musi parokrotnie mniej, a gral ... zasadniczo tak samo.

To ze procesor jest szybki gdy potrzeba, nie znaczy ze nie moze byc oszczedny gdy nie potrzeba szybkosci.

W przypadku Androida dochodzi niestety emulowana Java - to moze duuuzo kosztowac.

No to od tego zaczalem -- uzyteczny ten telefon bedzie wtedy, gdy to
bedzie *smartfon* ktory pozyje kilka dni uzywany. Jak to bedzie +50%, to
ja jednak wole kolorowy LCD.

Ale to tez znaczy ze zamiast dwoch dni wytrzymuje kilka dni, tzn 3 :-)

J.

Data: 2012-10-23 22:33:43
Autor: Grzexs
kupilibyście? ja tak

Na gorze posta masz wymienionego Samsunga B2370. Ja w Solidy nie
wchodze, bo ten Eryk wciaz jest sprawny... Jak padnie, to pewnie nabede.

PS. Byla kiedys jakas Motorolka z epapierem (F3?), szalu nie bylo...

Bo wyświetlacz ma 2 wiersze po 6 znaków.

Moim zdaniem ta Motorolka bije na głowę wszelkie wynalazki dla emerytów.

--
Grzexs

Data: 2012-10-18 18:00:26
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
[...]

Moim zdaniem zapotrzebowanie bedzie bardzo małe. Współczesne smartfony są już całkiem nieźle czytelne w pełnym Słońcu (o ile
nie są oblepione jakąś idiotyczną folią) a wady e-inku są w dzisiejszych
zastosowaniach smartfonĂłw moim zdaniem nie do zaakceptowania.

Data: 2012-10-18 18:23:11
Autor: Piotr M
kupilibyście? ja tak
W dniu 18.10.2012 o 18:14 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>  pisze:

witam

czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu  ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"

"Łyknie" ten, który nie jest nerwowy i wytrzyma odświeżanie..
Zastanawiam się, czy dobrym ruchem było wsadzenie tam Androida..

--
Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-10-18 20:47:51
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-18 18:14, ToMasz wrote:
witam

[...]

To wlasnie bylaby rewolucja, ktorej oczekiwalbym np po premierze iPhone 5 a nie powiekszenia ekranu o pol cala: ekran z trybem e-ink, gdzie czujnik przy odpowiednim naslonecznieniu przelacza wyswietlacz w ten tryb ze zwyklego ekranu.

Data: 2012-10-18 19:42:39
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-18 18:14, ToMasz wrote:
witam

[...]

Brakuje Ci czegoś w pełnym słońcu na iPhone4?

Data: 2012-10-18 21:44:17
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-18 18:14, ToMasz wrote:
witam

[...]

Tego samego czego w innych smartfonach.

Data: 2012-10-18 19:48:54
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-18 18:14, ToMasz wrote:
witam

[...]

Dziwne... Naklejałeś jakąś folię?

Data: 2012-10-18 21:52:18
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

[...]

Tak, dlaczego pytasz?

Data: 2012-10-18 19:59:50
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

To zdejmij ją, umyj dokładnie ekran spirytusem i sprawdź w słońcu
czytelność ekranu jeszcze raz...

Kładąc na ekran jakąkolwiek folię drastycznie pogarszasz zdolności ekranu
do tłumienia odblasków. Testowałem kika rodzajów dostępnych tu w sklepach
folii do iPhone i każda pogarszała kontrast w słońcu.

Dodatkowo należy uważać na testowanie w okularach przeciwsłonecznych jeśli
mają polaryzatory, bo też pogarszają jakość ekranu.

Data: 2012-10-18 22:06:51
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

[...]

Przez jakis czas mialem ekran bez folii. Nie bylo wielkiej roznicy. Owszem, zapewne nie ma warstwy antypaluchowej, tyle ze nie tutaj lezy problem. Glowna kwestia jest jasnosc ekranu i w tym przypadku to walka z wiatrakami - nie przebijesz Slonca. Owszem, mozna dopalic podswietlaniem, bedzie lepiej ale i tak daaaaaleko do e-ink.
Dzwonienie, inne podstawowe czynnosci mozna wykonywac bez problemu problemu jednak juz dluzsze www jest meczace.

Data: 2012-10-18 21:23:06
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Chyba sie nie rozumiemy - oczywiscie ze e-link bije te ekrany na lopatki w
pelnym sloncu. Tu nie protestuje.

Chodzi mi o to ze uzywalnosc dzisiejszych smartfonow w sloncu jest juz
wystarczajaca aby nie trzeba bylo koniecznie poswiecac jego funkcjonalnosc
przez uzycie e-ink.

Data: 2012-10-18 23:27:10
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

[...]

Wg mnie smartfony w pelnym sloncu sa uzywalne i niewiele wiecej.
Natomiast za nic nie poswiecilbym obecnego ekranu na rzecz e-ink, chcialbym jednak rozwoj zaczal zmierzac w bardziej praktycznym kierunku jak chocby hybryda wyswietlaczy niz obecna walka na jadra...ze tak powiem.

Data: 2012-10-18 21:41:37
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Ciesze sie ze ustalilismy w tym temacie pelna zgodnosc :)

Data: 2012-10-19 00:16:10
Autor: J.F.
kupilibyście? ja tak
Dnia Thu, 18 Oct 2012 23:27:10 +0200, atm napisał(a):
Wg mnie smartfony w pelnym sloncu sa uzywalne i niewiele wiecej.
Natomiast za nic nie poswiecilbym obecnego ekranu na rzecz e-ink,

Ale e-ink, czy czarno-bialy ? Bo w sloncu dobrze tez widac LCD cz-b, sa nawet odmiany kolorowe, tylko
kolory kiepskie..

A w przyszlosci - moze wymysla kolorowy e-paper.

J.

Data: 2012-10-19 08:59:18
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-10-19 00:16, J.F. pisze:
[...]

juz jest
a przynajmniej sa testy

Data: 2012-10-19 10:07:30
Autor: kakmar
kupilibyście? ja tak
Dnia 19.10.2012 AL <al@skads.tam.pl> napisał/a:
[...]

Jest już kilka na rynku, Jetbook Color, Kyobo Mirasol. Tyle że na model "popularny" to trzeba jeszcze chwilę poczekać.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-10-20 08:44:35
Autor: Marek
kupilibyście? ja tak
On Thu, 18 Oct 2012 23:27:10 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
Natomiast za nic nie poswiecilbym obecnego ekranu na rzecz e-ink,

Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali Ĺźe tylko eink jest najlepszy w słońcu. Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o duĹźej rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać.  Są podobno juĹź bistabilne pasywne co nie potrzymują odświeĹźania (nie mylić z irytujacym odświeĹźaniem eink'a), to pod kątem zuĹźycia baterii powinny być porĂłwnywalne z eink. Bardziej bym się zdecydował na taki pasywny lcd niz na eink.

