kupowanie airzounda - opowiastka bez happy endu

Data: 2011-03-30 19:40:08
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
kupowanie airzounda - opowiastka bez happy endu
paveu pisze:

Może kto¶ z PT stołecznych preclowiczów przejeżdża w okolicy siedziby
firemki:

AIRZOUND eSklep
Zgrupowania Żmija 17a/19

Niestety kompletnie nie moje rejony, druga strona miasta, telepanie się na sku¶kę. Jakbym miał bliżej, pomógł bym.

Byłbym też wdzięczny za ew. poradę co do trybu postępowania w sprawie
zgłoszenia podejrzenia oszustwa handlowego.

Sprawa prosta z tego co czytałem. Dzi¶ mail do faceta, że oczekujesz zwrotu kasy lub przesłania skanu potwierdzenia nadania. Dajesz mu 24h mówi±c, że jak sie nie doczekasz, idziesz na policje zgłosić oszustwo... Jak sie nie odezwie, idziesz w pi±tek na komisariat posiadaj±c w dłoni wydrukowane potwierdzenia wpłaty, zrzut aukcji, maile od allegro. A najpierw rzecz jasna zadzwoń na komisariat i zapytaj czy Cię przyjm±.

Seco

Data: 2011-03-30 18:49:16
Autor: piecia aka dracorp
kupowanie airzounda - opowiastka bez happy endu
A czy informowanie o fakcie, że jak nie prześle lub nie zwróci pieniędzy to idę na policję nie podpada już czasem pod paragraf, groźby karalne?

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-30 18:51:04
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-03-30, piecia aka dracorp wrote:
A czy informowanie o fakcie, że jak nie prześle lub nie zwróci pieniędzy to idę na policję nie podpada już czasem pod paragraf, groźby karalne?

ROTFL

Data: 2011-03-30 21:28:55
Autor: Michoo
On 2011-03-30, piecia aka dracorp wrote:
A czy informowanie o fakcie, że jak nie prześle lub nie zwróci pieniędzy
to idÄ™ na policjÄ™ nie podpada juĹĽ czasem pod paragraf, groĹşby karalne?

ROTFL

Chociaż w tym przypadku nie podpada po paragraf to nie tak do końca ROTFL...

Art. 115.
§ 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

Michoo

Data: 2011-03-30 19:30:25
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-03-30, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Właśnie dlatego ROFTL.

Data: 2011-03-31 02:11:53
Autor: Witek
On 30 Mar, 21:28, Michoo <michoo_n...@vp.pl> wrote:
W dniu 30.03.2011 20:51, Jan Srzednicki pisze:> On 2011-03-30, piecia aka dracorp wrote:

> ROTFL

Chociaż w tym przypadku nie podpada po paragraf to nie tak do końca ROTFL...

Art. 115.
§ 12. GroĽb± bezprawn± jest zarówno groĽba, o której mowa w art. 190,
jak i groĽba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia
wiadomo¶ci uwłaczaj±cej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie
stanowi groĽby zapowiedĽ spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma
ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

Michoo

Nie żartujcie sobie :-) Nieodpowiedzialn± firmę można powiadomić o
działaniach które maj± słuzyć wyjasnieniu sprawy, nie jest to żadna
groĽba karalna. Karalne jest natomiast wyłudzanie pieniędzy i
oszustwa.
Trzeba walczyć o swoje!

Data: 2011-03-31 04:18:00
Autor: Piotrpo
kupowanie airzounda - opowiastka bez happy endu
On 30 Mar, 19:40, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

Sprawa prosta z tego co czyta em. Dzi mail do faceta, e oczekujesz
zwrotu kasy lub przes ania skanu potwierdzenia nadania. Dajesz mu 24h
m wi c, e jak sie nie doczekasz, idziesz na policje zg osi oszustwo...
Jak sie nie odezwie, idziesz w pi tek na komisariat posiadaj c w d oni
wydrukowane potwierdzenia wp aty, zrzut aukcji, maile od allegro. A
najpierw rzecz jasna zadzwo na komisariat i zapytaj czy Ci przyjm .

Seco

Dzwonić na komisariat nie ma sensu - podstawowym zadaniem naszej
policji jest zniechęcanie poszkodowanych do składania doniesień o
przestępstwach. Nie wiem czemu - statystyki, robota itp. nie ma
znaczenia.
Z tego co wiem, policja ma obowi±zek przyj±ć każde zawiadomienie o
przestępstwie, a je¶li potrzebuje jaki¶ dodatkowych dokumentów, to
zawsze może o nie poprosić.
Co do groĽby karalnej, to aby była karalna, musi dotyczyć czynu
karalnego - czyli jeżeli grozisz, że w przypadku braku odzewu będziesz
musiał eskalować problem i wci±gać w to organa ¶cigania, to nie jest
to karalne, jeżeli grozisz, że pojedziesz i zrobisz mu z 4l jesień
¶redniowiecza, to jest.

Data: 2011-03-31 13:12:56
Autor: Kamil
wrote:

[...]

Kilka lat temu dostałem z allegro cegłę zamiast aparatu, sprzedawca oszukał w ten sam dzień kilka innych osób. Policja zgłoszenie przyjęła, po kilku miesi±cach dostałem list z informacj±, że sprawca został ukarany i zwrot pieniędzy.

Kamil

Data: 2011-03-31 14:09:26
Autor: Kapsel

wrote:

[...]

Nie wiem czy odosobniony przypadek, bo mam bardzo rzadki kontakt z policj±,
ale wczoraj zadzwonił do mnie kto¶ z komendy w moim mie¶cie poinformować że
ukradli mi koła z samochodu o_O i od raz zaprosili na komendę spisać
zeznania.

Przyjechałem, jakie¶ rewelacji nie było, bo pół godziny czekania i 3
godziny spisywania, ale zrobiono wszystko mniej więcej jak należy. Nie
łudzę się że będ± teraz pieczołowicie szukać moich kół, ale mimo wszystko
odnotować należy że sami mnie zaprosili i przyjęli zgłoszenie kradzieży.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

kupowanie airzounda - opowiastka bez happy endu