Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Data: 2011-08-24 06:29:08
Autor: Artur_PT
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
wady silników ?

lista 1
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
lista 2
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

--


Data: 2011-08-24 09:30:43
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 10:45:41
Autor: lleeoo
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)


Pozdrawiam
Paweł


Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

Data: 2011-08-24 10:54:07
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady
zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

Oczywiście był to gorszej jakości Bosch, wyprodukowany na specjalnie wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;)))))

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 12:27:23
Autor: Myjk
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)

Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantĂłw, ktĂłrzy dali
się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
które obecnie trafiają do nas i się psują. Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie
(kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
gra. Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria
silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i
głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo
kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA. Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a
do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
napisał niestety. Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
w prasie i TV.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-24 12:36:02
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a

W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 11:48:56
Autor: Waldek Godel
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):

W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas

One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.
Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju.  Ostatnio kosztowała 30
groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.

Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących
teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
A potem - "panie, te francuzy to gówno.."

* - młotek + majzel

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-08-24 12:55:58
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:

W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je
wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze.

Nie nadgryzałem ich, w ręku wyglądają na miedziane.

Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju.  Ostatnio kosztowała 30
groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka.

Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i "korka".

Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących
teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
A potem - "panie, te francuzy to gówno.."

:-D

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 12:44:22
Autor: Myjk
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu.

Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
Mazdy i godzina do dwĂłch w serwisie.

Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
Tiaa...

Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...

True. Z drugiej strony co się dziwić... ja się boję jeździć do mechaników,
w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli
monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzęgło mi tak wyregulowali, że się w
końcu wyślizgało i w rezultacie poszło na śmietnik szybciej niż powinno
(wcześniej, nie ukrywam, żona dwa razy lekko przypaliła). ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-24 20:54:36
Autor: J.F.
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:44:22 +0200, Myjk napisał(a):
Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
Mazdy i godzina do dwóch w serwisie.

Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
Tiaa...

no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

J.

Data: 2011-08-24 21:38:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:19qrft50uv7dm.wh4b487y7jwo.dlg40tude.net...
no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ?
Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :P

<Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku
</>


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-25 08:38:33
Autor: PM
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !



bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :P

<Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku
</>

ok
a gdzie tam jest olej między głowicą a wtryskiwaczami?
(oprócz ewentulanie ON)

pytam z czystej niewiedzy.

Data: 2011-08-24 14:53:21
Autor: Lewis
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
wady silnikĂłw ?

lista 1
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
lista 2
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik


2.5TDi VAG potwierdzam, widziałem kilka silników z taką usterką. 3.0TID Isuzu również potwierdzam. Do tego dodałbym B205 i B235 od Saaba - problem z odma, zbyt mało wydajna pompa oleju, niedostateczne smarowanie i zacieranie się układu korbowo-tłokowego. Starsze B204 i B234 były o wiele wytrzymalsze.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-08-24 21:09:35
Autor: scobowski
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
wady silników ?

lista 1
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
lista 2
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

No 3-litrowego dizla w reno / oplu odradzają na forach, (a żałuję, bo to jedyna sensowna jednostka napędowa w 2 autkach, które mi się podobają)
tak, jak i 2,5v6 VAGa - przy czym to akurat jest jednostka dobrze "rozpykana" przez krajowych "speców". Wspomniana vp44 kosztuje trochę, ale nie majątek (dla kogoś, kto jednak lubi mieć 200KM i 350+Nm), a elementy rozrządu - to efekt serwisu long-life wg. zaleceń producenta :P = starego oleju. Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za "dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania raz na okres eksploatacji auta.

I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik i tak spierdoli? ;-)

Data: 2011-08-24 21:41:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j33icd$soi$1mx1.internetia.pl...
Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za
"dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania raz na okres eksploatacji auta.

otóż to. Jak sie to weźmie pod uwage przy kupnie, to nie widze problemu z takim 2,5V6.
Zwykle jednak ktoś wydaje na stare A6/A4 całą kase jaką ma i ... jak szlag trafi rozrząd to kwiczy i narzeka jakie to gówno.
Pewnie, ze mogłoby sie nie psuć w ogole, ale chce zobaczyć dzisiejsze 1,4tsi i inne wynalazki dałnsajzingu za 10 lat...