--
Marek

Data: 2012-10-20 09:39:51
Autor: J.F.
kupilibyście? ja tak
Dnia Sat, 20 Oct 2012 08:44:35 +0200, Marek napisał(a):
On Thu, 18 Oct 2012 23:27:10 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
Natomiast za nic nie poswiecilbym obecnego ekranu na rzecz e-ink,

Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali że tylko eink jest najlepszy w słońcu.

Po to go wymyslili. Papier sobie radzi, a on sie wiele od papieru nie
rozni.

Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o dużej rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać.

Pasywny w jakim sensie ? Nadal potrzebne cos typu TFT.

J.

Data: 2012-10-20 14:58:18
Autor: Marek
kupilibyście? ja tak
On Sat, 20 Oct 2012 09:39:51 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Pasywny w jakim sensie ? Nadal potrzebne cos typu TFT.

 http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display#section_5

SzczegĂłlnie akapit dotyczący zastosowania w "direct sunlight". Oczywiście kontrast einka jest trochę większy niĹź lcd . Ale np. telefon z takim lcd mĂłgłby wyglądać bardziej ciekawie: telefon to praktycznie sama tafla lcd,  przezroczysta.Na jednej krawędzi np. dolnej, waski pasek nieprzejrzysty zawierajacy elektronikę i baterie. Podświetlenie w nocy moĹźnaby uzyskać dodając drugą rozpraszajaca tafle za lcd (teĹź przezroczystą) dawałaby podswietlanie w nocy nie tracąc efektu przejrzystości. Ostatnio eksperymentowalem z przebudowa lcd cog aby uzyskać efekt przezroczystości nie tracąc moĹźliwość odczytu w nocy i nie powiem efekt wyszedl fajny. Skoro w warunkach amatorskich da się zbudowac fajny wyświetlacz z "zwykłego" lcd to co dopiero w przemysłowych.

--
Marek

Data: 2012-10-20 18:14:53
Autor: J.F.
kupilibyście? ja tak
Dnia Sat, 20 Oct 2012 14:58:18 +0200, Marek napisał(a):
On Sat, 20 Oct 2012 09:39:51 +0200, "J.F."
Pasywny w jakim sensie ? Nadal potrzebne cos typu TFT.

 http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display#section_5

Szczególnie akapit dotyczący zastosowania w "direct sunlight".

Oraz "Slow response times and poor contrast are typical of passive-matrix
addressed LCDs with too many pixels."

Oczywiście kontrast einka jest trochę większy niż lcd . Ale np. telefon z takim lcd mógłby wyglądać bardziej ciekawie: telefon to praktycznie sama tafla lcd,  przezroczysta.Na jednej krawędzi np. dolnej, waski pasek nieprzejrzysty zawierajacy elektronikę i baterie. Podświetlenie w nocy możnaby uzyskać dodając drugą rozpraszajaca tafle za lcd (też przezroczystą) dawałaby podswietlanie w nocy nie tracąc efektu przejrzystości. Ostatnio eksperymentowalem z przebudowa lcd cog aby uzyskać efekt przezroczystości nie tracąc możliwość odczytu w nocy i nie powiem efekt wyszedl fajny. Skoro w warunkach amatorskich da się zbudowac fajny wyświetlacz z "zwykłego" lcd to co dopiero w przemysłowych.

Mozna ... ale czy jest sens ? Krajobraz zamierzasz podziwiac przez
wyswietlacz ? J.

Data: 2012-10-21 08:45:28
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Sat, 20 Oct 2012 08:44:35 +0200, Marek wrote:
 Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali że tylko eink jest najlepszy w  słońcu.

A nie jest?

 Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o dużej  rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać.

LCD nie jest czarno-biały, predzej monochromatyczny. Uscislajac, chodzi
o to, co nie jest czarne. Porownanie czytania na Kindle'u z czytaniem na Palmie czy psionie nie
wypada jednak korzystnie dla tych drugich.

Data: 2012-10-18 23:23:42
Autor: Animka
kupilibyście? ja tak

Tego samego czego w innych smartfonach.

Dziwne... Naklejałeś jakąś folię?

Tak, dlaczego pytasz?

Hahahahaha

To zdejmij ją, umyj dokładnie ekran spirytusem i sprawdź w słońcu
czytelność ekranu jeszcze raz...

Tez tak robię czasami, ale dzisiaj przetarłam szmatką z mikrofibry, którą miałam w komplecie do tabletu i muszę przyznać, że ta szmatka jest super. Bez żadnego wysiłku wyświetlacz telefony śliczny.

--
animka

Data: 2012-10-18 21:15:20
Autor: J.F.
kupilibyście? ja tak
Dnia Thu, 18 Oct 2012 18:14:07 +0200, ToMasz napisał(a):
czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"
http://antyweb.pl/na-takiego-smartfona-moze-byc-spore-zapotrzebowanie/

Kindla lyka.

Niestety - do gier sie nie nadaje, do internetu slabo, do nawigacji slabo,
do emaili znosnie, do czytania ksiazek na plazy dobrze ... ogolna ocena
dosc slaba ... najlepiej jakby mial dwa wyswietlacze :-)

J.

Data: 2012-10-19 05:37:08
Autor: Dominik & Co
kupilibyście? ja tak
Dnia 18.10.2012 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał/a:

czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"

Zapotrzebowanie jest, pytanie jak wielkie.

Osobiście byłbym potencjalnie zainteresowany, choć oczywiście
to zależałoby od ceny.

Data: 2012-10-19 08:57:44
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-10-18 18:14, ToMasz pisze:
[...]

ale podobne telefony (nie smartfony) juz byly pare lat temu - Motorola F1 (jak dobrze kojarze).
Jakos nie widac popularyzacji tego pomyslu u innych producentow.

A w przypadku smartfona, ekran e-Ink jest troche.... nie na miejscu (czas odswiezania).
No chyba, ze to ma byc maly ebook z funkcja telefonu - to OK :)

Data: 2012-10-19 09:40:54
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-19 08:57, AL wrote:
[...]

Motorola F3....tak potluczonego telefonu w zyciu nie widzialem i wcale nie mam na mysli wyswietlacza. Napisanie i wyswietlenie smsa to byl niezly hardcore. Zreszta tak bylo chyba z kazda opcja. Wyswietlacz zas byl calkiem fajny, szkoda ze zmarnowali ten pomysl.

Data: 2012-10-19 12:25:43
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
A w przypadku smartfona, ekran e-Ink jest troche.... nie na miejscu (czas odswiezania).
No chyba, ze to ma byc maly ebook z funkcja telefonu - to OK :)

A co za smart funkcje maja byc na smartfonie ?

