lamerskie pytanie o transfer via USB

Data: 2010-01-22 15:44:59
Autor: rs
lamerskie pytanie o transfer via USB
czy jak mam dwa urzadzenia (np. kamere i HDD), podlaczaone do
zewnetrznego huba USB to informacja jest przekazywana poprzez komputer
czy bezposrednio miedzy urzadzeniami? chodzi mi o to, czy np. majac w kompie USB1, podlaczyc do niego hub
USB2 i transmisja danych miedzy tymi urzadzeniami byla by na poziomie
USB2 czy na poziomie USB1? <rs>

Data: 2010-01-22 21:51:20
Autor: Marcin Kocur
Osoba rs napisała na pl.comp.pecet:

czy jak mam dwa urzadzenia (np. kamere i HDD), podlaczaone do
zewnetrznego huba USB to informacja jest przekazywana poprzez komputer
czy bezposrednio miedzy urzadzeniami?

ZTCW tylko firewire pozwala na takie cuda. Choć mogę nie wiedzieć
wszystkiego :>

Marcin Kocur

Data: 2010-01-23 10:06:01
Autor: Q
[...]

wydaje mi sie, ze poza mozliwoscia polaczenia,
urzadzenia musza sie "wspierac" w wyzszej warstwie,
czyli np. kamera musi miec mozliwosc podlaczenia dysku twardego;

Choć mogę nie wiedzieć wszystkiego :>

http://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go
:)

Data: 2010-01-22 22:09:15
Autor: BartekK
W dniu 2010-01-22 21:44, rs pisze:
czy jak mam dwa urzadzenia (np. kamere i HDD), podlaczaone do
zewnetrznego huba USB to informacja jest przekazywana poprzez komputer
czy bezposrednio miedzy urzadzeniami?
W USB nie występuje transmisja pomiędzy urządzeniami usb-slave (znaczy kamerka, dysk itp), wyłącznie rozmawia usb-master (komputer) z usb-slave (urządzenie), czasem za pośrednictwem hubów itp, ale zawsze w ten sposób. Gdy podłączysz 2 dyski na usb i chcesz między nimi kopiować, to dane zawsze są "ciągnięte z dysku A do komputera" a potem przez to samo usb "pchane do dysku B" przez komputer.
Na poziomie USB nie operuje się danymi jako takimi obiektami, np webcam nie może ci przesłać fotki wprost do dysku, tylko dokonywane są transakcje typu "komputer ściąga zestaw bajtów z webcama" które po obrobieniu robią się fotografią, a potem komputer z tej fotografii robi plik (np .jpg) i w postaci "zestaw komend gdzie i jak to zapisać, oraz zestaw bajtów" leci po usb do dysku

chodzi mi o to, czy np. majac w kompie USB1, podlaczyc do niego hub
USB2 i transmisja danych miedzy tymi urzadzeniami byla by na poziomie
USB2 czy na poziomie USB1?<rs>
Nie, niestety nie będzie transferu usb2.0 Musiałbyś zainwestować w kartę (pci, pci-e, pcmcia - co tam masz w tym komputerze) z czipem usb2.0 host, w marketowym skrócie "kartę z portami usb 2.0"

Data: 2010-01-23 04:21:18
Autor: rs
lamerskie pytanie o transfer via USB
On Fri, 22 Jan 2010 22:09:15 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

W dniu 2010-01-22 21:44, rs pisze:
czy jak mam dwa urzadzenia (np. kamere i HDD), podlaczaone do
zewnetrznego huba USB to informacja jest przekazywana poprzez komputer
czy bezposrednio miedzy urzadzeniami?
W USB nie występuje transmisja pomiędzy urz±dzeniami usb-slave (znaczy kamerka, dysk itp), wył±cznie rozmawia usb-master (komputer) z usb-slave (urz±dzenie), czasem za po¶rednictwem hubów itp, ale zawsze w ten sposób. Gdy podł±czysz 2 dyski na usb i chcesz między nimi kopiować, to dane zawsze s± "ci±gnięte z dysku A do komputera" a potem przez to samo usb "pchane do dysku B" przez komputer.
Na poziomie USB nie operuje się danymi jako takimi obiektami, np webcam nie może ci przesłać fotki wprost do dysku, tylko dokonywane s± transakcje typu "komputer ¶ci±ga zestaw bajtów z webcama" które po obrobieniu robi± się fotografi±, a potem komputer z tej fotografii robi plik (np .jpg) i w postaci "zestaw komend gdzie i jak to zapisać, oraz zestaw bajtów" leci po usb do dysku

dzieki. tego sie wlasnie obawialem.

Nie, niestety nie będzie transferu usb2.0 Musiałby¶ zainwestować w kartę (pci, pci-e, pcmcia - co tam masz w tym komputerze) z czipem usb2.0 host, w marketowym skrócie "kartę z portami usb 2.0"

to jest laptop. skoro tak, to rozwiaze to co planuje inaczej.  jeszcze
raz dzieki. <rs>

Data: 2010-01-24 00:04:12
Autor: MAR
W dniu 2010.01.22 22:09, BartekK pisze:
[...]

Niezupełnie. Jest też USB OTG, gdzie dwa urządzenia mogą ze sobą rozmawiać. Np. urządzenia do zgrywania zdjęć z aparatu na dysk twardy bez pośrednictwa komputera; niektóre drukarki itp. Oczywiście zasada slave-master jest zachowana.

W niektórych komputerkach PDA można sobie w systemie ustawiać, czy USB w nich ma być slave czy master.

Ogólnie: to zależy od urządzeń, ale najczęściej pracują one tylko jak slave i wszystko idzie za pośrednictwem komputera.

--
Mar

Data: 2010-01-22 22:19:40
Autor: Feromon
lamerskie pytanie o transfer via USB

Uzytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisal w wiadomosci news:ba3kl51asj0e2vv09jkcns24cp1b23428v4ax.com...
[...]

Chyba, ze te dwa urzadzenie sa polaczone BEZPOSREDNIM kablem.
Kazdy transfer poprzez PC z USB 1 spowolni transfer do tej wartosci.
Najslabsze ogniwo decyduje.

Feromon

lamerskie pytanie o transfer via USB