kupowałem dzisiaj akumulator...

Data: 2016-12-28 09:27:34
Autor: J.F.
kupowałem dzisiaj akumulator...
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3ubuj$dt0$1@dont-email.me...
zostawiłem w aucie załączone ogrzewanie elektryczne i rozładowałem do zera akumulator. Tak czy siak, był do wymiany, ale skleroza zmusiła mnie do zrobienia tego przy plus5 stopniach, nie minus 15stu.

Tak ogolnie to akumulator byc moze nadal w miare dobry, chyba, ze juz czules od dawna, ze zuzyty.

Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza. może to tylko naklejka varta?

Teraz to cuda sie dzieja.  Peugot czy Toyota - a i tak z jednej slowackiej fabryki :-)

jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko 600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?

Prad, ale jaki ? Prawdziwy rozruchowy przy -18C sie mierzy, tu powinno wyjsc wiecej, byc moze miernik przelicza.

pomiar trwał kilkadziesiąt sekund, był powtarzalny, zaciski krokodylki miał solidne, ale kable - na bank nie puszczały nawet 60amperów a co dopiero 700!

Przez krotki moment moga i 700 puscic. Teraz technika taka, ze mozna w milisekunde zmierzyc.
I przeliczyc wyniki na mroz.
Tylko niekoniecznie bedzie to adekwatne do rzeczywistych osiagow zima.

http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/testery-akumulatorow-c-27.html

Tak czy siak facet mierzy inne. banner (pierwsze słyszę)  droższy o 50zł

Banner - uznana austryjacka firma od akumulatorow.
https://www.bannerbatterien.com/en/Home

W ramach ciekawostek - kiedys Banner i Centra mialy identyczne skrzynki.
I ch* wie - skrzynki sobie sprzedali, czy od jednego dostawcy wzieli, czy jeden drugiemu zrobil, no bo raczej nie podejrzewam, zeby jakiemus sprzedawcy sie chcialo naklejki zmieniac ...

Pytam faceta jaki by mi polecił,

A co on ci moze polecic ... to, co mu najbardziej zalega na magazynie lub to, na czym najwiecej zarobi :-)

J.

kupowałem dzisiaj akumulator...