kurtka richa

Data: 2012-03-20 20:58:39
Autor: Rafrom
kurtka richa
Witam.

Moja Jofama się już starzeje (puszcza wodę) i stanąłem przed dylematem na jaką kurtkę ją wymienić.

Kumpel proponuje mi RukkÄ™ z wyprzedaĹĽy za ok 1600 PLN
takÄ… jak ta:

http://allegro.pl/kurtka-rukka-air-power-56-gore-okazja-wyprzedaz-i2156738726.html

ale znalazłem też dwie (fajne ?) kurtki Richa

http://www.moto-akcesoria.pl/kurtka-tekstylna-richa-airmach-fluo-meska,p,54266

http://www.moto-akcesoria.pl/kurtka-tekstylna-richa-rix-2-fluo-meska,p,54286

Za rukką przemawia marka, ale sama kurtka jest dość stara chociaż nieużywana.

Z kolei Richa ma odpinaną zarówno podpinkę jak i membranę oraz jest za...scie odblaskowa, a ja zwykle jeżdżę w kamizelce odblaskowej więc już bym nie musiał.

Czy ktoś z Was jeździł w i może polecić Richę ?

A moĹĽe coĹ› innego do ok 1600 PLN ?

Rafał Romanowski

Data: 2012-03-24 11:57:06
Autor: amos
kurtka richa
On 20 Mar, 20:58, Rafrom <raf...@rotmanka.pl> wrote:

A może co¶ innego do ok 1600 PLN ?

W kwestii kurtki za taka kwote niestety nie doradze. Zapytam jednak,
zakladajac, ze za poprzednia kurtke dales podobna kwote, ile Twoja
kurtka przezyla i jak intensywnie byla uzywana?

Ciekawe kurtki mozna kupic za polowe a ceny praktycznie zaczynaja sie
od 1/4 w/w kwoty. Bardzo mnie zastanawia zasadnosc wydawania na kurtke
teksylna takich pieniedzy.

--
zdrowka
amos

Data: 2012-03-24 20:05:37
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-24 19:57, amos pisze:
Ciekawe kurtki mozna kupic za polowe a ceny praktycznie zaczynaja sie
od 1/4 w/w kwoty. Bardzo mnie zastanawia zasadnosc wydawania na kurtke
teksylna takich pieniedzy.

1/4? Ciekawe. Możesz podać jakie¶ przykłady?

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-24 12:08:00
Autor: amos
kurtka richa
On 24 Mar, 20:05, duddits <pa...@RM-gomoto.tv> wrote:
1/4? Ciekawe. Możesz podać jakie¶ przykłady?

Roleffa (czy jak sie to pisze) kupilem za ok 450 PLN, ze 2-3 sezony
temu na ten przyklad.

Data: 2012-03-24 20:23:21
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-24 20:08, amos pisze:
Roleffa (czy jak sie to pisze) kupilem za ok 450 PLN, ze 2-3 sezony
temu na ten przyklad.

A jaka konkretnie? Jaka membrana, wypinana ocieplina, szwy z atestem? Podaj model.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-24 12:30:38
Autor: amos
kurtka richa
On 24 Mar, 20:23, duddits <pa...@RM-gomoto.tv> wrote:

A jaka konkretnie? Jaka membrana, wypinana ocieplina, szwy z atestem?
Podaj model.

Taka:
http://www.moto-akcesoria.pl/m77/roleff.htmlN

Nie jest to kurtka, ktora bym polecil. Nici niby karbonowe sie jakos
zmechacili, ale 3 pierwsze sezony po miescie dala rade (ostatni na
zmiane z kurtka letnia).

Kolejna mam RST  z membrana + ociepleniem. Jestem bardzo zadowolony
ale mimo wszystko kosztowala niecale 800.
Nie neguje zakupu drozszych kurtek, choc ciekawi mnie ich
wytrzymalosc. Mam wrazenie, ze 3-4 sezony dla intensywnie uzywanej
kurtki tekstylnej to max.

Skora pewnie wytrzyma dluzej.

--
amos

Data: 2012-03-24 20:47:23
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-24 20:30, amos pisze:
Nie jest to kurtka, ktora bym polecil. Nici niby karbonowe sie jakos
zmechacili, ale 3 pierwsze sezony po miescie dala rade (ostatni na
zmiane z kurtka letnia).

