ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy

Data: 2012-02-22 13:56:54
Autor: ciekawski typek
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy
Używam dwóch telefonów tej samej marki. Wyjeżdżam i nie chcę mi się pakować osobnych ładowarek, mam przejściówkę która czyni jedną ładowarkę zdatną do użycia także przez ten drugi telefon, tylko że ma 500mA i 5,3 V, a ta oryginalna której mi się nie chcą brać (na zupełnie inną wtyczkę)1200mA i 5.0V. Mogę ładować nowszy telefon bez obaw tą słabszą, nic się tu nie spieprzy/zepsuje? Na chłopski rozum po prostu będzie się jedynie dłużej ładować, tak?

Data: 2012-02-22 13:20:21
Autor: Hants
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy

Nic się nie stanie (oprócz dłuższego ładowania, o którym wspomniałes).

Data: 2012-02-22 14:18:09
Autor: Chris
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy
ciekawski typek nabazgrał(a):

nic się tu nie spieprzy/zepsuje? Na chłopski rozum po prostu będzie się jedynie dłużej ładować, tak?

Dokłądnie jak mówisz :)

Data: 2012-02-22 19:55:14
Autor: TGor
On 2012-02-22 13:56, ciekawski typek wrote:

nic się tu nie spieprzy/zepsuje? Na chłopski rozum po prostu będzie się
jedynie dłużej ładować, tak?

Jeśli ładowarka jest na USB i ma zwarte linie "data" to telefon pobierze mniej prądu (jak przy łądowaniu przez USB, któe podaje 500 mA).

Jeśli nie, to fakt, że do telefonu dostałeś ładowarkę o wydajności 1,2A świadczy o tym, że tyle prądu potrzeba. Podpięcie telefonu do słąbszej łądowarki może, ale nie musi ją po prostu mocno obciążyć. Nie każda to wytrzyma.

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-02-22 19:38:27
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 22 Feb 2012 19:55:14 +0100, TGor napisał(a):

[...]

Ładowarka da tyle prądu ile może. Jeżeli da więcej - znaczy, że jest źle
skonstruowana i nie powinna być dopuszczona do użycia.
Mniejszy prąd również mniej obciąży akumulator i da mu dłuższe życie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2012-02-22 20:52:40
Autor: TGor
On 2012-02-22 20:38, Waldek Godel wrote:

Ładowarka da tyle prądu ile może. Jeżeli da więcej - znaczy, że jest źle
skonstruowana i nie powinna być dopuszczona do użycia.
Mniejszy prąd również mniej obciąży akumulator i da mu dłuższe życie.

"Może, ale nie musi."

Data: 2012-02-22 21:14:29
Autor: ALEX
W dniu Śr 22 02 2012 19:55, TGor pisze:

[...]

Moją N8 ładowałem ładowarką "zwykłą" 350mA, szybką 1-1,2A, samochodową 890mA i kablem USB z kompa. Wszystkie urządzenia przeżyły :-)

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-02-23 17:33:30
Autor: TGor
On 2012-02-22 21:14, ALEX wrote:

Moją N8 ładowałem ładowarką "zwykłą" 350mA, szybką 1-1,2A, samochodową
890mA i kablem USB z kompa. Wszystkie urządzenia przeżyły :-)

I o czym to świadczy?

Data: 2012-02-23 18:13:46
Autor: ALEX
W dniu Cz 23 02 2012 17:33, TGor pisze:

Moją N8 ładowałem ładowarką "zwykłą" 350mA, szybką 1-1,2A, samochodową
890mA i kablem USB z kompa. Wszystkie urządzenia przeżyły :-)

I o czym to świadczy?

Że Nokia jest debest ;-)

Data: 2012-02-22 20:08:37
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 22 Feb 2012 13:56:54 +0100, ciekawski typek napisał(a):

Na chłopski rozum po prostu będzie się jedynie dłużej ładować, tak?

Nie sądzę. Sądzę natomiast że i jedna i druga ładowarka jest ze sporym
zapasem względem dopuszczalnego prądu ładowania komórkowej baterii. Ja bym
używał tej słabszej bo wygodniejsza i zapewne generuje mniejsze straty.
Ostateczny sprawdzian to pomiar prądu ładowania przy oryginalnej ładowarce
i przy tej niby słabszej. Zmierz i wiesz wszystko :)
--
Jacek

Data: 2012-02-22 21:20:50
Autor: Boss
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy
Ładowarce się raczej nic nie stanie, ale telefon będzie się dużo dłużej ładował. Jeżeli masz ładowarkę o dużej mocy, znaczy że takie ładowanie może być potrzebne. Przykładowo gdy jest włączone WiFi, GPS, korzystasz w tym momencie z internetu zapotrzebowanie na prąd może być większe niż ładowarka podaje, co będzie skutkowało rozładowywaniem baterii pomimo ładowania. Przy słabej ładowarce zalecam wyłączenie wszystkich typów połączeń, nie korzystanie z telefonu, a najlepiej ładować wyłączony. __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6905 (20120222) __________

Data: 2012-02-23 09:06:18
Autor: Chris
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy
Boss nabazgrał(a):

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
wirusow 6905 (20120222) __________

Coś ci się do dupy przykleiło :)

Data: 2012-02-23 10:24:50
Autor: Jacek Maciejewski
ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy
Dnia Wed, 22 Feb 2012 13:56:54 +0100, ciekawski typek napisał(a):

Na chłopski rozum po prostu będzie się jedynie dłużej ładować, tak?

Dopiszę jeszcze:
Prąd ładowania nie zależy od tego co pisze na ładowarce (to tylko jej prąd
maksymalny), zależy od tego jak projektant skonstruował aparat. Dla
przykładu moja ładowarka od Xperia X8 ma 0,15 A a ładuje równie szybko co każda inna. --
Jacek

Data: 2012-02-24 07:40:31
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 23 Feb 2012 10:24:50 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]

 przykładu moja ładowarka od Xperia X8 ma 0,15 A a ładuje równie szybko  co każda inna.

Po stronie wtornej 150mA? To przecież zakladajac idealny swiat, ładowanie tej baterii 1.2Ah bedzie trwac ~8h. Realnie pewnie z 10. To jest szybko?
Battery Monitor pokazuje jaki prad ladowania?
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

ladowanie telefonu ladowarka o slabszej mocy