Bo tak mi sie wydaje ze nawet wolny wyswietlacz bedzie wystarczajaco szybki dla wielu potrzeb.
Ogladanie filmow ucierpi, szybkie gry ucierpia ... ale na reszcie powinien wystarczyc, w koncu nie trwa zmiana 5 sekund.

J.

Data: 2012-10-24 18:08:49
Autor: news.neostrada.pl
kupilibyście? ja tak
[...]

Kruca... Kupuję od razu. Jak się przez chwilę zastanowiłem to kolor mi nie potrzebny. Dzwonię, Słucham radia i mp3. pstrykam fotki.
Nie siedzę w necie, nie oglądam fimów bo to mordęga jest. Fotki też tylko na kompie. Nawigacja. Jeśli ekran byłby na prawdę czytelny to i nawi da radę.
Dlaczego tak późno??? :-)

Data: 2012-10-24 20:53:42
Autor: Piotr M
kupilibyście? ja tak
W dniu 24.10.2012 o 18:08 news.neostrada.pl <z@z.pl> pisze:

Kruca... Kupuję od razu. Jak się przez chwilę zastanowiłem to kolor mi  nie potrzebny.

Nie chodzi o kolor.
Wiesz jak długo czasu trwa odświeżenie tego typu ekranu?

--
Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-10-24 20:59:50
Autor: news.neostrada.pl
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-10-24 20:53, Piotr M pisze:
Nie chodzi o kolor.
Wiesz jak długo czasu trwa odświeżenie tego typu ekranu?

Mam Satio. Chcesz powiedzieć że będzie dużo gorzej w zastosowaniach takich jak napisałem?

Data: 2012-10-25 12:16:31
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
Użytkownik "news.neostrada.pl"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale po co ci taki wyswietlacz do radia i mp3 ?
Kazdy inny tez sie nada :-)

J.

Data: 2012-10-26 00:32:14
Autor: Bydlę
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-25 10:16:31 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

[...]

I ma kupić specjalny wyświetlacz do wybrania piosenki?
;)

Lepsze pytanie byłoby o ostatnią wymienioną czynność...

--
Bydlę

Data: 2012-10-26 17:22:14
Autor: news.neostrada.pl
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-10-26 00:32, Bydlę pisze:
I ma kupić specjalny wyświetlacz do wybrania piosenki?
;)

Po to żeby do jasnej... w biały dzień coś było widać :-)

Lepsze pytanie byłoby o ostatnią wymienioną czynność...

O fotki? Nie robię artystycznych. Pstrykam dla siebie, dla zapamiętania dla wygody, nie oglądam na tel. Nie mam problemów z zafarbami ;-) przekłamaniem kolorów, interesuje mnie co najwyżej ostrość i kadr.

Data: 2012-10-26 22:06:17
Autor: Bydlę
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-26 15:22:14 +0000, "news.neostrada.pl" <z@z.pl> said:

[...]

O fotki?

Tak - nigdy nie widziałem takiego rozwiązania, ale gdy próbuję sobie wyobrazić, to wychodzi mi, że mógłbym ustawić tylko kadr. I nie jestem przekonany, czy _mi_ to wystarczyłoby. :-)

nie oglądam na tel.

Tego nawet nie próbowałem rozważać.
:-)))

interesuje mnie co najwyżej ostrość(...)

No właśnie tu widzę (!) problemy.
--
Bydlę

Data: 2012-10-27 00:03:38
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

interesuje mnie co najwyżej ostrość(...)

No właśnie tu widzę (!) problemy.

Wystarczyloby wskazanie palcem na co ma byc ustawiana ostrosc i potwierdzenie dzwiekowe jak ma to miejsce na przyklad w SGS2.

Zastanawiam sie skad bierze sie ten energetyczny "cud nad Wisla".
W ostatnich dniach dosc rzadko korzystalem z SGS2. Chodzi na jednym
ladowaniu nieco ponad 3 dni. Zostalo jeszcze 43%. Ekran byl w tym czasie wlaczony 1h 30min i laduje na drugim miejscu jako najwiekszy pochlaniacz energii (24%). Na pierwszym miejscu jest czuwanie sieci (26%). Nie sadze zeby zmiana ekranu dala jekies ekstraordynaryjne wydluzenie czasu pracy na jednym ladowaniu. Najwieksza korzyscia bedzie po prostu duza czytelnosc w pelnym sloncu. Bedzie to kluczowa zaleta, ktora pociagnie za soba szereg wad. Podobnie jak na przyklad telefony zabezpieczone przed upadkami - owszem wytrzymaja duzo ale automatycznie wplywa to na wielkosc i wyglad. Cos za cos. Osobiscie nie zamienilbym obecnego wyswietlacza na e-ink. Jednak chetnie zobaczylbym drugi wyswietlacz z tylu telefonu, z opcja przelaczania sie miedzy ekranami lub jeden wyswietlacz posiadajacy dwa tryby dzialania.

Data: 2012-10-27 15:26:40
Autor: Bydlę
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-26 22:03:38 +0000, atm <_@vp.pl> said:

Ekran byl w tym czasie wlaczony 1h 30min
Nie sadze zeby zmiana ekranu dala jekies ekstraordynaryjne wydluzenie czasu pracy na jednym ladowaniu.

Bo nie znasz tego parametru, który musiałbyś porównać:
czas pracy wyświetlacza z uśrednioną jakoś jasnością vs liczba zmian wyświetlanego obrazu.
Ale z tego, co napisałeś o procentowym udziale w zużyciu energii wychodzi, że przynajmniej jedna czwarta w nieco ponad 3 dni.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-10-27 22:50:47
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-27 15:26, Bydlę wrote:
On 2012-10-26 22:03:38 +0000, atm <_@vp.pl> said:

[...]

Dokladnie, wiesz gdyby to przekladalo sie na miesiac pracy... ale jeden dzien wiecej plus wszelkie wady e-inka i jedna zaleta. Mysle, ze sprzet znajdzie dosc waskie grono odbiorcow.

Data: 2012-10-27 12:38:34
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Fri, 26 Oct 2012 17:22:14 +0200, news.neostrada.pl wrote:
 O fotki? Nie robię artystycznych. Pstrykam dla siebie, dla zapamiętania  dla wygody, nie oglądam na tel. Nie mam problemów z zafarbami ;-)  przekłamaniem kolorów, interesuje mnie co najwyżej ostrość i kadr.

Epapier ma jednak dosc wolne odswiezanie, IMO kadrowanie juz moze
stanowic problem.

Swoja droga po *lekkim* góglaniu w temacie tytulowego urzadzenie nigdzie
się nie chwala aparatem, wiec moze go tam po prostu nie ma?

Data: 2012-11-05 13:14:50
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-10-18 18:14, ToMasz wrote:
witam

[...]

