kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac

Data: 2009-08-11 17:02:36
Autor: dobrov
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
KuFeL pisze:
mam sobie ja taki rowerek - Gary Fisher Wahoo z 2004 roku.  Opis konfiguracji tu:

http://www.cyklopedia.mazoviamtb.pl/Pawel_Kuflikowski_6234

w tym roku zaczalem krecic troche na maratonach. Sam dla siebie, nie na wyniki. Ale takie jezdzenie znacznie eksploatuje rower niz tzw. rekreacja. Wczesniej juz zalozylem inna kierownice, choc teraz przy maratonach  mysle czy nie wrocic do czegos prostszego. I wymienilem vbrake'i na deore. Ostatnio tez padlo na suport.

I tu pojawia sie pytanie czy dalej w niego inwestowac? - chce m.in. zalozyc SPD, wymienic siodlo, moze przerzutke z przodu plus korby, bo jest tylko SIS i niestety dosc czesto trzeba regulowac. Trzeba wymienic wiekszosc linek i  pancerzy. Na nowy sezon musze tez opony wymienic.

Troche kosztow jest, do tego pewnie wszystkiego nie dam rady sam zrobic a to znaczy ze trzeba dolozyc koszty serwisowe.

Idzie jesien i ceny nowych rowerow z tego i poprzednich lat wciaz powinny spadac. Rozgladac sie za czyms czy jednak ten rower doprowadzic do lepszego stanu? Ktos tez stoi przed podobnym dylematem?

Kwestia chłodnej kalkulacji. Jeżeli cena wymienionych czę¶ci będzie się
zbliżać zanadto do ceny nowego na mniej więcej takich czę¶ciach to bierz nowy.
Jeżeli zostanie ci kilka czę¶ci, których nie miałe¶ jeszcze zamiaru zmieniać
to duża szansa użyć ich w przyszło¶ci - czyli i tak zaoszczędzisz na nich.
Jeżeli stara rama ci pasuje, to nówkę sztukę możesz spróbować zdilować na allegro.

Odpalić kalkulator i pokalkulować :)

Data: 2009-08-11 17:17:44
Autor: KuFeL
dobrov pisze:
Odpalić kalkulator i pokalkulować :)

mam konkretne pytanie -  z tylu mam alivio czyli w sumie 3 x 8. czy zamiana na 9 deore z tylu jest odczuwalna zmiana?

bo chyba tylko przejscie na 3x9 jest dla mnie argumentem za zmiana roweru.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-11 15:38:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-11, KuFeL wrote:
dobrov pisze:
[...]

Jak dla mnie w typowej jeździe MTB w zupełnosci wystarczyłoby 8 rzędów,
zakładając stosowny zakres przełożeń, z czym już bywa gorzej (są w ogóle
kasety 11-34T na 8 rzędów?).

Data: 2009-08-11 19:13:18
Autor: Gambit
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia 11-08-2009 o 17:38:27 Jan Srzednicki  <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):

Jak dla mnie w typowej jeĽdzie MTB w zupełnosci wystarczyłoby 8 rzędów,
zakładaj±c stosowny zakres przełożeń, z czym już bywa gorzej (s± w ogóle
kasety 11-34T na 8 rzędów?).

No wła¶nie, s± takie kasety?

Wyj±łe¶ mi z ust to pytanie! Pamiętasz jak gadali¶my o kwestii upgrade'u?  Wła¶nie taka kaseta byłaby dla mnie idealna. Do tego korby 48/38/28, czy  jako¶ tak, i gites :)

--
pozdrawiam, Krzysiek
www.biker-friend.pl

Data: 2009-08-11 19:14:39
Autor: MadMan
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia Tue, 11 Aug 2009 15:38:27 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

s± w ogóle
kasety 11-34T na 8 rzędów?

AFAIR s±, z tym że megarange - 11-26 lub 28 a potem 34, masakra ze
stopniowaniem. Np. tu:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_KASETA+Z%CABATEK+CS-HG40+8I+SHIMANO.html?PT=53045061&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-08-12 11:31:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
On Tue, 11 Aug 2009 19:14:39 +0200
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Dnia Tue, 11 Aug 2009 15:38:27 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

> sÄ… w ogĂłle
> kasety 11-34T na 8 rzędów?

AFAIR sÄ…, z tym ĹĽe megarange - 11-26 lub 28 a potem 34, masakra ze
stopniowaniem.

Właśnie nie masakra. Masakryczniej by było, gdyby biegi były równiej
rozłożone, bo wtedy w środku zakresu byłyby za daleko od siebie.
Lepiej mieć normalną, ciaśniejszą kasetę od pierwszego do siódmego
biegu, tam gdzie najczęściej się korzysta, a ostatni bieg odsunięty
ile się da, bo jego się wrzuca rzadko, „awaryjnie”.
Tzn. szczerze mĂłwiÄ…c nie wiem, jak to w praktyce siÄ™ sprawdza w typowym
MTB-owym zastosowaniu, ale do turystyki, zwłaszcza pod sakwami,
megarange sens ma.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-12 12:02:33
Autor: MadMan
kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:31:14 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

Tzn. szczerze mówi±c nie wiem, jak to w praktyce się sprawdza w typowym
MTB-owym zastosowaniu, ale do turystyki, zwłaszcza pod sakwami,
megarange sens ma.

IMO nie ma. Na ostatniej wyprawie wrzuciłem chyba raz 32 z tyłu, ale i
tak zaraz musiałem pchać - teren taki że opony nie łapały przyczepno¶ci. --

Data: 2009-08-12 10:51:23
Autor: KuFeL
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-11, KuFeL wrote:
dobrov pisze:
[...]

na ile istotna roznica jest miedzy 32 a 34T, i co owe 'T' oznacza?

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-08-12 09:02:58
Autor: Jan Srzednicki
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-11, KuFeL wrote:
dobrov pisze:
[...]

Ilość ząbków. Co do braku, zależy po czym jeździsz - ja mam 32T i czasem
mi brakuje przełożenia pod mocniejsze górki. Ale ja lubię lekko kręcić.

Data: 2009-08-12 11:39:19
Autor: Gambit

Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-11, KuFeL wrote:
dobrov pisze:
[...]

Ilo¶ć z±bków. Co do braku, zależy po czym jeĽdzisz - ja mam 32T i czasem
mi brakuje przełożenia pod mocniejsze górki. Ale ja lubię lekko kręcić.

IdĽ Ty szyderco :P

--
pozdrawiam, Krzysiek
gg: 1892475

Data: 2009-08-12 11:57:46
Autor: KuFeL
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-11, KuFeL wrote:
dobrov pisze:
[...]

nie no, na tyle mam wiedzy ze chodzi o ilosc zabkow ;) pytalem o owe T i faktyczna roznice w terenie miedzy 32 i 34 - czy jest odczuwalna.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-08-12 12:57:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 12.08.2009 11:57 użytkownik KuFeL napisał :
nie no, na tyle mam wiedzy ze chodzi o ilosc zabkow ;) pytalem o owe T

Teeth - [ang.] zęby.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-12 11:52:14
Autor: dobrov
Jan Srzednicki pisze:

Jak dla mnie w typowej jeździe MTB w zupełnosci wystarczyłoby 8 rzędów,
zakładając stosowny zakres przełożeń, z czym już bywa gorzej (są w ogóle
kasety 11-34T na 8 rzędów?).

Uch... to już by chyba miało za duże odstępy.

Data: 2009-08-13 13:50:45
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-12, dobrov wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Nigdy nie miałem problemu z odstępami przy jeździe MTB - i tak
najczęściej skaczę po 2-3 zębatki albo zmieniam blat z przodu. Za to
jeĹĽdĹĽÄ…c asfaltami stopniowanie 9-tki 11-32T jest takie sobie, na
mniejszych odstępach (12-27T) było mi lepiej.

Data: 2009-08-14 14:04:43
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
On 2009-08-12, dobrov wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Nigdy nie miałem problemu z odstępami przy jeĽdzie MTB - i tak
najczę¶ciej skaczę po 2-3 zębatki albo zmieniam blat z przodu.

Zmień na 2x9 to przestaniesz tak niepotrzebnie machać manetkami. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-12 11:50:59
Autor: dobrov
KuFeL pisze:
dobrov pisze:
Odpalić kalkulator i pokalkulować :)

mam konkretne pytanie -  z tylu mam alivio czyli w sumie 3 x 8. czy zamiana na 9 deore z tylu jest odczuwalna zmiana?

Mnie tam pełny zakres 11-32 lub 34 się przydaje. Jak nie jeĽdzisz zanadto
w ciężkim terenie, to ci styknie ósemka 11-28.
Napisz ile masz zębów z tyłu na największej i jak często tego używasz.

Data: 2009-08-12 12:00:19
Autor: KuFeL
dobrov pisze:
KuFeL pisze:
dobrov pisze:
[...]

wedlug specyfikacji:

kaseta: SRAM 850 | 11-32 | 8 speed

i w sumie to czesto jezdze na 1-8 bo stawiam na wyzsza kadencje i wole 1-8 od powiedzy 2-6

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-08-12 17:42:07
Autor: dobrov
KuFeL wrote:
dobrov pisze:
KuFeL pisze:
dobrov pisze:
[...]

o! Myslałem że normalne ósemki s± tylko do 30 z wyj±tkiem jaki¶ dziwnych bomba-range.
No jak używasz takiego zakresu, to pewnie 9-tkę 11-34 docenisz.
Mnie szczerze mówi±c bardziej pasiła 11-32. Na najtwardszych jest lepsze zestopniowanie:
11-12 zamiast 11-13. Jednak czę¶ciej jeżdżę na 12 lub 13 niż na 34 :)

Jeszcze o stylu jazdy: ja co prawda nie jeżdżę tak dużo jak niektórzy tu obecni ale
jeżdżę dosyć wysiłkowo. Nie dojeżdżam do pracy, nie przejeżdżam się po parku celem
podrywania panienek. Jak już idę na rower to zwykle pocinam tak żeby konkretnie się
zmęczyć. Czasem jaki¶ maratonik albo rajd przygodowy. Do takiej jazdy ciasne
zestopniowanie się przydaje. Jeżeli jeĽdzisz bardziej spokojnie to możesz tego nie
docenić.

kupowac nowy czy inwestowac / modernizowac