ładowarka Samsung ACE do SE LWW

Data: 2012-05-22 11:17:30
Autor: JerzyR
ładowarka Samsung ACE do SE LWW
Posiadam tel. Samsung Galaxy ACE i do niego ładowarkę zwykłą i samochodową.
Moja żona kupiła sobie SE Live with Walkman, który ma wtyk microUSB do ładowarki.
Zastanawiam się czy można używać ładowarki od Samsunga (zarówno sieciowej jak i samochodowej) do SE?
Nie chciałbym uszkodzić nowego telefonu.
Może ktoś testował?

Data: 2012-05-22 11:53:08
Autor: Krzysiek Z.
ładowarka Samsung ACE do SE LWW
Spółka jest wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy w Warszawie, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
numer KRS 0000112728. Kapitał zakładowy: 2 691 102,40 zł; NIP: 521-008-27-80

Użytkownik "JerzyR" <jerzyjb@data.pl> napisał w wiadomości news:4fbb59acnews.home.net.pl...
[...]

microUSB jest standardem i wszystkie ładowarki z takim wtykiem będą pasować do wszystkich telefonów z takim gniazdem.

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2012-05-22 11:57:10
Autor: Chris
ładowarka Samsung ACE do SE LWW
Krzysiek Z. nabazgrał(a):

[...]

ciekawe :)

Data: 2012-05-23 00:18:35
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Krzysiek Z." <tukanz@mail.ru> napisał w wiadomości news:4fbb627d$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

microUSB jest standardem i wszystkie ładowarki z takim wtykiem będą pasować do wszystkich telefonów z takim gniazdem.

Odkrywcze :)
Oczywiscie jesli uwzglednimy ze jeden telefon bedzie potrzebowal 200mA a drugi 2A, telefon sie raczej nie zepsuje ale ten drugi ubije ta ladowarke od pierwszego, za to ten pierwszy na ladowarce drugiego zyc bedzie dlugo i szczesliwie. Wiec standardem jest tylko wtyk, gniazdko i napiecie, prad juz niestety nie .

Nemo

Data: 2012-05-23 00:39:44
Autor: JerzyR
[...]

na ładowarce od Samsunga ACE jest: 0,15A output: 5.0V -0.7A
od SE: 180mA output: 5.0V -850mA

Niestety się różnią. Tylko czy te różnice są istotne i mogą uszkodzić SE?
Bo używałbym ładowarkę od Samsunga.

Data: 2012-05-23 22:53:03
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "JerzyR" <jerzyjb@data.pl> napisał w wiadomości news:4fbc15b0$1news.home.net.pl...
 .

na ładowarce od Samsunga ACE jest: 0,15A output: 5.0V -0.7A
od SE: 180mA output: 5.0V -850mA

Niestety się różnią. Tylko czy te różnice są istotne i mogą uszkodzić SE?
Bo używałbym ładowarkę od Samsunga.
To nie sa na tyle istotne roznice zeby sie moglo cokolwiek zlego wydarzyc przy ladowaniu :)

Data: 2012-05-23 14:16:30
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 23 May 2012 00:18:35 +0200, cpt. Nemo wrote:
> [...]
 Oczywiscie jesli uwzglednimy ze jeden telefon bedzie potrzebowal 200mA a  drugi 2A, telefon sie raczej nie zepsuje ale ten drugi ubije ta  ladowarke od pierwszego, za to ten pierwszy na ladowarce drugiego zyc  bedzie dlugo i szczesliwie. Wiec standardem jest tylko wtyk, gniazdko i  napiecie, prad juz niestety nie .

Ale te liczby to nie jest parametr źródła prądowego, tylko ile max mozna
pociagnac ze źródła napiecia... A patrzac na to, jak laduje się litowki, to bym się nie czaił tylko
podlaczal. Co w sumie uskuteczniam w zyciu :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-05-23 22:54:56
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjrps9t.j8m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

[...]

A pokazac Ci jak Samsung Galaxy Tab ladnie pali ladowarki do 300mA ?
Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi zarzadac 2 Ampery pradu :)

Nemo

Data: 2012-05-23 22:58:28
Autor: JoteR
"cpt. Nemo" napisał:

Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi zarzadac 2 Ampery pradu :)

Na szczęście coś takiego nie istnieje.

JoteR

Data: 2012-05-23 23:25:40
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jpjj23$cul$1inews.gazeta.pl...
"cpt. Nemo" napisał:

Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi zarzadac 2 Ampery pradu :)

Na szczęście coś takiego nie istnieje.

Na szczescie wlasnie istnieje :)
Firmowe ladowarki maja przez odpowiednie oporniczki zwarte kabelki data zlacza USB i stad telefon wie ile pradu moze zarzadac i dla tego komputer wpiety tym samym kabelkiem od ladowarki w inna ladowarke lub gniazdo USB komputera czy laptopa zarzada odpowiednio malego pradu i tego wyjscia nie spali, ale tez bedzie sie bardzo marnie i dlugo ladowal.
Kabelek taki specjalny przydaje sie wtedy gdy masz niefirmowa ( zazwyczaj wielokrotnie tansza) ladowarke, ktora spokojnie owe dwa ampery daje, tylko co z tego jak telefon o tym nie wie i bierze tytlko gora 500mA ? I wtedy przydaje sie to magiczne pudeleczko na kablu, z trybu DATA przelaczamy na Charge i jazda na dwa ampery :) Marna oszukana ladowarka puszcza dym, dobra solidna radosnie i szybko laduje tableta !

Pozdrawiam,

Data: 2012-05-23 23:29:39
Autor: JoteR
"cpt. Nemo" napisał:

Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi zarzadac 2 Ampery pradu :)

Na szczęście coś takiego nie istnieje.

Na szczescie wlasnie istnieje :)

Znaczy - aluzju nie poniał.

stad telefon wie ile pradu moze zarzadac

I jeszcze recydywista...

JoteR

Data: 2012-05-24 05:45:13
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 23 May 2012 22:54:56 +0200, cpt. Nemo wrote:
> [...]
 Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi  zarzadac 2 Ampery pradu :)

Mowimy o mieszaniu w miare firmowych ładowarek, czy o jakims wynalazku z
allegro za 5zl?

Data: 2012-05-24 23:32:11
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjrrin9.j8m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

Mowimy o mieszaniu w miare firmowych ładowarek, czy o jakims wynalazku z
allegro za 5zl?

A chocby o samorobce ktora zazwyczaj bedzie lepsza i solidniejsza od tych firmowych, choc czesto brzydsza :)
Firmowe/niefirmowe i tak czesto jednakowe chinskie wyroby z tym ze te firmowe dodawane do sprzetu trzymaja dosc stabilnie zadeklarowane parametry, a te za 5zl juz inaczej - czesc dziala stabilnie, a czesc parametrow nie trzyma, ot loteria. Najlepiej samemu pomierzyc co naprawde potrafia.

Data: 2012-05-25 05:39:03
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 24 May 2012 23:32:11 +0200, cpt. Nemo wrote:
> [...]
 Firmowe/niefirmowe i tak czesto jednakowe chinskie wyroby z tym ze te  firmowe dodawane do sprzetu trzymaja dosc stabilnie zadeklarowane  parametry, a te za 5zl juz inaczej - czesc dziala stabilnie, a czesc  parametrow nie trzyma, ot loteria. Najlepiej samemu pomierzyc co  naprawde potrafia.

Ale chwila. Najpierw zbyt mocna ładowarka miała uwalać urządzenie, potem
się pochwaliłes ze Tabem zjarałeś ładowarkę (i tu pytałem jaką), a teraz
już całkiem poszedłeś w ,,opowieści dziwnej treści''.
Przypominam, że na początku pytający chciał się upewnić, że może ładowarkę
od jednego fona zapiąc do innego. Może.

EOT jak dla mnie.

Data: 2012-05-26 11:18:24
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjru6nn.j8m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

Ale chwila. Najpierw zbyt mocna ładowarka miała uwalać urządzenie,

? A to czemu ?
Zbyt wydajna pradowo niczego nie uwali jesli napieciowo jest zgodna.

potem
się pochwaliłes ze Tabem zjarałeś ładowarkę (i tu pytałem jaką),

FTD-06PS-5.0V

a teraz
już całkiem poszedłeś w ,,opowieści dziwnej treści''.
To znaczy jakie ?

Przypominam, że na początku pytający chciał się upewnić, że może ładowarkę
od jednego fona zapiąc do innego. Może.