Jest jeszcze jedno zastosowanie e-ink w smartfonie: komputer treningowy.
Obecne wyswietlacze nie dosc, ze same z siebie sa srednio czytelne w swietle slonecznym to czesto sa dodatkowo przykryte folia uchwytu na ramie. Na koniec zas telefon szybko wylacza wyswietlacz a kombinowanie podczas biegania to wicej zachodu niz to warte. Takiego e-inka mogbym przyczepic do nadgarstka, wyswietlacz wlaczony na stale i problem bylby calkowicie rozwiazany.

Data: 2012-11-05 07:02:01
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k78aju$uj6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Używam na porządku dziennym iPhone4 w uchwycie na kierownicę
roweru (bez żadnej folii na ekranie) i obraz jest bardzo dobrze widoczny.
Uchwyt muszę wymienić bo ten co mam nie jest super dobry, ale jest...
Program jakiego używam, Endomondo, napisany jest tak, że oczywiście
nie gasi ekranu w czasie treningu więc powiem że masz sztuczne problemy.
Wczoraj zrobiłem w taki sposób 30 mil na rowerze na zachodnich
przedmieściach Chicago. Pogoda była super: słonecznie i chłodno.
Idealna właśnie na rower.

Data: 2012-11-05 14:34:14
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-11-05 14:02, Pszemol wrote:
[...]

Pszemol, zdradz prosze ile Ci placi Apple za promocje ich sprzetu.
Co prawda jest ona dosc nieudolna, dosc skutecznie mnie zraziles do iPhone'a. Reszte zrobil bezposredni kontakt z iPadem.
Ja wiem, ze iPhone ma najlepszy wyswietlacz na swiecie, slowo Retina nabiera tutaj zupelnie innego znaczenia: jasosc ekranu jest tak duza, ze jego tresc jest "wypalana" na siatkowce (retina) na czas, w ktorym mozna przeczytac na przyklad przeprosiny Apple'a skierowane do Samsunga.
Oczywiscie bezposrednie zestawienia w sieci prezentujace jakosc obrazu w sloncu na roznych telefonach klamia (m.in. 4S), bo w niektorych przypadkach wychodzi na to iz konkurencja jest nieco bardziej czytelna...
Uchwyt, o ktorym piszesz, z pewnoscia wspaniale pasuje do ramienia, bo ja pisalem o bieganiu, no chyba ze stucznie starasz sie znow forsowac wspanialosc Twojego iP.
Gratuluje, ze miales sloneczna pogode; dla mnie to nie mialo wiekszego znaczenia, Defy moge topic do 1m nie wspominajac o takich drobiazgach jak deszcz.
Pozdrawiam i raczej bez odbioru.

Data: 2012-11-05 12:06:09
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k78f8q$3fp$1node2.news.atman.pl...
On 2012-11-05 14:02, Pszemol wrote:
[...]

Czy możesz powstrzymać się od argumentów personalnych jak
te insynuacje że ktoś mi tu płaci za promocję sprzętu Apple?
Jestem użytkownikiem iPhone 4 od ponad dwu lat i jestem
z niego bardzo zadowolony - to co piszę wywodzi się z moich
bezpośrednich doświadczeń z kilkoma egzemplarzami iPhone 4.

[...]

Jasność ekranu iPhone 4 i redukcja odblasków od tego ekranu
(bez zamontowanych jakichś folii które wyraźnie psują tą zdolność)
jest wystarczająca abym używał go na porządku dziennym do
śledzenia jazdy na rowerze nawet w słoneczną pogodę.

Ty montujesz jakieś folie które psują Ci wrażenia i potem dziwisz
się że masz kiepską jakość ekranu, że masz odblaski - pretensje
miej do siebie lub do producenta folii dającego fałszywe obietnice.

Oczywiscie bezposrednie zestawienia w sieci prezentujace jakosc obrazu
w sloncu na roznych telefonach klamia (m.in. 4S), bo w niektorych przypadkach wychodzi na to iz konkurencja jest nieco bardziej czytelna...

Nie znam takich zestawień.

Uchwyt, o ktorym piszesz, z pewnoscia wspaniale pasuje do ramienia,
bo ja pisalem o bieganiu, no chyba ze stucznie starasz sie znow forsowac wspanialosc Twojego iP.

Nigdzie nie polecałem uchwytu do rowera do biegania.

Gratuluje, ze miales sloneczna pogode; dla mnie to nie mialo wiekszego znaczenia, Defy moge topic do 1m nie wspominajac o takich drobiazgach jak deszcz.

Wspomniałem o słonecznej pogodzie tylko dlatego że rozmowa była
o czytelności ekranu LCD na zewnątrz - słoneczna pogoda to dla tych
ekranów najgorsze warunki. Nie ma z nimi najmniejszych problemów
przy zachmurzeniu czy deszczowej pogodzie a tym bardziej w nocy:
przetestowałem na swoim rowerku oczywiście. W nocy trzeba nawet
mocno obniżyć jasność ekranu bo oślepia kierowcę rowera i drogę
słabo widać jak Ci się źrenice od zbyt jasnego iPhone zwężą.

Pozdrawiam i raczej bez odbioru.

Przykro mi - ale to tak nie działa na niusach. Nie chcesz rozmawiać?
To sam nie odpisuj a nie wyobrażaj sobie że mnie zmusisz do milczenia.

Data: 2012-11-05 20:38:03
Autor: z
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-11-05 19:06, Pszemol pisze:

Czy możesz powstrzymać się od argumentów personalnych jak
te insynuacje że ktoś mi tu płaci za promocję sprzętu Apple?

Napisz nam coś o sobie. To będzie ożywcza odmiana.
Czym się zajmujesz? W jakiej branży robisz? Jak organizujesz tyle czasu na pisanie. :-) Jakie masz hobby? Pojechałeś do stanów za chlebem czy robić karierę? Takie tam...
Twoje argumenty już znamy. Nudno się robi.

Data: 2012-11-05 21:59:48
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
z <z@z.pl> wrote:
[...]

Z takimi tematami chyba pomyliłeś grupy.

Tu nie jest news:alt.fanclub.pszemol!

Data: 2012-11-06 07:39:41
Autor: z
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-11-05 22:59, Pszemol pisze:

Tu nie jest news:alt.fanclub.pszemol!

Nie robię statystyk. Nie mam czasu.
Ale pobieżne spojrzenie na tutejsze posty...

Data: 2012-11-06 07:07:36
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5098b0ad$0$1318$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-11-05 22:59, Pszemol pisze:

Tu nie jest news:alt.fanclub.pszemol!

Nie robię statystyk. Nie mam czasu.
Ale pobieżne spojrzenie na tutejsze posty...

Zacznij od tego, że Ty napisz tu o sobie, OK?  :-)

p.s. sędzia nie mający czasu i pobieżnie rzucający
wyroki to nie jest dobry sędzia... ;-)

Data: 2012-11-06 19:57:03
Autor: Tomek
kupilibyście? ja tak

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał:

p.s. sędzia nie mający czasu i pobieżnie rzucający
wyroki to nie jest dobry sędzia... ;-)

Najlepszym sędzią Ty jesteś. Twoje wyroki na temat iPhona czy innych telefonów są zawsze wiarygodne, bo oparte na opowiadaniach, zdjęciach z netu, YT i pieprzenia kolegów co to przez 2 lata nie potrafią ogarnąć telefonu. Najlepszy Sędzia Pszemol Gawędziarz Inżynier Pieprzenia Bzdur.

Data: 2012-11-06 17:46:07
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"Tomek" <precz@ze.spamem> wrote in message news:k7bmiq$72b$1node1.news.atman.pl...
[...]

I już masz "z" adwokata... i to darmowego co bez opłaty szczeka na innych :-)

Data: 2012-11-06 21:42:03
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Tue, 6 Nov 2012 19:57:03 +0100, Tomek wrote:
 Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał:
[...]
[...]

Pardon, ale czy musisz tego pajaca dokarmiac? Wlazlem na te grupe dzis i
poza chyba 2ma wyjatkami wyize tylko Twoje dokarmianie iTrolla. Dajże mu
zdechnąć z głodu, co?

Data: 2012-11-06 23:05:12
Autor: Tomek
kupilibyście? ja tak

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał:

Dajże mu zdechnąć z głodu, co?

On jest iNiezdychalny.

Data: 2012-12-03 17:38:07
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
na dziendobry takie rozwiazanie byloby bardzo dobre:
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=22792:obudowa-z-dodatkowym-ekranem-dla-iphone&catid=50:akcesoria&Itemid=92

Data: 2012-12-03 17:53:59
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-12-03 17:38, atm pisze:
na dziendobry takie rozwiazanie byloby bardzo dobre:
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=22792:obudowa-z-dodatkowym-ekranem-dla-iphone&catid=50:akcesoria&Itemid=92

takie cos ma sens

kiedys w jakiejs reklamie (ruskiej?) był telefon z dwoma ekranami - i wlasnie sobie pomyslalem, ze dobrze by bylo, gdyby jeden byl kolorowy (np.superamoled) a drugi w technologii e-Ink.

Jeszcz jakas klapka np. obrotowa, wysuwna - zaslaniajaca nieuzywany wyswietlacz by sie przydala (by nie uszkodzic ekranu, ktorego sie akurat nie zuywa i bylby ideal niemal).

Data: 2012-12-04 00:22:38
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-12-03 17:53, AL wrote:
[...]

Tak, ten patent jest ok, aczkolwiek docelowo wolalbym jeden ekran umozliwiajacy prace w dwoch trybach, gdzie czujnik oswietlenia przelaczalby na e-ink przy mocnym oswietleniu zewnetrznym.

Data: 2012-12-04 02:23:25
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-12-04 00:22, atm pisze:
On 2012-12-03 17:53, AL wrote:
[...]

tylko, czy to technologicznie jest/bedzie wykolnae e-ink i np. superamoled w jednym (watpie).

Data: 2012-12-04 11:28:12
Autor: kakmar
kupilibyście? ja tak
Dnia 04.12.2012 AL <al@skads.tam.pl> napisał/a:
[...]

Wystarczyłby zupełnie dobry, LCD (niekoniecznie kolorowy) działający
bez podświetlenia, wykorzystując światło z zewnątrz, jakiś taki jak były kiedyś w różnych urządzeniach z opcjonalnym podświetleniem.
E-ink to zło, jedyna jego zaleta to brak poboru prądu do zachowania stanu, reszta to same wady.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-04 13:30:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-03, o godz. 17:53:59
AL <al@skads.tam.pl> napisał(a):

kiedys w jakiejs reklamie (ruskiej?) był telefon z dwoma ekranami - i wlasnie sobie pomyslalem, ze dobrze by bylo, gdyby jeden byl kolorowy (np.superamoled) a drugi w technologii e-Ink.

E-ink nie za bardzo nadaje się do telefonu. On właściwie poza czytaniem
e-booków nie za bardzo nadaje się do czegoś innego. Jedyną zaleta jest
niski pobór prądu przy zmianie zawartości. Ale okupione jest to sporą
bezwładnością. Przeglądanie na tym np. książki adresowej czy menu
wkurzałoby dość mocno - tak jak wkurza to na czytniku e-booków. W
takiej dwuekranowej hybrydzie wystarczyłby jako podstawowy (do
korzystania z telefonu) wyświetlacz LCD mono plus sterownik grafiki
który potrafiłby przy tym ekranie przełączyć się w tryb oszczędzania.

Zdrówko

Data: 2012-12-04 14:40:53
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-03, o godz. 17:53:59
AL <al@skads.tam.pl> napisał(a):

[...]

no nie koniecznie - przegladanie na E-ink stron internetowych jest akceptowalne pod warunkiem, ze nie ma na nich animacji.
Bieganie po menu - rowniez.

Uzywam rowniez ebook'a z ekranem dotykowym (w tym multidotykiem jak na tabletach), mozliwoscia robienia wlasnych notatek i rysnkow - wszystko robi sie poprzez wyswietlane menu (fizycznie sa tylko 3 klawisze sprzetowe).
Spokojnie do podstawowych operacji taki ekran starczy.
Przegladanie stron internetowych przez wbudowane menu rowniez.
Obsluga dodatkowych aplikacji wbudowanych w czytnik ( w tym prostych gier, kalkulatora, kalendarza) rowniez jest akceptowalne.

Do przegladania grafik rychomych nie nadaje sie zupelnie (wlasnie przez ta bezwladnosc) - ale od tego w tym telefonie bylby drugi wyswietlacz (do multimediow).

Data: 2012-12-04 15:32:54
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał w wiadomości
E-ink nie za bardzo nadaje się do telefonu. On właściwie poza czytaniem
e-booków nie za bardzo nadaje się do czegoś innego. Jedyną zaleta jest
niski pobór prądu przy zmianie zawartości.

A nie wysoki ? Niski jest przy utrzymaniu zawartosci :-)

No i czytelnosc w sloncu jest druga zaleta.  Na plazy bardzo duza zaleta :-)

Ale okupione jest to sporą
bezwładnością. Przeglądanie na tym np. książki adresowej czy menu
wkurzałoby dość mocno - tak jak wkurza to na czytniku e-booków.

Na pewno ? maly ekran to chyba szybciej idzie ?

takiej dwuekranowej hybrydzie wystarczyłby jako podstawowy (do
korzystania z telefonu) wyświetlacz LCD mono plus sterownik grafiki
który potrafiłby przy tym ekranie przełączyć się w tryb oszczędzania.

Owszem. Ale mozna tez sprobowac z e-ink.

J.