Nie polecasz jej, a jednak dziwi Cię, że ktoś chce wydać wydać na kurtkę 1.6kPLN. Może nie szarżuj z tymi przykładami za 1/4 ceny? :)

[...]

Nie wiem co rozumiesz przez intensywne użytkowanie. Moja kurtka Halvarsonssa też kosztowała coś około 800-900 złotych i spokojnie mogę ją polecić, ale to zależy od oczekiwań. Jeżdżę w niej już 3 sezon, ma membranę wodoodporną dryway+, wypinaną ocieplinę, otwierane nawiewy.
Jeżdżę w niej w tzw. chłodne miesiące i bardzo sobie chwalę. Szwy nigdzie nie puściły czego nie mogę niestety powiedzieć o Modece Shield Pro, która w pierwszym sezonie rozeszła się wzdłuż głównego zapięcia :)
A kosztowała mniej więcej tyle co ten Twój Roleff.

Tego modelu kurtki juĹĽ zdajÄ™ siÄ™ nie produkujÄ…, ale jest z wyglÄ…du i wyposaĹĽenia bardzo podobna do tej:
http://4bikes.pl/halvarssons-platina-kurtka-tekstylna-p-2406.html
Jakość wykonania naprawdę bardzo przyzwoita.
I sporo taniej niĹĽ Rukka ;)

Skora pewnie wytrzyma dluzej.

Na przykład w deszczu? Odpowiednio zabezpieczona, może, ale do turystycznego jeżdżenia wybrałbym tekstylny, warstwowy komplet.
Na chłodniejsze dni też mam wrażenie lepiej by się sprawdził choć robią różne ciekawe skórzane wynalazki z outlastem.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-25 01:35:45
Autor: amos
kurtka richa
On 24 Mar, 21:47, duddits <pa...@RM-gomoto.tv> wrote:

Nie wiem co rozumiesz przez intensywne użytkowanie.

Niemal codzienne. Raz na tydzien to bardziej okazjonalne.

Moja kurtka
Halvarsonssa też kosztowała co¶ około 800-900 złotych i spokojnie mogę
j± polecić, ale to zależy od oczekiwań. Jeżdżę w niej już 3 sezon, ma
membranę wodoodporn± dryway+, wypinan± ocieplinę, otwierane nawiewy.
Jeżdżę w niej w tzw. chłodne miesi±ce i bardzo sobie chwalę. Szwy
nigdzie nie pu¶ciły czego nie mogę niestety powiedzieć o Modece Shield
Pro, która w pierwszym sezonie rozeszła się wzdłuż głównego zapięcia :)
A kosztowała mniej więcej tyle co ten Twój Roleff.

Raczej blizej 70% więcej. A Roleffa nie polecam glownie z powodow,
ktore juz ktos przytaczal na grupie. Lami±ce uchwyty zamkow. Mi juz
poszly ze 3 a reklamacji nie uznaje sie. Wymieniac zamka juz nie miec
sensu bo ponone przeszycie moze pozbawic jej wodoszodpornosci. Chyba,
ze to kieszen.

Poza tym to mechacenie szwow, ktore swiadczy o slabej jakosci nici.
Poza tym nie mam nic do zarzucenia. Kurtka obecnie kosztuje 350 PLN.
Chyba wiec warta jest swojej ceny.

Cała sztuka to kupic niedrogo i dobrze. Z pewnoscia nie ma co sie
decydowac na najtansze, choc najdrozsze nie zawsze bedzie oznaczalo
trwalosc adekwatna do ceny. Nawet jakosc wykonania w produktach ze
srodkowej polki potrafi byc niezla.

--
amos

Data: 2012-03-25 10:49:52
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-25 10:35, amos pisze:
Raczej blizej 70% więcej.

Nie. Oryginalnie w sklepie 690, ale ja też j± gdzie¶ na promocji dorwałem za 490 bodaj.

Poza tym to mechacenie szwow, ktore swiadczy o slabej jakosci nici.
Poza tym nie mam nic do zarzucenia. Kurtka obecnie kosztuje 350 PLN.
Chyba wiec warta jest swojej ceny.

Z opisu wynika, że nie warta wła¶nie :) Może bogatego stać by co i rusz sobie nowy ciuch kupować, ale jak się nie przelewa to chyba lepiej wła¶nie co¶ porz±dniejszego kupić, czyli:

- membrana (najlepiej gore-tex, bo działa)
- wypinana ocieplina
- regulowana wentylacja
- szwy z atestem

Materiał wierzchni zwykle jest u większo¶ci producentów ten sam (cordura 500D lub podobne), ale powyższe punkty już niekoniecznie.
Jak trafisz tak± kurtkę za 1/4 z 1600 to gratuluję :)

Cała sztuka to kupic niedrogo i dobrze.

Dla jednego 800 to będzie niedrogo, a dla innego może wła¶nie 1600 co porównuj±c z modelami Rukki na przykład nie wydaje się maj±tkiem.

decydowac na najtansze, choc najdrozsze nie zawsze bedzie oznaczalo
trwalosc adekwatna do ceny. Nawet jakosc wykonania w produktach ze
srodkowej polki potrafi byc niezla.

Moim zdaniem ta "¶rodkowa półka" sytuuje się jednak wyżej niż wspomniane 450 :) Przynajmniej na razie.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-25 21:01:09
Autor: Marcin N
kurtka richa
W dniu 2012-03-25 10:49, duddits pisze:
(...)
[...]

Po co?
Gore-tex BARDZO podraża kurtkę. Jest najlepszy, ale modele bez goreteksu s± o kilkaset złotych tańsze. W dodatku wszędzie słyszę, że w turystyce i tak jest nieodzowny dodatkowy kombinezon przeciwdeszczowy.

Skoro więc za 250 zł mogę mieć super szczelny kombinezon przeciwdeszczowy ze ¶redniej półki, to po co mi ten goreteks? Lekki deszczyk wytrzyma także tańsza membrana.

¬le kombinuję?

Data: 2012-03-25 21:21:13
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-25 21:01, Marcin N pisze:
Po co?

No bo ... działa. Napisałem przecież :)

Gore-tex BARDZO podraża kurtkę. Jest najlepszy, ale modele bez goreteksu
s± o kilkaset złotych tańsze. W dodatku wszędzie słyszę, że w turystyce
i tak jest nieodzowny dodatkowy kombinezon przeciwdeszczowy.

No jak pier... ulewa to oczywi¶cie ratuj się kto może, najlepiej zjechać i przeczekać, ale jak opad stały, ale niezbyt intensywny to nie trzeba tracić czasu na wrzucanie kondona. Gore-tex to wytrzyma. Oczywi¶cie wszystko zależy od dystansu.

Skoro więc za 250 zł mogę mieć super szczelny kombinezon
przeciwdeszczowy ze ¶redniej półki, to po co mi ten goreteks? Lekki
deszczyk wytrzyma także tańsza membrana.

Testowałem trzy: gore, dryway+ i reissa. Ta ostatnia nie wytrzymuje niczego. Pierwsze dwie ok. O skuteczno¶ci innych nie wiem.

Co do gumowych kombiaków to warto zwrócić uwagę na grubsz± warstwę materiału na tyłku. Zwykle w tym miejscu woda ma tendencję do przedostawania się.

¬le kombinuję?

W sumie dobrze, to też jaka¶ opcja tyle, że zajmuje miejsce w bagażu, a wiadomo że motocykl to nie winnebago :)
Fajnie jest mieć jeden ciuch, który działa i już.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-25 21:45:24
Autor: AZ
kurtka richa
On 03/25/2012 09:21 PM, duddits wrote:

[...]

No nie mów, że jest co¶ co pozwoli mieć suche jaja...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-27 11:20:52
Autor: duddits
kurtka richa
On 25.03.2012 21:45, AZ wrote:
No nie mów, że jest co¶ co pozwoli mieć suche jaja...

Słyszałem, że podwójna guma na tyłku pomaga, ale nigdy nie widziałem takiego wdzianka w sklepie, więc nie wiem :)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-27 13:28:09
Autor: Marcin N
kurtka richa
W dniu 2012-03-27 11:20, duddits pisze:
On 25.03.2012 21:45, AZ wrote:
No nie mów, że jest co¶ co pozwoli mieć suche jaja...

Słyszałem, że podwójna guma na tyłku pomaga, ale nigdy nie widziałem
takiego wdzianka w sklepie, więc nie wiem :)

To może folia aluminiowa?
Balony napełniane helem wykonuje się z takiej folii, bo nie przepuszcza atomów helu. Z cz±steczkami wody też sobie poradzi.

Data: 2012-03-27 13:29:30
Autor: Marcin N
kurtka richa
A na poważnie:

jak wygl±da przepuszczalno¶ć goretexu w porównaniu do nieprzemakalnych ciuchów przeciwdeszczowych?

Data: 2012-03-27 11:38:57
Autor: masti
kurtka richa
Dnia pięknego Tue, 27 Mar 2012 13:29:30 +0200 osobnik zwany Marcin N
wystukał:

A na powaĹĽnie:

jak wygląda przepuszczalność goretexu w porównaniu do nieprzemakalnych
ciuchĂłw przeciwdeszczowych?

kaĹĽda membrana przemaka. Pytanie tylko kiedy

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-27 16:50:46
Autor: Ivam
kurtka richa
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jks8am$2g1$2@news.task.gda.pl...
jak wygl±da przepuszczalno¶ć goretexu w porównaniu do nieprzemakalnych ciuchów przeciwdeszczowych?

Data: 2012-03-27 16:53:38
Autor: Ivam
kurtka richa
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jks8am$2g1$2@news.task.gda.pl...
jak wygl±da przepuszczalno¶ć goretexu w porównaniu do nieprzemakalnych ciuchów przeciwdeszczowych?

Gdzies mialem stronke z wynikami testow. O! Mam:

http://www.e-gory.pl/index.php/Sprzet/Sprzet-i-szpej/Tkaniny-aktywne/Strona-4.html

Mozesz przyjac, ze membrany "no-name", maja wodoodpornosc do 5m, dobrych firm do 6.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-25 21:31:01
Autor: Ivam
kurtka richa
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jknq1h$n8j$1@news.task.gda.pl...
Gore-tex BARDZO podraża kurtkę.

Prawda.

W dodatku wszędzie słyszę, że w turystyce i tak jest nieodzowny dodatkowy kombinezon przeciwdeszczowy.

Nie wiem jak na moto (kurke z gore mam, ale trekkingowa), ale wlasnie przewaga gore nad cala reszta to fakt, ze nigdy nie potrzebowalem kombinezonu, peleryny, etc. Mialem nawet wojskowa peleryne przeciwdeszczowa, _niegumowana_ tyko zrobiana z 2 warstw materialu - na wierzchu kamuflaz, a pod spodem gore. Nigdy nie przemokla.

Skoro więc za 250 zł mogę mieć super szczelny kombinezon przeciwdeszczowy ze ¶redniej półki, to po co mi ten goreteks?

Zaczniesz sie pocic. Mocno pocic;)

Lekki deszczyk wytrzyma także tańsza membrana.

A nawet brak membrany. Mam taka kurtke bez membrany, wyprana w impregnacie nikwax'a i tez odpycha wode. Na jakies 20min jazdy w srednim deszczu wystarcza.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-25 01:37:27
Autor: amos
kurtka richa
On 24 Mar, 21:47, duddits <pa...@RM-gomoto.tv> wrote:

> Skora pewnie wytrzyma dluzej.

Na przykład w deszczu?

Raczej probe czasu. Moje stare kilkunastoletnie motocyklowe ciuchy
trzymaja sie super, choc nt wodoodpornosci sie nie wypowiem.

--
amos

Data: 2012-03-25 10:55:43
Autor: duddits
kurtka richa
W dniu 2012-03-25 10:37, amos pisze:
Raczej probe czasu. Moje stare kilkunastoletnie motocyklowe ciuchy
trzymaja sie super, choc nt wodoodpornosci sie nie wypowiem.

A ta jest niestety kluczowa pod nasz± szeroko¶ci± geograficzn± :)

Mam skórę i j± sobie cenię, ale jak wybieram się gdzie¶ dalej wrzucam tekstylny komplet na grzbiet.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-24 23:00:09
Autor: AZ
kurtka richa
On 03/24/2012 08:30 PM, amos wrote:

Mam wrazenie, ze 3-4 sezony dla intensywnie uzywanej
kurtki tekstylnej to max.

Mam Modeke jakąśtam, z wypinanym ociepleniem i membraną. Po roku (30 kkm) była już zmęczona, poprzecierane końce rękawów, klapa przy głównym zamku membrany, zmechacona, poprzecierane te odblaskowe coś koło szwów na rękawach. Fakt, że wymienili w ramach gwarancji na nową ale też wytrzymała tyle samo.

--
Artur
ZZR 1200

kurtka richa