kupno moto bez OC?

Data: 2011-02-11 15:37:15
Autor: j
kupno moto bez OC?
Witam
Jest jakiś przymus (prawo) , że motocykl ( lub inny pojazd) musi posiadac ważne OC przy sprzedaży? Mam do kupienia motonga i właścicielowi skończyło się owe ubezpieczenie, znajomy mi powiedział, że takiej maszyny nie mogę kupić. Musi być ubezpieczone. Ale co mnie obchodzi jego OC, kupię moto i sam sobie opłacę ubezpieczenie od daty zakupu. Ktoś z Was to "przerabiaŁ" ?

Data: 2011-02-11 16:48:48
Autor: sowa
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 16:37, j pisze:

[...]

zaplacisz rowniez za okres bez ubezpieczenia (+ kare za zwloke )
ale kupic mozesz ;]

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-02-11 17:24:14
Autor: kocyk
kupno moto bez OC?
sowa wrote:
W dniu 2011-02-11 16:37, j pisze:

[...]

Nie, za okres bez ubezpieczenia zaplaci ten, kto byl w tym czasie wlascicielem.
K.

Data: 2011-02-11 17:29:56
Autor: sowa
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 17:24, kocyk pisze:

Nie, za okres bez ubezpieczenia zaplaci ten, kto byl w tym czasie
wlascicielem.

aaaa, no to ok ;]

tylko jesli nowy wlasciciel ma niewazna (nie oplacona) polise to jak zarejestruje/ubezpieczy nabytek na siebie?
chodzi mi o brak ciaglosci...

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-02-11 17:40:57
Autor: Monster
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 17:29, sowa pisze:

tylko jesli nowy wlasciciel ma niewazna (nie oplacona) polise to jak
zarejestruje/ubezpieczy nabytek na siebie?
chodzi mi o brak ciaglosci...

Nie ma problemu,przerabiałem,ubezpieczyłem na starych numerach na siebie,przy przerejestrowaniu zmieniłem nr w polisie i ok.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-02-11 17:46:32
Autor: J_K_K
kupno moto bez OC?
Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:4d556698$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
Nie ma problemu,przerabiałem,ubezpieczyłem na starych numerach na siebie,przy przerejestrowaniu zmieniłem nr w polisie i ok.

W przypadku samochodu (motocykla pewnie też ?)
można ubezpieczyć nawet bez numeru rejestracyjnego.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-11 17:51:06
Autor: sowa
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 17:46, J_K_K pisze:

W przypadku samochodu (motocykla pewnie też ?)
można ubezpieczyć nawet bez numeru rejestracyjnego.

wiem, wiem...
mnie sie rozchodzilo o rzeczona zaleglosc..
ale juz jasne jest :)

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-02-11 17:50:19
Autor: sowa
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 17:40, Monster pisze:

Nie ma problemu,przerabiałem,ubezpieczyłem na starych numerach na
siebie,przy przerejestrowaniu zmieniłem nr w polisie i ok.

wszystko jasne ;]

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-02-11 16:58:07
Autor: Gr4N4c1K
kupno moto bez OC?
Dnia 11-02-2011 o 16:37:15 j <copco.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]
Pozdrawiam

do kupienia moto oc jest niepotrzebne.. potrzebne jest do poruszania sie  mim po drogach publicznych i potrzebne bedzie przy rejestracji.. ale to da  sie zalatwic..
spisujecie umowe (uwaga: przy cenie zakupu poniżej 1k zl nie trzeba nawet  iść do us placic ptc) po czym udajesz sie do głównego oddziału  ubezpieczyciela w którym poprzedni właściciel miał polise i oni  sporządzają aneks po czym wnosisz stosowną opłate... z tym idziesz  rejestrowac moto... jak już bedziesz miał swój papier i blache ponownie  idziesz do ubezpieczyciela i oni wstawiają nowy numer rej do tej polisy...

działa

pozdrawiam

Data: 2011-02-11 18:05:01
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?
"j" <copco.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

co mnie obchodzi jego OC, kupię moto i sam sobie opłacę ubezpieczenie od daty zakupu.

Dokladnie tak, z naciskiem na slowa "ubezpieczyc w dniu zakupu"
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-11 18:48:38
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 18:05, Jacot pisze:

Dokladnie tak, z naciskiem na slowa "ubezpieczyc w dniu zakupu"

Siema,

dokładnie tak, bo jeśli wykupienie OC będzie chociaż 1 dzień po dacie na podpisanej umowie, to na nowego właściciela przechodzą wszelkie zaległości za OC!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-11 19:08:38
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
falco pisze:
[...]

GUZIK.

Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza z automatu. Na dotychczasowego własciciela i u niego powstaje obowiazek zapłaty. A polise sprawdza WK w momencie wydawania twardego dowodu, przy miekkim nie pytają. Czyli mozna isc do WK, przerejestrowac i od razu do ubezpieczalni wykupić OC. Oczywiscie zawsze lepiej miec wykupione w dniu zakupu ale póki co nasze zaawansowane systemy nie wyłapują przerw w OC, trzeba dac sie złapać.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-02-11 19:30:36
Autor: Andrzej
kupno moto bez OC?
?Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał w wiadomości news:ij3trc$73s$1inews.gazeta.pl...
[...]

u mnie w urzędzie (W-wa Wola) OC chcą za samo przyjście_po_cokolwiek, więc żeby dostać miętki też musiałem okazać
za to po  zarejestrowaniu niekoniecznie trzeba przepisywać polisę na nowy numer, bo VIN pozostaje ten sam. Niby mówią żeby przepisać, ale praktycznie nie ma to znaczenia.

Oczywiscie zawsze lepiej miec wykupione w dniu
zakupu ale póki co nasze zaawansowane systemy nie wyłapują przerw w OC,
trzeba dac sie złapać.

niedawno gdzieś czytałem, że będzie łapanka

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-02-11 19:34:05
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 19:08, Arni pisze:

GUZIK.

Nie musisz krzyczeć, bo nikt tu nie jest głuchy...

Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza
z automatu.

Jeśli uważasz, że wiesz lepiej niż FG (Fundusz Gwarancyjny), to gratuluje wysokiej samooceny...
Tak się składa, że stykam się z możliwością zakupu starych aut, które bardzo często nie mają opłaconych składek OC, bo póki co system ścigania takich osób u nas praktycznie nie funkcjonuje, choć niby to się zmienia.
Warunkiem, aby nie narobić sobie kłopotu jest wykupienie ubezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy. Jeśli zrobisz to choćby przysłowiową minutę po północy, to zgodnie z FG wszelkie zaległości przechodzą na Ciebie i tu nie ma przebacz.

P.S. To, że umowa przedłuża się automatycznie a to czy została opłacona, to zasadnicza różnica, dlatego o ile można kupić bez OC o tyle trzeba uważać, żeby nie narobić sobie kłopotu.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-11 23:33:59
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
falco pisze:
W dniu 2011-02-11 19:08, Arni pisze:

GUZIK.

Nie musisz krzyczeć, bo nikt tu nie jest głuchy...

a tak chciałem zostac zauwazony

Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza
z automatu.

Jeśli uważasz, że wiesz lepiej niż FG (Fundusz Gwarancyjny), to gratuluje wysokiej samooceny...

moja samoocena nie ma zadengo wpływu na stan prawny. Na automatyczne przedłużanie sie niewypowiedzianej polisy OC FG tez nie ma wpływu. Natomiast na konsekwencje jej braku owszem. Nieopłacenie polisy =/= brak OC.

Tak się składa, że stykam się z możliwością zakupu starych aut, które

a ja sie stykam na codzien (a najwiecej to co noc) z takim jednym brokerem wiec jestem w miare na bieżąco. Z Funduszem Gwarancyjnym tez miałem nieprzyjemnosc (na szczescie nie we własnej sprawie). Dlatego mając sprowadzony a nie zarejestrowany pojazd opłaciłem OC chociaz jest powiedziane, że polisa ma byc zawarta _najpóźniej_ w dniu rejestracji. Tak na wszelki wypadek.

