ladowarka AA/AAA

Data: 2013-10-09 09:17:51
Autor: bkr
ladowarka AA/AAA
witam

Zima idzie i trzeba zaczac myslec o bateryjkach i lampkach. Wsadzilem
baterie ostatnio do ladowaki Tronic i okazalo sie ze niestety ale wydaje
sie ze padla byla. Mam pytanie w zwiazku z tym czego uzywacie do
ladowania bateryjek AA i AAA. Chodzi mi o cos takiego co by wykrylo
pojemnosc i np dalo sie regulowac prad ladowania/rozladowywania,
generalnie cos dobrego. Bede wdzieczny za podpowiedzi.

--
bkr

Data: 2013-10-09 09:01:46
Autor: piecia aka dracorp
ladowarka AA/AAA
Dnia Wed, 09 Oct 2013 09:17:51 +0100, bkr napisał(a):

[...]

Ja uĹĽywam MH-C9000 do tego celu. Tu masz porĂłwnanie(czy teĹĽ dyskusja) Ĺ‚adowarek z tej serii:

piecia aka dracorp

Data: 2013-10-09 10:42:14
Autor: bkr
ladowarka AA/AAA
On 09/10/13 10:01, piecia aka dracorp wrote:
[...]

tak po opiniach doszedlem w sumie do tej samej ale droga zajebiscie jest...

--
bkr

Data: 2013-10-09 13:27:18
Autor: mt
ladowarka AA/AAA

[...]

Jako, że nie widzę postu bkr, więc odpowiadam pod tym. A skąd wiesz, że ładowarka padła? Może akumulatory były rozładowane do 0, a wtedy ładowarka procesorowa nie da rady pociągnąć ładowania.

--
marcin

Data: 2013-10-09 13:09:06
Autor: ToMasz
ladowarka AA/AAA
W dniu 09.10.2013 10:17, bkr pisze:
[...]

po wieloletnich badaniach, testach eksperymentach, doszedłem do wniosku że najlepsze wyjście to lampka+tulejka na 18560 za dychę i do tego ładowarka za naście złotych.

pojemności Ci nic nie wykryje, co najwyżej moze wyświetlić jaki ładunek (pojemność) został do baterii przekazany. ale jeśli głęboko rozładujesz akumulatorek AA to i 3Ah wejdzie, a jak będzie lekko rozładowany to 50% tego co na naklejce. jedyny plus takich ładowarek jest taki, ze jak masz 3 ogniwa i któreś kolejny raz odstaje od reszty - wiesz że trzeba je wyśmietnikować. pytanie czy warto się przejmować AA. Polecam 18650

ToMasz

Data: 2013-10-09 12:42:01
Autor: bkr
ladowarka AA/AAA
On 09/10/13 12:09, ToMasz wrote:
[...]

tego co na naklejce. jedyny plus takich Ĺ‚adowarek jest taki, ze jak masz
3 ogniwa i ktĂłreĹ› kolejny raz odstaje od reszty - wiesz ĹĽe trzeba je
wyśmietnikować. pytanie czy warto się przejmować AA. Polecam 18650

no tak, ale jest tyle urzadzen w domu poza moimi lampkami ze tak czy
inaczej musze kupic ladowarke

--
bkr

Data: 2013-10-09 13:50:29
Autor: piecia aka dracorp
ladowarka AA/AAA
Dnia Wed, 09 Oct 2013 13:09:06 +0200, ToMasz napisał(a):

po wieloletnich badaniach, testach eksperymentach, doszedłem do wniosku
że najlepsze wyjście to lampka+tulejka na 18560 za dychę i do tego
ładowarka za naście złotych.
Ogólnie lepiej. Ale czasem możesz pojechać gdzieś dalej i wtedy AA jest jak znalazł. Aczkolwiek zawsze można mieć ze sobą panel słoneczny. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-09 19:42:52
Autor: Jacek
ladowarka AA/AAA
W dniu 2013-10-09 10:17, bkr pisze:
witam

Zima idzie i trzeba zaczac myslec o bateryjkach i lampkach. Wsadzilem
baterie ostatnio do ladowaki Tronic i okazalo sie ze niestety ale wydaje
sie ze padla byla.
Zapewne aku sÄ… rozĹ‚adowane do zera, albo prawie do zera i taka Ĺ‚adowarka nie wystartuje.  Trzeba aku najpierw podĹ‚adować trochÄ™ jakÄ…kolwiek Ĺ‚adowarkÄ…, czy teĹĽ z zasilacza i potem Ĺ‚adować.

Mam pytanie w zwiazku z tym czego uzywacie do
ladowania bateryjek AA i AAA.
Ja miałem BC 700 i zepsuła się na gwarancji. Za dopłatą wymieniłem na BC 900, bo podobno lepsza. Ta cholera zepsuła się po dwóch latach już po gwarancji. Niby działa, ale tylko w trybie ładowania - nie można przelączyć na inne funkcje. W sumie za taką kasę, to powinna mieć funkcję rozpoczęcia ładowania dla mocno rozładowanych aku (choćby ręczny przycisk), no i powinna wytrzymać trochę dłużej, niż 2 lata i miesiąc.
Jacek

Data: 2013-10-09 11:20:36
Autor: rmikke
ladowarka AA/AAA
W dniu ¶roda, 9 paĽdziernika 2013 19:42:52 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

> Zima idzie i trzeba zaczac myslec o bateryjkach i lampkach. Wsadzilem

> baterie ostatnio do ladowaki Tronic i okazalo sie ze niestety ale wydaje

Zapewne aku s± rozładowane do zera, albo prawie do zera i taka ładowarka nie wystartuje.  Trzeba aku najpierw podładować trochę jak±kolwiek ładowark±, czy też z zasilacza i potem ładować.

Mam pytanie w zwiazku z tym czego uzywacie do

> ladowania bateryjek AA i AAA.

Ja miałem BC 700 i zepsuła się na gwarancji. Za dopłat± wymieniłem na BC 900, bo podobno lepsza. Ta cholera zepsuła się po dwóch latach już po gwarancji. Niby działa, ale tylko w trybie ładowania - nie można przel±czyć na inne funkcje. W sumie za tak± kasę, to powinna mieć funkcję rozpoczęcia ładowania dla mocno rozładowanych aku (choćby ręczny przycisk), no i powinna wytrzymać trochę dłużej, niż 2 lata i miesi±c.

Nie wiem, co Ty z nimi robisz, moja BC700 działa dłużej,
niż obie Twoje razem wzięte :P

Data: 2013-10-09 21:37:10
Autor: Ludek Vasta
ladowarka AA/AAA
On 09/10/2013 20:20, rmikke wrote:
Nie wiem, co Ty z nimi robisz, moja BC700 działa dłużej,
niż obie Twoje razem wzięte :P

Mnie też się BC-700 zepsuła. Po czterech latach użytkowania. Ale ja też codziennie ładuję 4-8 ogniw.

Ludek

Data: 2013-10-09 21:45:07
Autor: __Maciek
ladowarka AA/AAA
Wed, 9 Oct 2013 11:20:36 -0700 (PDT) rmikke <spamcatch@mailinator.com>
napisał:

Nie wiem, co Ty z nimi robisz, moja BC700 działa dłużej,
niż obie Twoje razem wzięte :P

Moja też żyje, już z 5 lat, ale ja jej za często nie używam. Co tam
pada? Sterownik? Klucze? Zasilacz?

Data: 2013-10-11 22:03:46
Autor: biodarek
ladowarka AA/AAA
napisał:

Nie wiem, co Ty z nimi robisz, moja BC700 działa dłużej,
niż obie Twoje razem wzięte :P

Moja też żyje, już z 5 lat, ale ja jej za często nie używam. Co tam
pada? Sterownik? Klucze? Zasilacz?

To jeszcze mnie dopiszcie. Chyba też z 5 lat mam BC700 bez żadnych problemów w użytkowaniu.

--
biodarek

Data: 2013-10-10 10:48:48
Autor: Crimi
ladowarka AA/AAA
/cut/
[...]
BC700+Sanyo Eneloop-y.
3 lata działalności, ładuje AA i AAA
pełny załadunek czyli 4 baterie 2 razy na miesiąc.
Fabryka energii. Polecam a ładowarka BC900 ponoć przereklamowana.

ladowarka AA/AAA