Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac

kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac

Data: 2009-08-11 14:39:12
Autor: reme.k
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
mam sobie ja taki rowerek - Gary Fisher Wahoo z 2004 roku.  Opis konfiguracji tu:

http://www.cyklopedia.mazoviamtb.pl/Pawel_Kuflikowski_6234

w tym roku zaczalem krecic troche na maratonach. Sam dla siebie, nie na wyniki. Ale takie jezdzenie znacznie eksploatuje rower niz tzw. rekreacja. Wczesniej juz zalozylem inna kierownice, choc teraz przy maratonach  mysle czy nie wrocic do czegos prostszego. I wymienilem vbrake'i na deore. Ostatnio tez padlo na suport.

I tu pojawia sie pytanie czy dalej w niego inwestowac? - chce m.in. zalozyc SPD, wymienic siodlo, moze przerzutke z przodu plus korby, bo jest tylko SIS i niestety dosc czesto trzeba regulowac. Trzeba wymienic wiekszosc linek i  pancerzy. Na nowy sezon musze tez opony wymienic.

Troche kosztow jest, do tego pewnie wszystkiego nie dam rady sam zrobic a to znaczy ze trzeba dolozyc koszty serwisowe.

Idzie jesien i ceny nowych rowerow z tego i poprzednich lat wciaz powinny spadac. Rozgladac sie za czyms czy jednak ten rower doprowadzic do lepszego stanu? Ktos tez stoi przed podobnym dylematem?

ja bym inwestował :)
Jeśli rama jest w dobrym stanie (umyj rower dla sprawdzenia:) i ma np. mocowanie
ham tarczowego, stery ahead oraz pasuje ci to warto ten rower usprawnić.
Takie pierdółki jak linki pancerzy to się wymienia co rok lub dwa w każdym
"normalnie" jeżdżącym rowerze.

Są różne koncepcje. Ja swój rower tak tuningowałem że nic mi z niego po kilku
latach nie zostało ale nie kupiłem nowego :)

--


Data: 2009-08-11 16:12:12
Autor: granat
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
reme.k@vp.pl pisze:

ja bym inwestował :)

popieram!

Są różne koncepcje. Ja swój rower tak tuningowałem że nic mi z niego po kilku
latach nie zostało ale nie kupiłem nowego :)

takoz u mnie.
z oryginalu pozostala rama cr-mo, kiera i rogi.

granat

Data: 2009-08-12 10:48:20
Autor: KuFeL
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
reme.k@vp.pl pisze:

ja bym inwestował :)
Jeśli rama jest w dobrym stanie (umyj rower dla sprawdzenia:) i ma np. mocowanie
ham tarczowego, stery ahead oraz pasuje ci to warto ten rower usprawnić.
Takie pierdółki jak linki pancerzy to się wymienia co rok lub dwa w każdym
"normalnie" jeżdżącym rowerze.

takie ogolne pytanie - co to znaczy ze rama jest w dobrym stanie? moja, jak chyba wiekszosc po kilku latach, jest poobcierana, poobijana itp. Ponadto moja ma jakies tam obtarcia dodatkowo na rurkach, tych gdzie montuje sie hamulec tylny, od fotelika dzieciecego. Ale poki co nic sie z nia nie dzieje.

Stery ahead mam:)

a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake? bo ja tylko slyszalem ze jak sie zasyfi to praktycznie traci swoje wlasciwosci. A z drugiej strony wiekszosc rowerow ze sredniej polki ma juz je w standardzie chyba. Taka moda, czy cos wiecej za tym stoi?

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-12 15:21:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia 12.08.2009 10:48 użytkownik KuFeL napisał :
a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake?

Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

bo ja tylko slyszalem ze jak sie zasyfi to praktycznie traci swoje
wlasciwosci.

Zwykły V-brake, a w zasadzie obręcze faktycznie na mokro nie są dobre,
szybko traci się klocki, słabo hamują i się niszczą. Z ceramicznymi jest
nieco inaczej. ;-)

A z drugiej strony wiekszosc rowerow ze sredniej polki ma juz je w standardzie chyba. Taka moda, czy cos wiecej za tym stoi?

Zwykły marketing. Niestety coraz trudniej dostać dobry sprzęt pod Vki.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-13 10:40:26
Autor: Jan Srzednicki
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
On 2009-08-12, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 12.08.2009 10:48 użytkownik KuFeL napisał :
a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake?

Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła przy
tarczach nie zrobi większej różnicy.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-08-13 15:13:17
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia 13.08.2009 12:40 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-08-12, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 12.08.2009 10:48 użytkownik KuFeL napisał :
a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake?
Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła przy
tarczach nie zrobi większej różnicy.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne pogięcie tarczy przy Vkach nie zrobi większej różnicy. ;-P

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-13 16:02:13
Autor: Jan Srzednicki
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
On 2009-08-13, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 13.08.2009 12:40 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła przy
tarczach nie zrobi większej różnicy.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne pogięcie tarczy przy Vkach nie zrobi większej różnicy. ;-P

Ile widziałeś pogiętych tarcz w stosunku do pogiętych kół?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-08-14 14:01:27
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia 13.08.2009 18:02 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-08-13, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 13.08.2009 12:40 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.
Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła przy
tarczach nie zrobi większej różnicy.
Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne pogięcie tarczy przy Vkach nie zrobi większej różnicy. ;-P

Ile widziałeś pogiętych tarcz w stosunku do pogiętych kół?

U siebie? Jedna zgięta tarcza, zero zgiętych obręczy. ICMPTZ? ;P

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-13 16:55:02
Autor: KuFeL
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Dnia 13.08.2009 12:40 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-08-12, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 12.08.2009 10:48 użytkownik KuFeL napisał :
a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake?
Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają przy
krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła przy
tarczach nie zrobi większej różnicy.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne pogięcie tarczy przy Vkach nie zrobi większej różnicy. ;-P

a na ile czesto takie cos sie zdarza? zastanawiam sie wlasnie jak mozna tarcze pogiac...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-14 14:03:23
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia 13.08.2009 16:55 użytkownik KuFeL napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Dnia 13.08.2009 12:40 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-08-12, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 12.08.2009 10:48 użytkownik KuFeL napisał :
a jaka jest praktyczna przewaga ham tarczowego nad vbrake?
Dla dużej liczby rowerzystów żadna. Prawdziwą przewagę mają
przy krótkiej i intensywnej jeździe lub gdy się dużo waży.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne rozcentrowanie koła
przy tarczach nie zrobi większej różnicy.

Zapominasz o jednej rzeczy: nawet solidne pogięcie tarczy przy
Vkach nie zrobi większej różnicy. ;-P

a na ile czesto takie cos sie zdarza?

Tak samo często jak pogięcie obręczy do stopnia uniemożliwiającego jazdę.

zastanawiam sie wlasnie jak mozna tarcze pogiac...

Normalnie. A jak można pogiąć koło? ;P

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona