kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?

Data: 2009-10-14 08:06:29
Autor: Marek Dyjor
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Kane wrote:
Witam

Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie
jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy
kuchennej.

Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic
z nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych,
co mozecie odradzic ?

Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam
podoba w cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w
cenie). MDF za 1300metr. Tyle ze np licza dodatkowo za wsady cargo,
za prowadnice do szuflad (blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie
w 4 szufladach w kuchni bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia
6 metrow biezacych. Za montaż kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo.
Jak wygladaja ceny u Was ?

lepiej sprawdź oferte ikei.

tanie studia meblowe to kompleten porażka z tego co znajomi mi opowiadają.

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w sklepie a nie na zamówienei z łaską za 2 tygodnie lub dłużej

Data: 2009-10-14 08:10:59
Autor: PeJot
Marek Dyjor pisze:

ikea daje też bluma i to w standardzie :)

A blum to jakiś wyznacznik jakości jest ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-14 22:17:47
Autor: Artur Lew
PeJot wrote:
A blum to jakiś wyznacznik jakości jest ?
Dozywotnia gwarancja :)
A tak na powaznie zawiasy mimo 10 lat horroru w postaci 2 kajtkow
hustajacych sie nadrzwiach nie wykazuja sladow zuzycia oprocz kurzu.
Niestety przebitka cenowa jest ale w koncu to zakup na dziesieciolecia a
nie na rok...

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-10-14 08:53:51
Autor: Kane
kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
lepiej sprawdź oferte ikei.
Sprawdzam wlasnie - proboje cos "zaprojektowac" do wyceny i zobacze. Kuchnie Ikea widzialem - dla mnie totalnego amatora z branzy stolarskiej - wyglada to dosyc porzadnie.

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

No wlasnie - o te szczegoly chodzic. Jak rozpoznac studio-gniot od studia-ok ?:) Na co dokladnie patrzec ?

Kane

Data: 2009-10-14 15:33:09
Autor: Marek Dyjor
Kane wrote:
[...]

rozpoznasz jak ci zaczną mebel montować i okaże sie ze źle docięli front albo zapomnieli czegoś.

Wtedy radosny pracownik ogłasza że front będzie za 2 tygodnie :)

Albo tak ci zamontują okap że ci będzie wywalał różnicówkę :)

Data: 2009-10-15 05:06:50
Autor: wolim
On 14 Paź, 08:06, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Kane wrote:
> [...]

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w
sklepie a nie na zamówienei z łaską za 2 tygodnie lub dłużej- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jesteś pewien, ze to Blum? Byłem, patrzyłem. Do Bluma podobne, ale
jednak nie Blum chyba.
Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psują efekt wizualny.
Nie wiem jak teraz, ale dawniej Ikea nie robiła nietypów, czyli szafek
o nietypowym wymiarze, a to jest ważne przy zabudowie na wymiar.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2009-10-15 16:24:09
Autor: Marek Dyjor
Kane wrote:
[...]

z tego co wiem to blum im to robi na ich zamówienie. widziałem bluma i jest tak w 90% identyczne.

Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psują efekt wizualny.

tylko po otwarciu szafki

Nie wiem jak teraz, ale dawniej Ikea nie robiła nietypów, czyli szafek
o nietypowym wymiarze, a to jest ważne przy zabudowie na wymiar.

no niestety coś za coś w ikei możan spasować długość ciągu tak do 10cm mniej wiecej.

ALE!!!  na etapie projektu a najpóźniej na etapie wykonawstwa należy przewidzieć zabudowy. Generalnie do dobrze zaporojektowanej kuchni pasują szafki standardowe :)  ponadto ewentualne szpary w ciągu można zamaskować ślepymi frontami docięntymi na rozmiar. Powiem więcej poniewczasie sie dowiedziałem że od strony sciany powinno sie wstawiac taki ślepy front ze względów estetycznych i technicznych.

Data: 2009-10-15 16:40:09
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb7baj$9dc$1news.onet.pl...

[...]

po co od ścian takie fronty?

Data: 2009-10-15 16:48:49
Autor: Marek Dyjor
Konrad N.S. wrote:
[...]

po to aby było łatwiej włożyć szufladę, alby nie obijać drzwiami ściany, aby nie uszkodzić ściany przypadkiem itd...

Data: 2009-10-15 20:54:23
Autor: Chris
wolim pisze:

Do tego białe korpusy, które już przy lekko ciemnych frontach totalnie
psują efekt wizualny.

A ja mam białą ścianę, białe korpusy i białe lakierowane fronty i wszystko z IDEA oprócz farby na ścianę :)

ps. Mam też białe kołki w ścianie :)

--
Nie daj się nabrać wejdź na: http://bezwypadkowy.net/
Chcesz się pośmiać ? http://just4fun.pl/  zapraszam.

Data: 2009-10-19 20:46:29
Autor: Marex
Chris <actchris@banzai.pl> napisał(a):
wolim pisze:

> [...]
> psują efekt wizualny.

A ja mam białą ścianę, białe korpusy i białe lakierowane fronty i wszystko z IDEA oprócz farby na ścianę :)

      Zgaduję - przychodnia zdrowia..??

--

kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?