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-24 22:01:05
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-24 21:09, scobowski pisze:

I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik
i tak spierdoli? ;-)

Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;)
Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-24 22:55:12
Autor: Przemysław Czaja
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "venioo"

Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

tyle to robi mój niskoobrotowy diesel :)

Data: 2011-08-24 23:57:37
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 22:01, venioo pisze:

Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;)
Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba
wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach
wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

A tak poważnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego żeby wymagał specjalnej opieki ?:)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-25 01:10:45
Autor: to
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
begin DoQ
A tak poważnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego żeby wymagał
specjalnej opieki ?:)

Ech, od razu widać, że się nie znasz na niańczeniu 120-konnego potwora. :/

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-25 01:09:56
Autor: to
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
begin venioo
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby dużo? U mnie jest prawie 150, a uważam, że mam krótką skrzynię. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-27 01:43:11
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-25 03:09, to pisze:
begin venioo

Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby dużo? U mnie jest prawie 150,
a uważam, że mam krótką skrzynię. ;-)


sa rozne silniki benzynowe. 120KM to duzo jak na rzędowy 1.6 z tamtych lat. chociaz przy dzisiejszym downsizingu moze sie wydawac niewiele jak na ta pojemnosc...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 03:03:07
Autor: to
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
begin venioo
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu
budzik do 120 dochodzi :)

120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby duĹźo? U mnie jest prawie
150, a uważam, że mam krótką skrzynię. ;-)

sa rozne silniki benzynowe. 120KM to duzo jak na rzędowy 1.6 z tamtych
lat. chociaz przy dzisiejszym downsizingu moze sie wydawac niewiele jak
na ta pojemnosc...

Pisałem o km/h, nie o KM. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-25 08:24:56
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):

Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-27 01:41:54
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-25 08:24, MadMan pisze:
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):

Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)


Z ktorego roku swift i z jakim silnikiem?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 07:20:54
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sat, 27 Aug 2011 01:41:54 +0200, venioo napisał(a):

Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)


Z ktorego roku swift i z jakim silnikiem?

Rok 95, silnik 1.3 68KM. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-27 03:35:44
Autor: scobowski
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-25 08:24, MadMan pisze:
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):

Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)

zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia - obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :D
(Audi, V, jak na benzyniaka - raczej "niskooobrotowy" ;) )

Data: 2011-08-27 07:25:33
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sat, 27 Aug 2011 03:35:44 +0200, scobowski napisał(a):

Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)

zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia - obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :D

Ja też bym wolał, ale hm... To auto ma tylko 3 biegi :P Maks. moment
auto ma przy ekonomicznych 95 km/h i tak zwykle jeżdżę (o ile się da). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-06 11:21:38
Autor: Excite
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-27 03:35, scobowski pisze:
zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia -
obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :D
(Audi, V, jak na benzyniaka - raczej "niskooobrotowy" ;) )

Do szybkiego przyspieszania jednak lepiej mieć 3 bieg jeśli jest taka możliwość. Co ci po maksymalnym momencie obrotowym na silniku jak po przejściu przez skrzynie z wrzuconym 5 biegiem moment obrotowy na kołach jest malutki.

Data: 2011-08-25 08:27:29
Autor: Karolek
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-24 22:01, venioo pisze:
W dniu 2011-08-24 21:09, scobowski pisze:

I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik
i tak spierdoli? ;-)

Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;)
Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba
wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach
wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)


TS to nie jest dobra konstrukcja.
Rozrzad trzeba wymieniac dwa razy czesciej, przy okazji jeszcze wariator faz, stan oleju trzeba trzymac w okolicach max (a dolewac trzeba czesto jak go troche przycisniesz) bo jak pojezdzisz ze stanem min to masz jak w banku starte walki rozrzadu o szybko zuzywajacych sie panewkach przez litosc nie wspomne.
200kkm i TS jest zajechany :/

--
Karolek

Data: 2011-08-25 11:16:02
Autor: news-gazeta
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)


Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-08-27 01:43:37
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-25 11:16, news-gazeta pisze:
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)


Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.


taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba...