Data: 2012-12-04 16:17:44
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-04, o godz. 15:32:54
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
>niski pobór prądu przy zmianie zawartości.

A nie wysoki ? Niski jest przy utrzymaniu zawartosci :-)

Za duży skrót użyłem - niski pobór podczas wyświetlania.

No i czytelnosc w sloncu jest druga zaleta.  Na plazy bardzo duza zaleta :-)

Zastanów się ile czasu używasz telefon w pełnym słońcu na plaży
patrząc na jego ekran. Wbrew pozorom niedługo. Zdecydowanie mniej niż
np. czytnika e-booków gdzie e-ink ma sens.

>Ale okupione jest to sporą
>bezwładnością. Przeglądanie na tym np. książki adresowej czy menu
>wkurzałoby dość mocno - tak jak wkurza to na czytniku e-booków.

Na pewno ? maly ekran to chyba szybciej idzie ?

Nie - to kwestia bezwładności samego e-ink a nei wielkości ekranu.

Owszem. Ale mozna tez sprobowac z e-ink.

Niezbyt sensowne jest wykorzystywanie czegoś co już na wejściu sprawia
kłopoty z bezwładnością i wkurza np. podczas przewijania menu. Dla mnie
ta cecha e-ink była jednym z głównych powodów sprzedania Kindle-a.

Zwłaszcza że w normalnym użytkowaniu większość czasu to stan spoczynku
a wtedy ekran może być wygaszony. Poza tym jeśli to ekran AMOLED to
podświetlane są piksele które świecą. Mam np. aplikację która wygasza
cały ekran a tylko piksele wyświetlanego zegara są aktywne. Zużycie
prądu sporo spada.

Zdrówko

Data: 2012-12-04 17:21:38
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
[...]

Wystarczy ze 7 dni w roku i sie nie da zwyklego TFT LCD :-)

Zdecydowanie mniej niż np. czytnika e-booków gdzie e-ink ma sens.

Ale po co mi czytnik ebookow, skoro mam telefon z duzym ekranem ?

> [...]
Na pewno ? maly ekran to chyba szybciej idzie ?
Nie - to kwestia bezwładności samego e-ink a nei wielkości ekranu.

http://www.youtube.com/watch?v=0DVlGZ3_d3Q
8 stron/s ... chyba ujdzie ?

tu "zwykly" http://www.youtube.com/watch?v=m-QauSW8nRU
to co pokazuja od ~45s tez chyba ujdzie.

[...]

Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)

J.

Data: 2012-12-04 17:46:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-04, o godz. 17:21:38
[...]

W opisie wygląda fajnie - zwróć tylko uwagę na czas od tapnięcia w
ekran do przerysowania strony. To nie jest płynne. jeśli masz przewinąć
kilkanaście czy kilkadziesiąt kontaktów to robi się to uciążliwe. Nie
neguję że e-ink jest fajny - tyle że akurat nie do szybkiej zmiany
zawartości ekranu.

Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)

To zasłoń na czas wybierania numeru ręką. Zapszemolę - nie potrzebujesz
patrzeć w ekran w pełnym słońcu, to zastosowanie niszowe. :-P

Zdrówko

Data: 2012-12-04 17:53:28
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)

To zasłoń na czas wybierania numeru ręką. Zapszemolę - nie potrzebujesz
patrzeć w ekran w pełnym słońcu, to zastosowanie niszowe. :-P

To jedna opcja, druga to ze w pelnym sloncu i tak jest super widocznosc ;]

Data: 2012-12-04 19:07:36
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
[...]

ale spojrz wlasnie od tej ~45s - tam jest od tapniecia w menu do reakcji.
wczesniejsze sa wolne, ale te sa wzglednie szybkie

kilkanaście czy kilkadziesiąt kontaktów to robi się to uciążliwe.

W przewijaniu moze i tak, ale w przerzucaniu po stronie wystarczyloby - czytac nie nadazysz.
a przeciez mozna stuknac trzy razy i wyswietli od razu trzecia strone.

Nie
neguję że e-ink jest fajny - tyle że akurat nie do szybkiej zmiany
zawartości ekranu.

Dopracuja, bedzie akceptowalnie. Moze nawet w tetrisa da sie zagrac :-)

Ale nie chcemy amoled, bo on w sloncu za bardzo baterie drenuje :-)
To zasłoń na czas wybierania numeru ręką. Zapszemolę - nie potrzebujesz
patrzeć w ekran w pełnym słońcu, to zastosowanie niszowe. :-P

Ale ja wlasnie o takim "niszowym" zastosowaniu mysle, zniose te 0.3s opoznienia przy stukaniu po menu :-)

J.

Data: 2012-12-04 17:42:52
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Tue, 4 Dec 2012 16:17:44 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
 Zastanów się ile czasu używasz telefon w pełnym słońcu na plaży
 patrząc na jego ekran. Wbrew pozorom niedługo.

Nie wiem co Wy macie z tym pelnym sloncem... LCD bez zarowiastego
podkrecenia jasnosci jest nieuzywalny na zewnatrz w przecietny dzien w
naszym klimacie. OK, trafi się troche pochmurnych dni w zimie, czasem
latem przed burza, gdzie mozna uzyc LCD w jakims trybie oszczedniejszym, ale
jednak warunki marnej czytelnosci LCD trafiaja się duzo czesciej niz
tydzien urlopu na slonecznej plazy...

Data: 2012-12-04 18:59:22
Autor: J.F
kupilibyście? ja tak
[...]

Jak potrzebujesz do znajomego zadzwonic, to reka zaslonisz i dasz rade numer wybrac.
W samochodzie do nawigacji zazwyczaj troche cienia jest.

Ale jak sobie zaladowales troche ksiazek do poczytania na plazy, to d* :-)

J.

Data: 2012-12-09 07:42:53
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"AL" <al@skads.tam.pl> wrote in message news:50bd32af$0$1312
Jeszcz jakas klapka np. obrotowa, wysuwna - zaslaniajaca nieuzywany wyswietlacz by sie przydala (by nie uszkodzic ekranu, ktorego sie akurat nie zuywa i bylby ideal niemal).

Przy gorilla glass żadne klapki, folie czy zasuwki są niepotrzebne.

Data: 2012-12-09 15:18:01
Autor: atm
kupilibyście? ja tak
On 2012-12-09 14:42, Pszemol wrote:
[...]

Z jaka czestotliwoscia trzeba to zdanie powtarzac, zeby zadzialalo? ;]
http://www.vmwareinfo.com/2010/07/iphone4-scratches.html
Sporo jest takich przypadkow, piasek po prostu rysuje GG i tyle.
Smiesznie wygladaja testy w sieci gdzie ktos probuje zarysowac ekran
nozem czy gwozdziem. To tak jakby udowadniac, ze pielucha wypije szklanke wody. Szkoda, ze tak malo jest testow gdzie ktos pociagnie po ekranie reka brudna od piasku lub (jesli tak lubia roznej masci narzedzia) papierem sciernym.
GG jest odporniejszy od zwyklego szkla ale rowniez jest podatny na zarysowania. Sprzety z Allegro swietnie to potwierdzaja.

