kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?

Data: 2009-10-14 06:38:55
Autor: Kane
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Witam

Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy kuchennej.

Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic z nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych, co mozecie odradzic ?

Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za 1300metr. Tyle ze np licza dodatkowo za wsady cargo, za prowadnice do szuflad (blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż kuchni chc± 10% zamowienia dodatkowo. Jak wygladaja ceny u Was ?

Data: 2009-10-14 02:15:54
Autor: Fieta
On 14 PaĽ, 06:38, "Kane" <k...@arymateya.pl> wrote:
[...]

Uwaga na Bluma - sama marka niewiele mówi, maj± co najmniej 3 linie
produktów, z czego dopiero najwyższa ma pełen wysuw (chyba tandembox)..
Cena montażu jest standardowa.
Ja miałem problem z nóżkami - te które dali obniżyły się sporo po
załadowaniu mebli, okazało się, że tak maj±, i potem sporo pracy z tym
mieli.
Jeżeli masz jak±¶ konkretn± wizję np. podł±czeń, rozwi±zań etc., to
lepiej rozmawiać o tym i być przy montażu. Nam podł±czyli sprzęty nie
do tego gniazda co chciałem (ważne, bo kocioł gazowy miał być pod
innym bezpiecznikiem) i założyli swój syfon pod zlewem, mimo że miałem
przygotowany inny. Szczegóły, a potrafi± zepsuć wrażenie.

pzdr, mf

Data: 2009-10-14 14:43:39
Autor: Kane
[...]

Ta ekipa w cenie 10% montazu NIE PODLACZA AGD ani elektrycznie ani hydraulicznie
co mnie lekko zdziwilo (wlasnie byl gosc na pomiarach). Jak z innymi ekipami ? Robi± to w cenie montazu czy nie ?

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-10-25 10:56:23
Autor: Piotrek
[...]

u mnie bylo wszystko w cenie.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-14 08:06:29
Autor: Marek Dyjor
Kane wrote:
[...]

lepiej sprawdĽ oferte ikei.

tanie studia meblowe to kompleten porażka z tego co znajomi mi opowiadaj±.

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w sklepie a nie na zamówienei z łask± za 2 tygodnie lub dłużej

Data: 2009-10-14 08:10:59
Autor: PeJot
Marek Dyjor pisze:

ikea daje też bluma i to w standardzie :)

A blum to jaki¶ wyznacznik jako¶ci jest ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-10-14 22:17:47
Autor: Artur Lew
PeJot wrote:
A blum to jaki¶ wyznacznik jako¶ci jest ?
Dozywotnia gwarancja :)
A tak na powaznie zawiasy mimo 10 lat horroru w postaci 2 kajtkow
hustajacych sie nadrzwiach nie wykazuja sladow zuzycia oprocz kurzu.
Niestety przebitka cenowa jest ale w koncu to zakup na dziesieciolecia a
nie na rok...

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-10-14 08:53:51
Autor: Kane
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
lepiej sprawdĽ oferte ikei.
Sprawdzam wlasnie - proboje cos "zaprojektowac" do wyceny i zobacze. Kuchnie Ikea widzialem - dla mnie totalnego amatora z branzy stolarskiej - wyglada to dosyc porzadnie.

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

No wlasnie - o te szczegoly chodzic. Jak rozpoznac studio-gniot od studia-ok ?:) Na co dokladnie patrzec ?

Kane

Data: 2009-10-14 15:33:09
Autor: Marek Dyjor
Kane wrote:
[...]

rozpoznasz jak ci zaczn± mebel montować i okaże sie ze Ľle docięli front albo zapomnieli czego¶.

Wtedy radosny pracownik ogłasza że front będzie za 2 tygodnie :)

Albo tak ci zamontuj± okap że ci będzie wywalał różnicówkę :)

Data: 2009-10-15 05:06:50
Autor: wolim
On 14 PaĽ, 08:06, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Kane wrote:
> [...]

