Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Data: 2011-08-24 09:30:43
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 10:45:41
Autor: lleeoo
kupujesz uĹĽywane auto - tych silnikĂłw unikaj !
W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik

I ĹĽadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzÄ™!! ;)


Pozdrawiam
Paweł


Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

Data: 2011-08-24 10:54:07
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)
Bo to "oczywista oczywisto¶ć" w moim Citroenie niekontrolowane pady
zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-)

Oczywi¶cie był to gorszej jako¶ci Bosch, wyprodukowany na specjalnie wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;)))))

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 12:27:23
Autor: Myjk
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
I ĹĽadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzÄ™!! ;)

Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantĂłw, ktĂłrzy dali
się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz
pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a
które obecnie trafiają do nas i się psują. Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego
silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w
artykule sposĂłb. Silniki te siÄ™ faktycznie zacierajÄ…, bo zabezpieczenie
(kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w
zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a
skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie
musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie
gra. Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
pod wtryskami, spaliny walÄ… w olej i robi siÄ™ syf na durszlaku. Awaria
silnika jest poprzedzona kupÄ… elementĂłw ostrzegawczych, od nierĂłnej i
głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie,
etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ.
Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gĂłwno, te silniki pracujÄ… bardzo
kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA. Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec majÄ… po 3 latach, niektĂłre majÄ… i 400, a
do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie
agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla
zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie
napisał niestety. Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy"
w prasie i TV.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-24 12:36:02
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
Kto¶ się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No wła¶nie, to element w
zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co
200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynaj± puszczać przy tak wysokiej kompresji
-- takie przeloty auta z Niemiec maj± po 3 latach, niektóre maj± i 400, a

W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym wła¶ciciel wymieni olej...


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 11:48:56
Autor: Waldek Godel
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):

W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas

One nie s± miedziane, ale fakt, kosztuj± grosze.
Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju.  Ostatnio kosztowała 30
groszy. Większo¶ć paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
wymianach oleju u takiego rzeĽnika zaczyna ciekn±ć spod korka.

Już nie wspominaj±c, że większo¶ć ja¶niepanówmechaników czcz±cych
teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
korka, więc zarzynaj± korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
A potem - "panie, te francuzy to gówno.."

* - młotek + majzel

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-08-24 12:55:58
Autor: DoQ
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:

W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się je
wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas
One nie s± miedziane, ale fakt, kosztuj± grosze.

Nie nadgryzałem ich, w ręku wygl±daj± na miedziane.

Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju.  Ostatnio kosztowała 30
groszy. Większo¶ć paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3
wymianach oleju u takiego rzeĽnika zaczyna ciekn±ć spod korka.

Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i "korka".

Już nie wspominaj±c, że większo¶ć ja¶niepanówmechaników czcz±cych
teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego
korka, więc zarzynaj± korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem*
A potem - "panie, te francuzy to gówno.."

:-D

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-24 12:44:22
Autor: Myjk
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu.

Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
Mazdy i godzina do dwĂłch w serwisie.

Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
Tiaa...

Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej...

True. Z drugiej strony co się dziwić... ja się boję jeździć do mechaników,
w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli
monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzęgło mi tak wyregulowali, że się w
końcu wyślizgało i w rezultacie poszło na śmietnik szybciej niż powinno
(wcześniej, nie ukrywam, żona dwa razy lekko przypaliła). ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-24 20:54:36
Autor: J.F.
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:44:22 +0200, Myjk napisał(a):
Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
przy dokręcaniu wtrysku się cało¶ć uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
Mazdy i godzina do dwóch w serwisie.

Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
wiedz± co robi±. Wyci±gaj± wtryski np. do testów przelewowych i wkręcaj± je
na te same, stare podkładki! 1-3 miesi±ce i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
Tiaa...

no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

J.

Data: 2011-08-24 21:38:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:19qrft50uv7dm.wh4b487y7jwo.dlg40tude.net...
no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ?
Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały w±tek :P

<Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijaj± się wkładki
pod wtryskami, spaliny wal± w olej i robi się syf na durszlaku
</>


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-25 08:38:33
Autor: PM
kupujesz używane auto - tych silników unikaj !



bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały w±tek :P

<Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijaj± się wkładki
pod wtryskami, spaliny wal± w olej i robi się syf na durszlaku
</>

ok
a gdzie tam jest olej między głowic± a wtryskiwaczami?
(oprócz ewentulanie ON)

pytam z czystej niewiedzy.

kupujesz używane auto - tych silników unikaj !

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona