kupno mieszkania - współwłasność

Data: 2010-01-15 06:54:02
Autor: tomasz kowalski
kupno mieszkania - współwłasność
Witam,
kilka dni temu kupiliśmy z Narzeczoną mieszkanie za kwotę X.
Połowa kwoty X pochodzi ze wspólnie zaciągniętego kredytu, druga
połowa to środki własne Narzeczonej (moje środki, znacznie mniejsze od
środków Narzeczonej pójdą na remont i inne mieszkaniowe zakupy)

W akcie notarialnym jest napisane jest, że Narzeczona i ja jesteśmy
właścicielami _po połowie_.

Czy Urząd Skarbowy może zażądać abym zapłacił podatek od kwoty ~1/4
X ?

Jak by nie patrzeć otrzymałem 1/4 mieszkania "w prezencie",  jak się z
tego rozliczyć?
Jaki podatek zapłacić?
Jak wybrnąć z tej sytuacji?

kupno mieszkania - współwłasność