ładowanie akumulatora

Data: 2011-01-27 17:24:58
Autor: Karol Y
ładowanie akumulatora
Na stronie
http://www.auto-swiat.pl/1-jak-ladowac-akumulator-czyli-uwaga-nie-zrob-wybuchu
wyczytałem, że akumulator ładować trzeba, aż napięcie ładowania osiągnie
poziom 15,5V - 16,5V.
Mam akumulator Cetre Plus 740 stoi on na codzień w piwnicy i czeka. Co jakis
czas go doładowywałem tak do 14,2V - 14,4V a tu czytam, że ładować powinno
sie aż do 16,5V ? Nie zniszczy to akumulatora ?
Co o tym sądzicie ?  Akumulator narazie stoi i nie jest w żadnym
samochodzie.

A Twój prostownik do ilu ładuje? Jak do nie więcej niż 15V to nie szukaj dziury w całym ;-)

--
Mateusz Bogusz

ładowanie akumulatora