Data: 2011-02-12 10:15:42
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 23:33, Arni pisze:

Na automatyczne
przedłużanie sie niewypowiedzianej polisy OC FG tez nie ma wpływu.
Natomiast na konsekwencje jej braku owszem. Nieopłacenie polisy =/= brak
OC.

Ale, to przecież jasne o czym wcześniej napisało już kilka osób, więc po co to powtarzać? Umowa przedłuża się z automatu, ale jeśli nie jest opłacona, to rosną zaległości, co było głównym zapytaniem w tym wątku. "Kupno moto bez OC".

Dlatego
mając sprowadzony a nie zarejestrowany pojazd opłaciłem OC chociaz jest
powiedziane, że polisa ma byc zawarta _najpóźniej_ w dniu rejestracji.

A tutaj mówisz już o wyjątku, czyli pojeździe sprowadzanym gdzie obowiązek ubezpieczenia owszem musi się pokryć z datą pierwszej rejestracji, ale wszelkie pojazdy kupowane w PL (zarejestrowane) *muszą* mieć wykupione OC najpóźniej w dniu podpisania umowy, bo w przeciwnym razie wszelkie zaległości spadają na nowego właściciela.

I tym optymistycznym akcentem kończę swój udział w dyskusji, która w sieci powraca jak bumerang a w takich przypadkach zawsze najlepiej skorzystać ze źródła informacji w tym przypadku FG. ;)

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-12 22:10:09
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?
falco <mfalco@wp.pl> wrote:

.. Jeśli zrobisz to choćby przysłowiową minutę po północy, to zgodnie z FG wszelkie zaległości przechodzą na Ciebie i tu nie ma przebacz.

Sorry ale to bzdura jest.
Jesli nie ubezpieczysz w terminie to placisz za siebie.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-12 22:17:02
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-12 22:10, Jacot pisze:

Sorry ale to bzdura jest.
Jesli nie ubezpieczysz w terminie to placisz za siebie.

Sorry, ale to nie jest bzdura, tylko info z FG, które sprawdzałem organoleptycznie...
Nie powielaj mitów, bo ktoś tak zrobi i potem będzie ugotowany...

Nic nie poradzisz, że mamy takie przepisy a nie inne...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-13 23:11:59
Autor: Tytus
kupno moto bez OC?
Siemka

***"falco"
Sorry, ale to nie jest bzdura, tylko info z FG, które sprawdzałem
 organoleptycznie... Nie powielaj mitów, bo ktoś tak zrobi i potem będzie ugotowany...

Chlopie to nie wiesz,
ze kolega Jacot jak mu FG nie odpowiada to go zmienia i korzysta z innego???
I zapewne stad rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja
--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-02-14 15:12:14
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Chlopie to nie wiesz,
ze kolega Jacot jak mu FG nie odpowiada to go zmienia i korzysta z innego???
I zapewne stad rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja

Nie wiem czym lata ten FG i nie znam chlopa, wiec nie wiem skad
rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja (przyjmujac, ze sa, w
co watpie;).
Z tresci zas wzmiankowanej ustawy wynika wprost i niezbicie, ze
"zaleglosci prawne" w postaci braku waznej umowy oc i konsekwencji w
zadnych okolicznosciach nie przechodza na nabywce. "Zaleglosci
finansowe" w postaci nieoplaconych skladek w pewnych okolicznosciach
moga przejsc, ale to akurat jest poza obszarem dzialania FG.
Warto poczytac.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-14 17:50:10
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?

falco <mfalco@wp.pl> wrote:
Nic nie poradzisz, że mamy takie przepisy a nie inne...

Najpierw je poznaj i zrozum, drogi Falco, potem sie wypowiadaj;)
Odwrotnie nie ma sensu.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-14 21:46:26
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-14 17:50, Jacot pisze:

Najpierw je poznaj i zrozum, drogi Falco, potem sie wypowiadaj;)

Nie mam w zwyczaju wypowiadać się na zasadzie "jedna baba drugiej babie powiedziała co od trzeciej usłyszała..." przekazałem jedynie informacje jakie uzyskiwałem w rozmowach telefonicznych od Pracowników FG.
Sam bardzo często spotykałem się z możliwością kupna starych autek, które stały od lat i nikt nie dbał o ciągłość składek, dlatego, aby się nie wkopać wolałem zapytać u źródła, w tym wypadku to FG.

