kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?

Data: 2010-09-13 08:54:14
Autor:
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
Witam od pewnego czasu zdarza mi się puścić przelew w piątek po południu i
ponieważ jestem laikiem postanowiłam zapytać fachowców

Mniejsza z tym który bank ale sytuacja wygląda następująco:

puszczam przelew z banku X do banku Y np. o 13 lub 14

pieniądze z banku X wychodzą (znaczy się rachunek zostaje obciążony - tak
widnieje w systemie internetowym) ale do banku Y nie docierają w piątek ale
dopiero w poniedziałem po połudnu.

Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
"zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

Jak to jest
?

Data: 2010-09-13 05:27:26
Autor: witek
On 9/13/2010 3:54 AM, wiesian@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze

w drodze.

Data: 2010-09-13 13:08:23
Autor:
  <wiesian@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Twoje pytanie możnaby poprzednić takim oto wstępem:

Moim zdaniem nie ma takiego banku, który WSZYSTKIE wpłacone środki trzyma w
sejfie. W większości nasze wpłaty zamieniają się w zapis elektroniczny a bank
ma obowiązek tylko jakiś procent tych wkładów mieć w postaci gotówki
(zdeponowanej w NBP?) Gorzej jak nagle wszyscy zechcą wycofać swoje środki -
raczej nie ma banku, który by to przeżył ;)

Mówią, że w USA tylko 3% pieniędzy jest w postaci gotówki. Reszta to zapisy
elektroniczne...

Wtedy Twoje pytanie robi się jeszcze ciekawsze ;))))
Niby banki wypłacają z depozytów kredyty (ale przeważnie robią to też w formie
przelewu)...

Data: 2010-09-14 15:34:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?

<newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl> i6l7o7$ie4$1@inews.gazeta.pl

[...]

Wystarczy, gdy każdy zechce 20% tego, co zdeponował. :)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-13 13:13:11
Autor: Jan Strybyszewski
wiesian@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
"zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

Jak to jest
?

WUjek Google i pytanie. "Jak działa system Elixir"

Data: 2010-09-13 12:30:50
Autor:
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź ale po zgłębieniu wujka googla i na
wszystkich stronach które zaproponował nie znalazłam odpowiedzi na pytanie

gdzie sa moje pieniądze które z banku nadawcy wyszły w piątek a dochodzą w
poniedziałek

KTO JE TRZYMA? Gdzie one są? Kto z nich korzysta jesli np wysle przelew
50.000? No bo za 2 dni to juz jakiś % jest np.

Data: 2010-09-13 14:59:06
Autor: Jan Strybyszewski
wiesian@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

Znajduja sie na rachunkach rozliczeniowych bankow w NBP.

Data: 2010-09-13 14:20:23
Autor: MrMrooz
[...]
Błędne założenie. To, że rachunek jest obciążony, nie znaczy na 100%, że pieniądze z banku wyszły. Wszystko zależy od banku. Jeden przyjmie taki przelew na poniedziałek, blokując kasę, ale umożliwiając odwołanie, inny przyjmie przelew z datą piątkową, ale kasy nie wyśle, a jeszcze inny wyśle. Ba, w niektórych konfiguracjach (bank nadawca - odbiorca) - pieniądze dotrą do odbiorcy w piątek po południu.

Np. przelew zlecony ok 13 z mBanku do Lukasa ma dużą szansę dotrzeć jeszcze w piątek, ale już zlecony ok 14 nie. W drugą stronę prawdopodobnie nie dojdzie nawet zlecony ok 13.

