Data: 2011-08-24 09:30:43 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 10:45:41 | |
Autor: lleeoo | |
kupujesz uĹĽywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze: Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady zaliczała tylko elektronika firmy Bosch. :-) |
|
Data: 2011-08-24 10:54:07 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)Bo to "oczywista oczywisto¶ć" w moim Citroenie niekontrolowane pady Oczywi¶cie był to gorszej jako¶ci Bosch, wyprodukowany na specjalnie wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;))))) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 12:27:23 | |
Autor: Myjk | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;) Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezlicozne ilości M6 GG/GY, a które obecnie trafiają do nas i się psują. Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie (kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie gra. Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie, etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ. Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gówno, te silniki pracują bardzo kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA. Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co 200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie napisał niestety. Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy" w prasie i TV. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-24 12:36:02 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
Kto¶ się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No wła¶nie, to element w W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym wła¶ciciel wymieni olej... Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 11:48:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):
W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas One nie s± miedziane, ale fakt, kosztuj± grosze. Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30 groszy. Większo¶ć paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3 wymianach oleju u takiego rzeĽnika zaczyna ciekn±ć spod korka. Już nie wspominaj±c, że większo¶ć ja¶niepanówmechaników czcz±cych teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego korka, więc zarzynaj± korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem* A potem - "panie, te francuzy to gówno.." * - młotek + majzel -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-24 12:55:58 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:
W PSA te miedziane podkładeczki kosztuj± jakie¶ grosze i też się jeOne nie s± miedziane, ale fakt, kosztuj± grosze. Nie nadgryzałem ich, w ręku wygl±daj± na miedziane. Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30 Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i "korka". Już nie wspominaj±c, że większo¶ć ja¶niepanówmechaników czcz±cych :-D Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 12:44:22 | |
Autor: Myjk | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku Mazdy i godzina do dwóch w serwisie. Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden Tiaa... Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej... True. Z drugiej strony co się dziwić... ja się boję jeździć do mechaników, w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzęgło mi tak wyregulowali, że się w końcu wyślizgało i w rezultacie poszło na śmietnik szybciej niż powinno (wcześniej, nie ukrywam, żona dwa razy lekko przypaliła). ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-24 20:54:36 | |
Autor: J.F. | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:44:22 +0200, Myjk napisał(a):
Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ? J. |
|
Data: 2011-08-24 21:38:51 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:19qrft50uv7dm.wh4b487y7jwo.dlg40tude.net... no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały w±tek :P <Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ > Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijaj± się wkładki pod wtryskami, spaliny wal± w olej i robi się syf na durszlaku </> -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-25 08:38:33 | |
Autor: PM | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały w±tek :Pok a gdzie tam jest olej między głowic± a wtryskiwaczami? (oprócz ewentulanie ON) pytam z czystej niewiedzy. |
|