Pomijam fakt, że bardzo często gdy np. pytałem u różnych pośredników (agencje ubezpieczeniowe, itp.), to zdarzało się, że co "fachowiec od ubezpieczeń", to inna interpretacja...

Reasumując...
Kończę temat, bo dla mnie jedyną "wyrocznią" w przypadku OC jest Fundusz Gwarancyjny a to czy ktoś się z tym zgadza, polemizuje, itp. szczerze mówiąc w ogóle mnie nie interesuje.

EOT.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-14 22:43:24
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
falco pisze:

Kończę temat, bo dla mnie jedyną "wyrocznią" w przypadku OC jest Fundusz Gwarancyjny a to czy ktoś się z tym zgadza, polemizuje, itp. szczerze mówiąc w ogóle mnie nie interesuje.

wiec Cie oskubia jak bedą chcieli.
Wyrocznią jest _ustawa_

Data: 2011-02-15 18:53:02
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?
Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

wiec Cie oskubia jak bedą chcieli.
Wyrocznią jest _ustawa_

Ba, kazdy ma taka wyrocznie, na jaka go stac, wewnetrznie;)
Niegdys, zdaje sie tutaj, postulowalem okreslenie dla tego nowego
rodzaju prawa: "prawo zaslyszane":)
Problemem tak naprawde istotnym jest tylko kolportowanie takich
rzeczy.
Pozwole  sobie tez zauwazyc na marginesie, ze to "klasyka forumowa" -
powolywanie sie na wypowiedz "kogos_z_kregów_zblizonych" ma te
niezaprzeczalna zalete, ze jest calkowicie nieweryfikowalne, wystarczy
dolozyc troche zgrabnej retoryki i juz iles punktow wpada do "lansu na
experta";)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-15 19:19:57
Autor: Tytus
kupno moto bez OC?
Siemka

***Arni
Wyrocznią jest _ustawa_

"Jacot"
 Ba, kazdy ma taka wyrocznie, na jaka go stac, wewnetrznie;)

Ladne opowiesci - tylko troche smieszne w kraju gdzie policja uzywa nie homologowanych urzadzen pomiarowych a straz miejska otwarcie przyznaje ze fotoradary to zyla zlota i zajmuje sie glownie ich pilnowaniem. Bo sa glownym zrodlem dochodow w wielu gminnych budzetach. I musza "wypracowac" dzienny przychod.
Hint = Bigos TV na jutubie
Majac gleboko w dupie ustawy

No i musicie koniecznie opowiedziec o ustawie Arturowi ktorego juz chyba sciga firma windykacyjna za prawidlowo rozwiazana umowe OC (pismo zlozone w siedzibie firmy prawdopodobnie wpadlo za ksero co wg ubezpieczyciela jest podstawa do zadania od goscia udowodnienia ze nie jest wielbladem).

A o sadach...najwiecej pisuja Ci ktorzy znaja ja z TV.
A ustawy pisuja Ci ktorzy maja z nich najwieksze zyski.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-02-15 20:22:41
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
Tytus pisze:
Siemka

***Arni
Wyrocznią jest _ustawa_

"Jacot"
[...]

niezaleznie od tego co sądzisz o praworzadnosci z tym kraju jedyną bronią jaką ma obywatel w starciu z urzędem czy instytucją jest prawo.
I jesli ktos wejdzie w konfilkt z FG to nie bedzie sie podpierał opinią   Ĺźe "kolega z FG tak usłyszał" tylko siegnie do ustawy, kŧora FG powołuje i okresla zasady jego działania oraz warunki funkcjonowania ubezpieczenia obowiazkowego OC.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  na sprzedaĹź
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2011-02-15 22:09:20
Autor: Tytus
kupno moto bez OC?
Siemka

***"Arni"
niezaleznie od tego co sądzisz o praworzadnosci z tym kraju jedyną
 bronią jaką ma obywatel w starciu z urzędem czy instytucją jest prawo.

