l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia

Data: 2010-05-06 00:03:39
Autor: bartek
l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
witam
czy lekarz rodzinny moze wystawic zwolnienie jednorazowe na (bolacy)
kregoslup na 21 dni ?
w tym zastrzec

moze chodzic?

dziekuje za odp pozdrawiam

jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz wiem
ze jest to celowe dzialanie.....

Data: 2010-05-05 19:27:21
Autor: witek
bartek wrote:
witam
czy lekarz rodzinny moze wystawic zwolnienie jednorazowe na (bolacy)
kregoslup na 21 dni ?
w tym zastrzec

moze chodzic?

to zalezy co to za schorzenie

po za tym może chodzić bardziej oznacza nie musi leżeć.

Ze złamaną nogą też się wystawia zwolnienia z adnotacją może chodzić.

dziekuje za odp pozdrawiam

jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz wiem
ze jest to celowe dzialanie.....

ZUS?
bez zapoznania sie z dokumentacją medyczna ciężko coś powiedzieć.

Data: 2010-05-06 07:52:34
Autor: bartek

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hrt2bt$olm$1inews.gazeta.pl...
bartek wrote:
[...]

pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna zeby nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia pracownikowi ze sie tak nie robi ?

Data: 2010-05-06 06:21:57
Autor: Massai
bartek wrote:

pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja
medyczna zeby nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

Nie musi być prowadzona żadna "adnotacja".

Ja bym takiego pracownika wysłał na badania kontrolne czy nie ma
przeciwskazań do pracy.

Jedyne uzasadnienie jakie można by wymyślić, to ew. jakies bóle
związane z obciążaniem w pracy, i dlatego zwolnienie, żeby sobie
odpoczął od tejże.

Bo jeśli rodzinny chciał wyleczyć skoliozę tym 21 dniowym zwolnieniem
to... jak mu się uda, ani chybi nobel się szykuje.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-06 23:03:24
Autor: Jotte
W wiadomości news:hrtn65$sqe$1news.onet.pl Massai <tsender@wp.pl> pisze:

Ja bym takiego pracownika wysłał na badania kontrolne czy nie ma
przeciwskazań do pracy.
A zdradziłbyś na jakiej podstawie (prawnej, oczywiście).

--
Jotte

Data: 2010-05-07 06:04:30
Autor: Massai

pisze:

> Ja bym takiego pracownika wysłał na badania kontrolne czy nie ma
> przeciwskazań do pracy.
A zdradziłbyś na jakiej podstawie (prawnej, oczywiście).

Takie cuś na przykład:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/338450,czy_pracodawca_moze_zmusic_
pracownika_do_pojscia_do_lekarza.html

Przepis że badania należy wykonać jak zwolnienie przekracza 30 dni imho
jedynie WYMUSZA na pracodawcy takie skierowanie na badania.

Nie oznacza imho że nie można wysłać jeśli zwolnienie było krótsze.

A tu jest większa dyskusja na ten temat:
http://www.forumbhp.pl/viewtopic.php?t=12445&postdays=0&postorder=asc&st
art=0

Jak widać, nie wszyscy się zgadzają że taki pracownik musi się poddać
badaniom.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-07 12:29:10
Autor: Jotte
W wiadomości news:hs0ahe$pu5$1news.onet.pl Massai <tsender@wp.pl> pisze:

[...]
No - pani sobie wyraziła opinię, i tyle.

Przepis że badania należy wykonać jak zwolnienie przekracza 30 dni imho
jedynie WYMUSZA na pracodawcy takie skierowanie na badania.
Nie oznacza imho że nie można wysłać jeśli zwolnienie było krótsze.
No właśnie zapis tego nie umożliwia. Po prostu nie daje do tego prawa.
Notabene czytałem kiedyś na jakimś całkiem z pozoru poważnym portalu - nie pamiętam gdzie, może ktoś inny będzie pamiętał - "opinię" prawnika (a jakże) w sprawie czy pracownik wyjeżdżając na urlop wypoczynkowy musi podać pracodawcy kontakt (chodziło zasadniczo o nr telefonu) do siebie.
I wyobraź sobie, że kauzyperda wydumał sobie, że pracownik musi, bo jak nie to uniemożliwia(sic!) pracodawcy skorzystanie z jego prawa do odwołania go z urlopu!! A to może być potraktowane nawet jako ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych i stać się przyczyną rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika!
Także trzeba mieć sporo rezerwy do intepretacji różnorakich prawniczyn.

