kupno "prawie samochodu"....

Data: 2009-04-28 23:43:30
Autor: Robert Tomasik
kupno "prawie samochodu"....
Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7t4n$f67$1nemesis.news.neostrada.pl...
Może tym razem ktoś mi pomoże:
W skrócie:
3 dni temu nabyłem w drodze kupna samochód sprowadzony z Danii i nie przerejestrowany, do samochodu sprzedawca dołączył dowód rejestracyjny, ubezpieczenie, umowę między nim a poprzednim właścicielem /wszystko oczywiście w języku tambylców/, kuczki itd....
Zapewnił mnie że po podpisaniu umowy między nami /co uczyniliśmy/
wystarczy  odbyć typową ścieżkę czyli akcyza, skarbowy, wydział
komunikacji....
Dzisiaj sie dowiedziałem że nie koniecznie bo samochód nie został w Danii wyrejestrowany czyli krótko mówiąc mogę na niego sobie popatrzeć, jeździć już raczej nie...

Zawsze możesz go tam wyrejestrować.

i kilka pytań:
- Zgłosić na Policji /w/g mnie sprzedawca sprzedał auto z wada prawną/
ale  może się mylę? Podpisał standardową umowę że jest właścicielem i
przedmiot  sprzedaży jest wolny od wad       prawnych...

A na czym wada parwna tego pojazdu polega?

- czy musze opłacić akcyzę i pochodne skoro wiem że nie można go zarejestrować w Polsce?

Ależ ten samochód zarejestrować można, tylko trzeba dopełnić odpowiednich formalności.

- Co z tym dalej zrobić?

Napisać, kto i na jakiej podstawie twierdzi, ze konieczne jest wyrejestrowanie tego pojazdu w Danii. Na zdrowy rozsądek, to przyjeżdża do Polski Duńczyk swoim samochodem i postanawia go sprzedać. Nie może? Czemu? Ale zdrowy rozsądek nie zawsze tu działa, wiec ciekawy jestem z czego niby miałby ten obowiazek wynikać i czemu obciąża Ciebie, a ne obywatela duńskiego, który samochód sprzedał.

Data: 2009-04-29 00:17:16
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7v2h$gr1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj postanowił go sprzedać

Data: 2009-04-29 00:25:40
Autor: SDD
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "J.S" <reklamawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt7vdb$55e$1atlantis.news.neostrada.pl...

Sprzedał go obywatel polski przebywający tam ileś lat i który odkupił go od swojej znajomej /obywatelki Danii/ i który po przyjeździe tutaj postanowił go sprzedać

Czyli on sprowadzil auto na teren Rzeczpospolitej Polskiej i to jego psim obowiazkiem jest IMHO zaplacic akcyze.
Nie wiem tylko jak ze skarbowka (VAT) i recyklinkiem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-29 00:26:55
Autor: Robert Tomasik
kupno "prawie samochodu"....
[...]

To było dla mnie już wcześniej mniej więcej jasne, tylko niewiele wnosi do sprawy w kwestii możliwości rejestracji pojazdu. Wyrejestrowanie pojazdu jest obowiązkiem sprzedającego, a nie kupującego w Polsce pojazd.

Data: 2009-04-29 07:14:24
Autor: J.S
kupno "prawie samochodu"....

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt80ru$n2l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też tak sądzę dlatego uważam że samochód został sprzedany z wadą prawną....

kupno "prawie samochodu"....