kursy walut

Data: 2009-05-13 09:42:21
Autor: kris
kursy walut
Konto w Holenderskim banku i karat równiez z tego banku- waluta Euro
Wypłaty w polskich bankomatach w PLN.
Pytanie:
Gdzie najlepsze kursy?

Krzysiek

Data: 2009-05-13 09:46:16
Autor: MarekZ
kursy walut
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gudtku$t6c$1news.onet.pl...
Konto w Holenderskim banku i karat równiez z tego banku- waluta Euro
Wypłaty w polskich bankomatach w PLN.
Pytanie:
Gdzie najlepsze kursy?

Odpowiedź: wszędzie takie same.

Data: 2009-05-13 11:56:54
Autor: kris
kursy walut

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:gudt9e$vlt$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z bankomatu WBK to po ich kursie.

Krzysiek

Data: 2009-05-13 03:07:46
Autor: BK
kursy walut
On May 13, 11:56 am, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl>
wrote:
Użytkownik "MarekZ" <b...@adresu.pl> napisał w wiadomościnews:gudt9e$vlt$1srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]

> Odpowiedź: wszędzie takie same.

Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z

Mylisz bankomat z kantorem :)

Data: 2009-05-13 14:10:31
Autor: kris
kursy walut

wrote:
Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z
bankomatu WBK to po ich kursie.

Krzysiek

Mylisz bankomat z kantorem :)

Bo wydawało mi się że "sprzedaje" euro z konta w w banku holenderskim bankowi który jest włascicelem danego bankomatu i bank ten płaci mi złotówkami.
Ale jak widze jest inaczej chociaż jak napisał MarekZ teoretycznie jest to mozliwe.
Wypłaciłem wczoraj w dwóch bankomatach tą sama kwotę w złotówkach- sprawdze czy bedą takie same obciazenia na koncie w Holandii

Krzysiek

Data: 2009-05-13 12:53:56
Autor: kl1
kursy walut
On 13 Maj, 14:10, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:

Wypłaciłem wczoraj w dwóch bankomatach tą sama kwotę w złotówkach- sprawdze
czy bedą takie same obciazenia na koncie w Holandii
Niekoniecznie. Jeśli daty rozliczenia transakcji będą różne to mogą
byc różne kwoty.
Przy transakcjach kartą decydująca jest data rozliczenia transakcji a
nie samej transakcji
(czyli nigdy tak do końca nie wiesz po jakim kursie kupujesz/
wypłacasz)

Data: 2009-05-13 12:05:23
Autor: MarekZ
kursy walut
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gue5h6$mnl$1news.onet.pl...

Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z bankomatu WBK to po ich kursie.

Nie, to bank który wydał kartę po swoim kursie przeliczy otrzymane obciązenie w PLN (ewentualnie w jakiejś kombinacji z kursem organizacji platniczej w nietypowych przypadkach). Taki sposób jak podałes jest teoretycznie możliwy ale chyba w praktyce w krajach UE nie występuje.

Data: 2009-05-13 21:26:50
Autor: Adam Sito
kursy walut
[...]

Hmm, wypłacałem niedawno 100 somoni w bankomacie Agroinwestbanku w Duszanbe, po czym kolejne 100 somoni w maszynie Tojiksodirotbank i za każdym razem zdjęło mi inną sumę z konta...

--
AS

Data: 2009-05-13 21:32:55
Autor: MarekZ
kursy walut
Użytkownik "Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:guf6ti$slr$1news.onet.pl...

Hmm, wypłacałem niedawno 100 somoni w bankomacie Agroinwestbanku w Duszanbe, po czym kolejne 100 somoni w maszynie Tojiksodirotbank i za każdym razem zdjęło mi inną sumę z konta...

Ten sam dzień wpływu transakcji do banku wystawcy karty i ta sama karta?

Mozliwe wytłumaczenie jest takie, że inny był dzień rozliczenia transakcji przez organizację platniczą czyli przewalutowania TJSEUR albo TJSUSD...

Data: 2009-05-13 22:52:18
Autor: Adam Sito
kursy walut
Ten sam dzień wpływu transakcji do banku wystawcy karty i ta sama karta?

Tak, ten sam dzień.

Mozliwe wytłumaczenie jest takie, że inny był dzień rozliczenia transakcji przez organizację platniczą czyli przewalutowania TJSEUR albo TJSUSD...

Nie wiem jaka była przyczyna, po prostu stwierdziłem fakt;-)

--
AS

kursy walut