--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 09:45:06
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 27-08-2011 01:43, venioo pisze:
Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.
taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba...

Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-27 11:21:18
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-27 09:45, DoQ pisze:
W dniu 27-08-2011 01:43, venioo pisze:
Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4
na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h.
taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba...

Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu.



Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze byl. Ale w Clio 1.4 jakos ciezko mi uwierzyc... Tak samo w SWIFTa z silnikiem 1.3 bez przerobek.


--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 11:45:42
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sat, 27 Aug 2011 11:21:18 +0200, venioo napisał(a):

Tak samo w SWIFTa z silnikiem 1.3 bez przerobek.

Chętnemu mogę zaprezentować w dogodnym terminie na A1 Żory-Gliwice. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-27 21:00:38
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-27 11:45, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Aug 2011 11:21:18 +0200, venioo napisał(a):

Tak samo w SWIFTa z
silnikiem 1.3 bez przerobek.

Chętnemu mogę zaprezentować w dogodnym terminie na A1 Żory-Gliwice.


Wiem, ze te silniki mialy bardzo duzy potencjal dlatego samochody te znajdowaly nabywcow wsrod amatorskich kierowcow do zabaw torowych, ale jednak wymagaly kilku przerobek.
Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na prezentacje i nagra material chociazby komorka?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 21:32:18
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a):

Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na prezentacje i nagra material chociazby komorka?

Może i ja nagram, tylko muszę namówić kogoś do trzymania aparatu, jedną
ręką prowadził nie będę. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-27 22:46:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:npslyukoei7d$.dlgrower.power.pl...
Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a):

Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na
prezentacje i nagra material chociazby komorka?

....jedną
ręką prowadził nie będę.


no to byłoby straszne....


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-28 10:42:02
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-27 21:32, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a):

Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na
prezentacje i nagra material chociazby komorka?

Może i ja nagram, tylko muszę namówić kogoś do trzymania aparatu, jedną
ręką prowadził nie będę.


Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-28 20:23:01
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sun, 28 Aug 2011 10:42:02 +0200, venioo napisał(a):

Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade.

Hehe, jest jakiś pomysł. Postaram się we środę zrobić filmik. Wcześniej
nie dam rady, przed pracą szybciej nie chce mi się wstawać, a po pracy
ciemno. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-05 21:25:31
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sun, 28 Aug 2011 20:23:01 +0200, MadMan napisał(a):

Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade.

Hehe, jest jakiś pomysł. Postaram się we środę zrobić filmik. Wcześniej
nie dam rady, przed pracą szybciej nie chce mi się wstawać, a po pracy
ciemno.

Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
zauważyłem dopiero w domu). http://www.youtube.com/watch?v=1FQtTjb2hi8
http://www.youtube.com/watch?v=lxUkdt65pD4

I jakby co jeszcze ślad GPS: http://www.sendspace.com/file/c5hdo6

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-05 22:51:55
Autor: J.F.
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Mon, 5 Sep 2011 21:25:31 +0200, MadMan napisał(a):
Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
zauważyłem dopiero w domu). http://www.youtube.com/watch?v=1FQtTjb2hi8
http://www.youtube.com/watch?v=lxUkdt65pD4

Zaraz - ale czego to ma dowodzic ? Ze trzybiegowa automatyczna skrzynia ma tak dobrane przelozenia ze na
trojce osiaga sie predkosc maksymalna ? O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto
jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3.

J.

Data: 2011-09-05 23:08:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
W dniu 2011-09-05 22:51, J.F. pisze:
Dnia Mon, 5 Sep 2011 21:25:31 +0200, MadMan napisał(a):
Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
zauważyłem dopiero w domu).

http://www.youtube.com/watch?v=1FQtTjb2hi8
http://www.youtube.com/watch?v=lxUkdt65pD4

Zaraz - ale czego to ma dowodzic ?
Ze trzybiegowa automatyczna skrzynia ma tak dobrane przelozenia ze na
trojce osiaga sie predkosc maksymalna ?

O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto
jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3.

Najprawdopodobniej ma 4. Skoro dźwignią można ją zblokować, by nie wrzuciła nic wyżej niż 3, to tam wyżej coś musi być.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-09-06 07:59:48
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Mon, 5 Sep 2011 22:51:55 +0200, J.F. napisał(a):

O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto
jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3.

Jak najbardziej ma 3, z tego co wiem tam siedzi jakiś MX17 jeszcze z lat
80. Jak widać na lewarze - mam L, 2 i od razu D. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-05 23:12:41
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-09-05 21:25, MadMan pisze:

Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
zauważyłem dopiero w domu).


:) Skrzynia automat majaca 3 biegi :) A my tu caly czas rozwazania snujemy o mozliwosciach manuala :) Ale i tak szacun, ze Ci sie chcialo filmik nagrywac.
Swoja droga Swifty maja niezle silniki - ojciec ma 1.0L golasa, przejezdzil nim juz 200kkm (1 wlasciciel od nowosci z salonu, 12 lat) i oprocz przewodow WM i kopulki _NIC_ nie robil. Po prostu zmienia plyny i jezdzi.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-06 07:59:07
Autor: MadMan
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Mon, 05 Sep 2011 23:12:41 +0200, venioo napisał(a):

:) Skrzynia automat majaca 3 biegi :) A my tu caly czas rozwazania snujemy o mozliwosciach manuala :) Ale i tak szacun, ze Ci sie chcialo filmik nagrywac.

Ja wredny jestem i nic nie wspomniałem o tym że automat, ot co :P

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-28 18:47:01
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 27-08-2011 11:21, venioo pisze:

Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu.
Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze
byl. Ale w Clio 1.4 jakos ciezko mi uwierzyc... Tak samo w SWIFTa z
silnikiem 1.3 bez przerobek.

Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-28 20:35:19
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-28 18:47, DoQ pisze:
W dniu 27-08-2011 11:21, venioo pisze:

Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu.
Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze
byl. Ale w Clio 1.4 jakos ciezko mi uwierzyc... Tak samo w SWIFTa z
silnikiem 1.3 bez przerobek.

Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.



Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :)


--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-29 08:33:12
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 28-08-2011 20:35, venioo pisze:
Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.
Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :)

Eee wlasnie sprawdzilem, takiego dziadka-mitsu mozna kupic juz za 2-3k :-o


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-05 23:13:42
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-29 08:33, DoQ pisze:
W dniu 28-08-2011 20:35, venioo pisze:
Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.
Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :)

Eee wlasnie sprawdzilem, takiego dziadka-mitsu mozna kupic juz za 2-3k :-o


Pozdrawiam
Paweł

AAaaa, nie doczytalem, ze to lancer '94 :) Moze sie rozejrze za takim jak bede samochod zmienial. Powoli przyjmuje filozofie michala ;P

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-26 19:45:34
Autor: nom
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j33la2$m7$1news.onet.pl...
wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-)

Data: 2011-08-27 01:45:00
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-26 19:45, nom pisze:

Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości
news:j33la2$m7$1news.onet.pl...
wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM
cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-)

po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem??? nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 02:15:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Hello venioo,

Saturday, August 27, 2011, 1:45:00 AM, you wrote:

wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM
cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)
To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-)
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem
wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem??? nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc

Zajechałem silnik 1.1 51KM jazdą na III-ce do 120km/h a na IV do 150
(w bardzo sprzyjających warunkach). Pod moim butem przejechał 38kkm i
po tym silnik był w stanie agonalnym. Ale to był Oltcit.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-27 11:22:13
Autor: venioo
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 2011-08-27 02:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
Zajechałem silnik 1.1 51KM jazdą na III-ce do 120km/h a na IV do 150
(w bardzo sprzyjających warunkach). Pod moim butem przejechał 38kkm i
po tym silnik był w stanie agonalnym. Ale to był Oltcit.


Czyli ta sama klasa co Fabia ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-27 12:18:26
Autor: xs
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem??? nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc


Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla, bo auto i tak na niej nie przyspieszalo, a przelozenie tego biegu bylo podobne jak w autach 300hp+

Tutaj pierwszy lepszy filmik jak ktos nie wierzy (akurat do 130km/h ale redline daaaaaaleeeekoooo bo przy 7k rpm odcina):

http://www.youtube.com/watch?v=Diy7OjxOnDQ&feature=related



Odnosnie 2.5 V6 TDi to dla mnie bez sensu, bo naprawa gory wynosi okolo 6-7 tys zl, a za 6 tys zl to ja mam paliwo na 1.5 roku do 2.8 V6, ktore jest o niebo szybsze, bardziej ciche i przyjemniejsze w jezdzeniu ;) --


Data: 2011-08-27 22:12:59
Autor: Cavallino
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3anah$pp3$1inews.gazeta.pl...
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem
wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie
uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem???
nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc


Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do
100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h
w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla,

Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii?

Data: 2011-08-27 21:13:09
Autor: xs
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii?

Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy i momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i 100 kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu. Chyba ktos nie przemyslal do konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia jest wyraznie krotsza ;) --


Data: 2011-08-28 00:12:53
Autor: Cavallino
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3bml5$pu2$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii?

Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy i
momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i 100
kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.

Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

Chyba ktos nie przemyslal do
konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia jest
wyraznie krotsza ;)

Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).



--

Data: 2011-08-28 09:34:20
Autor: J.F.
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy i
momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i 100
kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.

Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.

Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i
moment mu spada :-)

Chyba ktos nie przemyslal do
konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia jest wyraznie krotsza ;)

Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).

A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ? Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz.


J.

Data: 2011-08-28 12:05:31
Autor: Cavallino
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wj0rx2ffhlab.73l1qwow21zh.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy
i
momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i
100
kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.

Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.

Generalnie nadbieg charakteryzuje się tym, że osiąga się te same prędkości co na niższym biegu, tylko że przy zmniejszonych obrotach silnika.

Data: 2011-08-28 23:51:08
Autor: yabba
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wj0rx2ffhlab.73l1qwow21zh.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy
i
momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i
100
kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby
utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.

Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.

Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.

Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i
moment mu spada :-)

Chyba ktos nie przemyslal do
konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia
jest wyraznie krotsza ;)

Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).

A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ?

Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz.




Czytając kiedyś dane techniczne samochodów z lat 80-tych zauważyłem, że dla skrzyń opisanych "4+1" samochód osiągał prędkość maksymalną na 4 biegu. Na nadbiegu prędkość maksymalna była niższa. W skrzyni "5", prędkość maksymalna była osiągana na piątym biegu.
Nadbieg był również oznaczany jako bieg "Economy" i tak jak pisał Cavallino służył do zmniejszenia zużycia paliwa poprzez zmniejszenie wymaganych obrotów silnika dla prędkości podróżnych.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-08-28 22:11:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
On 2011-08-27, xs <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla, bo auto i tak na niej nie przyspieszalo, a przelozenie tego biegu bylo podobne jak w autach 300hp+

Pewnie po to, żeby przy równej jeździe z większą (dla danego samochodu)
prędkością nie spalać więcej paliwa niż to konieczne.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-08-27 17:10:46
Autor: nom
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j39b5s$s7d$4news.onet.pl...
nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc

to nie mój filmik, ale nagram na pewno ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=Dwr793e3LHc&NR=1

Data: 2011-08-26 13:47:38
Autor: komar
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
wady silnikĂłw ?

lista 1
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
lista 2
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik


a gdzie "słynne" jednostki VM (diesle 2.5, 3.1) montowane w Chryslerach pchanych na rynek europejski?

kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona