lamerskie pytanie o rootowanie

Data: 2013-07-26 14:41:07
Autor: rs
lamerskie pytanie o rootowanie
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Data: 2013-07-26 19:55:29
Autor: G Nowak
On 26/07/2013 19:41, rs wrote:
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

zabijacz reklam
smb
ftp

--
Pozdr

Data: 2013-07-26 15:00:38
Autor: rs
On 7/26/2013 2:55 PM, G Nowak wrote:
On 26/07/2013 19:41, rs wrote:
[...]

reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos jeszcze? <rs>

Data: 2013-07-26 21:36:09
Autor: ToMasz
On 26/07/2013 19:41, rs wrote:
[...]

możliwo¶ć zał±czenia firewala. Wtedy program "X" nei dostanie dostępu do netu, żeby wysłać anonimowe dane o tym kto i gdzie(gps) używa (ma zainstalowany) programu. Ale kogo obchodzi że telefon bez wiedzy wła¶ciciela co¶ tam wysyła?
TAk samo mozesz zabronić komunikacji w celu nie wy¶wietlania reklam. JAki program? telefonuje, smsuje (raz nawet przez przypadek wł±czyłem kalkulator) i żadnych reklam nie widzę :)
Nagrywanie rozmów - oczywi¶cie zabronione.
parę zaawansowanych programów wymaga roota. skoro ich nie znasz, znaczy ze nie potrzebujesz.
ToMasz

Data: 2013-07-27 07:05:25
Autor: Atlantis
lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-07-26 21:00, rs pisze:

reklam nie dostaje.

Nie chodzi o spam mailowy, ale o reklamy wy¶wietlaj±ce się na stronach
WWW albo w aplikacjach. Program, który je ubija potrzebuje uprawnień roota.

smb rowniez.

SMB bez roota masz co najwyżej w ulubionym menadżerze plików.
Konkretnego pliku musisz szukać z jego poziomu, nakazuj±c mu otwierać
się w konkretnej aplikacji. Z rootem możesz podmontować zasób sieciowy w
lokalnym katalogu i używać go jak w Linuksie. Wtedy po prostu z poziomu
aplikacji wchodzisz do tego katalogu i otwierasz plik.

cos jeszcze? <rs>

Chociażby TOR (Orbot). Bez roota ma baaaaaardzo ograniczone możliwo¶ci.
Gdy masz zrootowany system działa o wiele lepiej - nawet twoja cała
aktywno¶ć (w każdej aplikacji) może lecieć przez sieć cebulow±.

Data: 2013-07-27 01:41:12
Autor: rs
On 7/27/2013 1:05 AM, Atlantis wrote:
[...]

wiem o co chodzi. nie mam takich reklam. appow ktore wyswietlaja reklamy po prostu nie instaluje.

[...]

hmmm. nigdy nie mialem potrzeby otwierac zdalnych plikow z poziomu applikacji. ale jak bede mial to juz wiem co robic. dzieki.

[...]

heheh. no dobrze, ale to juz zachacza o paranoje. TOR na telefonie? <rs>

Data: 2013-07-27 16:21:25
Autor: Mario
W dniu 2013-07-27 07:05, Atlantis pisze:
W dniu 2013-07-26 21:00, rs pisze:

reklam nie dostaje.

Nie chodzi o spam mailowy, ale o reklamy wyświetlające się na stronach
WWW albo w aplikacjach. Program, który je ubija potrzebuje uprawnień roota.

Co to za program do walki z reklamami?

MD

Data: 2013-08-07 12:17:29
Autor: Chris
lamerskie pytanie o rootowanie
Mario nabazgrał(a):

[...]

AdFree v0.8.47
https://www.dropbox.com/s/ca4l9f0abd...ree_0.8.47.apk

AdAway
http://sufficientlysecure.org/index.php/adaway/

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-08-08 13:26:36
Autor: Mario
lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-08-07 12:17, Chris pisze:
Mario nabazgrał(a):

[...]

Dzięki. Który z nich bardziej polecasz. Bo chyba nie powinny chodzić oba na raz?

MD

Data: 2013-08-08 13:30:41
Autor: Chris
[...]

Swego czasu używałem AdFree ale czasy się zmieniają, teraz nie wiem .. ludzi polecają oba (nie na raz) ... obecnie pewnie bym przetestował tego AdAway-a żeby zobaczyć jak działa ale nie chce mi się robić roota na nowym telefonie.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-07-27 16:20:24
Autor: Mario
lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-07-26 21:00, rs pisze:
On 7/26/2013 2:55 PM, G Nowak wrote:
On 26/07/2013 19:41, rs wrote:
czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

zabijacz reklam
smb
ftp

reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos
jeszcze? <rs>

Ja próbowałem różne klienty do SMB dla tableta Manta z antkiem 2.x. Okazało się, że bez rootowania działają jedynie takie które pozwalają ściągnąć pliki z serwera, a nie takie które by pozwalały zamapować zasoby samby jako np folder. Oglądanie filmu poprzedzone ściąganiem go na tableta uznałem za bez sensu.
W tym tygodniu kupiłem LG 4X i nie udało mi się uruchomić żadnej aplikacji do nagrywania rozmów. Bo zrootowaniu i ponownym zainstalowaniu jednej z nich, nie ma problemu.

MD

Data: 2013-07-27 21:12:52
Autor: G Nowak
lamerskie pytanie o rootowanie
reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos
jeszcze? <rs>

Ja próbowałem różne klienty do SMB dla tableta Manta z antkiem 2.x.
Okazało się, że bez rootowania działaj± jedynie takie które pozwalaj±
¶ci±gn±ć pliki z serwera, a nie takie które by pozwalały zamapować
zasoby samby jako np folder. Ogl±danie filmu poprzedzone ¶ci±ganiem go

Bardziej chodzilo mi o serwer SMB. Bez roota nie da sie odpalic na odpowiednim porcie, wiec windows go nie "zobaczy".

--
Pozdr

Data: 2013-07-28 09:51:57
Autor: Atlantis
W dniu 2013-07-27 16:20, Mario pisze:

[...]

Próbowałeś aplikacji o jakże banalnej nazwie "Menadżer Plików" ;)
http://tinyurl.com/k6hhra7

U mnie działa tak samo zarówno na urządzeniach nierootowanych (telefon
Desire Z i przystawka do TV Minix Neo X5) jak i tych z rootem (tablet).
Wcześniej używałem ES File Explorera i ASTRO File Explorera - działały
tak jak piszesz, też mi się wydawało, że to wina braku uprawnień roota.

Data: 2013-07-28 11:24:41
Autor: Atlantis
W dniu 2013-07-28 10:57, Mario pisze:

Próbowałeś aplikacji o jakże banalnej nazwie "Menadżer Plików" ;)
http://tinyurl.com/k6hhra7

Dzięki, spróbuję.

Warto jeszcze dodać, że istnieje wersja z interfejsem dostosowanym do
tabletĂłw.
Program rozwiązał generalnie większość problemów, dzięki niemu mogę
łatwo dostać się do plików trzymanych na dysku sieciowym oraz tych
udostępnianych przez inne komputery pracujące w domowej sieci.

Nie jest to jednak pełne rozwiązanie, gdyż poza menadżerem plików nie
widać tego udziału. Gdyby był zamontowany w katalogu przez system, można
by np. polecić jakiejś aplikacji, by tam trzymała swoje pliki. Kolekcję
muzyki znajdującej się na dysku NAS można by np. dodać do automatycznie
aktualizowanej biblioteki odtwarzacza muzycznego.

Data: 2013-07-28 13:42:31
Autor: rs
On 7/28/2013 3:51 AM, Atlantis wrote:
[...]

ale przeciez przy uzyciu ES FE (bez roota), mozna odtwarzac pliki A/V bedace w zasobach zdalnych, bez koniecznosci ich sciagania. malo tego, mozna muzyki sluchac z FTP bez koniecznosci ich sciagiecia tylko w trakcie. byc moze nawet i filmy by sie dalo, ale nie probowalem. <rs>

Data: 2013-07-26 20:44:15
Autor: Mr. Misio
Użytkownik rs napisał:
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

podobno zostajesz panem swojego telefonu wtedy :)

Data: 2013-07-26 20:47:58
Autor: ...:::WISKOLER:::...
lamerskie pytanie o rootowanie
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieni±cy się nazw± rs
naskrobał(a):

czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Je¶li nie chcesz zmieniać niczego w systemie telefonu to sobie daj spokój z
rootem. --
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz szedł ulicami Berlina, co¶ jednak zdradzało w nim szpiega: może
czapka-uszatka, może przypięty do piersi rosyjski order, a może ci±gn±cy
się za nim spadochron?

Data: 2013-07-26 15:04:30
Autor: rs
On 7/26/2013 2:47 PM,  ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

tak tez wlasnie sobie mysle i mysle, sobie tez, po co ludzie rootuja telefony, skoro wiekszosc z nich rowzniez nie potrzebuje miec praw do edycji plikow systemowych (rozumiem z ciekawoscii dla sportu). niby mam jedna rzecz, ktora bym chcial zmienic w swoim telefonie. kiedys rootowalem inny egzemplarz i doszedlem do wniosku, ze nie warta skorka wyprawki, ale moze czegos nie wiem, wiec pytam. <rs>

Data: 2013-07-29 21:56:25
Autor: Irokez
W dniu 2013-07-26 21:04, rs pisze:
[...]

Ja maj±c mało pamięci RAM powywalałem wszelkiego rodzaju gówniane aplikacje googlowe, społeczno¶ciowe, twiterowe, mapowe itp kompletne badziewia, których nie jeste¶ w stanie usun±ć bez roota. Zajmuj± miejsce, czas procesora a co za tym idzie zmniejszaj± skutecznie czas pracy na baterii mimo że nie użyjesz tego nigdy w życiu tego phona a cały czas te kompletne ¶miecie działaj± w tle, zbieraj± dane o Tobie i rozsyłaj± diabli wiedz± do kogo.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2013-07-29 16:27:53
Autor: rs
On 7/29/2013 3:56 PM, Irokez wrote:
[...]

akurat, tak sie sklada, ze tych appow uzywam na codzien. <rs>

Data: 2013-08-02 03:58:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"rs" 51f2c843$0$12137$c3e8da3$69010069@news.astraweb.com

wyprawki, ale moze czegos nie wiem, wiec pytam. <rs>

A jak synchronizować czas z serwerami NTP?

Data: 2013-07-26 21:32:23
Autor: Wemif
rs <no.address@no.spam.info> wrote:
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Zrootowalem w celu zablokowania ładowania mapy przez endomondo (chciałem mieć podgl±d ¶ladu innego użytkownika endomondo, ale bez
ładowanej mapy w tle - bo to sporo danych w roamingu).
Użyłem iptables i działało jak chciałem.

a.

Data: 2013-07-26 21:37:32
Autor: J.F.
Dnia Fri, 26 Jul 2013 14:41:07 -0400, rs napisał(a):
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Ten cholerny android zyje wlasnym zyciem, mam nadzieje ze po
zrootowaniu da sie na nim lepiej zapanowac.

Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo. Prawa dostepu - ograniczylbym mocno. A teraz akceptujesz wszystko
czego niby program wymaga lub nie instalujesz.

J.

Data: 2013-07-26 22:22:45
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-07-26 21:37, J.F. pisze:
[...]

Jeste¶ paranoikiem? Id±c tropem tego co napisałe¶, to każdy
OS żyje własnym życiem. Rootowanie tak naprawdę wiele nie
zmienia.

Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.

Bez roota też można.

Prawa dostepu - ograniczylbym mocno.

Kombinuj :)

A teraz akceptujesz wszystko
czego niby program wymaga lub nie instalujesz.

Jak obetniesz to czego program wymaga, to jak chcesz
z niego korzystać? Przyjęte jest pewne sprofilowanie
uprawnień i tyle.

Data: 2013-07-27 00:51:40
Autor: J.F.
Dnia Fri, 26 Jul 2013 22:22:45 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

DOS nie zyl. linux tez nie, inne unixy podobnie.
Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
coraz mniejsza.
'
Zreszta co to , q*, za moda - sprzedaja ci system/urzadzenie i ono ma
robic to co oni chca, a nie to co wlasciciel ? Mozna, ale wtedy oni
powinni placic ;-)

Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.
Bez roota też można.

A jak ?
Prawa dostepu - ograniczylbym mocno.
Kombinuj :)

Kombinowanie zaczyna sie od roota :-)

[...]

A po ch* wymaga ? Bierzesz np taki Bilkom PKP - rozklad jazdy.
Komunikacja sieciowa - ok. Wyswietlanie stanu sieci - no niech bedzie,
przyda sie. Lokalizacja ... no powiedzmy ze ulatwienie.
Zapobieganie uspieniu ? Hm.
Modyfikacja pamieci USB ... ambitny program, moze i cos zapisac musi.

Robienie zdjec i fimow ? ciekawy wymog. cos tam niby ma miec z kamera
wspolnego
Instalacja skrotow ? dostep do kalendarza, czytanie kontaktow,
wysylanie e-maili ? Dobrze ze SMS nie chce wysylac  ..

J.

Data: 2013-07-27 13:50:46
Autor: Sebastian

Nieprawda, nadal pewn± kontrole masz, tylko opcje do tego s± coraz bardziej ukryte, coraz trudniej je znaleĽć. Co oczywi¶cie jest delikatnie mówi±c wku!@#$%^&

--
Sebastian

Data: 2013-07-27 15:10:21
Autor: Krystek
[...]

Ja mam np. w swoim tablecie możliwo¶ć wyboru z poziomu menadżera aplikacji, czy chcę żeby program uruchamiał się jako zwykły program, czy może jako usługa działaj±ca w tle. Dla programów, które działaj± jak usługa mogę to wył±czyć.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-07-28 09:55:13
Autor: J.F.
Dnia Sat, 27 Jul 2013 15:10:21 +0200, Krystek napisał(a):
[...]

Widac tablety lepiej oprogramowane niz telefony samsunga.

J.

Data: 2013-07-27 20:25:15
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

linux tez nie, inne unixy podobnie.

Wolne żarty - nie wiesz wielu rzeczy o tym co robi. Znaczy możesz
wiedzieć, ale to wymaga sporej wiedzy i niestety wielu rzeczy nawet
jako root zabronić nie możesz, ponieważ s± potrzebne.

Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
coraz mniejsza.

Tak/Nie. Jak masz odpowiedni poziom wiedzy to będ± robiły to na co
administrator pozwolił - z uwag± jak przy Unices.

Zreszta co to , q*, za moda - sprzedaja ci system/urzadzenie i ono ma
robic to co oni chca, a nie to co wlasciciel ? Mozna, ale wtedy oni
powinni placic ;-)

Nie kupuj, obowi±zku nie ma. Przecież podobno wiesz o tym, że robi
to czego nie chcesz.

Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.
Bez roota też można.

A jak ?

Zależy od producenta - niektórzy pozwalaj± na zaawansowane zarz±dzanie
aplikacjami/usługami by design. Trzeba tylko poszukać.

Prawa dostepu - ograniczylbym mocno.
Kombinuj :)

Kombinowanie zaczyna sie od roota :-)

Ja wiem? Rootowanie to kolejny etap (o ile jest potrzebne)

[...]

Ponieważ kto¶ sobie tak założył, napisał program i Ty miałe¶
chęć skorzystania z niego. Nie godzisz się na jego wymagania to
masz parę możliwo¶ci:
1. Nie instalujesz.
2. Piszesz sam wg własnych wymagań.
3. Zlecasz komu¶ napisanie wg własnych wymagań.

Teraz czas na decyzję :)

Data: 2013-07-27 20:30:08
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:25:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Ten cholerny android zyje wlasnym zyciem, mam nadzieje ze po
zrootowaniu da sie na nim lepiej zapanowac.
Jesteś paranoikiem? Idąc tropem tego co napisałeś, to każdy
OS żyje własnym życiem. Rootowanie tak naprawdę wiele nie
zmienia.

DOS nie zyl.

Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

Chciałbyś. Komendy DOSowe są ciągle w windzie i mocno ułatwiają życie :-)

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-07-27 21:15:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-07-27 20:30, ALEX Alpha MR pisze:
[...]

Chciałbyś.

Znaczy co bym chciał?

Komendy DOSowe są ciągle w windzie i mocno ułatwiają życie :-)

Nie wiem co masz na myśli, ale tryb konsolowy w Windows jest
bardzo rozbudowany (nie wspomnę już SFU), ale nie o tym była mowa.

Data: 2013-07-27 21:25:42
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Sat, 27 Jul 2013 21:15:38 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

dos
Dokładnie o tym. DOS umarł i DOS żyje w konsoli.

Data: 2013-07-27 22:06:26
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-07-27 21:25, ALEX Alpha MR pisze:
[...]

W konsoli nie ma DOS-a. NajwyĹĽej jest parÄ™ aliasĂłw o nazwach
zgodnych z komendami z DOS.

Data: 2013-08-02 18:04:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 51f42843$0$1226$65785112@news.neostrada.pl

W konsoli nie ma DOS-a. Najwyżej jest parę aliasów o nazwach
zgodnych z komendami z DOS.

Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)

Data: 2013-08-02 19:40:13
Autor: J.F.
lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia Fri, 2 Aug 2013 18:04:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Nie ma juz command.com, jest cmd.exe.

Skopiowane ze starego dosa ... nie wiem czy zadzialaja, oprocz paru
roznic w systemach, one chyba sprawdzaly wersje DOS.

J.

Data: 2013-08-02 20:06:42
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-02 19:40, J.F. pisze:
[...]

Jest command.com, natomiast nie da się go uruchomić wprost z nowszych
Windows (ze starszych zreszt± też nie - trzeba by sporo wrócić),
ponieważ to tylko shell OS. Można jednak zrobić dyskietkę startow±
MS-DOS i pięknie działa.

Skopiowane ze starego dosa ... nie wiem czy zadzialaja, oprocz paru
roznic w systemach, one chyba sprawdzaly wersje DOS.

Oczywi¶cie że command.com sprawdzał wersje OS - w końcu to tylko
powłoka konkretnego systemu.

Data: 2013-08-02 20:27:38
Autor: J.F.
Dnia Fri, 02 Aug 2013 20:06:42 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
W dniu 2013-08-02 19:40, J.F. pisze:
Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)
Nie ma juz command.com, jest cmd.exe.

Jest command.com, natomiast nie da się go uruchomić wprost z nowszych

Masz na mysli jakiegos starocia ?
Windows (ze starszych zreszt± też nie - trzeba by sporo wrócić),
ponieważ to tylko shell OS. Można jednak zrobić dyskietkę startow±
MS-DOS i pięknie działa.

No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek, za to wielki
dysk, interfejs SATA, klawiature USB, albo ekran dotykowy ...

[...]

No ale bezczelnie odmawial pracy jak wersja nie zgadzala, mimo ze
roznice nie byly duze :-)

J.

Data: 2013-08-02 20:37:22
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-02 20:27, J.F. pisze:
[...]

Jest w Windows 7.

[...]

Całkiem. Kup sobie napęd dyskietek na USB. By¶ się zdziwił jakie to
potrafi być użyteczne.

[...]

St±d też wersja musi być zgodna i skopiowanie samego command.com
to pomysł delikatnie powiedziawszy absurdalny.

Data: 2013-08-02 21:23:12
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-02 20:37, *Artur Ma¶l±g* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Jest command.com, natomiast nie da się go uruchomić wprost z nowszych

Masz na mysli jakiegos starocia ?

Jest w Windows 7.

Gdzie¶ zakopany na płytce instalacyjnej?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-08-02 21:29:14
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-02 21:23, Mirek Ptak pisze:
[...]

Już pisałem jak go uzyskać :)

Data: 2013-08-04 00:02:17
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-02 21:29, *Artur Ma¶l±g* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak, pisałe¶, ale czy to jest Windows 7?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-08-04 15:30:01
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-04 00:02, Mirek Ptak pisze:
[...]

Tak, jest z Windows 7, ver zwraca:
Windows Millennium [Version 4.90.3000].

:)

Data: 2013-08-04 15:36:35
Autor: J.F.
Dnia Sun, 04 Aug 2013 15:30:01 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Ja jednak poprosze o jasny opis gdzie jest ten plik command.com

Windows Millennium [Version 4.90.3000].

jakis staroc z ME ? J.

Data: 2013-08-04 16:01:11
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-04 15:36, J.F. pisze:
[...]

Dwa dni temu o tym pisałem. Zapewne znajdziesz go gdzie¶ w systemie
bez opisywanej sytuacji, ale to niczego nie zmienia.

Windows Millennium [Version 4.90.3000].

jakis staroc z ME ?

A jaka może być nowsza?

Data: 2013-08-04 16:15:07
Autor: J.F.
Dnia Sun, 04 Aug 2013 16:01:11 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Ale gdzie jest ? Bo ja przed zapytaniem przeszukalem dyski i zadnego command.com nie
znalazlem. Co nie znaczy ze go nie ma, bo Win7 juz bardziej
skomplikowany jest i system plikow tez juz niejako zyje wlasnym zyciem :-)

Windows Millennium [Version 4.90.3000].
jakis staroc z ME ?
A jaka może być nowsza?

Ale co - zapodzialo im sie ze starych wersji, czy tobie sie zapodzial
jakis plik sprzed dwoch wersji ?

J.

Data: 2013-08-04 16:46:06
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-04 16:15, J.F. pisze:
[...]

Ale gdzie jest ?

W systemie - nie szukałem. Wystarczy mi funkcja MS Windows, która mi
przygotowuje dyskietkę systemow± MS-DOS z kompletnym systemem.
Napisane powyżej czarno na białym.

Bo ja przed zapytaniem przeszukalem dyski i zadnego command.com nie
znalazlem.

Pewnie w jakim¶ archiwum. Pisałem - zrób sobie dyskietkę i zobaczysz.

Co nie znaczy ze go nie ma, bo Win7 juz bardziej
skomplikowany jest i system plikow tez juz niejako zyje
wlasnym zyciem :-)

Znowu te teorie spiskowe.

Windows Millennium [Version 4.90.3000].
jakis staroc z ME ?
A jaka może być nowsza?

Ale co - zapodzialo im sie ze starych wersji, czy tobie sie zapodzial
jakis plik sprzed dwoch wersji ?

Eeeeeh, poczytaj trochę o tym systemach. Nic im się nie zapodziało
i nic mi się nie zapodziało.

Data: 2013-08-02 21:49:23
Autor: J.F.
Dnia Fri, 02 Aug 2013 20:37:22 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

A gdzie ? Ponoc napisales, ale gdzie napisales ?

[...]

Bym sie zdziwil. Jakos nie potrzebowalem. Ostatni raz dyskietek uzywalem przy ponownej instalacji win2003, a nie
obiecuje ze sobie poradzi z napedem na USB.

[...]

A dlaczego ? Przeciez to nie robilo wiele wiecej niz wywolywanie
funkcji DOS, funkcji ktore sie az tak bardzo nie zmienialy ..

J.

Data: 2013-08-02 22:19:58
Autor: Artur Ma¶l±g

Napisałem bardzo dokładnie jak go uzyskać :)

[...]

Wiesz, to że Ty nie potrzebowałe¶ o niczym nie ¶wiadczy. Zreszt±
wcale mnie to nie dziwi. Zwykły test sprzętu czasem lepiej z tego
pu¶cić.

Ostatni raz dyskietek uzywalem przy ponownej instalacji win2003, a nie
obiecuje ze sobie poradzi z napedem na USB.

Twoje obietnice nie maj± tutaj żadnego znaczenia. Jeżeli sprzęt to
obsługuje, to i OS to obsłuży, a Windows Server 2003 wymagał do
instalacji dodatkowych driverów od pamięci masowych na fdd.

[...]

Abstrahuj±c od różnic w wersjach funkcji DOS, to gdzie masz
ten OS, do którego chciałe¶ kopiować command.com?

Data: 2013-08-02 23:19:23
Autor: J.F.
Dnia Fri, 02 Aug 2013 22:19:58 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

To napisz jeszcze raz, bo jakos nie zauwazylismy

[...]

A jaki test ?

[...]

Dokladnie. Tylko ze instalator byl samodzielny, i czy zechcialby
obsluzyc dyskietke usb ... nie wiem. Pendrive nie zechcial.

Chocby do "okienka DOS" w windowsie.

J.

Data: 2013-08-03 10:18:09
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-02 23:19, J.F. pisze:
Dnia Fri, 02 Aug 2013 22:19:58 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
(...)
A gdzie ? Ponoc napisales, ale gdzie napisales ?
Napisałem bardzo dokładnie jak go uzyskać :)

To napisz jeszcze raz, bo jakos nie zauwazylismy

Trzeba było uważać.

Wiesz, to że Ty nie potrzebowałe¶ o niczym nie ¶wiadczy. Zreszt±
wcale mnie to nie dziwi. Zwykły test sprzętu czasem lepiej z tego
pu¶cić.

A jaki test ?

Hardwarowy.

Ostatni raz dyskietek uzywalem przy ponownej instalacji win2003, a nie
obiecuje ze sobie poradzi z napedem na USB.
Twoje obietnice nie maj± tutaj żadnego znaczenia. Jeżeli sprzęt to
                                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^
obsługuje, to i OS to obsłuży, a Windows Server 2003 wymagał do
    ^^^^^^^^^
instalacji dodatkowych driverów od pamięci masowych na fdd.

Dokladnie. Tylko ze instalator byl samodzielny, i czy zechcialby
obsluzyc dyskietke usb ... nie wiem.

Przecież napisałem powyżej, że tak. Kup taki napęd, poeksperymentuj.

Pendrive nie zechcial.

A gdzie widziałe¶ tak± opcję z instalatora Windows Server 2003?
Było tylko z fdd.

[...]

"Okienko DOS" w Windows istniało tylko w 95/98 (wcze¶niejsze pomijam).

Data: 2013-08-04 16:34:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F." 1pzcrelef2oju$.19b5zcy8ub4bc$.dlg@40tude.net

Jest w Windows 7.

A gdzie ? Ponoc napisales, ale gdzie napisales ?

Ja po prostu pisze command.com pod W7s i mam.

Data: 2013-08-04 19:44:38
Autor: J.F.
lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia Sun, 4 Aug 2013 16:34:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

Co to jest w7S i gdzie piszesz ?

Bo ja gdzie bym nie pisal, to nie ma.

J.

Data: 2013-08-04 20:29:59
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-04 19:44, J.F. pisze:
[...]

Pisałem, byś poczytał trochę o tych systemach - zapewne
jest to Windows 7 Starter, dostępne tylko w wersji OEM
i 32-bit. Wpisać może w wyszukiwarkę...
Tylko nawet jak znajdziesz to nie będzie to MS-DOS tylko
NTVDM.

Bo ja gdzie bym nie pisal, to nie ma.

ZrĂłb sobie tÄ™ dyskietkÄ™ startowÄ… :)

Data: 2013-08-04 21:25:23
Autor: J.F.
Dnia Sun, 04 Aug 2013 20:29:59 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
W dniu 2013-08-04 19:44, J.F. pisze:
Dnia Sun, 4 Aug 2013 16:34:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
Ja po prostu pisze command.com pod W7s i mam.

Co to jest w7S i gdzie piszesz ?

Pisałem, by¶ poczytał trochę o tych systemach - zapewne
[...]

Zrób sobie tę dyskietkę startow± :)

I Eneuel pisze o dyskietce startowej ? J.

Data: 2013-08-04 21:52:47
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-04 21:25, J.F. pisze:
[...]

Tak naprawdę to nieistotne, ponieważ i tak nie wie
o czym pisze. Skup się może na tym co ja pisałem i sprawdĽ.
W wersjach powyżej Windows Me (w Me jest to bardzo ukryte,
więc pomijam szczegóły) nie ma MS-DOS i żadne command.com
DOS-a nie daje. W wersjach 32-bit jest NTVDM (NT Virtual DOS Machine),
która pozwala na pewn± emulację trybu MS-DOS - uruchomić się na tym
da czę¶ć aplikacji MS-DOS (z ograniczon± funkcjonalno¶ci±) oraz
cze¶ć starych, 16 bitowych aplikacji MS Windows. W wersjach 64 bit
ten podsystem nie występuje i nie ma pomostu do NTVDM w postaci
command.com, który nawet com nie jest. By otrzymać tryb MS-DOS
należy utworzyć dysk startowy MS-DOS i z niego wystartować maszynę
- ostatnia znana wersja to ta, któr± podawałem, czyli edycja z
Windows ME.

Teraz jasne?

Data: 2013-08-07 13:43:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 51feb110$0$1248$65785112@news.neostrada.pl

Bo ja gdzie bym nie pisal, to nie ma.
Zrób sobie tę dyskietkę startow± :)

I Eneuel pisze o dyskietce startowej ?

Tak naprawdę to nieistotne, ponieważ i tak nie wie o czym pisze.

Ja wiem, o czym piszę, natomiast z Tob± chyba jest gorzej,
gdy wyszczególniasz, że chodzi o W7S w wersji 32 bitowej OEM.
Raczej nie ma wersji 64 bitowej lub wersji innej niż OEM dla W7S.

Skup się może na tym co ja pisałem i sprawdĽ.

W wersjach powyżej Windows Me (w Me jest to bardzo ukryte,

Do wersji WME mamy do czynienia z WinDOSem, póĽniej jest to inny system.

więc pomijam szczegóły) nie ma MS-DOS i żadne command.com

Jest. Jest pod WXP i jest pod W7S. I zgłasza się w okienku
jako MSDOS czy MS Windows DOS lub podobnie.

DOS-a nie daje.

Nie wiem, co daje, ale wiem, co pisze, że daje.
Mogę postawić snapa.

[...]

Wersji 64 bitowych nie mam.

[...]

Jasne i nieprawdziwe, bo zarówno pod WXP (pro) jak i pod
W7S jest commansd.com i można go uruchomić. Tak uruchomiony
command.com pod WXP i W7S zgłasza się jako:

 Microsoft (R) Windows DOS

Uruchomienie trybu DOS spod Totalnego Commandera pod WXP da komunikat:

 Microsoft Windows XP

Uruchomienie trybu DOS spod Totalnego Commandera pod W7S da komunikat:

 Microsoft Windows

Przez ludzi takich jak Ty -- inni trac± niepotrzebnie czas.
Ja wiem, co piszę, bo przed napisaniem, zwykle sprawdzam,
za¶ Ty piszesz to, co Ci ¶lina na język przyniesie?
W pewnym sensie. Aby uwiarygodnić swoje słowa, mogę
postawić snapy, choć to kolejna strata mego czasu.

I chyba tylko po to piszesz, aby ludzie tracili czas.

-=-

W95, W98 i WME to WinDOSy -- Windows oparte na DOSie.
W pewnym sensie -- nakładki na DOS, które udostępniaj±
tryb chroniony i (co za tym idzie) więcej RAMek.

WNT, W2000, WXP, Windows Vista, Windows 7 i Windows 8
to systemy, które nie opieraj± się o DOSa, choć do
niego nawi±zuj± i nie odżegnuj± się całkiem od niego.

Przez kilka lat miałem obok siebie (na tym samym blaszaku) partycje
z WME i WXP, a systemy te wspólnie korzystały z masy programów
znajduj±cych się na jednej, wspólnej partycji. Mogłem zbootować
komputer z WME, W98 czy WXP -- a systemy te korzystały ze wspólnych
aplikacji. Oczywi¶cie nie każdy program był wspólny dla wszystkich
systemów, ale wyj±tki były nieliczne.

Miałem nawet (za spraw± jakiego¶ programu Paragonu) możliwo¶ć
czytania pod WME partycji WNT, ale ta możliwo¶ć doprowadziła
do smutnych błędów.

Każda partycja systemowa (W98, WME i WXP) zabierała na dysku 1 GB
i mogła być szybko (w kilka minut) podmieniona (o ile zaszła tego)
potrzeba na inn±. Naraz na obu dyskach blaszaka miałem zwykle
sze¶ć partycji, z których w danej chwili mogłem zbootować komputer.
W szczególno¶ci mogłem zacz±ć pisanie postu (czy m@ila) na WME,
przebootować komputer na WXP i pod nim ów post (czy m@il) dokończyć.

I nawet nie było potrzeby instalowania niestandardowego bootmenadżera.

Praktyki tej nie zaniechałem, ale już nie mam na jednym komputerze różnych systemów.
Na notebooku jest WXP na kilku partycjach a na netbooku jest W7S na kilku partycjach.

Ale cał± masę zainstalowanych programów po prostu skopiowałem z blaszaka na notebook i netbook.

I ja ZDECYDOWANIE wiem, co teraz piszę. :)

Data: 2013-08-07 18:16:17
Autor: Artur Ma¶l±g
lamerskie pytanie o rootowanie
(...)
I ja ZDECYDOWANIE wiem, co teraz piszę. :)

Popisałe¶ trochę jak to lamer-kombinator, który widział niewiele
i na tej podstawie próbuje elaboraty wypisywać, które jak my¶li
ilo¶ci± przejd± w jako¶ć. Teraz wróć do mojego krótkiego, technicznego
wyja¶nienia i postaraj się przeczytać ze zrozumieniem.

Data: 2013-08-08 02:21:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 520272d5$0$1219$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Napisz to, co ja, ale mniejsz± liczba liter.

Co napisałe¶? Piszesz tak, aby ukryć swoje braki w wiedzy.
Może nie jeste¶ takim przygłupem jak Kawecki, ale chyba
niewiele więcej wiesz niż on na wiadomy temat.

Skoro zbootowałe¶ komputer nie z DOSa -- nie będziesz
miał DOSa, póki nie przebootujesz.

Ja nie piszę, że pod WXP czy W7 jest DOS, ale że s± komendy DOSa.
I s± po odpaleniu command.com, który jest i w WXP, i w W7S.

Data: 2013-08-08 16:41:06
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

A po co? Krótkie i techniczne podsumowanie znajdziesz w tym co
napisałem w kilku krótkich zdaniach.

Co napisałe¶? Piszesz tak, aby ukryć swoje braki w wiedzy.

No pewnie :)

Data: 2013-08-07 13:12:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 51fe9da9$0$1268$65785112@news.neostrada.pl

Co to jest w7S i gdzie piszesz ?

Pisałem, by¶ poczytał trochę o tych systemach - zapewne
jest to Windows 7 Starter, dostępne tylko w wersji OEM
i 32-bit. Wpisać może w wyszukiwarkę...

A jest W7S w innej wersji, niż 32 bitowa OEM?

Data: 2013-08-07 13:11:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F." 1jmswlf3e30s4$.1qumbxewyg1ir$.dlg@40tude.net

Co to jest w7S i gdzie piszesz ?

Windows 7 starter -- w netbooku z atomowym napedem.
[Intel ma pecha... po trzęsieniu Ziemi w Japoni
stale s± protesty przeciwko atomowym napedom...]
Bo ja gdzie bym nie pisal, to nie ma.

Gdzie piszę? W mieszkaniu. ;)

 () Total Commander ma okienko do wpisywania poleceń
 () Uruchom umozliwia wpisywanie poleceń

Jest także pod Totalnym Tryb MSDOS.

[no, teraz, to JF na pewno zatrybi...]

Data: 2013-08-07 13:49:07
Autor: J.F
lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
[...]

No tak, w wersji 32bit jest w windows\system32\command.com
w 64-bit juz go nie ma, jest tylko cmd.exe

i przedstawia sie
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez conhost.exe

Jest także pod Totalnym Tryb MSDOS.

jest, ale jakis inny niz ten spod windowsa.
Przynajmnie dla W64 bit i TC 7.50.

J.

Data: 2013-08-07 14:05:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F" 52023436$0$1209$65785112@news.neostrada.pl

No tak, w wersji 32bit jest w windows\system32\command.com
w 64-bit juz go nie ma, jest tylko cmd.exe

Nie mam wersji 64 bitowej.

Windows 7 Starter chyba nie występuje jako 64 bitowa.

i przedstawia sie
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez conhost.exe

Command.Com uruchamia się -- co póĽniej z nim dzieje się, tego nie wiem.

Jest także pod Totalnym Tryb MSDOS.

jest, ale jakis inny niz ten spod windowsa.
Przynajmnie dla W64 bit i TC 7.50.

Dlatego osobno piszę o Command.com a osobno o trybie w Totalnym.
Być może nawet różne wersje Totalnego daj± różne efekty.

Jasn± jest rzecz±, że WXP czy W7S nie s± DOSOwymi nakładkami,
dlatego nie warto zastanawiać się nad tym, czy tam jest DOS.
Aby mieć DOSa, trzeba zbootować DOSa. Natomiast WEM, W98
i W95 to w istocie DOSy. Można nawet (co wielu czyniło)
zbootowac DOSa, po czy zastanowić się nad tym, czy
uruchomić nakładkę, daj±c± Windows.

Dostęp do pamięci w trybie chronionym (czyli niebezpo¶rednim -- program
odwoływał się do wirtualnego adresu a CPU przerabiał ów adres wisrtualny
na znany mu adres rzeczywisty) pod DOSem dawały różne programy, nie tylko
Win. ;)

Data: 2013-08-07 14:45:23
Autor: Artur Ma¶l±g
lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-08-07 13:49, J.F pisze:
(...)
i przedstawia sie
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

ver ?

Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez
conhost.exe

Pokazuje się :) Hint znajdziesz w tym co pisałem wcze¶niej.

Data: 2013-08-07 20:38:38
Autor: J.F
lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2013-08-07 13:49, J.F pisze:
i przedstawia sie
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

ver ?

Wczesniej, sam poczatek.

A ver ten sam co i dla cmd.exe
C:\>ver
Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]

tylko ze cmd.exe juz nie jest DOS
Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

faktycznie, ntvdm tez przybywa.

J.

Data: 2013-08-07 21:10:31
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-07 20:38, J.F pisze:
[...]

Ależ ja wiem kiedy to się pojawia :)
Czy jak na płocie kto¶ namaluje 'dupa' to będziesz głaskał?
Eneuel pewnie tak i jeszcze będzie zapewniał, że to taka jak
naturalna :>

(...)
Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez
conhost.exe
Pokazuje się :) Hint znajdziesz w tym co pisałem wcze¶niej.

faktycznie, ntvdm tez przybywa.

Sam widzisz co uruchomiłe¶ :)

Nie ma cudów - od czasów Meeeeee nie ma DOS-a w Windows, najwyżej jest
emulacja. Reszta jak wcze¶niej.

Data: 2013-08-08 02:24:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 52029bac$0$1232$65785112@news.neostrada.pl

Ależ ja wiem kiedy to się pojawia :)
Czy jak na płocie kto¶ namaluje 'dupa' to będziesz głaskał?
Eneuel pewnie tak i jeszcze będzie zapewniał, że to taka jak
naturalna :>

Pokaż, gdzie (możesz przeszukać wszystkie moje posty -- prawie
50 tysięcy) ja piszę, że pod WXP czy W7 jest DOS.
Bredzisz po prostu. :) Bredzisz niemal jak Kawecki.

Nie ma cudów - od czasów Meeeeee nie ma DOS-a w Windows, najwyżej jest
emulacja. Reszta jak wcze¶niej.

WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

Data: 2013-08-08 12:01:01
Autor: J.F
[...]

Nakladka na DOS skonczyla sie gdzies w czasie W95, a moze nawet W 3.11 w trybie 386.

Owszem, z DOS startowal, ale dalej przejmowal pelna kontrole.

J.

Data: 2013-08-08 19:38:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F" 52036c60$0$1210$65785112@news.neostrada.pl

WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

Nakladka na DOS skonczyla sie gdzies w czasie W95, a moze nawet W 3.11 w trybie 386.

JF -- pierwsze wypusty W95 to po prostu W3.11fwg ze
zmodyfikowanym interfejsem użytkownika. Rozróżnianie
tego typu (rozróżnianie pomiędzy w95 i W2.11fwg) nie
ma sensu.

Czy istniał W3.11 inny niż Windows 3.11 for Workgroups?

Owszem, z DOS startowal, ale dalej przejmowal pelna kontrole.

Każdy program może przej±ć pełn± kontrolę.
Czy staje się przez to systemem operacyjnym?

Data: 2013-08-08 20:16:59
Autor: J.F.
lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia Thu, 8 Aug 2013 19:38:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

wczesne windowsy roznie dzialaly w zaleznosci od trybu pracy.

Owszem, z DOS startowal, ale dalej przejmowal pelna kontrole.
Każdy program może przej±ć pełn± kontrolę.
Czy staje się przez to systemem operacyjnym?

Jesli spelnia funkcje systemu operacyjnego, to tak.

A jak najbardziej spelnial - i to samodzielnie.

J.

Data: 2013-08-08 21:13:12
Autor: Artur Maśląg
lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-08-08 20:34, Marek pisze:
On Thu, 8 Aug 2013 19:38:44 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Każdy program może przejąć pełną kontrolę.
Czy staje siÄ™ przez to systemem operacyjnym?

Tylko w real mode. W oienku dosa pod win311/95 loadlin nie mógł
przełączyć się w tryb chroniony i startować kernel linuxa.

Nic dziwnego, ponieważ pracował w wirtualnym trybie rzeczywistym :)

Data: 2013-08-08 16:53:41
Autor: Artur Ma¶l±g
lamerskie pytanie o rootowanie
(...)
Pokaż, gdzie (możesz przeszukać wszystkie moje posty -- prawie
50 tysięcy) ja piszę, że pod WXP czy W7 jest DOS.

Ty naprawdę wiesz na jaki temat dyskutujesz?

Nie ma cudów - od czasów Meeeeee nie ma DOS-a w Windows, najwyżej jest
emulacja. Reszta jak wcze¶niej.

WME to jeszcze WinDOS. To nadal nakładka na DOSa.

Musze Ciebie zmartwić, ale to żadna nakładka. To, że startuje z DOS
o niczym nie ¶wiadczy. Novell też startował z DOS...

Data: 2013-08-08 19:40:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 5203b0fc$0$1262$65785112@news.neostrada.pl

Novell też startował z DOS...

Owszem, była taka możliwo¶ć. Miała nawet swoj± nazwę. :)

Data: 2013-08-08 21:07:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" ku0l6t$tet$2@speranza.aioe.org

"Artur Ma¶l±g" 5203b0fc$0$1262$65785112@news.neostrada.pl

Novell też startował z DOS...

Owszem, była taka możliwo¶ć. Miała nawet swoj± nazwę. :)

I nie chcę pisać elaboratów ;) o jej [bez]użyteczno¶ci.

Data: 2013-08-08 21:34:35
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

To może nie pisz, bo znowu jakie¶ bzdury napiszesz.
Start z DOS-a nie oznacza pracy w trybie 'non-dedicated',
znanym tylko z wersji 2.X. Co ciekawsze, praca w tym
trybie była do¶ć często spotykana w małych sieciach i jako¶
to żyło.

Data: 2013-08-10 03:45:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 5203f2d3$0$1222$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wersja 2.ile¶ to wielodostępny dysk. Wersja 2.12 chyba nawet
operowała na FATalnych partycjach, dostępnych spod DOSu.
2.1ile¶ i 3.ile¶ to ja akurat znam. ;) Mogę się mylić
co do tego, co w której było i czego nie było, ale
akurat te wersje znam.

Praca w tym ;) trybie była absurdem, bo w każdej chwili
serwer mógł ulec kompleksowi Leppera. ;) (zawiesić się)
Ogólnie Novell dawał stabilne systemy -- M$ przy nim był
jakby.... Niedopracowany? ;)

Pamiętam dokładnie problemy niededykowanej wersji 2.15.

Pojebana Luba Uba zabrała mi premię, Ludwik Dobrzyński
nakazał znalezienie sposobu na oddanie mi premii, dlatego
(nie znam imienia) Mucha dał mi podwyższon± premię jako...
nagrodę za ulepszenie ;) jakim była niededykowana wersja 2.15... ;)

Z ulepszonej wersji zysk był raczej mały.

W 2004 roku opowiedziano mi, dlaczego Uba d±żyła do wywalenia
mnie z pracy na 2.15, dlaczego Dobrzyński pocz±tkowo sprzeciwiał
się mojemu odej¶ciu i dlaczego niespodziewanie nie tylko mnie
wypu¶cił bez oporów, ale nawet dopomógł w uzyskaniu dodatkowego
(specjalnie dla mnie stworzonego) etatu. :)

-=-

Cały ów system operacyjny to naprawdę wielodostępny dysk.
Dysk i drukarka. I to akurat nie moja opinia, ale opinia
Jacka Szamreja i Jacka Pacholczyka. :)

Data: 2013-08-10 17:54:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" ku45v4$v75$1@speranza.aioe.org

Wersja 2.ile¶ to wielodostępny dysk. Wersja 2.12 chyba nawet

To nie była 2.12 ale jaka¶ wcze¶niejsza, choć także 2.ile¶.
2.12 była wg mnie na fizyce. 2.15 na Ekonomii, za¶ wcze¶niejsze
były na Pedagogice. Humanistyka zafundowała sobie bezczynn±
(z około 27 komputerów wpiętych do sieci długimi latami korzystały
naprawdę tylko 2 komputery, a i to raczej rzadko, gdyż jeden z tych
dwóch należał do warszawiaków -- uczelnia była kiedy¶ filia UW)
wersję 3.ile¶.

Po latach mogę mylić się co do numerów wersji, ale naprawdę
która¶ z wersji 2.ile¶ operowała po prostu na FATalnej
partycji, widzianej spod DOSa.

[...]

Chyba raczej 2.12. 2.15 też zamierzałem oddedykować, ale
nie pamiętam, czy oddedykowałem. Oczywi¶cie obok wersji
niededykowanej była na tym samym dysku wersja dedykowana,
więc problemu dużego nie było.

[...]

2.12 raczej.

Z ulepszonej wersji zysk był raczej mały.

Ale i strata nieduża, bo wkrótce stamt±d odszedłem, o¶rodek zacz±ł
kurczyć się, ww. Uba kazała wymontować jeden z dysków (kład±c cały
serwer na łopatki) i oddać jej, choć to był dysk ESDI, :) z którego
nie miała korzy¶ci, o czym dowiedziała się już po jego skasowaniu...

ESDI miał takie same zł±cze (mechanicznie rzecz widz±c) jak IDE/EIDE.
Uba nie wiedziała, że obok SCSI i IDE s± jeszcze inne dyski. :)

A o wszystkim tym dowiedziałem się od byłego kierownika.

[ale ów kierownik wiedział doskonale -- oba dyski kupił
chyba osobi¶cie (jeden wraz z komputerem, drugi, niemal
taki sam za¶ osobno, na moj± usiln± pro¶bę) i bardzo często
zauważał, że to nie zwykłe IDE, ale ESDI; tyle tylko, że
Żukowski także nie lubił ;) Uby i cieszył się z tego, że
Uba popełniła taki duży bł±d]

BTW -- te dyski ESDi miały pojemno¶ć chyba 150 MB. :)
Mniej niż Ace Samsunga.

W 2004 roku opowiedziano mi, dlaczego Uba d±żyła do wywalenia
mnie z pracy na 2.15, dlaczego Dobrzyński pocz±tkowo sprzeciwiał

2.12 raczej

Data: 2013-08-09 12:48:48
Autor: J.F
lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w
"Artur Ma¶l±g" 5203b0fc$0$1262$65785112@news.neostrada.pl
Novell też startował z DOS...
Owszem, była taka możliwo¶ć. Miała nawet swoj± nazwę. :)
I nie chcę pisać elaboratów ;) o jej [bez]użyteczno¶ci.

Zaraz, bo moze mi sie pop* - ale start z DOS byl chyba normalny w w 4 ... i chyba 3 tez.

I to bardzo uzyteczne bylo, bo na partycji dos mogles miec drivery i narzedzia.

Zaraz - i nawet byla komenda zeby sie dalo do tego DOS wrocic !

Natomiast ktoras z wczesnych wersji 2 miala mozliwosc dzialac jako nakladka na DOS.
Tzn partycje miala swoja, system plikow tez, ale serwer dzialal sobie w tle, a w DOS mozna bylo sobie cos niewymagajacego robic.

J.

Data: 2013-08-10 03:46:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F" 5204c914$0$1266$65785112@news.neostrada.pl

w tle, a w DOS mozna bylo sobie cos niewymagajacego robic.

Korzystać z dyskietki. ;)

Data: 2013-08-10 17:58:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" ku461t$va7$1@speranza.aioe.org

"J.F" 5204c914$0$1266$65785112@news.neostrada.pl

w tle, a w DOS mozna bylo sobie cos niewymagajacego robic.

Korzystać z dyskietki. ;)

Formatować lub zrobić DIR. ;)

Niededykowana wersja NN to raczej ciekawostka. Pad pracuj±cego
NetWare był raczej bolesny -- a sam z siebie nie padał, dlatego
ryzykowanie nie było opłacalne.

Piszecie tu dużo o dobrodziejstwach stabilno¶ci DOSa,
ale pod DOSem wiele programów pracowało niestabilne
z uwagi na błędy tychże programów. Akurat NN był
stabilny i łatwy do ,,zarz±dzania'' -- nie żył
własnym życiem jak Win.

Data: 2013-08-04 16:22:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 51fbfc6a$0$1211$65785112@news.neostrada.pl

Całkiem. Kup sobie napęd dyskietek na USB. By¶ się zdziwił jakie to
potrafi być użyteczne.

Najlepiej 5.25" -- ja tak± nawet mam, ale nie na USB.

Data: 2013-08-04 00:35:39
Autor: JoteR
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
"J.F." napisał:

[...]

No to zrób DOS-a na pendrive z Biedronki ;->

za to wielki dysk,

Mało kto już zakłada na "wielkim dysku" partycje FAT, więc "czysty" DOS nie
będzie miał do nich dostępu raczej nie z powodu rozmiaru dysku ino
niezrozumiałego dlań systemu plików.

interfejs SATA, klawiature USB,

DOS jest za głupi, żeby wnikać w takie rzeczy. Obsłuży to, co mu BIOS wystawi.
Dysk niezależnie od interfejsu (PATA, SATA czy też SCSI), klawiaturę i mysz
USB także.

albo ekran dotykowy ...

....Masaj...

Skopiowane ze starego dosa ... nie wiem czy zadzialaja, oprocz paru
roznic w systemach, one chyba sprawdzaly wersje DOS.

Nie wiem, co ma ci zadziałać, ale cokolwiek to jest - sprawdĽ pod DOSBoxem,
możesz się zdziwić, podobnie jak ja. Ileż się nawalczyłem z okienkiem
konsoli i wirtualnymi maszynami z DOS-em, żeby odpalić Warcrafta czy Diunę 2
i cieszyć się oryginalnymi dĽwiękami.

JoteR

Data: 2013-08-04 07:56:51
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 00:35:39 +0200, JoteR napisał(a):
"J.F." napisał:
[...]

Owszem. Albo z CD.

za to wielki dysk,
Mało kto już zakłada na "wielkim dysku" partycje FAT, więc "czysty" DOS nie
będzie miał do nich dostępu raczej nie z powodu rozmiaru dysku ino
niezrozumiałego dlań systemu plików.

Sama wielkosc moze przeszkadzac. Jest np pierwsza mala partycja FAT, ale i BIOS cos dziwnego zwraca, i MBR jakis dziwny ...

[...]

Na mysz chyba nigy nie bylow BIOS funkcji.
Klawiature USB - owszem, jest szansa ze wystawi jak normalna.
Ale moze tej funkcji jeszcze nie miec (jak plyta stara), albo juz nie
miec (jak nowa)

Z dyskami podobnie - nawet jak BIOS poprawnie "wystawi", to od samej
ilosci DOS moze zwariowac. Oczywiscie w maszynkach gdzie napedow
roznych jest wiecej.

[...]

Ale my chcemy prostego command.com uruchomic :-)

J.

Data: 2013-08-04 08:40:23
Autor: JoteR
"J.F." napisał:

No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek,

No to zrób DOS-a na pendrive z Biedronki ;->

Owszem. Albo z CD.

Na CD ciężko poprawić wpisy w config.sys czy autoexeku.

[...]

Nie, je¶li BIOS prawidłowo obsługuje LBA 48-bit (a ciężko już dzisiaj spotkać komputer z BIOS-em, który tego nie umie), to DOS obsłuży partycję FAT/FAT32 umieszczon± w dowolnym miejscu "wielkiego dysku". Inna sprawa z bootowaniem - tu faktycznie może być problem z partycj± położon± poza 1024 cylindrem, ale teraz tego nie sprawdzę.

Jest np pierwsza mala partycja FAT, ale i BIOS cos dziwnego zwraca,

Ale że niby co takiego? BIOS nic nie wie o partycjach.
Dla niego obiektem s± fizyczne napędy.

i MBR jakis dziwny ...

fdisk /mbr lub fdisk /cmbr [numer_dysku] radykalnie załatwia sprawę ;->

[...]

Nie mam pod ręk± stacjonarnego peceta, ale nie pamiętam sytuacji, żeby dosiany sterownik pochodz±cy z czasów, gdy o USB jeszcze nikt nie słyszał, nie obsłużył mi gryzonia czy touchpada. Więc IMHO co¶ ten BIOS wystawia.

Z dyskami podobnie - nawet jak BIOS poprawnie "wystawi", to od samej
ilosci DOS moze zwariowac. Oczywiscie w maszynkach gdzie napedow
roznych jest wiecej.

? Ja w swoim starym blaszaku miałem 2 dyski IDE, 4 dyski SCSI i pi±ty w kieszeni (oraz zewnętrzy napęd MO) tudzież 2 napędy CD. DOS jako¶ przy tym nie głupiał.

A to ja przepraszam...

JoteR

Data: 2013-08-04 15:27:16
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-04 08:40, JoteR pisze:
"J.F." napisał:

No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek,

No to zrób DOS-a na pendrive z Biedronki ;->

Owszem. Albo z CD.

Na CD ciężko poprawić wpisy w config.sys czy autoexeku.

Już nie mówi±c o tym, że czasem by się przydało zapisać log
z wynikami pracy programu.

Jest np pierwsza mala partycja FAT, ale i BIOS cos dziwnego zwraca,

Ale że niby co takiego? BIOS nic nie wie o partycjach.
Dla niego obiektem s± fizyczne napędy.

Tak, BIOS wczytuje pierwszy sektor z zerowej ¶cieżki wybranego
urz±dzenia.

[...]

BIOS jako taki miał obsługę urz±dzenia wskazuj±cego, a co urz±dzeń
na USB - nie przypominam sobie BIOS-u, który by nie obsługiwał
tych urz±dzeń na USB w tzw. trybie 'legacy', czyli emulacja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_mode

Data: 2013-08-07 15:18:31
Autor: J.F
"J.F." napisał:
[...]

Bios owszem, ale czy ms-dos nie zwariuje jak przeczyta MBR z wpisanymi wielkimi partycjami ..

[...]

Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane pojawiaja sie na porcie PS/2 ?
Hm, byc moze, usiluje sobie przypomniec jak to bylo z myszami PS/2 pod DOS ... i czuje pustke.
Czyzbym przeskoczyl ten etap ?

Smiem jednak twierdzic ze BIOS w zaden inny sposob nie wspomagal myszy
http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_interrupt_call
jest tam tylko jeden wpis o myszy, ktorego zreszta nie kojarze - widac sie pozniej pojawil.

Normalnie instalowalo sie (tzn uruchamialo) driver myszy ... ktory sie z nia komunikowal przez porty szeregowe i zapewnial odpowiednie funkcje programom.

Jakies nieliczne biosy obslugiwaly mysze w  setupie - ale nic wiecej.

P.S. To juz wybitnie NTG, ale przypomnialem sobie kolejna rzecz - konfiguracje sieci wifi w windows mozna zapisac ... na dysk flash USB.
Nie na dyskietke, nie do dowolnego pliku, ale koniecznie na pendrive.
Taka teraz  moda.
Choc ... nie probowalem na dyskietke USB, ani na HDD zewnetrzny. Moze sie da :-)

J.

Data: 2013-08-07 18:46:31
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-07 15:18, J.F pisze:
[...]

MS-DOS ma to co wystawił BIOS. W zależno¶ci od tego co może obsłużyć
uda się, albo nie.

Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane
pojawiaja sie na porcie PS/2 ?

Inaczej być nie może. Znaczy może to emulować również na com, w sumie
to tak naprawdę nieistotne - ma się pojawić tam, gdzie to zobaczy
system, który nie zna USB, a zna pewne standardowe porty :)

Hm, byc moze, usiluje sobie przypomniec jak to bylo z myszami PS/2 pod
DOS ... i czuje pustke.
Czyzbym przeskoczyl ten etap ?

Normalnie było - dodatkowy sterownik (producenta) sczytywał dane z
portu i wystawiał na przerwaniu (chyba 33).

Jakies nieliczne biosy obslugiwaly mysze w  setupie - ale nic wiecej.

Od dawna BIOS wła¶nie wystawia mysz/klawiaturę na USB na standardowych
przerwaniach/portach, które s± znane przez starsze
systemy/oprogramowanie.

Data: 2013-08-07 21:17:37
Autor: J.F
[...]

BIOS to mu co najwyzej rozszerzony interfej dyskowy moze wystawic.
MBR musi zinterpretowac sam.

Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane
pojawiaja sie na porcie PS/2 ?
Inaczej być nie może.

Ale to takie ... sprzetowe. I moze nawet faktycznie zadnej obslugi programowej w tym nie ma, poza inicjacja.

Znaczy może to emulować również na com, w sumie
to tak naprawdę nieistotne - ma się pojawić tam, gdzie to zobaczy
system, który nie zna USB, a zna pewne standardowe porty :)

Usiluje sobie przypomniec ... chyba nigdy nie widzialem ustawienia aby emulowal na porcie COM.
Moglby, ale tego nie zrobili.

[...]

I dlatego wlasnie pisalem ze biosowi nic do tego - sterownik zalatwial wszystko.

Ale ... chyba juz wiem, nienormalnie jednak bylo.
ATX ze swoimi dwoma portami PS/2 wprowadzili w 1995. A wtedy juz sie raczej uzywalo Windows, a DOSa malo.
Oryginalnego IBM PS/2 nigdy nie mialem, wiec wczesniej stosowalem myszki na RS232 lub dwusystemowe w trybie com.
Przed ATX to chyba nawet nie mialbym gdzie myszy PS/2 podlaczyc - choc pewnie jakies plyty glowne mialy dodatkowy port na sledziu.

No i tak sie zastanawiam - ile musialbym sie naszukac sterownika dla DOS, ktory by mysz PS/2 obsluzyl.
Bo emulacji na porcie COM raczej nie bedzie. Musialy jakies byc, chocby do tych oryginalnych IBM.

Co prawda google bez problemow znajduje obecnie  sterowniki uniwersalne, na wszystkie porty :-)
Tylko jeszcze zgrac z internetu na dyskietke lub antyczny twardy dysk trzeba :-)

[...]

Ale to bardziej "hardware'owa emulacja" niz "BIOS wystawia".
Bo BIOSa myszka nie interesowala - sterownik sie komunikowal bezposrednio z portami.

no dobra, dosc wspominkow, NTG.  Bylo, minelo.

Ale te k* smartfony mnie wk* - zebym w dobie wifi i BT musial sie kabelkiem podlaczac ... i chocby dlatego warto roota :-)

J.

Data: 2013-08-07 21:43:13
Autor: JoteR
"J.F" napisał:

No i tak sie zastanawiam - ile musialbym sie naszukac sterownika
dla  DOS, ktory by mysz PS/2 obsluzyl.

Pierwszy z brzegu - mouse.com.
Żeby było ¶mieszniej - z lipca 1992 r.
I na koniec - obsługuje mi też mysz USB. Radiow± ;->
Serio.

JoteR

Data: 2013-08-07 22:27:22
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-07 21:43, JoteR pisze:
"J.F" napisał:

[...]

Nie ma się czemu dziwić - forma komunikacji jest nieistotna,
liczy się prezentacja interfejsu w sprzęcie/systemie.
Klawiatury bezprzewodowe, karty sieciowe Wi-Fi itd. też s±
obsługiwane :>

Data: 2013-08-08 08:17:28
Autor: J.F.
"J.F" napisał:
No i tak sie zastanawiam - ile musialbym sie naszukac sterownika
dla  DOS, ktory by mysz PS/2 obsluzyl.
Pierwszy z brzegu - mouse.com.
Żeby było ¶mieszniej - z lipca 1992 r.
:)

jakbym przeszukal dyskietki, to "mouse.com" pewnie bym z 10 znalazl.
roznych :-)

I na koniec - obsługuje mi też mysz USB. Radiow± ;->
Serio.
Nie ma się czemu dziwić - forma komunikacji jest nieistotna,

Nie ma. Radiowa z wlasnym odbiornikiem USB czy przewodowa USB - od
strony USB to samo.

Ale ... raiowej Bluetooth juz pewnie nie zaemuluje :-)

liczy się prezentacja interfejsu w sprzęcie/systemie.
Klawiatury bezprzewodowe, karty sieciowe Wi-Fi itd. też s±
obsługiwane :>

Oj, karty wifi to chyba niekoniecznie.
po pierwsze - zainicjowac jakos trzeba, po drugie - jakas wspolczesna karta ma jeszcze drivery pod DOS ?

NE2000 na PCI z nowymi/zhackowanymi driverami chodzila, ale dalej bym
sie nie zalozyl ... choc jakos sie te maszynki z biosa bootuja ..

J.

Data: 2013-08-08 08:43:15
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-08 08:17, J.F. pisze:
[...]

Sterownik :)

po drugie - jakas wspolczesna karta ma jeszcze drivery pod DOS ?

Współczesne to pewnie nie, ale jako¶ nie s±dzę by był problem
z napisaniem sterownika.

NE2000 na PCI z nowymi/zhackowanymi driverami chodzila, ale dalej bym
sie nie zalozyl ... choc jakos sie te maszynki z biosa bootuja ..

Na pciamciach były karty WiFi dawno temu (np. Orinoco Gold) - działały
pod DOS :)

Data: 2013-08-08 08:59:18
Autor: J.F.
Dnia Thu, 08 Aug 2013 08:43:15 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Pare miesiecy roboty ? Moze prosciej napisac ten program pod windows :-)

[...]

Ale juz ich nie robia ? I o pcmcia coraz trudniej :-)

J.

Data: 2013-08-07 22:05:34
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-07 21:17, J.F pisze:
[...]

W MBR masz zapisy takie, jakie BIOS wystawił.

Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane
pojawiaja sie na porcie PS/2 ?
Inaczej być nie może.

Ale to takie ... sprzetowe.

A BIOS to jaki niby jest? Programowałe¶ kiedy¶ w assemblerze?

I moze nawet faktycznie zadnej obslugi
programowej w tym nie ma, poza inicjacja.

Hmmm, z punktu widzenia klienta nie ma to znaczenia, a funkcjonalno¶ć
zapewnia BIOS w ramach tego, jak się potrafi ze sprzętem dogadać.

Normalnie było - dodatkowy sterownik (producenta) sczytywał dane z
portu i wystawiał na przerwaniu (chyba 33).

I dlatego wlasnie pisalem ze biosowi nic do tego - sterownik zalatwial
wszystko.

Nie, nie załatwiał wszystkiego.

No i tak sie zastanawiam - ile musialbym sie naszukac sterownika dla
DOS, ktory by mysz PS/2 obsluzyl.

Bez problemu. Ja nie pamiętam, by były z tym problemy. Przed Win95,
czyli pewnie ze 20 lat temu, albo i wcze¶niej. Samo PS/2 to 1987.

Bo emulacji na porcie COM raczej nie bedzie. Musialy jakies byc, chocby
do tych oryginalnych IBM.

A po co emulacja na COM, skoro sterownik czyta dane z portów/przerwań
i wystawia po interpretacji wyniki na stosownym przerwaniu DOS?
To kwestia sprzętu i BIOS. Masz chyba jakie¶ problemy z detekcj±
warstw architektury i komunikacji między nimi.

Co prawda google bez problemow znajduje obecnie  sterowniki uniwersalne,
na wszystkie porty :-)

Nic dziwnego - po latach można było zebrać do kupy zamknięte 'protokoły'
komunikacji z myszami, a było tego trochę.

Tylko jeszcze zgrac z internetu na dyskietke lub antyczny twardy dysk
trzeba :-)

CuteMouse? Możesz nawet kod przejrzeć, poprawić, udoskonalić :)
Dyskietki użyczę, nawet z napędem. Sprawdzisz funkcjonalno¶ć na
najnowszym laptopie ;)

Od dawna BIOS wła¶nie wystawia mysz/klawiaturę na USB na standardowych
przerwaniach/portach, które s± znane przez starsze
systemy/oprogramowanie.

Ale to bardziej "hardware'owa emulacja" niz "BIOS wystawia".

BIOS tym steruje i BIOS wystawia. Gdyby to była prosta
"hardware'owa emulacja" to by¶ dostał ruch na kamerze jako
kręcenie kółkiem.

Bo BIOSa myszka nie interesowala - sterownik sie komunikowal
bezposrednio z portami.

Historia jednak mówi, że BIOS był myszk± zainteresowany. Nawet do
dzi¶.

Ale te k* smartfony mnie wk* - zebym w dobie wifi i BT musial sie
kabelkiem podlaczac ... i chocby dlatego warto roota :-)

Kabelkiem? Po co?

Data: 2013-08-07 23:29:13
Autor: J.F.
Dnia Wed, 07 Aug 2013 22:05:34 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

W MBR mam zapisy takie jakie system przy zakladaniu partycji wstawil.
A te z czasow MS-DOS juz dawno przestaly wystarczac.

[...]

Programowalem, i rozrozniam obsluge programowa od sprzetowej.
I tu bym raczej sprzetowa dal.

I moze nawet faktycznie zadnej obslugi
programowej w tym nie ma, poza inicjacja.
Hmmm, z punktu widzenia klienta nie ma to znaczenia, a funkcjonalno¶ć
zapewnia BIOS w ramach tego, jak się potrafi ze sprzętem dogadać.

W zasadzie nie ma, ale program w biosie musialby dzialac do tej
emulacji, a zaladowany system niekoniecznie mu pozwoli - np wpadniesz
na pomysl OS/2 czy Xenixa odpalic.

[...]

Wszystko. Czego niby nie zalatwial ?
[...]

No i tu jest kwestia mojej luki - zawsze uzywalem sterownikow na COM.

[...]

Jesli sterownik jest dla COM, to czyta z portow/przerwan COM, a nie
ps2 ;-)

A DOSa wcale nie uzywal. Nie bylo zadnego stosownego przerwania DOS,
bo nie bylo przewidziane.

[...]

I myslisz ze stary Autocad ruszy ? :-)

Ale te k* smartfony mnie wk* - zebym w dobie wifi i BT musial sie
kabelkiem podlaczac ... i chocby dlatego warto roota :-)

Kabelkiem? Po co?

Bo inne metody bardzo ograniczaja.

J.

Data: 2013-08-08 08:29:36
Autor: Artur Ma¶l±g
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
W dniu 2013-08-07 23:29, J.F. pisze:
(...)
Programowalem, i rozrozniam obsluge programowa od sprzetowej.
I tu bym raczej sprzetowa dal.

Która nie zadziała bez interwencji BIOS.

[...]

Mowa była o DOS-ie - jeżeli idziemy dalej, to pojawi± się kwestie
architektury, trybów pracy itd. Wtedy BIOS jest używany w zasadzie
do startu, dalej OS się już tym zajmuje (własne tablice przerwać itd.).
Te funkcje w BIOS s± po to, by zapewnić funkcjonalno¶ć starym systemom.

(...)
CuteMouse? Możesz nawet kod przejrzeć, poprawić, udoskonalić :)
Dyskietki użyczę, nawet z napędem. Sprawdzisz funkcjonalno¶ć na
najnowszym laptopie ;)

I myslisz ze stary Autocad ruszy ? :-)

Podejrzewam, że tak. Nie wiem jak z grafik±, ale klucz na LPT działa,
nawet na LPT na karcie. No i jeszcze partycja 2GB FAT16 :)

Ale co ograniczaj±?

Data: 2013-08-08 08:54:39
Autor: J.F.
Dnia Thu, 08 Aug 2013 08:29:36 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
W dniu 2013-08-07 23:29, J.F. pisze:
(...)
Programowalem, i rozrozniam obsluge programowa od sprzetowej.
I tu bym raczej sprzetowa dal.

Która nie zadziała bez interwencji BIOS.

Tylko pierwszej - inicjujacej, tzn wlaczajacej odpowiedni hardware.
Choc w zasadzie moglby byc od poczatku samoczynnie wlaczony :-)

[...]

Ale takie "ulatwienia" nie powinny sie na DOS konczyc.

do startu, dalej OS się już tym zajmuje (własne tablice przerwać itd.).
Te funkcje w BIOS s± po to, by zapewnić funkcjonalno¶ć starym systemom.

_systemom_, a nie tylko DOS, sam napisales. Lepiej zrobic "sprzetowo"

Zreszta nawet pod DOS moze jakis rezydentny program sie zainstalowac,
oryginalna obsluge przerwania zastapic swoja i na tym by sie dzialanie
emulacji programowej i zadowolenie klienta skonczylo.
Ba - ten driver myszy tak musial zrobic, bo ani w bios ani w dos
zadnego wspomagania nie bylo.

No i ten driver czytal dane z portow, a programowy zapis danych do
portu w celu ich pozniejszego odczytu wymaga odpowiedniej konstrukcji
sprzetu ..

(...)
[...]

Hm, VGA chyba jeszcze wszystkie karty maja i to nawet dobra.
Wczesne wersje AC mialy zdaje sie wlasna obsluge myszy, ale moze i tu
emulacja zadzialala.

Bardziej sie boje o jakies przeboje z pamiecia, czy to nadal tak samo
zorganizowane jak 25 lat temu, no i czy nie zwariuje jak zobaczy 4
albo 8 GB :-)

ale klucz na LPT działa, nawet na LPT na karcie.

Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ? A emulacji portu na kabelku USB to nie ma w bios :-)

[...]

Funkcjonalnosc. Ja np lubie Total Commandera i kazda inna metoda dostepu do plikow na
urzadzeniu powoduje ciezki slowotok wyrazow malo nadajacych sie do
publikacji :-)

J.

Data: 2013-08-08 09:07:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 08:54:39
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

Jak tak się rozejrzałem po okolicy to poza laptokami 6 na 9 komputerów
ma LPT. Niekoniecznie wyprowadzone na tylny panel czy ma założonego
¶ledzia ale fizycznie istnieje Z tych co nie maj± 2 to nettopy.
Komputery tak od kilku miesięcy do ~4 lat - głownie Dell z różnych
linii biznesowych.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 11:58:29
Autor: J.F
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał
[...]

Ale 3 juz nie ma. A jakbys sie nie ograniczyl do "biznesowe" i Dell, to pewnie gorzej.

J.

Data: 2013-08-08 12:27:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 11:58:29
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale 3 juz nie ma. A jakbys sie nie ograniczyl do "biznesowe" i Dell, to pewnie gorzej.

Z tego - jak napisałem - 2 to specjalizowane nettopy w których brak
tego zł±cza nie dziwi bo nie maj± tez napędu optycznego czy zł±cza
DSub. W większo¶ci komputerów kierowanych do biznesu zł±cze PLT nadal
jest. Rezygnuje się z niego raczej w płytach kierowanych do graczy czy
OC. Paradoksalnie jak dla mnie największym problemem jest zaprzestanie
montowania takich zł±cz w serwerach rackowych. Sporo softu ma klucze
HASP na zł±czu równoległym i trzeba kombinować z adapterami na USB co
nie zawsze działa stabilnie.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 12:47:27
Autor: Chris
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Albo czekać na cud od producena ...

Albo zainstalować wersję "inn±" a org. mieć na półce.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-08-08 12:55:27
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-08 12:47, Chris pisze:
[...]

A jaki cud masz na my¶li?

Albo zainstalować wersję "inn±" a org. mieć na półce.

¦wietny pomysł :>

Data: 2013-08-08 13:10:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 12:47:27
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Albo czekać na cud od producena ...

Albo zainstalować wersję "inn±" a org. mieć na półce.

Nie zawsze się da. Ot miałem do czynienia z kilkoma instalacjami
specjalizowanego softu do obsługi gastronomii. Magazyny, sprzedaż,
bazy receptur, fiskalizacje i kilkana¶cie innych modułów. Soft w
oryginale na rynek amerykański, przetłumaczony i dostosowany do polskich
warunków. Sof opiera się na bazie danych Access
- w wersjo OIDP '97 i dla zgodno¶ci nawet ze najstarszym sprzętem
(serwery, terminale dotykowe, terminale płatnicze, drukarki paragonów,
drukarki czeków, czytniki kodów etc.) nie wdrażano nowszych rozwi±zań.
Licencjonowane poprzez klucze HASP na zł±czu LPT. Wersja klucza USB
pojawiła się około roku temu. Wersję "inn±" należałoby opracować samemu
- łatwiej i taniej było znaleĽć serwery które miały zł±cze LPT.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 13:28:56
Autor: Chris
[...]

Co do kluczy to kiedy¶ się bujałem z jakim¶ softem graficznym (nie pamiętam teraz co to było) który miał wła¶nie klucz na LPT .. po długim czasie dopiero wprowadzili klucz na USB.

To był żart z tym "inn±" oczywi¶cie :)

Data: 2013-08-08 14:17:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 13:28:56
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Co do kluczy to kiedy¶ się bujałem z jakim¶ softem graficznym (nie
pamiętam teraz co to było) który miał wła¶nie klucz na LPT .. po
długim czasie dopiero wprowadzili klucz na USB.

O ile pamiętam to swego czasu Autocad był licencjonowany za pomoc± tych
kluczy. Z tego co pamiętam to chyba Novell Netware był tak samo
zabezpieczany. Z nowszych rzeczy do¶ć często takie klucze spotykam w
sofcie do obsługi firmy -księgowo¶ć, finanse, kadry i pochodne. Plus
jak pisałem - soft do obsługi gastronomii z którym parę lat miałem do
czynienia w ramach "home service" dla firmy zony. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-08-08 17:38:20
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Tak i st±d ja my¶lę pomysły o wersji 'alternatywnej' ;)

Z tego co pamiętam to chyba Novell Netware był tak samo
zabezpieczany.

Mam wrażenie, że pomyliłe¶ zabezpieczenie z możliwo¶ci± obsługi
sieciowych kluczy na serwerze - służył do tego dedykowany moduł
nlm.

Z nowszych rzeczy do¶ć często takie klucze spotykam w
sofcie do obsługi firmy -księgowo¶ć, finanse, kadry i pochodne. Plus

ZnajdĽ mi firmę, która takie klucze obecnie oferuje - od dawna
oferowane s± i/lub na USB. U klientów można takie spotkać, ale to
rzeczy kupione już raczej dawno i ci±g dalszy to aktualizacje.
Za politykę producentów w zakresie wymiany kluczy na USB nie
odpowiadam :>

Data: 2013-08-09 09:22:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 17:38:20
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisał(a):

Tak i st±d ja my¶lę pomysły o wersji 'alternatywnej' ;)

Tyle ża AC ciut popularniejszy jest niż soft o którym pis±łem.

Mam wrażenie, że pomyliłe¶ zabezpieczenie z możliwo¶ci± obsługi
sieciowych kluczy na serwerze - służył do tego dedykowany moduł
nlm.

Nie. OIDP to Novell Netware gdzie¶ tak do wersji 4.11 mógł być
zabezpieczany kluczem HASP. Co ciekawe niezbyt to chciało wtedy
pracować z komputerami Della - co¶ było niestandardowe w ich porcie LPT
i pamiętam że rozwi±zaniem było wył±cznie portu wbudowanego i dodanie
innego na karcie. Ale to lata ¶wietlen temu.

ZnajdĽ mi firmę, która takie klucze obecnie oferuje - od dawna
oferowane s± i/lub na USB. U klientów można takie spotkać, ale to
rzeczy kupione już raczej dawno i ci±g dalszy to aktualizacje.

małe firmy wyprzedaj± to co kupiły. Niestety ale wiele takiego softu
pisanego jeszcze pod DOS nadal jest sprzedawane i instalowane. Ot kilka
tygodni temu zetkn±łem się z takim softem (jak chcesz to sprawdzę firmę
ale to po urlopie) do wystawiania jaki¶ umów. Program zmienia się od
lat kilkunastu o tyle że uwzględnia nowe przepisy. Interfejs, obsługa
etc. stoi w miejscu. A księgowa używa bo zna i ma w nim zgromadzony
zasób danych nieprzenaszalnych w prosty sposób do czego¶ nowszego. No i
wersja tylko z kluczem LPT niestety. Firma nie oferuje USB. Akurat tiu
nie był problem - problemem było wymuszenie poprawnego drukowania
PL-literek na drukarce sieciowej z okienka DOS-oweskiego w Win7. Bo
program pozwalał wybrać jako najbardziej zaawansowane HL LJ II i
rozróżniał Mazowvię i Latin-2 ;-)

Za politykę producentów w zakresie wymiany kluczy na USB nie
odpowiadam :>
 Ja też nie. Jak stawiałem W 2008 roku pierwszy system w knajpie to
poprosiłem o klucz na IUSB. I co? Okazało się że z obecnych na rynku 3
systemów które brałem pod uwagę żaden nie oferował kluczy. Wybrałem ten
który mi pasował i regularnie trułem producenta o wersję na USB. Już
około połowy 2011 roku dokonano wymiany a i tak na klucz czekałem
kilka tygodni od zamówienia "bo z USA musiał dojechać". ;-)

Niestety tam gdzie te systemy nie zmieniaj± się różnie często jak
wersje FF czy Chrome producenci często stosuj± rozwi±zania ciut
staro¶wieckie. Bo tak im wygodniej - nie musz± zapłacić programistom za
lekk± modyfikację programu. I potrafi to trwać długie lata. :-(

Zdrówko

Data: 2013-08-09 12:30:57
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Jednak pozostanę przy swoim, choć czę¶ciowo potwierdzę - były
jakie¶ problemy z obsług± NETHASP-ów na niektórych maszynach.

(...)
[...]

Folklor. Chcesz mi powiedzieć, że ten system korzystał z klucza na
LPT z pominięciem sterownika i był to program pod Windows?

Data: 2013-08-09 12:47:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-09, o godz. 12:30:57
Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> napisał(a):

Folklor. Chcesz mi powiedzieć, że ten system korzystał z klucza na
LPT z pominięciem sterownika i był to program pod Windows?

Dokładnie. Sam byłem zdziwiony czemu akurat tak. Wymiana klucza wymagała
podmiany kilku plików programu na "wersję z USB" a nie na wgraniu
sterowników do systemu. Jak pisałem była to spolszczona wersja systemu
systemu sprzedaży pochodz±cego z USA a obecna na wielu rynkach.
Dodatkowo system dobrze działał na XP czy Win98, natomiast nie tolerował
32-bitowego Win7 powoduj±c częste problemy z licencj±. O pracy na
systemie 64 bitowym czy w ¶rodowisku wirtualnym można było zapomnieć.
Swoja drog± ciekawe jak sobie poradz± po zakończeniu wsparcia WinXP za
niecały rok. Czemu tak to zrealizowano? Nie mam pojęcia. W sumie cieszę
się że zrezygnowali¶my z tego systemu zastępuj±c go zrobionym na nasza
miarę. No ale zanim że¶my sobie napisali to co chcieli¶my trzeba było
czego¶ używać.

Zdrówko

Data: 2013-08-09 12:36:31
Autor: J.F
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Raczej nie - oni uzywali wtedy dyskietki z kluczem i licencja.

Tak jak Artur pisze - niektore programy umozliwialy podpiecie klucza do serwera i sprawdzaly licencje przez siec.

[...]

Tylko o DOS coraz trudniej.

[...]

Ale czy to na pewno wersja DOS, czy juz na jakiejs bibliotece pod Windows ... ale znakowej ?

[...]

A klucz dzialal ? Bo przeciez Win7 izoluje od sprzetu.

Bo
program pozwalał wybrać jako najbardziej zaawansowane HL LJ II i
rozróżniał Mazowvię i Latin-2 ;-)

Laserowki powinny w danymi od HP LJ2 dzialac.
Tylko te nowsze, z podajnikami, dwustronnym drukiem, moga miec klopoty .... w uzyciu ambitnych opcji :-)

Za ogonki nie recze.

[...]

Owszem.
Tym niemniej sprzet sie zmienia, systemy operacyjne sie zmieniaja i producenci musza nadazac za zmianami.
Np rezygnujac z klucza, skoro nie potrafia go obsluzyc :-)

J.

Data: 2013-08-09 13:29:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-09, o godz. 12:36:31
[...]

No wła¶nie nie za bardzo mi pasuje. To że NetHASP można było używać wiem
bo miałem z nim do czynienie bodajże w 5.1 przy okazji softu dla
pracowni szkolnych. Natomiast to był klucz HASP z naklejk± Nowella.
Tylko nie kojarzę wersji ale tak jak liczę gdzie miałem z tym problemy
to mi wychodzi przedział lat 1993-1996. Utkn±łem z kluczem z którym
nie mogłem odpalić serwera na nowym kompie wieczorem przed kursem
który miał się zacz±ć rano i na który z serwera miały być serwowane
dane dla uczestników. Musiałem stawiać na kompie użytkownika a potem
kombinować jak to ruszyć na Dellu. ;-)

Tylko o DOS coraz trudniej.

Ale w oknie Win to jako¶ pracuje. Problem jest gdy jakiego¶ softu nei
ma czym zastapić.

Ale czy to na pewno wersja DOS, czy juz na jakiejs bibliotece pod Windows ... ale znakowej ?

Doowa. Pisana jak na moje oko z wykorzystaniem popularnego kiedy¶
FoxPro. Od czasu do czasu spotykam się z takimi rzeczami. Np. baza
danych kancelarii cmentarnej stworzonej w taki sposób. Tu z kolei
problem bo danych sporo a firma która to stworzyła od dekady nie
istnieje.
A klucz dzialal ? Bo przeciez Win7 izoluje od sprzetu.

Na XP to stawało. Klucz zadziałał od reki.

Laserowki powinny w danymi od HP LJ2 dzialac.
Tylko te nowsze, z podajnikami, dwustronnym drukiem, moga miec
klopoty ... w uzyciu ambitnych opcji :-)

Nie tylko. I nie chodzi o ambitne opcje. Problemy s± ustawieniu
odpowiedniej czcionki i jej wielko¶ci by wydruki nie wyszły
zdeformowane a przy okazji były PL-literki. Poczułem się jak w czasie
OKI 321 i okolic. ;-) W sumie to dłubanie z ustawieniami programu, win
i drukarki i sprawdzanie co jest na wydruku. Jak raz się ustawi to
zapisać jak się ustawiło i nie dotykać. ;-)

Owszem.
Tym niemniej sprzet sie zmienia, systemy operacyjne sie zmieniaja i producenci musza nadazac za zmianami.

Powiedz to bankom i ich aplikacjom. ;-)

Np rezygnujac z klucza, skoro nie potrafia go obsluzyc :-)

Rezygnuj± od dłuższego czasu i dobrze. Bo klucze sprzętowe często
sprawiaj± nadal problem np. przy wirtualizacji maszyn na których pracuje
soft.

Zdrówko

Data: 2013-08-09 11:40:08
Autor: Chris
[...]

Na 90% było to Lightwave ale głowy sobie nie dam uci±ć.

Data: 2013-08-08 12:54:31
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Ja bym raczej stwierdził, że softu z kluczem na zł±czu równoległym jest
bardzo mało, a nawet je¶li, to najczę¶ciej można taki klucz wymienić
na USB, a nowsze sterowniki to zobacz± bez problemu. No chyba, że o
jakiej¶ egzotyce piszesz...

Data: 2013-08-08 13:12:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 12:54:31
[...]

Rynek oprogramowania na potrzeby gastronomii. To egzotyka? A klucze LPT
zamiast USB to nadal norma. Swoj± droga większo¶ć sprzętu w gastronomii
to komunikacja ana RS-ach a nie sieć.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 13:36:22
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Tak.

A klucze LPT
zamiast USB to nadal norma.

W gastronomii być może.

Swoj± droga większo¶ć sprzętu w gastronomii
to komunikacja ana RS-ach a nie sieć.

Jeden ze standardów transmisji, ale to na szczę¶cie można
ładnie obsłużyć 'przej¶ciówkami' na FTDI.

Data: 2013-08-08 14:26:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 13:36:22
Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> napisał(a):

Tak.

W sumie tak. ~80 tysięcy firm gastronomicznych to egzotyka. Ciekawe od
jakiej wielko¶ci branży to nei egzotyka?

Jeden ze standardów transmisji, ale to na szczę¶cie można
ładnie obsłużyć 'przej¶ciówkami' na FTDI.

Gratuluję pomysłu kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu przej¶ciówek
zwisaj±cych ze sprzętu w lokalu w do¶ć agresywnym je¶li chodzi
o korozję ¶rodowisku. Pomijaj±c zastanawianie się czemu akurat np.
drukarka fiskalna z "przej¶ciówk±" nie działa a z poszukiwania
działaj±cego z konkretnym urz±dzeniem "przej¶ciówki" można zrobić
doktorat.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 14:33:27
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Aha, wszystkie oczywi¶cie używaj± tego jednego oprogramowania
i tego samego sprzętu. Tak, egzotyka.

[...]

No cóż, jak się nie ma co się lubi, to się lubi to co ma.

Pomijaj±c zastanawianie się czemu akurat np.
drukarka fiskalna z "przej¶ciówk±" nie działa a z poszukiwania
działaj±cego z konkretnym urz±dzeniem "przej¶ciówki" można zrobić
doktorat.

St±d nadmieniłem wyżej jakie przej¶ciówki - wtedy doktoratu
robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

Data: 2013-08-08 14:36:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 14:33:27
Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> napisał(a):

Aha, wszystkie oczywi¶cie używaj± tego jednego oprogramowania
i tego samego sprzętu. Tak, egzotyka.

Nie- używaj± jednego z 3 systemów plus trochę drobnicy. Zabezpieczonych
kluczami HASP. Każdy z tych 3

St±d nadmieniłem wyżej jakie przej¶ciówki - wtedy doktoratu
robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

Kocham rozważania teoretyka i #SOA1...

Zdrówko

Data: 2013-08-08 14:53:29
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Oczywi¶cie klucze HASP w wersji USB nie występuj± od dawna
i sterowniki tego też nie obsługuj±. Od dawna...

St±d nadmieniłem wyżej jakie przej¶ciówki - wtedy doktoratu
robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

Kocham rozważania teoretyka i #SOA1...

To nie s± rozważania teoretyka. Podałem ci na tacy
skuteczne i sprawdzone rozwi±zanie. Potwierdzone
nie tylko w praktyce, ale przez producenta sprzętu
fiskalnego...

Data: 2013-08-08 15:11:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 14:53:29
Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> napisał(a):

Oczywi¶cie klucze HASP w wersji USB nie występuj± od dawna
i sterowniki tego też nie obsługuj±. Od dawna...

To że istniej± od dawna to oczywista oczywisto¶ć. Tyle że producenci
softu do niedawna dostarczali wył±cznie wersję na LPT. I co im zrobisz?
Możesz zlecić napisanie własnego. Sprawdzałem - nie opłaca się dla
pojedynczej firmy.

> [...]

skuteczne i sprawdzone rozwi±zanie. Potwierdzone
nie tylko w praktyce, ale przez producenta sprzętu

Jakby¶ zwrócił uwagę to użyłem takiego zwrotu "np.". Drukarka fiskalna
to tylko jedno urz±dzenie. Akurat pracuj±ce w miarę dobrych warunkach
na barze. Zdecydowanie lepszych niż drukarki w kuchni czy czytniki i
drukarki kodów w magazynach. I nic tam po "praktyce" i "potwierdzeniu"
producenta kasy fiskalnej będ±cej tylko jednym z elementów systemu.

Zdrówko

Data: 2013-08-08 16:26:20
Autor: Artur Maśląg
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 14:53:29
Artur Maśląg <news@wp.pl> napisał(a):

Oczywiście klucze HASP w wersji USB nie występują od dawna
i sterowniki tego też nie obsługują. Od dawna...

To że istnieją od dawna to oczywista oczywistość. Tyle że producenci
softu do niedawna dostarczali wyłącznie wersję na LPT. I co im zrobisz?

Nie wiem co to znaczy 'do niedawna', ale tak naprawdÄ™ nie ma czegoĹ›
takiego jak wersja oprogramowania na LPT - o dostępie do klucza
decyduje sterownik i wgranie stosownego powinno udostępnić klucz USB.
Jest tylko jeden problem - klucz USB musi być 'zaprogramowany' tak jak
ten na LPT. Tego typu informacje podaje siÄ™ sprzedawcy przy zamĂłwieniu
kolejnej partii kluczy.

Możesz zlecić napisanie własnego. Sprawdzałem - nie opłaca się dla
pojedynczej firmy.

Zaraz, zaraz - to mówimy o pojedynczej firmie, czy "~80 tysięcy firm
gastronomicznych"?

Stąd nadmieniłem wyżej jakie przejściówki - wtedy doktoratu
robić nie potrzeba i wszystko ładnie działa.

Kocham rozwaĹĽania teoretyka i #SOA1...

To nie są rozważania teoretyka. Podałem ci na tacy
skuteczne i sprawdzone rozwiÄ…zanie. Potwierdzone
nie tylko w praktyce, ale przez producenta sprzętu
fiskalnego...

Jakbyś zwrócił uwagę to użyłem takiego zwrotu "np.". Drukarka fiskalna
to tylko jedno urzÄ…dzenie. Akurat pracujÄ…ce w miarÄ™ dobrych warunkach
na barze. Zdecydowanie lepszych niĹĽ drukarki w kuchni czy czytniki i
drukarki kodĂłw w magazynach. I nic tam po "praktyce" i "potwierdzeniu"
producenta kasy fiskalnej będącej tylko jednym z elementów systemu.

Jakbyś zwrócił uwagę, to skoro o tym napisałeś, to i dostałeś odpowiedź. Też mogłem napisać np. Te drukarki kodów, czytniki itd.
też z tym będą świetnie współpracowały. Potwierdzone w praktyce itd.
Skoro opisałeś problem to przedstawiłem rozwiązanie, które działa i
jest skuteczne. Jak się nie podoba, to pozostaje zakup sprzętu, który
posiada 'natywnie' takie interfejsy, albo przesiadka na nowszy
(pewne z softem :>).

Data: 2013-08-09 09:27:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Dnia 2013-08-08, o godz. 16:26:20
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisał(a):

Nie wiem co to znaczy 'do niedawna', ale tak naprawdę nie ma czego¶
takiego jak wersja oprogramowania na LPT - o dostępie do klucza
decyduje sterownik i wgranie stosownego powinno udostępnić klucz USB.
Jest tylko jeden problem - klucz USB musi być 'zaprogramowany' tak jak
ten na LPT. Tego typu informacje podaje się sprzedawcy przy zamówieniu
kolejnej partii kluczy.

Problem w tym - o czym nie napisałem domy¶lnie - że duża czę¶ć tego
softu nie korzysta z procedur systemu operacyjnego a bezpo¶rednio
odwołuje się do sprzętu. Spadek po DOS-ie niestety i niestety często
trwaj±cy mimo tego że można to zrobić obecnie uniwersalnie.

Zaraz, zaraz - to mówimy o pojedynczej firmie, czy "~80 tysięcy firm
gastronomicznych"?

Wtedy interesowało mnie w skali mojej firmy. W innym po¶cie napisałem
Ci że wersja z kluczem USB softu jaki wybrałem (firma chwaliła się
kilkunastoma tysi±cami sprzedanych licencji) udostępniono w połowie
roku 2011.

Jakby¶ zwrócił uwagę, to skoro o tym napisałe¶, to i dostałe¶
odpowiedĽ. Też mogłem napisać np. Te drukarki kodów, czytniki itd.
też z tym będ± ¶wietnie współpracowały. Potwierdzone w praktyce itd.
Skoro opisałe¶ problem to przedstawiłem rozwi±zanie, które działa i
jest skuteczne. Jak się nie podoba, to pozostaje zakup sprzętu, który
posiada 'natywnie' takie interfejsy, albo przesiadka na nowszy
(pewne z softem :>).

Tak - oczywi¶cie. Wymień cały sprzęt w firmie i ku[p "przej¶ciówki"
zamiast używać sprawdzonego RS-a. Dzięki - nie skorzystam. Wole to co
ma i działa. :-P

Zdrówko

Data: 2013-08-09 11:56:30
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Lito¶ci - obwoluta sczytywała dane z HASP wprost ze sprzętu za czasów
DOS. Obwolutowanie aplikacji Win3.X i wyższych poprzez driver
producenta klucza. Obsługa klucza USB ma więcej niż 10 lat.
Hasp4 to rok 2000, a robiło się to uniwersalnie  od pocz±tku,
a nie obecnie. Jeżeli Twój opis jest prawdziwy, to zachodzę w głowę
jak bardzo producent musiał nakombinować by to działało tak Ľle.

Tak - oczywi¶cie. Wymień cały sprzęt w firmie i ku[p "przej¶ciówki"
zamiast używać sprawdzonego RS-a. Dzięki - nie skorzystam. Wole to co
ma i działa. :-P

Ja nie namawiam do wymiany sprzętu - podaję tylko sprawdzon±
alternatywę gdyby się okazało, że kabibelek nie pasuje.

Data: 2013-08-08 15:17:58
Autor: J.F
[...]

Nie moge znalezc jakiejs fajnej wyszukiwarki, ale zajrzalem np na gigabyte.pl
Pierwsze z brzegu socket 2011 - zadna nie ma LPT.
1156 wielkosci ATX - jedna z siedmiu.

[...]

hm ... problem tego softu ? Nie kupimy :-)

No dobra, jesli adapter za 5-50 zl rozwiazuje sprawe ...

J.

Data: 2013-08-08 09:27:51
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-08 08:54, J.F. pisze:
[...]

Jestem zdecydowanie przeciwny takim pomysłom.

Ale takie "ulatwienia" nie powinny sie na DOS konczyc.

No i się nie kończ±. Tyle, że jest to kwestia okre¶lonych peryferii, o znanych interfejsach.

Zreszta nawet pod DOS moze jakis rezydentny program sie zainstalowac,

Co nazywasz rezydentnym?

[...]

Wspomaganie było, natomiast oczywistym jest, że sterownik musi
dane wej¶ciowe jako¶ć przygotować dla systemu. Tak jest robione
zawsze.

No i ten driver czytal dane z portow, a programowy zapis danych do
portu w celu ich pozniejszego odczytu wymaga odpowiedniej konstrukcji
sprzetu ..

Ciekawe odkrycie - przecież tak jest od zarania dziejów z każdym
sprzętem.

Bardziej sie boje o jakies przeboje z pamiecia, czy to nadal tak samo
zorganizowane jak 25 lat temu, no i czy nie zwariuje jak zobaczy 4
albo 8 GB :-)

Jest zorganizowane tak samo i nic nie zwariuje, ponieważ nie zobaczy
takiej ilo¶ci pamięci.

ale klucz na LPT działa, nawet na LPT na karcie.

Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

Tak, widziałem, a powyżej wyraĽnie napisałem, o LPT na karcie,
gdyby zabrakło fizycznie gniazda na płycie.

A emulacji portu na kabelku USB to nie ma w bios :-)

Nie ma ma. Podobnie jak emulacji COM.

To root jest do tego potrzebny?

Data: 2013-08-08 11:44:44
Autor: J.F
[...]

Hm, skoro emulacja hardwarowa musi byc dostepna, a bios od poczatku musi na klawisze reagowac ... to moze ja jednak od poczatku wlaczyc :-)

Ale takie "ulatwienia" nie powinny sie na DOS konczyc.
No i się nie kończ±. Tyle, że jest to kwestia okre¶lonych peryferii, o znanych interfejsach.

Czyli klawiature to jednak "sprzetowo". Mysz tez.
Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.

Zreszta nawet pod DOS moze jakis rezydentny program sie zainstalowac,
Co nazywasz rezydentnym?

Taki co uruchamiasz, niby konczy, sterowanie wraca do command.com, a on w pamieci jednak stoi i cos robi.
Sidekick, driver myszy itp :-)

Ba - ten driver myszy tak musial zrobic, bo ani w bios ani w dos
zadnego wspomagania nie bylo.
Wspomaganie było,

Jakie ?

natomiast oczywistym jest, że sterownik musi
dane wej¶ciowe jako¶ć przygotować dla systemu. Tak jest robione
zawsze.

W tym przypadku to nie dla systemu, bo DOS z myszy nie korzystal, tylko dla programow (ktore bezposrednio z Int33 korzystaly)

[...]

Tylko ze na poczatku ten sprzet takiej konstrukcji nie mial.

Tzn mowie o tym ze np naciskasz klawisz, komunikacja miedzy klawiatura a sterownikiem na plycie glownej leci, przerwanie sie wywoluje,
pod pewnym portem czeka dla procesora do odczytu scan code klawisza.

Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.

[...]

Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
Moze tylko 16MB i zadziala :-)

ale klucz na LPT działa, nawet na LPT na karcie.
Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?
Tak, widziałem, a powyżej wyraĽnie napisałem, o LPT na karcie,
gdyby zabrakło fizycznie gniazda na płycie.

Hm, na PCI-Ex ? A faktycznie, sa.
Myslisz ze instaluja sie pod wlasciwym portem ?

A emulacji portu na kabelku USB to nie ma w bios :-)
Nie ma ma. Podobnie jak emulacji COM.

No i jak plotter podlaczyc ?
Wiem, karta, tylko znow pytanie - port, przerwanie  :-)

[...]

Taki np
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.icecoldapps.sambaserver&hl=pl

Dziwne, bo wychodzi ze wina lezy po stronie windows/linux.

J.

Data: 2013-08-08 12:40:58
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-08 11:44, J.F pisze:
[...]

Tak, "sprzętowo", które jest realizowane "programowo".

Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.

Jak już SO będzie potrafił obsłużyć to wprost swoim sterownikiem.

W tym przypadku to nie dla systemu, bo DOS z myszy nie korzystal,tylko

Oczywi¶cie, że dla systemu.

dla programow (ktore bezposrednio z Int33 korzystaly)

He,he, sofistyka. Id±c tym tropem to w zasadzie wszystko było dla
programów, ponieważ korzystały bezpo¶rednio z przerwań.

[...]

Po to wła¶nie potrzebny był sterownik (tak jest nadal), by wystawił
dane w sposób czytelny dla otoczenia - on wie jaka jest konstrukcja
tego co obsługuje.

Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie
klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za
chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.

Było.

Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
Moze tylko 16MB i zadziala :-)

W trybie rzeczywistym?

Taki np
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.icecoldapps.sambaserver&hl=pl

To Ty Sambę chciałe¶ postawić. Z armat± na wróble...

Data: 2013-08-08 15:03:41
Autor: J.F
[...]

Zdziwilbym sie. ewentualnie ten program to calkiem inny procesorek w chipsecie.

Program w BIOS do dalszej obslugi niepotrzebny.
Jak już SO będzie potrafił obsłużyć to wprost swoim sterownikiem.

A jak SO stary ze USB nie zna ?

[...]

Po to jest SO, aby programy korzystaly z udostepnionych przez niego funkcji.
Ale myszy i MS-DOS to nie dotyczy, bo on z mysza nie mial nic wspolnego.

Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego nie nadawaly, ale juz np dyskowe nie.
Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego nie nadawaly.

Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.

[...]

Ale poniewaz sprzet byl jednakowy - to sporo programow bezposrednio do sprzetu siegala.

I dlatego mi sie wydaje ze ta emulacja klawiatury jest sprzetowa.

Ale jakbys tak chcial zaemulowac softwareowo ... to chyba w porcie
klawiatury nie bylo przewidziane aby sie dalo wpisac wartosc, ktora za
chwile procesor bedzie sobie mogl odczytac.
Było.

Hm,
http://www.computer-engineering.org/ps2keyboard/

pod adresem 0x60 masz "write output buffer" ... tak wprost nie napisali ze tego sie potem nie da odczytac, a tak wlasnie podejrzewam.
Za to juz statusu do rejestru 0x64 nie zapiszesz.

Byc moze w pozniejszych chipsetach pojawily sie mozliwosci zapisu, wlasnie na potrzeby emulacji ...

Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
Moze tylko 16MB i zadziala :-)

W trybie rzeczywistym?

W trybie AT286. A Autocad lubi duzo pamieci :-)

Taki np
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.icecoldapps.sambaserver&hl=pl
To Ty Sambę chciałe¶ postawić. Z armat± na wróble...

A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie plikow i bez kabla ..

J.

Data: 2013-08-08 17:26:13
Autor: Artur Ma¶l±g

http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg463435.aspx#EKC

[...]

No i korzystały :)

Ale myszy i MS-DOS to nie dotyczy, bo on z mysza nie mial nic wspolnego.

LOL - a jak niby chciałe¶ załadować ten sterownik i go uruchomić?
No i jeszcze z niego skorzystać :P

Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego
nie nadawaly,

W zasadzie to większo¶ć funkcji można było "nadpisać".

ale juz np dyskowe nie.

Jak najbardziej też. Zdziwiłby¶ się nawet jak bardzo :P

Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego
nie nadawaly.

Niekoniecznie z tych przyczyn.

Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.

No jak nie, jak tak? Poszukaj o PS/2.

[...]

Sprzęt nie był jednakowy - wystarczy by się tak programom wydawało.

I dlatego mi sie wydaje ze ta emulacja klawiatury jest sprzetowa.

Wygl±da na to, że jest programowa :)

"
     The BIOS traps events from the USB keyboard and mouse and presents them to the system as PS/2-compatible devices.

     The legacy operating system recognizes the USB keyboard and USB mouse as PS/2-compatible devices, with limitations imposed by the USB boot protocol.
"

http://webpages.charter.net/danrollins/techhelp/0233.HTM

Cos mu tam odpowiednie funkcje bios zwroca.
Moze tylko 16MB i zadziala :-)

W trybie rzeczywistym?

W trybie AT286. A Autocad lubi duzo pamieci :-)

DPMI - 16MB i nie da się więcej dla 16 bitowego trybu chronionego.

A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie plikow
i bez kabla ..

Mój nawet z kablem nie jest normalnie widziany przez TC :)

Data: 2013-08-08 22:35:50
Autor: J.F.
Dnia Thu, 08 Aug 2013 17:26:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

No to sie dziwie ... ale to mnie nie przekonuje. Nie napisane wprost.

ale jest sobie takie cos
http://www.otdl.com/USB_LE9.PDF
.... i tez sie nie potrafie doczytac.

Ale czytam opis jednego chipsetu - chyba masz racje.

[...]

No to programy korzystaly czy sterowniki korzystaly ?
Inne funkcje tez czesto byly omijane przez programy, bo sie do niczego
nie nadawaly,
W zasadzie to większo¶ć funkcji można było "nadpisać".

Tu nie o to chodzi ze mozna, tu chodzi o to ze niektore trzeba, bo
byly bezuzyteczne maksymalnie. Np. obsluga portow szeregowych.

ale juz np dyskowe nie.
Jak najbardziej też. Zdziwiłby¶ się nawet jak bardzo :P

Zdziwilbym sie. Jakies przyklady ?
Podobnie zreszta funkcje biosa byly czesto omijane, bo sie do niczego
nie nadawaly.
Niekoniecznie z tych przyczyn.

A chcialoby ci sie pisac program, ktory robi to samo co gotowa
funkcja?

Ale jesli chodzi o mysz, to ich po prostu nie bylo.
No jak nie, jak tak? Poszukaj o PS/2.

Skoro byly, to po co te drivery do myszy z obluga portu PS/2 ? :-)

[...]

Jak nie byl, to sie okazywalo ze sprzet jest niekompatybilny i szybko
wypadal z rynku :-)

[...]

Ale tu masz funkcje Int 16, a powyzej sam cytujesz "as PS/2-compatible DEVICES" :-)

Wyglada na to ze kontroler zyskal funkcje wpisu do jego bufora.
A moze
A co proponujesz ? Aby telefon byl normalnie widziany w systemie plikow
i bez kabla ..
Mój nawet z kablem nie jest normalnie widziany przez TC :)

I to jest bardzo duza wada, rzeklbym ze dyskwalifikujaca telefon w
moich oczach :-)

J.

Data: 2013-08-09 12:50:30
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-08 22:35, J.F. pisze:
[...]

To naprawdę nieistotne, że kto¶ uważał za bezużyteczne - ważny jest
fakt, że można było w zasadzie podmienić. Niezależnie od intencji :>

ale juz np dyskowe nie.
Jak najbardziej też. Zdziwiłby¶ się nawet jak bardzo :P

Zdziwilbym sie. Jakies przyklady ?

A co masz na my¶li? Bezpo¶rednie sterowanie kontrolerem?

[...]

Dlaczego ma robić to samo? Może mam ukryty interes, by robił to
po mojej my¶li, a nie że się do niczego nie nadał.

Skoro byly, to po co te drivery do myszy z obluga portu PS/2 ? :-)

Może tak było wygodniej, uniwersalniej? W sumie uniwersalniej
na pewno.

Sprzęt nie był jednakowy - wystarczy by się tak programom wydawało.

Jak nie byl, to sie okazywalo ze sprzet jest niekompatybilny i szybko
wypadal z rynku :-)

Jaki niekompatybilny? Napisałem *wystarczy by tak się programom
wydawało*. Znaczy wydawało, że taki sam.

Ale tu masz funkcje Int 16, a powyzej sam cytujesz
"as PS/2-compatible DEVICES" :-)

Nałożyły ci się 2 rzeczy - jedna to tryb legacy, a druga to to o czym
pisałe¶, że nie da się zapisywać do bufora klawiatury.

Wyglada na to ze kontroler zyskal funkcje wpisu do jego bufora.

Taaaa, " Supported by [AT]". Zdaje się, że to bardzo dawno uzyskał :)

Mój nawet z kablem nie jest normalnie widziany przez TC :)

I to jest bardzo duza wada, rzeklbym ze dyskwalifikujaca telefon w
moich oczach :-)

Na szczę¶cie to mój telefon (kolejny) i zabawy z samb± zostawiłem już
dawno. Owszem, jako eksperyment tak, można się pobawić.

Data: 2013-08-09 01:26:49
Autor: Marcin Szumilas
[OT] lamerskie pytanie o rootowanie
Quoted:
J.F. (jfox_xnospamx@poczta.onet.pl) in news:dq473x1sl69f$.dk5y3jdh3yxa$.dlg40tude.net

Ale widziales gdzies LPT we wspolczesnym komputerze ?

Przepraszam, wtr±cę się.
Dostępno¶c LPT chyba zależy od chipsetu płyty. Np. B75 przewiduje LPT a jest przecież współczesnym chipsetem. Inna sprawa że ł±cze na płycie może być nie wyprowadzone na zewn±trz. A laptopy to swoj± drog±.

Funkcjonalnosc.
Ja np lubie Total Commandera i kazda inna metoda dostepu do plikow na
urzadzeniu powoduje ciezki slowotok wyrazow malo nadajacych sie do
publikacji :-)

Tak samo mam, dobrze że jest na Androida.
Pewnie też się wychowałe¶ na Norton Commanderze. Kiedy¶, za wczesnych Windows, mówiłem że najlepszy system okienkowy to jak s± dwa okienka obok siebie. ;)

MSz

Data: 2013-08-09 08:34:53
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-09 01:26, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Chyba nie o to chodziło J.F - raczej o obsługę telefonu jako pamięci
masowej z TC pod Windows. TC na Androida jest fajny, ale to nie to
samo :)

Pewnie też się wychowałe¶ na Norton Commanderze. Kiedy¶, za wczesnych
Windows, mówiłem że najlepszy system okienkowy to jak s± dwa okienka
obok siebie. ;)

Norton Commander, łezka się w oku kręci ;)

Data: 2013-08-09 12:38:23
Autor: J.F
[...]

Zdecydowanie. Lepiej miec TC niz nie miec, ale chce sie go uzywac na duzym ekranie, z wygodna myszka i klawiatura :-)

Pewnie też się wychowałe¶ na Norton Commanderze. Kiedy¶, za wczesnych
Windows, mówiłem że najlepszy system okienkowy to jak s± dwa okienka
obok siebie. ;)
Norton Commander, łezka się w oku kręci ;)

A co sie ma krecic - TC go dzielnie zastepuje :-)

J.

Data: 2013-08-04 10:17:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 2 Aug 2013 20:27:38 +0200, J.F. napisał(a):

No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek, za to wielki
dysk, interfejs SATA, klawiature USB, albo ekran dotykowy ...

Nawet najnowsze płyty główne z najnowszymi BIOS-ami (i UEFI) maj± wci±ż
procedury używaj±ce a nawet wymagaj±ce stacji dyskietek (np. na USB).
Ostatnio wła¶nie reanimowałem tak± płytę. I o ile stację dyskietek gdzie¶
tam miałem, to okazało się, że poginęły wszystkie dyskietki. Musiałem
jechać do sklepu i kupić. Normalnie podróż w czasie i przestrzeni :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-08-04 12:46:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 10:17:30 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Bo to zla plyta byla :-)

Zeby wymagac od klienta dyskietek ... ja bym takiej nie kupil :-)

J.

Data: 2013-08-04 11:55:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 4 Aug 2013 12:46:24 +0200, J.F. napisał(a):

Bo to zla plyta byla :-)

Zeby wymagac od klienta dyskietek ... ja bym takiej nie kupil :-)

Na 99% twoja też wymaga. Tzn. wcale nie wymaga, jak padnie bios możesz
zawsze kupić now±, wolny wybór...

Data: 2013-08-04 13:10:01
Autor: J.F.
Dnia Sun, 4 Aug 2013 11:55:52 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Hm, zeby "padl bios" to jeszcze nie widzialem. Chyba nie widzialem :-)

J.

Data: 2013-08-04 18:56:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 4 Aug 2013 13:10:01 +0200, J.F. napisał(a):

Hm, zeby "padl bios" to jeszcze nie widzialem. Chyba nie widzialem :-)

A pr±d kiedy¶ widziałe¶? --

Data: 2013-08-07 13:52:48
Autor: J.F
lamerskie pytanie o rootowanie
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w
Dnia Sun, 4 Aug 2013 13:10:01 +0200, J.F. napisał(a):
Hm, zeby "padl bios" to jeszcze nie widzialem.
Chyba nie widzialem :-)

A pr±d kiedy¶ widziałe¶?

No powiedzmy ze nie widzialem, ale pare razy mocno poczulem :-)

J.

Data: 2013-08-04 16:21:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F." pitknzwhi0d$.54ljbf7u9886$.dlg@40tude.net

No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek, za to wielki
dysk, interfejs SATA, klawiature USB, albo ekran dotykowy ...

JF -- masz W8g z dotykowym ekranem?
Ja ci±gle używam notebooka kupionego 5 lat temu
(wkrótce zacznie się 6 roczek) z WXP na pokładzie.

[gdy go kupowałem, codziennie dłuuuuuugo modliłem
się, prosz±c Boga o ugaszenie głupoty Windows...]

Data: 2013-08-04 16:17:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F." 1mno3cqmwp5c2.pii4sp9bn2wj$.dlg@40tude.net

Nie ma juz command.com, jest cmd.exe.

W WXP jeszcze jest. W W7S nie sprawdzałem.

Data: 2013-08-04 16:32:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Eneuel Leszek Ciszewski" ktglal$i9q$1@speranza.aioe.org

Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)

WXP -- po prostu command.com
W7S -- po prostu command.com

Można też na obu -- spod Totalnego Commandera ,,tryb MSDOS''.
Nowszych W nie mam i nie planuję nabywania.

Data: 2013-08-04 17:04:30
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

To nadal nie jest MS-DOS i dostępne jest tylko w wersjach 32-bit.

Data: 2013-08-07 14:11:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"Artur Ma¶l±g" 51fe6d7e$0$1246$65785112@news.neostrada.pl

Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)

WXP -- po prostu command.com
W7S -- po prostu command.com

To nadal nie jest MS-DOS i dostępne jest tylko w wersjach 32-bit.

A jest W7S w innej wersji? Czy tym razem odnosisz się tylko do WXP?
I oczywi¶cie to nie jest DOS, bo komputer już jest zbootowany
z innego systemu.

Nigdzie nie piszę tego, że WXP itp. s± DOSowymi nakładkami.
Skoro komputer został zbootowany z systemu innego niż DOS,
to raczej DOSa tam nie ma, co jest oczywiste.

DOS to DOS a WNT to WNT. Takoż z innymi systemami.

Natomiast pod jakim¶ systemem można uruchomić emulator innego systemu.

Data: 2013-07-28 10:09:08
Autor: J.F.
Dnia Sat, 27 Jul 2013 20:25:15 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

sam nic nie robil.

[...]

Tym niemniej z zalozenia nie robi, choc do pelni szczescia to by
trzeba bylo zaczac od analiz zrodel i przekompilowania jadra ... a
wczesniej kompilatora :-)

Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
coraz mniejsza.
Tak/Nie. Jak masz odpowiedni poziom wiedzy to będ± robiły to na co
administrator pozwolił - z uwag± jak przy Unices.

A za trzy wprowadza kolejna wersje ktora ma to zrobione inaczej.

[...]

No i nie kupuje :-)

[...]

Takie swoiste prawa autorskie - tworca ma prawo do nadzoru nad swym
dzielem ? Na szczescie w programach nie obowiazuja :-)

1. Nie instalujesz.
2. Piszesz sam wg własnych wymagań.
3. Zlecasz komu¶ napisanie wg własnych wymagań.
Teraz czas na decyzję :)

no i na razie wybieram 1 i ew 4 (nie kupuje, nie place) :-)

Ale wybor mi sie zaweza - zaraz bedzie ze moge sobie zapisac, ale
zainstalowac to nie, bo tylko ze sklepu. A w sklepie trzeba sie
podzielic naleznoscia :-)

J.

Data: 2013-07-28 12:52:00
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-07-28 10:09, J.F. pisze:
[...]

Cóż, sam goły DOS to w zasadzie w ogóle nic nie robił. I nic w
zasadzie nie potrafił. Rozbuduj OS, userland na potrzeby obsługi
smartfona i wtedy próbuj używać jako punktu odniesienia.

Tym niemniej z zalozenia nie robi, choc do pelni szczescia to by
trzeba bylo zaczac od analiz zrodel i przekompilowania jadra ... a
wczesniej kompilatora :-)

Masz na my¶li sam kernel? Jak tak to jest ¶rednio użyteczne.
Reszta jw.

A za trzy wprowadza kolejna wersje ktora ma to zrobione inaczej.

Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?

[...]

Znaczy narzekasz na to, czego nie kupiłe¶?

[...]

Płac± Ci od wiersza newsa? Jakie swoiste prawo autorskie? Jaki
nadzór nad swym dziełem? Program ma okre¶lone wymagania, korzysta
z pewnych sprofilowanych uprawnień i tyle. Nie pasuje to nie
instalujesz, nie kupujesz etc.

1. Nie instalujesz.

no i na razie wybieram 1 i ew 4 (nie kupuje, nie place) :-)

Najpierw piszesz, że nie kupujesz, teraz już piszesz że nie
instalujesz (czyli kupiłe¶ system/urz±dzenie). Za wiele aplikacji
płacić nie trzeba, ale trzeba się zgodzić na to czego one wymagaj±.

Ale wybor mi sie zaweza - zaraz bedzie ze moge sobie zapisac, ale
zainstalowac to nie, bo tylko ze sklepu.

Zawęża? W jaki sposób? Na obecn± chwilę s± to tylko Twoje imaginacje.
Możesz spokojnie napisać sam aplikację, a sklep nie jest do niczego
potrzebny.

A w sklepie trzeba sie
podzielic naleznoscia :-)

LOL, niezależno¶ć.

Data: 2013-07-30 00:36:42
Autor: J.F.
Dnia Sun, 28 Jul 2013 12:52:00 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Bierzesz takiego TurboPascala, i on nadal nic nie robi nieproszony.
No ale wtedy komputer nie mial podlaczonego internetu.

[...]

Calosc. Taki zwyczaj, ze robia to co opisano i nie wiecej.
Ale ... duzy program, duzo rzeczy mozna ukryc.

A za trzy wprowadza kolejna wersje ktora ma to zrobione inaczej.
Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?

W nai zazwyczaj go nie widac.
Ale owszem, narzekam.

[...]

A co, nie moge ?
[...]

A dlaczego nie moge miec kontroli nad uprawnieniami ?
Program ma wymagania, a ja je ograniczam.
Owszem, ograniczylem to nie narzekam ze nie dziala ... choc czasem
moge jednak narzekac.

Dokladnie na tej samej zasadzie. Jesli np nie korzystam z wysylania
SMS, ktore jest opcjonalna funkcja programu, to czemu program nie
spelnia zasasadniczej funkcji bez takiego uprawniena ? J.

Data: 2013-07-30 10:53:22
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-07-30 00:36, J.F. pisze:
[...]

TurboPascal to język/kompilator, a którym dopiero można napisać
co¶ działaj±cego w konkretnym ¶rodowisku.

No ale wtedy komputer nie mial podlaczonego internetu.

Już miały, zreszt± do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
Wystarczy intranet i trochę usług. W sumie to nawet tego nie
potrzeba...

[...]

Cało¶ć to mnóstwo różnych usług, funkcji itd.

Taki zwyczaj, ze robia to co opisano i nie wiecej.

Najpierw musisz wiedzieć co ma robić, a tak naprawdę to niewiele
osób wie, co robi taki Linux po zainstalowaniu - ba nawet nie maj±
pojęcia co zainstalowali i po co.

Ale ... duzy program, duzo rzeczy mozna ukryc.

Mania prze¶ladowcza. Programy w Androidzie też robi± to co opisano.
A jak robi± co¶ więcej to tak jak w każdym innym systemie.

Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?

W nai zazwyczaj go nie widac.
Ale owszem, narzekam.

Dla sportu na embedded system :)

Nie kupuj, obowi±zku nie ma. Przecież podobno wiesz o tym, że robi
to czego nie chcesz.
No i nie kupuje :-)
Znaczy narzekasz na to, czego nie kupiłe¶?

A co, nie moge ?

Nie no, możesz. Sensowne to specjalnie nie jest, ale co kto lubi.

[...]

W podstawowe wersji jest tak zrealizowane, by użytkownik nie zrobił
sobie krzywdy, by aplikacje były bezpieczne, jasno mówiły do czego
chc± dostępu, system był stabilny itd. Nie pasuje - nie instalujesz.
A jak kto¶ się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
się dalej na własn± odpowiedzialno¶ć.

Program ma wymagania, a ja je ograniczam.
Owszem, ograniczylem to nie narzekam ze nie dziala ... choc czasem
moge jednak narzekac.

Tak, dla sportu.

Dokladnie na tej samej zasadzie. Jesli np nie korzystam z wysylania
SMS, ktore jest opcjonalna funkcja programu, to czemu program nie
spelnia zasasadniczej funkcji bez takiego uprawniena ?

Ponieważ tak sobie założył programista.

Data: 2013-08-01 02:36:43
Autor: J.F.
Dnia Tue, 30 Jul 2013 10:53:22 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
[...]

Ale tez przyklad programu. Rozbudowanego programu.
Ale nie robiacego co mu sie podoba, tylko to co mu uzytkownik kazal.

No ale wtedy komputer nie mial podlaczonego internetu.
Już miały, zreszt± do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
Wystarczy intranet i trochę usług.

Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

W sumie to nawet tego nie potrzeba...

owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

[...]

Ale:
Taki zwyczaj, ze robia to co opisano i nie wiecej.
Najpierw musisz wiedzieć co ma robić, a tak naprawdę to niewiele
osób wie, co robi taki Linux po zainstalowaniu

Hm, na razie jeszcze robi to co mu sie kazalo/wybralo przy instalacji.

Ale ... duzy program, duzo rzeczy mozna ukryc.
Mania prze¶ladowcza.

Juz zapomniales o CarrierIQ ?
Programy w Androidzie też robi± to co opisano.

Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?
W nai zazwyczaj go nie widac.
Ale owszem, narzekam.
Dla sportu na embedded system :)

nie, bo mam powody do narzekania.

[...]

A to musze zupe ugotowac, zeby narzekac ze jest za slona ? Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
narzeka :-)

[...]

By stabilnie dostarczal ci reklamy :-)

A jak kto¶ się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
się dalej na własn± odpowiedzialno¶ć.

Ale roota nie ma/jest utrudniony. To w koncu kupilem urzadzenie i mam
nad nim wladze czy nie ?
Program ma wymagania, a ja je ograniczam.
Owszem, ograniczylem to nie narzekam ze nie dziala ... choc czasem
moge jednak narzekac.
Tak, dla sportu.

Nie:

[...]

No i jak proramista na poczatku sprawdza czy program posiada
uprawnienie do wysylania SMS i odmawia dalszej pracy jesli nie ma,
mimo ze potem moze zadnego sms nie wysylac, to chyba mam prawo byc
niezadowolony i narzekac ? J.

Data: 2013-08-01 10:14:31
Autor: Dominik & Co
Dnia 01.08.2013 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Ale roota nie ma/jest utrudniony. To w koncu kupilem urzadzenie i mam
nad nim wladze czy nie ?

Uważaj, niedługo okaże się, że nie kupiłeś urządzenia
tylko licencjÄ™ na jego uĹĽywanie...

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-08-01 18:11:43
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-08-01 02:36, J.F. pisze:
[...]

Lito¶ci - to może wirtualna maszyna Javy robi co¶ sama z siebie,
czy to co użytkownika kazał?

No ale wtedy komputer nie mial podlaczonego internetu.
Już miały, zreszt± do 'życia' systemu nie jest potrzebny internet.
Wystarczy intranet i trochę usług.

Intranetu tez nie mial. No moze czasem.

W czasach TurboPascala nie było intranetu? To zdaje się w innym
wymiarze żyjesz/żyłe¶.

W sumie to nawet tego nie potrzeba...

owszem, tylko ze wtedy zysk z tego zycia niewielki, wiec nikomu sie
nie chcialo takich rzeczy programowac :-)

Wręcz przeciwnie - wła¶nie wtedy różne formy życia systemów były
realizowane w do¶ć przemy¶lany sposób i dogłębn± ich znajomo¶ci±.
Zabawne jest to, że wcze¶niej twierdziłe¶, że nie żyły 'same',
a teraz już twierdzisz, że zysk niewielki. Zysk z tego jednak był
i to wcale nie taki mały.

[...]

Ja bym stwierdził, że często nie robi tego, co się komu¶ wydawało,
kiedy kazał/wybrał...

Ale ... duzy program, duzo rzeczy mozna ukryc.
Mania prze¶ladowcza.

Juz zapomniales o CarrierIQ ?

Nie, tak, mania prze¶ladowcza. ¦ledzony jeste¶ cały czas posiadaj±c
wł±czon± komórkę, używaj±c konta bankowego itd.

Programy w Androidzie też robi± to co opisano.

Akurat. Opisywac im sie juz nie chce co one robia :-)

Robi± to co opisano, a że Tobie się to nie podoba...

Teraz czas na narzekanie na Windows? Na to w navi tez narzekasz?
W nai zazwyczaj go nie widac.
Ale owszem, narzekam.
Dla sportu na embedded system :)

nie, bo mam powody do narzekania.

Znaczy nie widać to i tak ponarzeka, cóż...

[...]

Nie musisz jej je¶ć, skoro wiesz że za słona. No, chyba że
jeste¶ masochist±. W sumie nic mi do tego :>

Przyznaj lepiej ze bezsensowne jest kupowanie czegos, na co sie
narzeka :-)

Zasadniczo to bezsensowne jest narzekanie na to czego się nie ma,
nie korzysta itd. Co do zakupów - mimo pewnych wad pewnych wyrobów,
ich zakup może być całkiem sensowny.

[...]

Nie płacisz to s± reklamy; zapłacisz - znikn±.

A jak kto¶ się chce bawić w hardcora to bardzo proszę - root i baw
się dalej na własn± odpowiedzialno¶ć.

Ale roota nie ma/jest utrudniony.
To w koncu kupilem urzadzenie i mam
nad nim wladze czy nie ?

Masz nad nim władzę - możesz nie kupować, spalić, utopić.
Jak chcesz korzystać to na zasadach na które się zgodziłe¶.

Tak, dla sportu.

Nie:

Tak :>

[...]

Jeżeli kupiłe¶ i Ci nie pasuje to zwracaj± od ręki pieni±dze. Jeżeli
był za darmo to napisz sobie lepszy i nie narzekaj.

Data: 2013-08-02 00:07:28
Autor: John Kołalsky
lamerskie pytanie o rootowanie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Dokładnie tak :-) G... tym się dokładnie zajmuje.

Data: 2013-07-27 21:17:58
Autor: John Kołalsky
[...]

Lokalizacja różn± dokładno¶ć może mieć. By temperaturę znać godzisz się na podanie miasta, ale czemu miałby¶ zdradzać komukolwiek obcemu pod jakim adresem mieszkasz.

Data: 2013-07-28 09:54:17
Autor: J.F.
Dnia Sat, 27 Jul 2013 21:17:58 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Google i tak wie :-(

Opcja "wyszukaj najblizsza stacje" moze byc pomocna. J.

Data: 2013-07-28 17:08:30
Autor: John Kołalsky
[...]

No i wła¶nie mogę chcieć by takich informacji nie rozgłaszać.

Data: 2013-08-02 04:04:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"J.F." xg00c0vi6hc1.t252jxocyhbb.dlg@40tude.net

DOS nie zyl. linux tez nie, inne unixy podobnie.
Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
coraz mniejsza.

Co jak co, ale Windows żyje zupełnie
niezależnym/niekontrolowanym życiem. ;)

Data: 2013-07-30 08:35:56
Autor: Marek
On Fri, 26 Jul 2013 21:37:32 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce,
bo
moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.

Ba, jeśli program ma m.in. statyczny broadcast receiver i np. dzieli się z kimś jeszcze twoimi smsami (szpieg), to nie trzeba go "uruchamiać" żeby działał, wystarczy żeby był zainstalowany, więc czasami trzeba coraz odinstalować aby "włączyć" jakiś program.

--
Marek

Data: 2013-07-27 21:02:29
Autor: John Kołalsky
lamerskie pytanie o rootowanie

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info>

czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Niektóre ambitniejsze programy wymagaj± roota

Data: 2013-07-27 21:35:41
Autor: gawfron
W dniu 2013-07-26 20:41, rs pisze:
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

Mnie z uwagi na mało pamięci przydało się zwiększenie uprawnień softu do przenoszenia apek na kartę pamięci.

Data: 2013-07-27 22:25:27
Autor: Krystek
W dniu 2013-07-27 21:35, gawfron pisze:
[...]

A z rootem każd± da się przenie¶ć? W tablecie mam możliwo¶ć przeniesienia z pamięci wewnętrznej do pamięci dodatkowej, ale nie dla każdej aplikacji.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-07-28 00:05:49
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-07-27 22:25, Krystek pisze:
[...]

Nie. Choć z drugiej strony patrz±c - posiadaj±c odpowiedni± wiedzę tak.
Problem się pojawi przy aktualizacji.

W tablecie mam możliwo¶ć
przeniesienia z pamięci wewnętrznej do pamięci dodatkowej, ale nie dla
każdej aplikacji.

Rozwi±zaniem tego problemu jest kupowanie smartfonów/tabletów o takiej
wielko¶ci pamięci wewnętrznej, by nie było to problemem. Szkoda czasu
na kombinacje.

Data: 2013-07-28 11:55:26
Autor: ToMasz
W dniu 27.07.2013 22:25, Krystek pisze:
[...]

z rootem, możesz podzielić kartę pamięci na 2 partycje. jedna z nich będzie widziana jako karta sd, druga powiększy pamięć urz±dzenia. ten obszar w którym s± instalowane programy

ToMasz

Data: 2013-07-28 22:35:14
Autor: Krystek
W dniu 2013-07-28 11:55, ToMasz pisze:
[...]

Nooo, je¶li tak się faktycznie da to będę musiał poszukać instrukcji rootowania mojego tabletu. Na razie mam 1GB wewnętrznej pamięci + wbudowany flash 8GB oraz gniazdo kart pamięci (planuję jak±¶ kartę 16GB weń wrzucić). I prawdę mówi±c 1GB to nie jest oszałamiaj±ca wielko¶ć. Zostało mi 330 MB wolnego...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-08-02 04:07:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lamerskie pytanie o rootowanie

"ToMasz" 51f4ea8e$0$1456$65785112@news.neostrada.pl

z rootem, możesz podzielić kartę pamięci na 2 partycje. jedna z nich będzie widziana jako karta sd, druga powiększy pamięć urz±dzenia. ten obszar w którym s± instalowane programy

To chyba lepiej bez dzielenia. ;) Wszystko na ,,pamięć urz±dzenia''.

Data: 2013-07-29 10:59:52
Autor: rs
On 7/26/2013 2:41 PM, rs wrote:
czy ma sens rootowanie, je¶li np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
rootowanie telefonu daje korzy¶ci? <rs>

wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi w tym w±tku. skoro tak, to zapytam jeszcze, jakie s± negatywne skutki zrootowania telefonu? czy skorka jest warta wyprawki dla przeciętnego użytkownika? <rs>

Data: 2013-07-29 18:04:36
Autor: John Kołalsky
lamerskie pytanie o rootowanie

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info>

-- - news://free...

Możesz wył±czyć ten syf ?

Data: 2013-07-29 12:57:36
Autor: rs
On 7/29/2013 12:04 PM, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info>

-- - news://free...

Możesz wył±czyć ten syf ?

powiedz mi jak, to wylacze. <rs>

Data: 2013-07-30 00:39:22
Autor: John Kołalsky
lamerskie pytanie o rootowanie

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info>

-- - news://free...

Możesz wył±czyć ten syf ?

powiedz mi jak, to wylacze. <rs>

Pytałem czy wył±czysz syf a nie czy będę mógł wzi±ć w tym wył±czaniu aktywny udział

Data: 2013-07-29 22:32:12
Autor: rs
On 7/29/2013 6:39 PM, John Kołalsky wrote:

[...]

czytac umie?
complaints: news@netfront.net -- -
<rs>

Data: 2013-08-06 16:14:11
Autor: Piotr KUCHARSKI
lamerskie pytanie o rootowanie
rs <no.address@no.spam.info> wrote:
czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera, ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

Porządne backupy…

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2013-08-06 19:08:50
Autor: Piotr KUCHARSKI
ALEX Alpha MR <kill@spamers.us> wrote:
[...]

Titanium Backup? Nie bardzo wiem, o co pytasz.

Data: 2013-08-06 21:49:42
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Tue, 6 Aug 2013 19:08:50 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

[...]

Na czym polega ich porządność.

Data: 2013-08-07 00:22:31
Autor: Marcin Szumilas
lamerskie pytanie o rootowanie
Quoted:
ALEX Alpha MR (kill@spamers.us) in news:qmkc7zc891pa.bhl8s60a99n7$.dlg40tude.net

Na czym polega ich porządność.

Aby podglądnąć/zarchiwizować swoje własne hasła do WiFi, potrzebny jest root.

MSz

Data: 2013-08-07 00:43:34
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Wed, 7 Aug 2013 00:22:31 +0200, Marcin Szumilas napisał(a):

Na czym polega ich porządność.

Aby podglądnąć/zarchiwizować swoje własne hasła do WiFi, potrzebny jest root.

Czyli, praktycznie bez roota, nie ma sensu mieć Droida. Piękna perspektywa.

Data: 2013-08-07 01:09:58
Autor: Marcin Szumilas
ALEX Alpha MR (kill@spamers.us) in news:2r8w10ulz94x.bwt5en1q0qok.dlg40tude.net

Aby podglądnąć/zarchiwizować swoje własne hasła do WiFi, potrzebny
jest  root.

Czyli, praktycznie bez roota, nie ma sensu mieć Droida. Piękna
perspektywa.

Ale myślę, że 99% ludzi nie ma roota i jakoś żyje.
Poza tym, niech ktoĹ› napisze, jak jest z tym w WindowsPhone i iOS. Pewnie jest tak samo.
Sam nie pamiętam, jak było w Symbianie... Chyba tak samo.

MSz

Data: 2013-08-07 15:28:50
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Wed, 7 Aug 2013 01:09:58 +0200, Marcin Szumilas napisał(a):

[...]

A ja myślę że wisi mi te 99% ludzi.

Data: 2013-08-07 11:31:32
Autor: J.F
lamerskie pytanie o rootowanie
UĹĽytkownik "ALEX Alpha MR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Aby podglądnąć/zarchiwizować swoje własne hasła do WiFi, potrzebny jest
root.

Czyli, praktycznie bez roota, nie ma sensu mieć Droida. Piękna perspektywa.

Akurat do tego, to mozna calkiem inaczej zapamietywac.
W pliku, notatatkach itp. Bardzo rozsadnie przy dluzszych haslach, chocby jak sie pomylisz przy wpisywaniu.

Natomiast miec system bez prawa kontroli nad nim ... piekna perspektywa.
Ale wszyscy w ta strone zmierzaja ?

A na koniec informatyka zatoczy kolo, system bedzie ci dzierzawiony i kiedys powie "nie uruchomie sie jesli nie zaplacisz".
Nie, nie powie - sam sobie sciagnie te 3zl/tydzien :-)

J.

Data: 2013-08-07 12:09:41
Autor: Chris
lamerskie pytanie o rootowanie
J.F nabazgrał(a):

[...]

Jedna z różnic miedzy backup root a non-root to taka że przy root możesz zrobić backu danych aplikacji np. stany gier żeby po przywróceniu nie było od zera tylko od stanu kiedy skończyło się grać.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-08-07 15:37:23
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Wed, 7 Aug 2013 12:09:41 +0200, Chris napisał(a):

[...]

A jak wygląda w kontekście rootowania Droida CyanogenMod? Warto się tym
interesować?

Data: 2013-08-07 15:54:39
Autor: Chris
lamerskie pytanie o rootowanie
ALEX Alpha MR nabazgrał(a):

[...]
byĹ‚o  od zera tylko od stanu kiedy skoĹ„czyĹ‚o siÄ™ grać.
A jak wygląda w kontekście rootowania Droida CyanogenMod? Warto się tym
interesować?

MoĹĽe to pomoĹĽe ??

http://android.com.pl/artykuly/12134-weekend-z-modowaniem-cyanogenmod-10-1/
http://forum.cyanogenmod.com/forum/10-motorola-droid-stablercm-release/

Od niedawna CyanogenMod 10.1 posiada też zintegrowaną aplikację Superuser, służącą do zarządzania uprawnieniami roota. Nie znajdziemy jej jednak na liście zainstalowanych programów, lecz wśród ustawień systemowych.

Ja skończyłem ROOTA na HTC Desire HD bo można było łatwo wrócić w razie awari do stocka a obecnie na SGS3 już to nie takie proste i po prostu mi się nie chce choć nie powiem że nie korci mnie odchudzenie systemu i wgranie innego romu. Dla tych co się nie boją warto dać roota bo ma się wtedy kontrolę nad systemem i kupą śmieci która jest dodawana od producenta.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-08-07 15:34:55
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Wed, 7 Aug 2013 11:31:32 +0200, J.F napisał(a):

[...]

Jak się kumplowi rozszczelniła klimatyzacja w samochodzie, to się
przyzwyczaił do jazdy z otwartymi oknami. Bo go nie stać na naprawę. Też
moĹĽna, ale ja wolÄ™ z klimÄ….

Natomiast miec system bez prawa kontroli nad nim ... piekna perspektywa.

Teoretycznie można odzyskać ale najpierw trzeba zapłacić, a w "promocji"
traci siÄ™ gwarancjÄ™.

Ale wszyscy w ta strone zmierzaja ?

WyglÄ…da na to ĹĽe wszyscy duĹĽi gracze. MoĹĽe jedynie jakieĹ› niszowe systemy
nie pĂłjdÄ… tÄ… drogÄ….

A na koniec informatyka zatoczy kolo, system bedzie ci dzierzawiony i kiedys powie "nie uruchomie sie jesli nie zaplacisz".
Nie, nie powie - sam sobie sciagnie te 3zl/tydzien :-)

To teĹĽ nieciekawa perspektywa, ale wyglÄ…da ĹĽe wysoce prawdopodobna.

Data: 2013-08-07 20:35:27
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-07 11:31, J.F pisze:
[...]

Wszytko jest pięknie. Zabezpieczamy się coraz bardziej, a później się
okazuje, że trzeba zabezpieczać systemy zapamiętujące zabezpieczenia
itd. A później kartki leżą przyklejone do monitorów...

chocby jak sie pomylisz przy wpisywaniu.

Wpisywanie długich kluczy WPA2 (64) jest fajne :)
Do pewnego momentu można zatrudnić do tego dzieci ;)

Natomiast miec system bez prawa kontroli nad nim ... piekna perspektywa.
Ale wszyscy w ta strone zmierzaja ?

Biorąc pod uwagę realizację wielu usług - tak, podpisujesz umowę
i tyle. Jak nie, to na drzewo.

A na koniec informatyka zatoczy kolo, system bedzie ci dzierzawiony i
kiedys powie "nie uruchomie sie jesli nie zaplacisz".

Wiele takich systemĂłw jest od dawna, nie wiem skÄ…d Twoje zdziwienie.

Nie, nie powie - sam sobie sciagnie te 3zl/tydzien :-)

Standardowa funkcjonalność.

lamerskie pytanie o rootowanie