kupno "prawie samochodu"....

Data: 2009-04-28 23:31:15
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....
Może tym razem ktoś mi pomoże:

W skrócie:

3 dni temu nabyłem w drodze kupna samochód sprowadzony z Danii i nie przerejestrowany, do samochodu sprzedawca dołączył dowód rejestracyjny, ubezpieczenie, umowę między nim a poprzednim właścicielem /wszystko oczywiście w języku tambylców/, kuczki itd....

Zapewnił mnie że po podpisaniu umowy między nami /co uczyniliśmy/ wystarczy odbyć typową ścieżkę czyli akcyza, skarbowy, wydział komunikacji....

Dzisiaj sie dowiedziałem że nie koniecznie bo samochód nie został w Danii wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć już raczej nie...

i kilka pytań:

- Zgłosić na Policji /w/g mnie sprzedawca sprzedał auto z wada prawną/ ale może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i przedmiot sprzedaży jest wolny od wad       prawnych...
- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go zarejestrować w Polsce?
- Co z tym dalej zrobić?

Data: 2009-04-28 23:43:30
Autor: Robert Tomasik
kupno "prawie samochodu"....
Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7t4n$f67$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Zawsze możesz go tam wyrejestrować.

[...]

A na czym wada parwna tego pojazdu polega?

- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go zarejestrować w Polsce?

Ależ ten samochód zarejestrować można, tylko trzeba dopełnić odpowiednich formalności.

- Co z tym dalej zrobić?

Napisać, kto i na jakiej podstawie twierdzi, ze konieczne jest wyrejestrowanie tego pojazdu w Danii. Na zdrowy rozsądek, to przyjeżdża do Polski Duńczyk swoim samochodem i postanawia go sprzedać. Nie może? Czemu? Ale zdrowy rozsądek nie zawsze tu działa, wiec ciekawy jestem z czego niby miałby ten obowiazek wynikać i czemu obciąża Ciebie, a ne obywatela duńskiego, który samochód sprzedał.

Data: 2009-04-29 00:17:16
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7v2h$gr1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj postanowił go sprzedać

Data: 2009-04-29 00:25:40
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7vdb$55e$1atlantis.news.neostrada.pl...

Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj postanowił go sprzedać

Czyli on sprowadzil auto na teren Rzeczpospolitej Polskiej i to jego psim obowiazkiem jest IMHO zaplacic akcyze.
Nie wiem tylko jak ze skarbowka (VAT) i recyklinkiem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:26:55
Autor: Robert Tomasik
kupno "prawie samochodu"....
[...]

To było dla mnie już wcześniej mniej więcej jasne, tylko niewiele wnosi do sprawy w kwestii możliwości rejestracji pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu jest obowiązkiem sprzedającego, a nie kupującego w Polsce pojazd.

Data: 2009-04-29 07:14:24
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt80ru$n2l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też tak sądzę dlatego uważam że samochód został sprzedany z wadą prawną....

Data: 2009-04-28 23:52:17
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7t4n$f67$1nemesis.news.neostrada.pl...

- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go zarejestrować w Polsce?

A na umowie jest, ze gdzie ja zawarliscie?
W Polsce? W takim razie on mial akcyze zaplacic.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-28 23:57:26
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gt7tqi$5l0$1news.onet.pl...

A na umowie jest, ze gdzie ja zawarliscie?
W Polsce? W takim razie on mial akcyze zaplacic.

Z  tym, z ejesli nie zaplacil, to nei wiem, co teraz, bo bez dowodu oplaty akcyzy nie beda chcieli zarejestrowac :)
Co do wyrejestrowanai w Danii to nei wiem. Ja kupowalem we Francji, to normalnie tam na mnei zarejestrowali samochod na francuskie numery (tak samo jak Francuzowi - tylko, ze czasowka na miesiac) a potem bez uprzednego wyrejestrowaia stamtad zarejestrowalem auto na siebie w Polsce.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:08:00
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....
Samochód kupiłem w Polsce i jako miejsce zawarcia umowy jest miasto w Polsce..

Papiery są w języku Duńskim i gościu twierdził że kompletne wymagane do rejestracji,   okazuje się że jednak że nie jest wyrejestrowane.... po prostu mieszkał tam ileś lat /ale zameldowany w Polsce/ i przyjechał nim do kraju po czym zapragnął sprzedać.....

Tylko że gościu może twierdzić że może chciałem kupić ten samochód aby stał na podwórku a nie w celu jeżdżenia po ulicach :)

Wobec tego że już wiem że zarejestrować go nie da rady czy musze płacić akcyzę?

Data: 2009-04-29 00:13:18
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7urv$43d$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Skontaktowalbym sie jak najszybciej z Urzedem Celnym - to raz.
Skoro masz dunski dowod rejestracyjny i umowy to niby dlaczego nie mialoby
sie go dac zarejestrowac?
Pytales kompetentna osobe w wydziale komunikacji?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:15:28
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gt7v22$8vv$1news.onet.pl...

[...]

Przyznam że nie... Dowiedziałem się tego jak na razie tylko w biurze tłumaczy..... powiedzieli
że na ichniejszym dowodzie rejestracyjnym brakuje pieczątki o brzmieniu
Exportelspedition, co oznacza wyrejestrowanie tego pojazdu...

Data: 2009-04-29 00:24:15
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7vnk$htu$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Tlumacze sa od tlumaczenia.
Urzednicy Urzedu Celnego od ustalenia obowiazku akcyzowego, a biurwy w wydziale komunikacji od rejetrowania.
Tak wiec jutro (dzisiaj) obowiazkowo zaliczasz najpierw Urzad Celny, a potem Starostwo (Urzad Miasta)
W Urzedzie Celnymm przede wszystkim dowiedz sie, czy przypadkiem cfaniaczek, ktory Ci sprzedal auto nie mial obowiazku zaplaty akcyzy - jesli to on mial, to Urzad Celny sobie go dupnie, a Ty w WK si ezapytaj o  to zarejestrowanie, czy da rade. Jak da rade, to jak auto warte swieczki, to jak juzm,dupna goscia o akcyze i ladnbie na 4 lapkach Ci przyniesie w zebach potwierdzenie jej oplacenia (wraz z kara mam nadzieje) - to samo zreszta w skarbowce z VATem i pewnei recycklingiem. Jak nie warte, to po prostu uznajesz fakt nieoplacenia akcycy itp. za wade prawna i kazesz gosciowi zwracac kase.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:29:33
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gt7vmg$ahe$1news.onet.pl...

[...]

Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

Data: 2009-04-29 00:31:03
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt80i1$ijv$1nemesis.news.neostrada.pl...

Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

Moge sie myslic :) - zwlaszcza z ta akcyza. Ale w UC Ci to powiedza z pewnoscia niemal 100%-wa :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:33:05
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

[...]

W najgorszym wypadku zafundujesz jej jeszcze romantyczny rejs promem do Kopenhagi :)

Pozdraiwiam
SDD

Data: 2009-04-29 10:13:03
Autor: Darek.
kupno "prawie samochodu"....
Obyś miał rację.... mniejsza o karę dla gościa ale autko kupiłem żonie w prezencie imieninowym i trochę głupio wyszło .... :)

Takich przypadkow jest bardzo duzo. Na przykladzie z niemiec, potrzebujesz do auta dwa briefy, duzy i maly.
Ten mniejszy wydaje urzad jak wyrejestrowuje auto. Przy rejestracji w urzedzie komunikacji w polsce, wymagaja tego dokumentu - w innym wypadku nie zarejestrujesz go. Wydaje mi sie ze kupiles sobie
figurke do ogrodka :))).  Jesli nie zalatwisz drugiego dokumentu, to nie zarejestrujesz.
Kto to powinien zalatwic - to juz niech inni osądzą. Jakis czas temu zmienily sie przepisy (wczesniej mozna bylo rejestrowac tylko na podstawie briefu duzego) i bardzo duzo ludzi sie na tym przejechalo...

Pozdrawiam - Darek.

kupno "prawie samochodu"....