[...]
Już sam wątkotwórca przeczy sam sobie i gada niespójnie. Najpierw kategorycznie (a bezpodstawnie) twierdzi, że:
<cit>
Wszystkie badania profilaktyczne są badaniami kontrolnymi (...) Zastrzeganie nazwy "kontrolne" dla badań po ZLA >30 jest niesłuszne tak jak próba zastrzegania nazwy (słowa, terminu) "badania" do tych właśnie badań.
</cit>

A w chwilę potem:
<cit>
Byłbym za tym by przyjąć (na potrzeby BHP) za Ustawą o służbie medycyny pracy wszystkie że badania profilaktyczne są badaniami kontrolnymi.
</cit>

Skoro "byłby za tym" to znaczy, że jednak tak nie jest.

Niemniej są wyjątki od zapisu KP.
Przykładowo w szkolnictwie nauczyciela zatrudnionego na podstawie KN (która ma wówczas prymat nad KP) dyrektor może wysłać na badania w każdym czasie.

--
Jotte

Data: 2010-05-08 13:43:39
Autor: bartek
l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
a czy taki pracownik ktory ma to zwolnienie moze sie zapisac na prawo jazdy i normalnie uczeszczac???????????

czy to nie bedzie sprzeczne z tym nie robi wszystkiego aby jak najszybciej wrocic do pracy ?????
artk 52 chyba

Data: 2010-05-08 11:59:28
Autor: witek
bartek wrote:
a czy taki pracownik ktory ma to zwolnienie moze sie zapisac na prawo jazdy i normalnie uczeszczac???????????

czy to nie bedzie sprzeczne z tym nie robi wszystkiego aby jak najszybciej wrocic do pracy ?????

to ci powie lekarz po ocenie dokumentacji medycznej.

Data: 2010-05-08 16:23:26
Autor: Jotte
l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
W wiadomości news:hs3j0d$4gk$1mx1.internetia.pl bartek <bartolini@g.pl>
pisze:

[...]
Zapisać to na pewno może.
Uczęszczać? Nie mam pojęcia, nie jestem lekarzem.
Nie piszesz nawet na jakiej kategorii prawko miałby uczęszczać, to o czym gadać?
Równie dobrze można pytać, czy mając zwolnienie od laryngologa z uwagi na zapalenie ucha środkowego może uczestniczyć w kursie językowym albo pójść na koncert kameralny.
Nie szukasz czasem dziury za wszelką cenę?

BTW - klawiatura ci się zacina na znaku "?"; oczyść albo kup nową, tanie przecież.

--
Jotte

Data: 2010-05-10 06:22:32
Autor: Massai

pisze:
 Także trzeba mieć sporo rezerwy do intepretacji
różnorakich prawniczyn.

Jakże to tak?!
Przecież tego typu interpretacje prawników to po prostu przedstawienie
jasno skomplikowanego ale jednak jednoznaczengo stanu prawnego! ;-)

Wiesz, zdaję sobie sprawę z tego że interpretacje sobie można tworzyć
do woli.

W weekend gadałem sobie z siostrą i szwagrem, i oni o dziwo narzekali
na brak "podejścia biznesowego" u prawników.

Marudzili że ich dział prawny się zaparł zadnimi łapami że "tak nie
wolno i się nie da", firma znalazła zewnętrzną kancelarię, która im
napisała że się da i że wolno...

Coś jak chodzenie do kilku lekarzy kolejno, aby znaleźć takiego który
powie "to jednak nie nowotwór".

Można, tylko po co.

[...]

No cóż, nie bardzo rozumiem dlaczego inny pracodawca nie miałby miec
takiego prawa.

Ja te przepisy rozumiem tak że DOPUSZCZENIE do pracy pracownika bez
tych wskazanych przepisami badań - grozi po prostu grzywnami. Czyli -
badania obowiązkowe na które pracownika TRZEBA wysłać (i za nie
zapłacić).

Ale - skoro to pracodawca beknie jeśli pracownik sobie zrobi kuku w
pracy - to imho powinien mieć prawo wysłać pracownika, na badania, może
nie tyle "kontrolne" w rozumieniu przepisów, a po prostu potwierdzające
przydatność do zawodu.

Można sobie wyobrazić prostą sytuację: pracownik - kierowca autobusu ma
udar niedokrwienny. Zostają ubytki neurologiczne.

Pracownik po hospitalizacji zostaje przez rodzinę przywieziony do
pracy. I co - pracodawca nie może go wysłać na badanie żeby sporawdzić
czy on w ogóle może siadać za kółkiem?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-10 23:34:34
Autor: Jotte
W wiadomości news:hs88n8$sqa$1news.onet.pl Massai <tsender@wp.pl> pisze:

[...]
A zdradzili na czym to podejście biznesowe miałoby polegać?
Bo wg mnie to prawnicy akurat mają podejście wyjątkowo biznesowe... :)))

Marudzili że ich dział prawny się zaparł zadnimi łapami że "tak nie
wolno i się nie da", firma znalazła zewnętrzną kancelarię, która im
napisała że się da i że wolno...
Na tym między innymi polega podejście biznesowe. Dostarczać towar oczekiwany, niekoniecznie jakościowo wartościowy. :)

Coś jak chodzenie do kilku lekarzy kolejno, aby znaleźć takiego który
powie "to jednak nie nowotwór".
Można, tylko po co.
Jak to po co? Dla - choćby chwilowej - poprawy nastroju.

[...]
Krótko - specyfika zatrudnienia.

[...]
I tak właśnie jest. Badania okresowe powodują, że lekarz medycyny pracy (czyli teoretycznie osoba znająca się na rzeczy) znajduje się w stanie zdrowia pozwalającym na świadczenie pracy w obowiązującym stanie prawnym. Na jego orzeczenie przysługuje zaskarżenie.
Badania kontrolne zaś służą sprawdzeniu w określonych sytuacjach czy zdolność ta nie ustała. Okoliczności owe mogą być różne w przypadku różnych cech stanowisk pracy.

[...]
I tak właśnie jest, jak powyżej napisałem.
Kwestia kryteriów czy są prawidłowe - nie wiem, a poza tym przepisy się zmieniają.

[...]
To nie jest najlepszy przykład (choć pewnie miał być efektowny). Kwestię posiadania zdolności zdrowotnych do prowadzenia pojazdów na drogach publicznych (w tym w ruchu lądowym) regulują odrębne przepisy i dotyczą one także "zwykłych" kierowców.
W kwestii formalnej - w razie udarów mózgu (zarówno niedokrwiennego - występującego w ogromnej większości przypadków, jak i krwotocznego) stanowiących zwykle bezpośrednie zagrożenie życia i skutkujące obligatoryjną hospitalizacją nie ma możliwości orzeczenia przez lekarza niezdolności do jakiejkolwiek pracy krótszej niż 30 dni. Chyba, że chory trafił nie do lekarza, lecz do rzeźnika.
Pracodawca może natomiast w razie _uzasadnionych_ podejrzeń nie dopuścić pracownika do pracy. Ale jeśli jego podejrzenia sie nie potwierdzą - zabuli.
Nie ja tworzę przepisy, nie ja je egzekwuję, a co powiesz o taksówkarzu z wieloletnią agresywna padaczką?

--
Jotte

Data: 2010-05-11 06:00:23
Autor: Massai

pisze:

> [...]

drogach publicznych (w tym w ruchu lądowym) regulują odrębne przepisy
i dotyczą one także "zwykłych" kierowców.

Hm? Ciekawe kto i jak mnie zmusi żebym się przebadał i oddał prawko,
jeśli np. w wyniku nieszczęśliwego wypadku stracę wzrok.

Mam prawko ważne bezterminowo...

[...]

"nie ma możliwości"? ZLa to mogę wypisać na dowolny czas, z
zastrzeżeniem maksymalnych terminów.
Nie ma czegoś takiego jak "tabela minimalnych długości zwolnienia".

Owszem, realia są takie że nawet przy lekkim niedokrwiennym, nawet bez
rtpa - daje się więcej. Ale to tylko praktyka, a nie wymóg formalny.

Zresztą... Kierowca nie chciał zwolnienia, stwierdził że mu
niepotrzebne. A dostałby konkretne już, na 3 miesiące.

W trakcie leczenia, zamiast na zwolnienie - wziął sobie zaległy urlop.

Wraca do pracy po 3 tygodniach...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-11 09:33:01
Autor: krys
Massai wrote:

Hm? Ciekawe kto i jak mnie zmusi żebym się przebadał i oddał prawko,
jeśli np. w wyniku nieszczęśliwego wypadku stracę wzrok.

Mam prawko ważne bezterminowo...

Spokojna Twoja rozczochrana, jak będzie trzeba, to się demokratycznie przegłosuje, że bezterminowe prawka tracą ważność od wczoraj, i co IM zrobisz? W końcu prawko terminowe to jest kasa.

PS. Skoro są zakusy, żeby kobiety _zmuszać_ do badań cytologicznych i mammograficznych, to w końcu można pójść za ciosem, nie?

J., z beztermionowym

Data: 2010-05-11 12:35:31
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 11 May 2010 06:00:23 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Hm? Ciekawe kto i jak mnie zmusi żebym się przebadał i oddał prawko,
jeśli np. w wyniku nieszczęśliwego wypadku stracę wzrok.

Utrata wzroku oznacza inwalidztwo - wtedy komisja orzekająca o niej
z automatu informuje starostę, a ten kieruje na badania. W innych
przypadkach wystarczy przekonać starostę, choćby z "sąsiedzkiej troski".

Mam prawko ważne bezterminowo...

ROTFL

"Prawko" może i tak. Ale uprawnienia do kierowania pojazdami już nie.

Henry

Data: 2010-05-11 11:54:23
Autor: Massai
Henry(k) wrote:

> [...]

z automatu informuje starostę, a ten kieruje na badania. W innych
przypadkach wystarczy przekonać starostę, choćby z "sąsiedzkiej

Ja o jednym, ty o drugim.

Przykładowo - byłem głupi, poszedłem sobie zoperowac oczy laserem u
Rosjan w przyczepie.

Schrzanili, i prawie oślepłem.

I co dalej? Dajmy na to że nawet byłem u jakiegoś okulisty ludzkiego,
ten zbadał i "panie, tu się już nic nie da zrobić".

Ten okulista niby gdzieś będzie wydzwaniał? Bajki.

Nie pisałem że idę na komisję zusowską o przyznanie mi renty czy
orzeczenie inwalidztwa.

Nawet wtedy... wątpię czy się ktoś połapie...

> Mam prawko ważne bezterminowo...

ROTFL

"Prawko" może i tak. Ale uprawnienia do kierowania pojazdami już nie.

Powiedz to poszkodowanym w wypadkach spowodowanych przez kierowców
którzy robili uprawnienia jeszcze za Stalina, i teraz już ani wzroku
ani refleksu nie staje...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-11 19:15:19
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 11 May 2010 11:54:23 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Nawet wtedy... wątpię czy się ktoś połapie...

Cóż... w praktyce dopiero jak Cię zatrzyma policja na wykroczeniu lub nie
daj boże wypadku.
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/45741,,id,t.html

Powiedz to poszkodowanym w wypadkach spowodowanych przez kierowców
którzy robili uprawnienia jeszcze za Stalina, i teraz już ani wzroku
ani refleksu nie staje...

Co jakiś czas pojawiają się głosy żeby zrobić prawko
terminowe (te już wydane też). Niestety jakoś się to nie
może przebić... A szkoda.

Pozdrawiam,
              Henry

Data: 2010-05-11 19:22:39
Autor: Jotte
l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
W wiadomości news:sjtv7kfiwfny$.dn1ahhfd2h6f$.dlg40tude.net Henry(k)
<moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

Co jakiś czas pojawiają się głosy żeby zrobić prawko
terminowe (te już wydane też).
Taki automatyzm w odniesieniu do już przyznanych bezterminowo uprawnień byłby bezprawiem - rzecz w Polsce jednak całkiem możliwa.

Niestety jakoś się to nie może przebić... A szkoda.
I całe szczęście, trzeba być szaleńcem żeby tego żałować.
Jakby się coś takiego przebiło, to można by już zrobić w majestacie "prawa" chyba wszystko.

--
Jotte

Data: 2010-05-11 18:53:07
Autor: Jotte
W wiadomości news:hsarpn$qoq$1news.onet.pl Massai <tsender@wp.pl> pisze:

[...]
Próbować mogą: starosta lub organy ruchu drogowego.
Ale ty wcale nie musisz się poddać badaniom. Stracisz uprawnienia w drodze decyzji administracyjnej.

i oddał prawko,
Nikomu twój dokumencik nie będzie do niczego potrzebny.

jeśli np. w wyniku nieszczęśliwego wypadku stracę wzrok.
To zależy jak to wyjdzie na jaw.
O tu masz sobie do poczytania:
http://www.pulsmedycyny.com.pl/index/archiwum/5298,kiedy,mo%C5%BCna,podda%C4%87.html

Mam prawko ważne bezterminowo...
Tak ci się tylko zdaje.

[...]
Jakbyś czytał uważniej to byś zauważył, że nic nie pisałem o  wypisywaniu ZUS-ZLA, lecz o orzekaniu o niezdolności do pracy.

