kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?

Data: 2010-11-15 09:31:49
Autor: yendy
kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?
Pełno telewizorów w hipermarketach po kuszących cenach - ale na co
zwrócić uwagę przy wyborze?

Oto kryteria:

1.) cena < 2000zł (po prostu nie warto więcej wydawać na tv)

2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy
(ponoć przy 32" to nie jest zauważalne czy jest FullHD czy tylko
HDready?)

3.) dobra jakość obrazu w sensie kątów patrzenia, czasu reakcji
(dynamiki), ostrości - chodzi o to żeby po dłuższym oglądaniu nie
bolały oczy i głowa

Cała reszta, różne "wodotryski" itp. nieistotne, szczególnie np. tuner
wbudowany - i tak będzie podłączone do dekodera satelitarnego.

PS. Specjalnie nie pytam "który model wybrać?" ponieważ wtedy
spodziewam się porad takich bardziej... marketingowych ;)

Ale chciałbym spytać po prostu na co zwrócić uwagę przy zakupie? Są
różne informacje niby techniczne podane na pudełku, na etykietce z
ceną itp.

A.) Czas reakcji plamki (podają zwykle od 2 do 6 ms)

B.) Kąty widzenia (zwykle od 180 do 160)

C.) Kontrast (tutaj jest kosmiczna rozpiętość, od np. 8.000 do
80.000 :)

D.) Jasność

E.) Rozdzielczość - HD-ready czy Full-HD

F.) LED - pan w sklepie stwierdził, że lepiej kupić z tradycyjną
świetlówką bo w tej cenie to nie jest to LED z dynamicznym kontrastem
i widać nierównomierność w rogach itp.
(ale z tym wiąże się też energochłonność odbiornika?)

Data: 2010-11-15 19:54:01
Autor: ToMasz
yendy pisze:
Pełno telewizorów w hipermarketach po kuszących cenach - ale na co
zwrócić uwagę przy wyborze?

Oto kryteria:
(...)
i tu wymieniasz wszystkie wady LCD.
kup jakąkowiek plazme -masz wszystkie problemy z głowy. jedyne co nie
jest teges - to rozdzielczość - full hd. pytanie czy to problem?

ToMasz

PS i nie daj sie sciemniać poborem prądu, bo przy średnim ogladaniu
różnica w rachunku za prąd wyniesie... 10% różnicy w cenie TV?

Data: 2010-11-15 14:52:29
Autor: yendy
On 15 Lis, 18:54, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
i tu wymieniasz wszystkie wady LCD.
kup jakąkowiek plazme -masz wszystkie problemy z głowy. jedyne co nie
jest teges - to rozdzielczość - full hd. pytanie czy to problem?

raczej nie jest to problem - ale jaką, nową ze sklepu czy jakąś
używaną?

Data: 2010-11-16 07:32:31
Autor: Marek Dyjor
yendy wrote:
[...]

ból głowy?  może trzeba iść do lekarza :)

[...]

to może monitor :)  legalnie nie będziesz musiał płacić abonamentu

Data: 2010-11-15 23:58:52
Autor: yendy
On 16 Lis, 06:32, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
> 2.) wielkosc 32" - te wieksze powoduja bol glowy

bol glowy?  moze trzeba i do lekarza :)

Po prostu zbyt duzy obraz jest zbyt natretny, nie cierpie tego jak mi
cos robi takie pranie mozgu, ale wiem, ze to kwestia gustu - ogladalem
rozne modele, i w sklepie i u znajomych i stwierdzam, ze 32" jest
optymalne, no... moze 37", ale juz 42" to nie... szczegolnie jesli to
duzo wiecej kosztuje...

> nieistotne, szczegolnie np. tuner
> wbudowany - i tak bedzie podlaczone do dekodera satelitarnego.

to moze monitor :)  legalnie nie bedziesz musial placic abonamentu

jakiego abonamentu, nie kapuje...

To prawda, ze do dekodera satelitarnego monitor by spokojnie
wystarczyl - problem tylko w tym, ze monitor wielkosci 32-37" o takich
katach widzenia i kontrascie jak przecietny telewizor ze sklepu -
kosztowal by chyba z 7000 zlotych. Szczerze nie wiem dlaczego, ale
przeciez cena towaru malo ma wspolnego z rzeczywista obiektywna
wartoscia...

A do tego jest inny problem: JAK PODLACZYC monitor komputerowy do
dekodera satelitarnego?

Data: 2010-11-16 14:57:36
Autor: Marek Dyjor
kupno telewizora do 2kzl - na co zwracac uwage?

http://allegro.pl/monitor-42-lcd-toshiba-42rv685d-hdmi-fullhd-i1319678457.html

Data: 2010-11-17 07:17:52
Autor: pawell32
W dniu 2010-11-16 08:58, yendy pisze:
A do tego jest inny problem: JAK PODLACZYC monitor komputerowy do
dekodera satelitarnego?

chyba odwrotnie.
1. kaĹźdy dobry monitor posiada we hdmi
2. można też popatrzeć na monitory z tv (posiadają wówczas inne wejscia)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-16 09:08:00
Autor: boxfish
W dniu 2010-11-15 18:31, yendy pisze:

1.) cena<  2000zł (po prostu nie warto więcej wydawać na tv)

2.) wielkość 32" - te większe powodują ból głowy

piszesz to poważnie ? przez 10 lat miałem 32" i nie było bólu, teraz mam zdecydowanie więcej i też bólu nie zaobserwowałem. najbliżej siedze przy 40' ok 2 metrów i nic nie boli.

Jesli nie masz ograniczej w sensie ilości miejsca to do 50" w ciemno możesz brać nie obawiając się bólu a jesli coś boli to lekarz ale na tv nie zwalaj

[...]

filmy divx/mkv ogladasz ? jeśli tak zwróć uwagę na mozliwość odtwarzania, najwieksze mają samsungi/LG

PS. Specjalnie nie pytam "który model wybrać?" ponieważ wtedy
spodziewam się porad takich bardziej... marketingowych ;)

No i poniżej wymieniasz te marketingowe właśnie cechy bo niestety zazwyczaj te paramtery są tak podawane że ich prównać między modelami nie da się ;-) inne sposoby pomiaru etc

[...]

jak mierzą tak im wyjdzie

D.) Jasność

E.) Rozdzielczość - HD-ready czy Full-HD

do 40" różnicy w obrazie między HDready a Full HD nei zauważysz, to nie tylko moja opinia, chyba że siedzić pół metra od tv

[...]

Led w tej cenie nei ma sensu, 32" tez bym odpuścił

jak masz możliwość obejrzyj samsunga sarii 5 lub 6, np LE40C550 lub cos więcej czyli LE40C650

kupno telewizora do 2kzł - na co zwracać uwagę?