PS
Z wszelkimi wsuwkami czy klapkami sugerowalbym ostroznosc, jesli sie tam dostanie piasek to tylko przyspiesza powstanie rys.

Data: 2012-12-09 11:12:29
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:ka26it$h64$1node2.news.atman.pl...
On 2012-12-09 14:42, Pszemol wrote:
[...]

To zależy od maniakalnego uporu użytkownika który za wszelką cenę
zdeterminowany jest aby popsuć sobie doświadczenie używania fona
różnego rodzaju nalepkami, foliami które tylko psują odblaski...

GG jest odporniejszy od zwyklego szkla ale rowniez jest podatny na zarysowania. Sprzety z Allegro swietnie to potwierdzaja.

Właśnie o to chodzi, że większość ludzi przesiada się na nowe
smartfony z telefonów z plastikowym okienkiem i pamięta jak
plastikowe się rysują - wydając sporo kasy na smartfona chcą
na niego huhać i dmuchać, myślą że szkło się będzie rysowało
jak plastik a tymczasem się nie rysuje. Już nawet normalne szkło
jest dużo lepsze od plastiku i żadnych folii nie potrzebuje.
Jak słusznie zauważyłeś gorilla glass jest jeszcze bardziej odporne
na rysy niż zwykłe szkło.

I teraz reszta zależy od podejścia - czy Twoim celem jest używać
telefonu przez 2-3 lata i pogodzić się że będzie on miał normalne
ślady użytkowania z kilkoma ledwie-widocznymi ryskami po tym
okresie czy zalezy Ci aby utrzymać telefon w stanie dziewiczym
bez najmniejszej ryski i skazy nawet kosztem drastycznego
pogorszenia swojego codziennego doświadczenia z telefonem
poprzez ponaklejanie różnych folii i ponakładanie różnych obudów.

Dla mnie wybór jest oczywisty, a dla Ciebie?

Data: 2012-12-09 18:22:04
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

[...]

Zalezy w ktorym przypadku. SGS2 mam obecnie bez folii, natomiast Defy z zalozenia ma byc uzytkowany w warunkach trudnych gdzie kontakt z piaskiem nie jest rzadkoscia wiec w tym prezypadku folia jest dla mnie oczywista.

Data: 2012-12-09 16:53:20
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-12-09 14:42, Pszemol pisze:
[...]

odkladaj za kazdym razem swojego iPhonea ekranem do dołu.
A najlepiej przeciagnij nim po tym blacie (jak beda tam jakies okruchy czy piasek to przyspieszy cale doswiadczenie :)

Data: 2012-12-09 11:17:41
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"AL" <al@skads.tam.pl> wrote in message news:50c4b3ef$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale po co to miałbym robić?? Przecież chcę widzieć ekran
jak iPhone leży na stole. Dostaje tam ogłoszenia o przyjściu
e-maila, smsa, połączenia ze skype czy chcę wiedzieć kto dzwoni
zanim sięgnę ręką po telefon.
Po co miałbym sobie utrudniać i kłaść telefon "twarzą" w dół?

Wiadomo że jak ktoś rzuca telefonem byle gdzie to się mu szybciej
zniszczy niż komuś, kto o telefon będzie dbał i nie będzie go nosił
w tej samej kieszeni jeansów co ma pęk kluczy... Ale żadne folie,
obudowy czy inne dziadostwa nie są potrzebne bo przecież nie o to
chodzi aby telefon nie miał po 3 latach ani jednej ryski i wyglądał
jak wyjęty z pudełka, nie? To nie jest eksponat kolekcjonerski tylko
narzędzie do codziennego użytku. Co innego telefony z plastikowym
ekranem który można zarysować paznokciem - te wymagały folii
bo rzeczywiście po miesiącu ekran się matowił i był trudny do
użytkowania. A i naklejenie plastikowej folii na plastikowy ekran
niewiele jakość ekranu pogorszało. Ale tu mamy do czynienia
ze szklanymi ekranami pokrytymi wyrafinowanymi powłokami
antyodblaskowymi dla drastycznego poprawienia jakości obrazu
i naklejanie wszelakich folii niewiele pomaga na rysy, bo te ledwie
mają szansę się na gorilla glass pojawić a drastycznie pogarszają
kwestię przeźroczystości, czytelności ekranu i widoczność odblasków.

Data: 2012-12-09 21:57:30
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Sun, 9 Dec 2012 11:17:41 -0600, Pszemol wrote:
[...]

To jak, dbamy, czy uzywamy? Bo wychodzisz z formy, zaprzeczasz sam sobie
juz w obrebie jednego akapitu.

Tak, wiem, nie widzisz tu sprzecznosci.

Data: 2012-12-09 16:59:45
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkca2aa.6jd.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

Oczywiście Michale, że nie widzę sprzeczności...
Sprzeczność widzi tylko ten, kto widzi świat czarno biały, bez odcieni.

We wszystkim warto mieć umiar, i można dbać bez pogarszania
jakości ekranu: czyli dbamy przez nie rzucanie telefonem po betonie
ale dbamy bez zakładania na niego jakichś foliowych kondomów...

Dbanie nie znaczy że trzeba przestać używać i patrzeć na eksponat
na półce w muzeum - można dbać i używać jednocześnie, prawda?

Data: 2012-12-10 20:28:57
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Sun, 9 Dec 2012 16:59:45 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
> juz w obrebie jednego akapitu.
>
> Tak, wiem, nie widzisz tu sprzecznosci.

 Oczywiście Michale, że nie widzę sprzeczności...

Jak przewidywalnie. :-)

Data: 2012-12-10 18:22:26
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkcchg9.6jd.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]
> juz w obrebie jednego akapitu.
>
> Tak, wiem, nie widzisz tu sprzecznosci.

 Oczywiście Michale, że nie widzę sprzeczności...

Tyle masz do powiedzenia? Czemu resztę wyciąłeś?
Widzisz życie w 2 kolorach: czarnym i białym, bez odcieni?

Data: 2012-12-10 09:53:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-09, o godz. 07:42:53
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> [...]
> akurat nie zuywa i bylby ideal niemal).

Przy gorilla glass żadne klapki, folie czy zasuwki są niepotrzebne.

iGówno iPrawda. Po półtora roku używania ekran iPhone 4 mam bardziej
porysowany niż po używaniu HTC Hero przez dwa lata czy SIII od pół roku.
Warunki te same bo zwykle lądują razem w kieszeni spodni, kurtki czy
plecaka. Z kluczami, pędrakami czy portfelem. Warunki miejskie - nie
korporacyjna koszula i garnitur. Efekt to kilkanaście sporych rys - co
ciekawe głownie w poprzek ekranu.