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w
sklepie a nie na zamówienei z łask± za 2 tygodnie lub dłużej- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jeste¶ pewien, ze to Blum? Byłem, patrzyłem. Do Bluma podobne, ale
jednak nie Blum chyba.
Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psuj± efekt wizualny.
Nie wiem jak teraz, ale dawniej Ikea nie robiła nietypów, czyli szafek
o nietypowym wymiarze, a to jest ważne przy zabudowie na wymiar.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2009-10-15 16:24:09
Autor: Marek Dyjor
Kane wrote:
[...]

z tego co wiem to blum im to robi na ich zamówienie. widziałem bluma i jest tak w 90% identyczne.

Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psuj± efekt wizualny.

tylko po otwarciu szafki

Nie wiem jak teraz, ale dawniej Ikea nie robiła nietypów, czyli szafek
o nietypowym wymiarze, a to jest ważne przy zabudowie na wymiar.

no niestety co¶ za co¶ w ikei możan spasować długo¶ć ci±gu tak do 10cm mniej wiecej.

ALE!!!  na etapie projektu a najpóĽniej na etapie wykonawstwa należy przewidzieć zabudowy. Generalnie do dobrze zaporojektowanej kuchni pasuj± szafki standardowe :)  ponadto ewentualne szpary w ci±gu można zamaskować ¶lepymi frontami docięntymi na rozmiar. Powiem więcej poniewczasie sie dowiedziałem że od strony sciany powinno sie wstawiac taki ¶lepy front ze względów estetycznych i technicznych.

Data: 2009-10-15 16:40:09
Autor: Konrad N.S.
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb7baj$9dc$1news.onet.pl...

[...]

po co od ¶cian takie fronty?

Data: 2009-10-15 16:48:49
Autor: Marek Dyjor
Konrad N.S. wrote:
[...]

po to aby było łatwiej włożyć szufladę, alby nie obijać drzwiami ¶ciany, aby nie uszkodzić ¶ciany przypadkiem itd...

Data: 2009-10-15 20:54:23
Autor: Chris
wolim pisze:

Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psuj± efekt wizualny.

A ja mam biał± ¶cianę, białe korpusy i białe lakierowane fronty i wszystko z IDEA oprócz farby na ¶cianę :)

ps. Mam też białe kołki w ¶cianie :)

--
Nie daj się nabrać wejdĽ na: http://bezwypadkowy.net/
Chcesz się po¶miać ? http://just4fun.pl/  zapraszam.

Data: 2009-10-19 20:46:29
Autor: Marex
Chris <actchris@banzai.pl> napisał(a):
wolim pisze:

> [...]
> psuj± efekt wizualny.

A ja mam biał± ¶cianę, białe korpusy i białe lakierowane fronty i wszystko z IDEA oprócz farby na ¶cianę :)

      Zgaduję - przychodnia zdrowia..??

Data: 2009-10-14 09:16:03
Autor: JS
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Zwracać uwagę na:
1. szuflady - czy się wysuwaj± do końca i czy s± odpowiednio głebokie. U nas zrobili szuflady płytsze o 20 cm, niż szafki. Potem zdziwienie dlaczego wszystkie graty, które mie¶ciły się w starej szufladzie nie chc± wej¶ć do nowej. Okazało się, że szuflady na pełn± głęboko¶ć wymagaj± prowadnic teleskopowych o to już za dopłat± a "państwo nic nie mówili"
2. okleinę krawędzi półek i wszystkich innych krawędzi. U nas okleina jest zrobiona "na kant" i jest tak ostra, że przy wkładaniu talerzy na półkę można się podrapać. Potem również okazało się, że mogli dać inn± okleinę ale za dopłat± a "państwo nic nie mówili".
Jacek

Data: 2009-10-14 11:52:58
Autor: McMac
"JS" <maps@gmail.com> wrote in message news:hb3u02$g3q$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To akurat bzdura. Prowadnica teleskopowa byłaby wymagana ewentualnie jeśli szuflada miałaby się wysuwać do końca.
Głębokość szuflady nie ma nic wspólnego z prowadnicą. Najwyżej szuflada nie wysunie się cała, ale głęboka może być tak jak szafka.
Ewidentne partactwo wykonawców. Pewnie sami dla siebie kuchnie zamawiali gdzie indziej :-)