Nie ma czegoś takiego jak "tabela minimalnych długości zwolnienia".
To poproś kiedyś lekarza o zwolnienie na 15 minut.

Owszem, realia są takie że nawet przy lekkim niedokrwiennym, nawet bez
rtpa - daje się więcej. Ale to tylko praktyka, a nie wymóg formalny.
Człowieku, to jest bezwzględne proceduralne zalecenie terapeutyczne, całkowicie formalne, którego złamanie stanowi błąd w sztuce lekarskiej! Za to można stracić prawo wykonywania zawodu!

[...]
Zmyślasz niestworzone historie aby gadać o bzdurze. A niech się nie pozwoli hospitalizować, podpisze brak zgody, znajdzie lekarza-szaleńca który podejmie się leczyć udar ambulatoryjnie, wsiada za kółko, pozabija ludzi. Skończy na cmentarzu, a , w DPS, a może w więzieniu. W żadnym z tych miejsc prawko nie będzie mu potrzebne.
Po co gadać o głupotach.

--
Jotte

Data: 2010-05-06 08:00:31
Autor: spp
W dniu 2010-05-06 07:52, bartek pisze:

[...]

Skończyć prawo i medycynę?

--
spp

Data: 2010-05-06 08:27:40
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Thu, 6 May 2010 07:52:34 +0200, bartek napisał(a):

jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia pracownikowi ze sie tak nie robi ?

Wziąć panią Krysię z księgowości i pana Mietka z kotłowni. Jechać do
pracownika, zrobić mu wjazd na chatę, na szybko komisja lekarska złażona z
Ciebie, Krysi i Mietka, i będzie wszytko jasne.
A tak serio, to możesz zgłosić do ZUS i prokuratury podejrzenie oszustwa
polegającego na wyłudzeniu zwolnienia lekarskiego. Ale przy takim materiale
dowodowym to szczęścia życzę.
Zastanów się też czy nie kazałeś pracownikowi nosić jakiś ciężarów.
Przypomnij sobie, czy zachowane były wtedy wszystkie zasady BHP. Bo jeżeli
okaże się, że pracownik nabawił się schorzenia na skutek niewłaściwych
warunków BHP w zakładzie pracy, to możesz za to nieźle beknąć. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-05-06 13:36:44
Autor: witek
bartek wrote:

pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?

Tak samo jak próchnica.
Masz ją od dawna, tyle, że ząb zaczyna boleć nagle.

z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna zeby nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

a to ci juz oceni lekarz jak zobaczy dokumentacje medyczna.

jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia pracownikowi ze sie tak nie robi ?
co sie nie robi?  Nie choruje sie?

zweryfikowac masz prawo. Zglos sie do ZUS.

Data: 2010-05-06 22:55:35
Autor: Jotte
l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
W wiadomości news:hrtlhp$6gh$1mx1.internetia.pl bartek <bartolini@g.pl>
pisze:

pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
Na pewno nie nagle jej dostał. Natomiast nagle mogą pojawić się dolegliwości bólowe ew. konieczność dania kręgosłupowi odpocząć od określonego rodzaju wysiłku (absolutnie nie jestem medykiem ale mam w rodzinie przypadek tego schorzenia).
A co za dziwny, że ci się tłumaczy na co chory, zamiast na drzewo odesłać?

z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna
A co - może byś ją chciał zobaczyć???

zeby  nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????
Jest to możliwe, nawet więcej

jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei
Eee, ten pracownik chyba nie kręci, albo jakoś bez sensu się do tego zabiera.
Osobiście czy jakąś gównianą "pseudokomisją" w składzie biurwa i palacz to nic nie zdziałasz, bo może chodzić, a z chaty to ja bym takich kazał komuś z domowników spuścić po schodach. Zresztą nawet jak by musiał leżeć, to nie jest powiedziane gdzie. ZUS ma jakieś szanse, ale małe - zanim zareagują, a potem jedno wezwanie na kontrolę poleconym tydzień od awiza, drugie tyle samo no i wezwanie nie będzie przecież "na jutro", może go przestanie boleć?

i dac ddo zrozumienia pracownikowi ze sie tak nie robi ?
Robi się, robi, tylko cwaniej...

--
Jotte

Data: 2010-05-06 06:18:23
Autor: Massai
bartek wrote:

[...]

Móc można.
Pytanie tylko czy to ma jakikolwiek sens medyczny.

jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz
wiem ze jest to celowe dzialanie.....

Zgłosić do zusu i poprosić o kontrolę.

--
Pozdro
Massai

l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia