ładowarka samochodowa

Data: 2016-07-25 15:06:59
Autor: Pawel Muszynski
ładowarka samochodowa
W dniu 2016-07-23 o 06:15, uciu pisze:
czesc,

grupa samochodowa wiec da rade podciągnąć:-)

Doradzadzcie jakąś dobrą ładowarkę samochodową o dużym prądzie do smartfona.
Do czego zmierzam. Przy korzystaniu z nawigacji żadna do tej pory (a kupiłem już 3 różne) nie jest nawet w stanie podtrzymać istniejącego naładowania, juz nie mówiąc o doładowaniu. Pro prostu systematycznie spada poziom naładowania telefonu przy korzystaniu z googlmaps.

Wszystkie ładowarki do tej pory to były chińszczyzny czy to z aliexproesu czy allego. Aha ważne by kabel był USB-C.

Sieciowa /oryginalna/ nie ma problemu a o takim samy prądzie samochodowa nie daje rady. Prąd sieciowej 2A.

Kabel jest przynajmniej tak samo ważny jak ładowarka.
Od czasu jak zacząłem używać oryginalnego kabla - każda ładowarka w aucie daje radę Google maps + Yanosik + słuchawka BT.

Paweł

Data: 2016-07-25 15:18:42
Autor: radekp@konto.pl
ładowarka samochodowa
Mon, 25 Jul 2016 15:06:59 +0200, w <nn52tf$bgq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
Pawel Muszynski <pmuch.nospam@bolinko.wytnijto.org> napisał(-a):

> [...]
Od czasu jak zacząłem używać oryginalnego kabla - każda ładowarka w aucie daje radę Google maps + Yanosik + słuchawka BT.

Kabel musi być przyzwoitej firmy (długość i grubość mają mniejsze znaczenie,
straty biorą się na kiepsko zarobionych końcówkach).
Mam ok. 1m kable i daję radę. Teraz zamówiłem 3-metrowy -- zobaczymy :)

Data: 2016-07-25 19:20:49
Autor: J.F.
ładowarka samochodowa
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
Kabel musi być przyzwoitej firmy (długość i grubość mają mniejsze znaczenie,
straty biorą się na kiepsko zarobionych końcówkach).

Straty sie biora i na samym kabelku.
drucik miedziany 0.3mm srednicy ma ok 0.25 ohm oporu na metr.
Jako, ze druciki sa dwa w szereg, to mamy juz 0.5V spadku napiecia przy 1A.
Sporo, biorac pod uwage, ze ladowarka daje 5V (jesli nie mniej przy takim obciazeniu), a bateria ma miec 4.2 i jeszcze po drodze musi cos sterowac ladowaniem.
Grubszego drucika trudno dac, biorac pod uwage, ze rozstaw pinow jest 0.65mm.
A jak to nie jeden drucik, tylko np linka 7* 0.1mm ? to juz 0.3 ohm.

No i teraz ... ladowarka sieciowa Samsunga przy wiekszym pradzie podnosi napiecie !
A dalej to nie wiem - wiekszy prad sam sobie plynie, czy telefon rozpoznaje ten wzrost i wie, ze ma do czynienia z lepsza ladowarka, wiec podnosi prad ladujacy.

Mam ok. 1m kable i daję radę. Teraz zamówiłem 3-metrowy -- zobaczymy :)

Kiepsko widze. Z powodow j/w.

Jak masz dobry mikroskop, to mozesz sobie sam polutowac kabel np 0.5mm :-)

P.S.
http://thewirecutter.com/reviews/best-micro-usb-cable/

J.

Data: 2016-08-20 00:16:35
Autor: Jawi
ładowarka samochodowa
W dniu 2016-07-25 o 15:18, radekp@konto.pl pisze:
Kabel musi być przyzwoitej firmy (długość i grubość mają mniejsze znaczenie,
straty biorą się na kiepsko zarobionych końcówkach).
Mam ok. 1m kable i daję radę. Teraz zamówiłem 3-metrowy -- zobaczymy :)
Mam kabel 0,5m, gruby, solidny mechanicznie i dysku zew podłączonego do lapka nie użyje. Mam inny kabel cienki, długi na 1,5m. Na tym wszystko śmiga jak należy.
Więc najważniejsza jest grubość powłoki zew. kabla i materiał z którego jest zrobiony ;)

Data: 2016-08-20 14:01:00
Autor: radekp@konto.pl
ładowarka samochodowa
Sat, 20 Aug 2016 00:16:35 +0200, w <57b78544$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,
Jawi <galaxband@poczta.fm> napisał(-a):

> [...]
Więc najważniejsza jest grubość powłoki zew. kabla i materiał z którego jest zrobiony ;)

Właśnie przyszedł 3m kabel USB-microUSB z aliexpress.
Tak jak się spodziewałem -- szału nie ma.
Przy włączonym tablecie 8" starcza na podtrzymanie, słabo ładuje dopiero po
wyłączeniu ekranu. Zmiana ładowarek nic nie daje.

Na plus -- wygląda na solidnie wykonany.

PS. Program Ampere, który nawiasem polecał Roman, oczywiście pokazuje bzdury,
na nim każdy mój kabel ma ~1000mA. Jeżeli urządzenie nie ma chipa pokazujące
realny prąd ładowania, pozostaje tylko zmierzyć fizycznie prąd.
Chyba będę musiał sobie taki miernik nabyć.

Data: 2016-08-20 14:54:21
Autor: Czarek
ładowarka samochodowa

W dniu 20.08.2016 o 14:01, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jest drugi podobny program o podobnej nazwie, wskazania obu potrafią bardzo się różnić https://play.google.com/store/apps/details?id=zaka.com.amperemeter

Chyba będę musiał sobie taki miernik nabyć.

Też do takich wniosków doszedłem i wczoraj kupiłem ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=6306613111

Zobaczymy za kilka dni co pokaże.

--
Czarek

Data: 2016-08-20 15:36:45
Autor: radekp@konto.pl
ładowarka samochodowa
Sat, 20 Aug 2016 14:54:21 +0200, w <np9jus$3iv$1@usenet.news.interia.pl>,
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(-a):

Też do takich wniosków doszedłem i wczoraj kupiłem ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=6306613111

Zobaczymy za kilka dni co pokaże.

To chyba to :)
http://www.aliexpress.com/item/USB-Volt-Current-Voltage-Doctor-Charger-Capacity-Tester-Meter-Power-Bank-Wholesale/32499676339.html
Chociaż wolałbym na microUSB, aby mierzyć u celu, a nie u źródła.

Data: 2016-08-20 17:32:47
Autor: Czarek
ładowarka samochodowa

W dniu 20.08.2016 o 15:36, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Teoretycznie ten co kupiłem jest inny od tego, który pokazałeś, on jest dostępny na All od  około 12 zł + przesyłka.

--
Czarek

Data: 2016-08-21 18:11:13
Autor: Czarek
ładowarka samochodowa

Ten jest z microUSB https://www.aliexpress.com/item/LCD-USB-Charger-Mobile-Power-Detector-Battery-Tester-Voltage-Current-Meter-HY/32650653550.html?ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_3_10057_10056_10055_10054_10059_10058_10017_10060_10061_10052_414_10062_10053_413_10050_10051,searchweb201603_1&btsid=2d370e7a-c926-4ddd-b20a-2b61696dfc15 ale i tak kabelek trzeba będzie podłączyć
--
Czarek

Data: 2016-08-21 23:19:09
Autor: radekp@konto.pl
ładowarka samochodowa
Sun, 21 Aug 2016 18:11:13 +0200, w <npcjs3$dqe$1@usenet.news.interia.pl>,
> [...]

Ten jest z microUSB https://www.aliexpress.com/item/LCD-USB-Charger-Mobile-Power-Detector-Battery-Tester-Voltage-Current-Meter-HY/32650653550.html?ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_3_10057_10056_10055_10054_10059_10058_10017_10060_10061_10052_414_10062_10053_413_10050_10051,searchweb201603_1&btsid=2d370e7a-c926-4ddd-b20a-2b61696dfc15 ale i tak kabelek trzeba będzie podłączyć

Nie załatwia sprawy ani trochę, że z 2 stron musiałoby być microusb.

Data: 2016-08-20 15:32:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
ładowarka samochodowa
Hello Radekp,

Saturday, August 20, 2016, 2:01:00 PM, you wrote:

[...]

[...]

Jeśli program pokazuje bzdury, to przełącz w opcjach metodę pomiaru.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-08-20 16:01:15
Autor: radekp@konto.pl
ładowarka samochodowa
Sat, 20 Aug 2016 15:32:56 +0200, w
<910415428.20160820153256@pik-net.pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> [...]

> Chyba będę musiał sobie taki miernik nabyć.

Jeśli program pokazuje bzdury, to przełącz w opcjach metodę pomiaru.

Raczej nie zadziała, tablet nie ma chipa mierzącego prąd.

ładowarka samochodowa