Zdrówko

Data: 2012-12-10 06:50:48
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20121210095308.21050546babcia-workstation...
> [...]

plecaka. Z kluczami, pędrakami czy portfelem. Warunki miejskie - nie
korporacyjna koszula i garnitur. Efekt to kilkanaście sporych rys - co

Ja myślę o tym aby iPhone wylądował w swojej własnej kieszeni,
w której nie ma nic innego i po prawie półtora roku ekran jest
praktycznie bez skazy - ma rysy zauważalne dopiero pod światło.
W czasie normalnej eksploatacji rys nie widać, w przeciwieństwie
do telefonów z plastikowymi ekranami, które wymagają folii
czy klapek aby po prostu nadawały się do użytku...

Data: 2012-12-10 14:26:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
kupilibyście? ja tak
Dnia 2012-12-10, o godz. 06:50:48
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Ja myślę o tym aby iPhone wylądował w swojej własnej kieszeni,
w której nie ma nic innego i po prawie półtora roku ekran jest

I na flanelce odkładasz go na ołtarzyk. Ja montując gdzieś sieć nie
będę się zastanawiał nad przeznaczeniem dodatkowej kieszeni na telefon.
Wrzucam do innych narzędzi.

[...]

Rozumiem że noszenie w kieszeni w torbie czy plecaku to już nie
normalna eksploatacja? Ja nie mam nabożnego stosunku do iZabawek jak Ty
- dla mnie to jest zwykłe narzędzie pracy. Traktuje je jak każde inne.
  I tak traktowane inne jakoś specjalnie się nie rysują. A emejzingowy
  iPhone i owszem.

Zdrówko

Data: 2012-12-10 12:34:02
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20121210142656.29e95024babcia-workstation...
Dnia 2012-12-10, o godz. 06:50:48
[...]

Nie, nie mam ołtarzyka ani flanelki...
Nie noszę też po kieszeniach gwoździ...
W kieszeni jeansów iPhone będzie się długo trzymał jak nowy.

[...]

Ja też nie mam nabożnego i noszę je w kieszeni.
Masz jakiś problem z czytaniem?

- dla mnie to jest zwykłe narzędzie pracy. Traktuje je jak każde inne.
 I tak traktowane inne jakoś specjalnie się nie rysują. A emejzingowy
 iPhone i owszem.

No, jeśli traktujesz telefon jak każde inne narzędzie (np. młotek), to
trudno się dziwić że iPhone Ci się rysuje od wbijania gwoździ w mur :-)

Data: 2012-12-10 20:59:34
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Mon, 10 Dec 2012 14:26:56 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]
> czy klapek aby po prostu nadawały się do użytku...

 Rozumiem że noszenie w kieszeni w torbie czy plecaku to już nie

Tak wyglada ,,nie stać cie'' w praktyce. :-)
Slinotok w necie j/w, a potem picowanie zabawki. Osobne kieszonki, z
dala od kluczy, szwajcara (jak wystarczyło kasy po kupieniu iP), czy
czego tam...

Data: 2012-12-10 18:24:53
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnkccj9m.6jd.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

Slinotok w necie j/w, a potem picowanie zabawki. Osobne kieszonki, z
dala od kluczy, szwajcara (jak wystarczyło kasy po kupieniu iP), czy

Masz jakieś przywidzenia - jakie picowanie zabawki???
Dlaczego miałbym wypychać jedną kieszeń spodni wszystkim
co noszę ze sobą? Logiczny jesteś choć trochę? Nie lepiej dać
portfel do jednej, klucze do drugiej a telefon do trzeciej?
Ty nosisz wszystko w jednej?

Data: 2012-12-10 22:18:50
Autor: Michal Jankowski
kupilibyście? ja tak
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> writes:

I na flanelce odkładasz go na ołtarzyk. Ja montując gdzieś sieć nie
będę się zastanawiał nad przeznaczeniem dodatkowej kieszeni na telefon.
Wrzucam do innych narzędzi.

Ja nie mam ajfona, ale telefon trzymam w kieszeni spodni - albo sam,
albo z chusteczką. I się nie rysuje, bo nie ma o co. Na klucze mam
inną kieszeń...

  MJ

Data: 2012-12-10 18:23:42
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message news:kjzip89a9mt.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Nie wiem właśnie o co im chodzi...

Czy to nie jest oczywiste że można dbać ale bez odkładania na ołtarzyk?
Gdzie tu jest sprzeczność?

Data: 2012-12-11 10:51:41
Autor: AL
kupilibyście? ja tak
W dniu 2012-12-11 01:23, Pszemol pisze:
[...]

ale mowa w tym watku byla o aparatach dwuekranowych (z dwoch stron).

Jesli nie chcesz klasc ekranem do dolu to musialbys go postawic 'w kant'.
Natomiast ni z tego ni z owego wyskoczyles z tym swoim 'kulo/kurzo/piasko odpornym' gorilla glass. Dlatego - po Twojej negacji klapki badz innego zabezpieczenia ekranu' Ci napisalem, abys polozyl swojego iPhona ekranem w dół.
No ale znowu wyszla z tego znowu swieta wojna :/

Data: 2012-12-11 22:39:38
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

Jesli nie chcesz klasc ekranem do dolu to musialbys go postawic 'w kant'.
Natomiast ni z tego ni z owego wyskoczyles z tym swoim

Z tym kantem to ostroznie!! ;]
http://applefobia.blox.pl/2012/12/iPhone-5-Pic-za-dyche.html

Data: 2012-12-11 06:44:14
Autor: Michal Tyrala
kupilibyście? ja tak
On Mon, 10 Dec 2012 22:18:50 +0100, Michal Jankowski wrote:
> [...]

 Ja nie mam ajfona, ale telefon trzymam w kieszeni spodni - albo sam,
 albo z chusteczką. I się nie rysuje, bo nie ma o co. Na klucze mam

I kolejną na drobne, i kolejną na... ;-)

Ja tam fona targam w kaburze na pasku, ale jak czasem biore inne spodnie
to wrzucam telefon gdzie bądź, nie bede się pszemolił w szukanie osobnej
kieszeni, litosci...

Data: 2012-12-09 07:42:12
Autor: Pszemol
kupilibyście? ja tak
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k9ikhh$t3i$1node2.news.atman.pl...
na dziendobry takie rozwiazanie byloby bardzo dobre:
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=22792:obudowa-z-dodatkowym-ekranem-dla-iphone&catid=50:akcesoria&Itemid=92

To jest całkiem fajne...
Oby im się udało zebrać pieniążki na produkcję.

Data: 2012-12-12 12:28:27
Autor: atm
kupilibyście? ja tak

kupilibyście? ja tak