--
Maciek

Data: 2009-10-14 21:08:57
Autor: JS
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Jak widać są dwie szkoły. Jedni montują zwykłe prowadnice i szuflada się nie wysuwa do końca, a inni robią do tego jeszcze płytszą szufladę i ta się wysuwa do końca ale za szufladą pozostaje 20 cm wolnego miejsca.
Jacek

Data: 2009-10-15 09:47:35
Autor: McMac
"JS" <maps@gmail.com> wrote in message news:hb57oq$nrt$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jak widać są dwie szkoły. Jedni montują zwykłe prowadnice i szuflada się nie wysuwa do końca, a inni robią do tego jeszcze płytszą szufladę i ta się wysuwa do końca ale za szufladą pozostaje 20 cm wolnego miejsca.

Czyli w obu przypadkach szuflada wysuwa się o tyle samo, za to w drugim jest znacznie mniej pojemna.
To tak jakby specjalnie ograniczyć pojemność bagażnika w samochodzie, skoro klapa jest mniejsza niż cały bagażnik.

--
Maciek

Data: 2009-10-15 12:38:16
Autor: Marek Dyjor
McMac wrote:
[...]

dodam jeszcze że dobre solidne szyny wytrzymają solidne obciążenie szuflad (np zastawę stołową) a gówniani z marketu zaczną sie sypać po roku czy dwóch.

Data: 2009-10-15 23:25:42
Autor: zkruk [Lodz]
Marek Dyjor wrote:

[...]

mam bluma - w jednej szufladzie mam 30 kg
od dwóch lat chodzi i nie narzeka :)

natomiast ja zamawiałem kuchnie w takim partaczym zakładzie
zapłaciłem 5k za kuchnie za którą inni krzyczeli od 8 do 15k
prowadnice bluma - szuflad w sumie 9 w tym 3 o szerokości 100 cm

do tego jedno cargo

zabudowa typu szafa

MDF w foli
uchwyty metalowe

czekałem długo - ale za tą cene - nie narzekam
dziś niestety ceny mocno podnieśli

mozna ich znaleźć na allegro
cechą charakterystyczną ejst to że oferują usługi w wawie i łodzi

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-10-25 10:37:11
Autor: Piotrek
[...]

czyli okleili najtansza okleina "papierowa" ktora szczegolnie do kuchni nie jest polecana :)
mogli plastikowymi okleinami 1 lub 2 mm grubosci i to nie dosc ze ladniej wyglada to jest bardziej trwale :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-14 09:16:15
Autor: Zbyszek
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?

Niejaki "Kane" napisał

Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za 1300metr.

Myslę, że lepiej zrobić blaty kamienne. Nie wiem jak ceny u Ciebie, ale np. w Zielonej Górze za komglomeratowe (około 7 m2) zapłaciłem z cięciem i montażem jakie¶ 4 000.
A łatwiej utrzymać w czysto¶ci no i trwalszy.
Że o wygl±dzie nie wspomnę.

[...]

Wsady, okucia etc też płaciełm ekstra. Ale nie oszczędzaj na tym - weĽ z dobrej firmy - opłaci się.
Prowadnice tak, samozamykacz - ...sam nie wiem. Ja nie montowałem, nie wypowiadam się.
Jesli możesz - zamów kanał zrzutowy do pojemnika na ¶mieci z blatu. ¦wietna rzecz przydaje się np. podczas krojenia warzyw.

Pozdrawiam - Zbyszek

Data: 2009-10-14 11:33:39
Autor: Konrad N.S.
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Użytkownik "Kane" <kane@arymateya.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb3kp4$qc5$1atlantis.news.neostrada.pl...

Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy kuchennej.

co już ogl±dałe¶?
jakie wrażnei?

widziałe¶ ikeę.
a brw?
bodzio?

co jeszcze widziałe¶?

o bodzio:
ja składałem bodzio dla kogo¶. i byłem rozczarowany. spasowanie niespecjalne, i bardzo słabej jako¶ci okucia, zwłaszcaa prowadnice szuflad. zaróno w kuchni jak i w meblach pokojowych.
irytuj±co nieskuteczna regulacja wieszaków przy szafkach wisz±cych w kuchni. ¶ruby miękkie - złe przyłożenie wkrętaka powoduje "wy¶lizganie" łba ¶rudby i kłopoty w regulacji.

Data: 2009-10-14 14:42:21
Autor: Kane
[...]

Widzialem BRW w sklepie przelotnie i u znajomego blizej. Ikea - w sklepie dokladniej. "Do oka" to wszystko jest sliczne jak sie nie wie na co trzeba patrzec :) Czasami tez niedorobki wychodza po prostu w praniu - po roku dwoch. Stad pytam na co patrzec. "Do oka" to kuchnie Ikea sa po prostu fajne a ich osprzet dobrze przemyslany. BRW - kolega narzeka choc nie do konca jest dla mnie jasne czy te mebelki takie liche czy ekipa montazowa byla pijana.

co jeszcze widziałe¶?

Pare kuchni z lokalnych firm typu "studio kuchenne". Tylko jedna firma zrobila solidne wrazenie i ona robi mi wycene i projekt (bezplatny).

[...]

Dzieki za cynk. Akurat Bodzio nie widzialem w sumie pierwsze slysze ;)

Pozdrowienia

Kane

Data: 2009-10-14 15:21:38
Autor: mk
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Kane pisze:
zrobi mi co mi sie tam podoba
To sugeruję zwrócić uwagę na wysoko¶ć blatu, u mnie wyszło, że najkorzystniejszy to 91cm.
Pdr.M.

Data: 2009-10-14 15:53:04
Autor: Prawusek

"mk" <dwaskrzydla@tlen.pl> wrote in message
Kane pisze:
zrobi mi co mi sie tam podoba
To sugeruję zwrócić uwagę na wysoko¶ć blatu, u mnie wyszło, że
najkorzystniejszy to 91cm.
Pdr.M.

    Za wysoki, chyba, że masz 2m wzrostu. Ale kobieciny zazwyczaj maj±
mniejszy, nho chyba, ze kto¶ ożenił się ze słupem (telegraficznym - dużo
gada, lub energetycznym - ma flotę, czyli kasę)...

Data: 2009-10-15 09:50:52
Autor: McMac
"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:hb4lqo$oup$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Pitolenie. Poniżej 90cm nie ma co robić, chyba że masz 150 wzrostu. Inaczej będziesz się ciągle schylał.
A po zmyciu naczyń kręgosłup będzie bolał jeszcze godzinę.

--
Maciek

Data: 2009-10-15 23:28:31
Autor: zkruk [Lodz]
McMac wrote:
Pitolenie. Poniżej 90cm nie ma co robić, chyba że masz 150 wzrostu.
Inaczej będziesz się ciągle schylał.
A po zmyciu naczyń kręgosłup będzie bolał jeszcze godzinę.

od tego jest zmywarka ;/

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-10-16 16:38:15
Autor: Chris
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
zkruk [Lodz] nabazgrał:

Nie wszystko myje się w zmywarce :)

--
Nie daj się nabrać wejdź na: http://bezwypadkowy.net/
Szukasz znajomych ?? http://just4fun.pl/  zapraszam.

Data: 2009-10-15 10:31:16
Autor: mk
Prawusek pisze:

    Za wysoki, chyba, że masz 2m wzrostu. Ale kobieciny zazwyczaj maj±
mniejszy, nho chyba, ze kto¶ ożenił się ze słupem (telegraficznym - dużo
Jak już czytasz swojej kozie tę listę, to nie musisz tego wszystkiego co odpowiedziała tu przelewać.

Data: 2009-10-19 14:52:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 14 Oct 2009 15:21:38 +0200, mk napisał(a):

zrobi mi co mi sie tam podoba
To sugeruję zwrócić uwagę na wysoko¶ć blatu, u mnie wyszło, że najkorzystniejszy to 91cm.

 O wła¶nie. Cholerne kuchnie projektowane dla krasnali. Jak nie kręgosłup,
to guzy na głowie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-10-14 18:19:57
Autor: Jo'Asia
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Kane wystukał:

Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic z nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych, co mozecie odradzic ?

Do wymiany swojej się przymierzam (być może skończy się na IKEI,
wykluczam), ale już wiem, ze jednym z punktów odsiewu będzie rodzaj
stosowanych cargo.

Rodzice maja kuchnę z BRW, i u nich wszystkie szuflady cargo s±
przymocowane na stałe do frontu szafki. W cargo z IKEI przymocowana na
stałe jest jedna lub dwie szuflady (dwie w szaflach wysokich), pozostałe
można wysuwać niezależnie, co bardzo ułatwia korzystanie.

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

Data: 2009-10-14 21:55:11
Autor: Chris
Kane pisze:

Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy kuchennej.

Ja dolne szafki brałem na zamówienie bo tam jest sporo elementów ruchomych, szuflady z pełnym wysuwem + inne ustawienia zgodnie z warunkami jakie miałem w tym np. zmywarka na końcu zabudowy.
Za to góra poszła z IKEA bo oprócz korpusu tam s± tylko fronty więc skoro nie widać różnicy to czemu przepłacać ?? IKEA wyszła mi ponad dwa razy taniej, jedna wada/zabawa to samodzielny montaż który zabrał mi jeden weekend.
Boisz się IKEA o trwało¶ć ?? to powiedz mi czemu daj± 25 lat gwarancji na to co sprzedaj±.

Data: 2009-10-14 22:29:19
Autor: Artur Lew
Kane wrote:
Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic z
Przy wyborze to nic nie zaszalejesz bo beda do rany przyloz, gorzej w
trakcie i po montazu...

nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych, co mozecie odradzic ?
Elektryczne Blumowskie prowadnice szuflad naroznych - za glosno pracuja ;)

1300metr. Tyle ze np licza dodatkowo za wsady cargo, za prowadnice do
Dobra rada - szafke na cargo zamow sobie oddzielnie, tj bez okucia.
A okucie mozesz zamowic np w Rejsie.
Jestem bardzo zadowolony, szczegolnie z tego wysokiego na blumowskim
okuciu. Za ta ich cene calej szafki (tj w studiu mebli) bedzie Cie stac
na wersje w chromie z prowadnica z dociagiem.
Wyglada to tak:
http://picasaweb.google.pl/artur.lew/MebleKuchenne#5292031416320614242
Mi cala szafka pod duze cargo wyszla za okolo 800 zl z okuciem i
frontem. W Liroju - 2400zl (ukucie z dociagiem ale nie bluma). Szkoda
slow...

szuflad (blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni
Zero szafek ;)
Szuflady sa o niebo bardziej praktyczniejsze...

Zwroc uwage na sposob zalozenia uchwytow w szafkach naroznych.
Typowy robol zalozy tam wystajace nakretki niszczac w przeciagu paru
tygodni czasem drogi lakierowany front.
Rzemieslnik zrobi to po pajaku, fachowiec - wg dobrych
elektrotechnicznych tradycji, tj po liniahc prostych, kostki, etc...
Sprawdz jak zamocowana jest zmywarka. Powinno sie podkleic albo folie
pod front albo uszczelnic silikonem. Inaczej goraca para ze zmywarki
rozwali Ci blat w pol roku.
itd ... ;)

Data: 2009-10-15 23:31:58
Autor: zkruk [Lodz]
Artur Lew wrote:

Zero szafek ;)
Szuflady sa o niebo bardziej praktyczniejsze...

zależy
od wysoko¶ci 1m przestaj± być praktyczne ;)

a zabudowy typu szafa do kuchni s± coraz popularniejsze :)

ale pod blatem - racja - szuflada wygodniejsza
od 60-80 cm w górę - można dać szafka...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?