Cieszy ze mamy jeszcze spoleczenstwo wierzace w praworzadnosc i demokracje.
BTW Egipt dwa tygodnie temu byl nowoczesnym afrykanskim krajem a przedwczoraj uslyszalem ze od 30 lat rzadzil tam satrapa i dyktator...ktoremu kurna kilka razy napchalem kabze.
Taki duzy a taki naiwny...
tu tez jest przyklad jak obywatel przy pomocy prawa walczy z urzedem:
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=96350#96350

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-02-15 22:45:54
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
Tytus pisze:
Taki duzy a taki naiwny...

tu tez jest przyklad jak obywatel przy pomocy prawa walczy z urzedem:
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=96350#96350

a wg Ciebie jak moze walczyc inaczej? pistoletem i granatami?

Data: 2011-02-16 14:11:19
Autor: Jacot
kupno moto bez OC?
Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

Tytus pisze:
Taki duzy a taki naiwny...

a wg Ciebie jak moze walczyc inaczej? pistoletem i granatami?

To tez, ale po wyczerpaniu srodkow prawnych;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-02-14 23:26:31
Autor: Leszek Karlik
kupno moto bez OC?
On Mon, 14 Feb 2011 21:46:26 +0100, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

[...]
Kończę temat, bo dla mnie jedyną "wyrocznią" w przypadku OC jest Fundusz  Gwarancyjny a to czy ktoś się z tym zgadza, polemizuje, itp. szczerze  mĂłwiąc w ogĂłle mnie nie interesuje.

Wyrocznią jest system prawno-sądowniczy, a nie Ĺźaden Fundusz Gwarancyjny.  :-)
Czyli ustawa i jej interpretacje przez sądy.

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-02-15 15:09:31
Autor: Asmodeusz
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-14 21:46, falco pisze:
Reasumując...
Kończę temat, bo dla mnie jedyną "wyrocznią" w przypadku OC jest Fundusz
Gwarancyjny a to czy ktoś się z tym zgadza, polemizuje, itp. szczerze
mówiąc w ogóle mnie nie interesuje.

Oni są stroną a nie wyrocznią.
Ja kupiłem bez ciągłości ubezpieczenia i zdecydowanie odmówiłem podpisania umowy "przedłużającej" polisę. Zaparłem się że podpisuję całkiem nową umowę i już. Co prawda pan agent coś tam próbował straszyć karami ale grzecznie poprosiłem żeby się nie wypowiadał w cudzym imieniu, skoro sam możliwości decyzyjnych w tym zakresie nie posiada. A skoro juz o tym wspomnial ze nie posiada to niech nie marudzi tylko podpisuje.
No i ... dało się.

Data: 2011-02-11 20:28:47
Autor: Leszek Karlik
kupno moto bez OC?
On Fri, 11 Feb 2011 19:08:38 +0100, Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

[...]
Jesli skonczyła sie polisa a nie została wypowiedziana to sie przedłuza  z automatu. Na dotychczasowego własciciela i u niego powstaje obowiazek  zapłaty.

Taknie. Jeżeli wykupił polisę na raty i zapłacił tylko pierwszą to jest
chroniony przez cały rok, ale nie przedłuża się z automatu. Jeżeli
nie zapłacił za przedłużoną z automatu (bo samochód stał w garażu trzy lata
na przykład) to też się na drugi rok nie przedłużyła.

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-02-11 20:39:30
Autor: kocyk
kupno moto bez OC?
Leszek Karlik wrote:
[...]

Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa powoduje wygasniecie umowy oc.
K.

Data: 2011-02-11 22:30:54
Autor: Tytus
kupno moto bez OC?
Siemka
*** "kocyk"
Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
 powoduje wygasniecie umowy oc.

Chyba ze platnosc byla na raty...

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-02-11 23:35:53
Autor: Arni
kupno moto bez OC?
Tytus pisze:
Siemka
*** "kocyk"
Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
powoduje wygasniecie umowy oc.

Chyba ze platnosc byla na raty...
.... i nie opłacono wszystkich składek.

Data: 2011-02-12 06:45:30
Autor: Tytus
kupno moto bez OC?
Siemka
 "Arni"

Chyba ze platnosc byla na raty...
... i nie opłacono wszystkich składek.

No...

A co do sprowadzonego/niezarejestrowanego - ustawa mowi "polise ma miec pojazd PODLEGAJACY rejestracji"
I tak znajomi prowadzacy komis maja na wszystkie NIEZAREJESTROWANE w PRL pojazdy OC. Tak na wszelki wypadek.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-02-14 18:21:08
Autor: de Fresz
kupno moto bez OC?
kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> napisał(a):
> Taknie. JeĹźeli wykupiĹ&#65533; polisÄ&#65533; na raty i zapĹ&#65533;aciĹ&#65533; tylko pierwszÄ&#65533; to jest
> chroniony przez caĹ&#65533;y rok, ale nie przedĹ&#65533;uĹźa siÄ&#65533; z automatu. JeĹźeli
> nie zapĹ&#65533;aciĹ&#65533; za przedĹ&#65533;uĹźonÄ&#65533; z automatu (bo samochĂłd staĹ&#65533; w garaĹźu trz
y lata
> na przykĹ&#65533;ad) to teĹź siÄ&#65533; na drugi rok nie przedĹ&#65533;uĹźyĹ&#65533;a.

Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa powoduje wygasniecie umowy oc.

Nie do końca. Ćwiczyłem z jedną padaką. Przedłuża się z automatu, ale tylko na
następny rok. Czyli np.: moto ubezpieczone na 2008 r. (na cały rok, jak to
zwykle z motocyklami), w 2009 składka nieopłacona bo się np. remontowało - OC
dalej jest, się samo przedłużyło z racji braku wypowiedzenia (i ubezpieczyciel
będzie się o tą składkę upominał), ale już w 2010 OC nie ma i trzeba zawierać
nową polisę.

--
Pozdro
deF

Data: 2011-02-12 10:21:45
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-11 16:37, j pisze:

Jest jakiś przymus (prawo) , że motocykl ( lub inny pojazd) musi posiadac
waĹźne OC przy sprzedaĹźy?

A tutaj źródło, polecam 2 akapit:
http://www.ufg.pl/web/guest/oc-komunikacyjne

"Należy pamiętać, że obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC powstaje:
- najpóźniej w dniu pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Polski (z wyjątkiem pojazdów historycznych),
- w dniu nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, jeżeli zbywca nie posiadał ubezpieczenia OC (...)"

Kara za brak OC:
http://www.ufg.pl/web/guest/oplaty-karne

"Wysokość opłaty karnej za brak OC uzależniona jest od:
1.  rodzaju pojazdu, ktĂłrego posiadacz nie spełnił obowiązku ubezpieczenia:
* samochody osobowe – 500 euro (...)"

Tak, więc o czym już wspomniałem, można spokojnie kupić, pod warunkiem, że ubezpieczysz w dniu podpisania umowy. Powodzenia!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-12 13:17:34
Autor: Leszek Karlik
kupno moto bez OC?
On Sat, 12 Feb 2011 10:21:45 +0100, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

[...]
[...]

* pozostałe pojazdy – 100 euro,

Motocykle to nie samochody osobowe. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-02-12 21:27:37
Autor: falco
kupno moto bez OC?
W dniu 2011-02-12 13:17, Leszek Karlik pisze:

* pozostałe pojazdy – 100 euro,

Motocykle to nie samochody osobowe. :-)

Masz rację, zasugerowałem się Garbuskami i zaznaczyłem nie tą opcję, co trzeba. ;)

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-02-24 07:05:52
Autor: Scyzoryk
kupno moto bez OC?

[...]

ja przerabiałem.

Koniecznie w dniu zakupu musisz wykupić OC.

Ja za sugestią PZU napisałem oświadczenie do PZU że nabyłem pojazd a własciciel nie przekazał mi żadnej polisy OC.

Jeżeli masz taką możliwość warto w umowie KS zaznaczyć przekazane dokumenty razem z pojazdem gdzie piszesz dowód rej, karta pojazdu, coś tam coś tam, brak polisy OC.

W takiej sytuacji będziesz raczej bezpieczny że ktoś kiedyś upomni się o zaległości.

--
Pozdr
Scyzoryk

kupno moto bez OC?