Lub nie moze, wszystko zalezy jakie to beda fony, telefon raczej nie padnie jesli obie ladowarki sa 5V, natomiast jesli ktoras z nich nie wyrobi z wydajnoscia pradowa dla telefonu, a niektore telefony potrafia potrzebowac do 2A i nie koniecznie jak Ty starasz sie wymyslec w idealnych warunkach tylko ladowania bateri na wylaczonym sprzecie, ale np. podczas ladowania w trakcie jazdy samochodem i uzywania nawigacji z pelna jasnoscia ekranu i powiedzmy jakims internetowym radiem w tle :)

Data: 2012-05-25 02:30:26
Autor: Krystek
W dniu 2012-05-24 07:45, Michal Tyrala pisze:
[...]

Ostatnio będąc w Media Marktcie widziałem fajne przejściówki z różnymi końcówkami i wtykiem do gniazdka zapalniczki oraz do ładowarki sieciowej 110/230 z wbudowanym gniazdkiem zapalniczki samochodowej. Nawet chciałem sobie kupić, z myślą o tych przejściówkach i końcówkach (micro USB, mini USB, duży wtyk, mały wtyk do Nokii), ale ostatecznie nie kupiłem. Zresztą na pudełku nie było wymienionego modelu mojej Nokii (E55). Sprawdziłem jednak ile ma ten zasilacz do przejściówek - daje prąd do 500 mA.

W domu zaś sprawdziłem ile prądu daje ładowarka. Otóż standardowa z pudełka, dołączana fabrycznie do tego modelu telefonu - ładowarka Nokia AC-10E z wtykiem micro USB na końcu daje napięcie na wyjściu 5.0V i natężenie 1200 mA. Więc całkiem sporo (przynajmniej, jeśli chodzi o natężenie - coś jak dwa porty USB połączone ze sobą).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-05-25 06:07:07
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 25 May 2012 02:30:26 +0200, Krystek wrote:

> [...]

 W domu zaś sprawdziłem ile prądu daje ładowarka. Otóż standardowa z  pudełka, dołączana fabrycznie do tego modelu telefonu - ładowarka Nokia  AC-10E z wtykiem micro USB na końcu daje napięcie na wyjściu 5.0V i  natężenie 1200 mA. Więc całkiem sporo (przynajmniej, jeśli chodzi o  natężenie - coś jak dwa porty USB połączone ze sobą).

Jakiś wniosek z odkrycia różnej wydajności prądowej ładowarek?

Przypomnę, ten prąd to nie jest parametr źródła prądowego, tylko max
wydajność źródła napięcia.
http://www.powersupplywiki.com/index.php?title=Foldback_Current_Limiting

Jedynym ryzykiem, jakie widzę, to ładowanie litówki dużym prądem i brak
zabezpieczenia termicznego w urządzeniu/baterii. Ale że litówki jak już
zapłoną, to zwykle efektownie, to raczej temperaturę się w urządzeniach kontroluje... (i tu niezależnie od mieszania ładowarek, generalnie jak
się pcha 1A to zwykle jest ciepło :-))

Data: 2012-05-25 08:11:36
Autor: J.F.
Ladowarka Samsung ACE do SE LWW
Dnia Fri, 25 May 2012 06:07:07 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

Zakladajac ze ma tego rodzaju ch-ke.
A wcale nie musi.

A Krysek jak sprawdzal, to amperomierzem, czy okiem ? :-)

J.

Data: 2012-05-26 11:39:37
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjru8cb.j8m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

[...]

Jesli zapotrzebowanie urzadzenia sporo przekroczy wydajnosc pradowa ladowarki to po pierwsze zacznie sie ona silnie grzac a po kolejne moze ulec zniszczeniu.

[...]

Cos Ty sie tak czepil tego ladowania duzym pradem ?
Telefon i bateria sa generalnie zabezpieczone i pobieraja tylko tyle pradu ile jest im potrzeba, ale zapotrzebowanie telefonu na prad z ladowarki to nie koniecznie tylko samo ladowanie baterii a jeszcze i na normalna prace. I tu juz zalezy jakie czynnosci wykonuje telefon podpiety do ladowarki i nie bez kozery wiele telefonow potrzebuje ladowarki o wydajnosci 1 czy 2 Ampery. Oczywiscie sa tez i takie ktorym wystarczy wylacznie 250mA :)

ładowarka Samsung ACE do SE LWW