Google > sesje elixir > pierwszy link.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-13 17:24:09
Autor: brum
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
"zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

dokladnie "przez niecale trzy doby", niby to samo, a jednak niezupelnie
Twoje pieniadze sa w tym samym miejscu, w ktorym znajduja sie, gdy wysylasz przelew w inny dzien, o innej porze
po prostu raz wedruja krocej, raz dluzej
jesli np. zlecisz przelew w piatek po poludniu, a w poniedzialek i wtorek sa swieta, to przelew dotrze dopiero w srode
a jesli Twoje prawdziwe pytanie brzmi: czy ktos Twoimi pieniedzmi obraca ? to odpowiedz brzmi: jest to mozliwe

Data: 2010-09-13 21:20:58
Autor: kashmiri
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
brum <brumbrum@onet.eu> dared to write:
Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
"zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

/.../

a jesli Twoje prawdziwe pytanie brzmi: czy ktos Twoimi pieniedzmi obraca
?  to odpowiedz brzmi: jest to mozliwe

obrót bezgotówkowy w czasie weekendu? marnie to widzę.

k.

Data: 2010-09-13 20:00:01
Autor: brum
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
obrót bezgotówkowy w czasie weekendu? marnie to widzę.

skoro ja moge zalozyc overnight w piatek, to bank nie moze :) ?

Data: 2010-09-14 15:46:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?

"brum" i6lor2$m1v$1@news.onet.pl

>obrót bezgotówkowy w czasie weekendu? marnie to widzę.

skoro ja moge zalozyc overnight w piatek, to bank nie moze :) ?

Może i nie może zarazem. :) Ty możesz przelać -- bank raczej nie,
bo będą ślady rozlewne. :) Ale szef banku może wybrać szesnaście ton
w dwustuzłotówkach ze swego banku, dąć to swemu szwagrowi (aby było
inne nazwisko, ale aby podstawiony był zaufanym szefa) by ten zawiózł
to do Aliora -- i na nocną!!! ;)

Dlatego szefowie banków nie powinni mieć szwagrów. ;)

-=-

Pytanie kontrolne. :) Rozmawiając z pięściarzem na ulicy mogę dostać
po ryju czy nie? Oczywiście i nie, i tak zarazem -- od przechodnia
raczej nie, od pięściarza raczej tak. :)

-=-

Rada -- zdejmij czapkę, pokłoń się, nie denerwuj
nikogo -- wówczas może w banku nie oberwiesz po ryju. ;)

-=-

Albo inaczej... Nie da się ukryć, że część naszych pieniędzy gdzieś
znika na chwilę -- lub nawet na dłużej. Kto i jak z tego korzysta -- to
chyba sprawa indywidualna i trudno o jakieś uniwersalne odpowiedzi typu:

 -- banki mają od tego średnio 1% w skali roku
 -- nikt na tym nie zarabia, bo każdy ma wtedy nadwyżki
 -- to pusty pieniądz, bo w łikendy (i nocami) nic nie dzieje się
 -- foreksy od tego czerwienieją z gorąca... ;)

Zapewne wiele zależy od obrotności bankierów. :)
(i do ich pozycji w prawie bankowym -- coś podobnego do prawa sądowego) ;)

-=-

 -- W Polsce można kraść, ale nie wolno dać się złapać. :)
 -- Wolno, wolno!! Ale trzeba mieć krycie w prawie. ;)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-14 15:48:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]

Zapewne wiele zależy od obrotności bankierów. :)
(i do ich pozycji w prawie bankowym -- coś podobnego do prawa sądowego) ;)

 -- W Polsce można kraść, ale nie wolno dać się złapać na kradzieży. :)

 -- Wolno, wolno!! Ale trzeba mieć krycie w prawie. ;)
    (trzeba wiedzieć to, z kim dzielić się -- w jaki
    sposób oraz w jakim stosunku...)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-14 11:47:23
Autor: xbartx
kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?

To jeszcze tak czysto informacyjnie dorzucę dla Ciebie i potomnych.
W miarę aktualna i poprawna rozpiska sesji Elixir dla poszczególnych banków. Trzymając się jej nasze pieniądze nie powinny leżeć wtedy przez weekend gdzieś tam ;)

http://www.sesjeelixir.pl

http://www.money.pl/banki/elixir/

--
xbartx

Data: 2010-09-16 23:58:24
Autor: Technolog
Dnia Tue, 14 Sep 2010 11:47:23 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

[...]

Automat: http://kiedykasa.pl/

kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?