lampa przednia zalilana przez dynamo w piaście

Data: 2013-01-13 17:55:55
Autor: Marcin Hyła
On 2013-01-11 14:09, Marek-ZZPRC wrote:
prosze o jakieś sugestie,
jaką lampę i dlaczego?

Jakąkolwiek na LED, bo żarówki (zwykłe i halogenowe) się często przepalają a LED jest nie do zdarcia. Przepalanie żarówek w dynamowym oświetleniu to była spora upierdliwość.

Używałem parę lat temu ledowego AxaBasta (chyba pierwszy ledowy reflektor do dynamo jaki pojawił się w Polsce), nie pamiętam jaki model dokładnie, chyba 10 luksów, bardzo dobrze świeciło - gdzieś zalega jako backup, bo na prezent dostałem Busch Mueller Cyo (40 luxów) i to jest już mega wypas. Choć niektórym przeszkadza barwa światła, "że nie żółtawe" :-)

Spory wybór masz tutaj: http://www.cyklotur.com/lampki-przednie-zasilane-pradnica.html - polecam spośród nich mój Busch Mueller Cyo N albo ten:

http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/84897/450/Lampka-LUMOTEC-LYT-PLUS-178NDI-BUSCH-MULLER - bo kosztuje raptem 119 złotych, a daje 25 luxów, sądzę że będzie wystarczająca (nie używam, ale moja obecna kosztuje ze 350 zyka).

Upewniłbym się przed zakupem, że opcja oświetlenia z kondensatora w tym modelu jest wyłączana ręcznie - w cyo owszem jest, i to jest fajne bo świecące na postoju na zostawionym w stojaku rowerze mam wrażenie kusi złodzieja (ale IMHO na 99,9% wszystkie przednie z kondensatrem teraz mają).

Aha - i mała anegdotka: Cyo jest uruchamiana fotokomórką, umieszczoną z tyłu obudowy, skierowaną prosto w tył. Ponieważ moja Cyo jest przymocowana nie jak Bóg przykazał do korony widelca w osi roweru, tylko z boku do przedniego bagaznika, często zdarza się, że wskutek oświetlania czujnika zmierzchowego światłami samochodu jadącego za mną, miga mi bezsensownie bo jak pedałuję, to zasłaniam i odsłaniam ją i co i rusz światła tych samochodów walą prosto w fotokomórkę i gaszą (no: ściemniają bo kondensator pracuje) moje oświetlenie. Ale to oczywiście pomijalna bzdurka, jakbym się sprężył to jakąś wygiętą blaszką bym zasłonił ten czujnik tak, żeby działał jak zasłonięty przez mostek :)

Ważne doświadczenie - pierwsze oświetlenie zasilane dynamo w piaście podpiąłem (ze 12 lat temu) tylko jednym kabelkiem, "minus" traktując jako tzw. masę i łacząc przez ramę roweru. No i przestało działać, a ja byłem wściekły. (To były czasy, kiedy dynamo w piaście były uruchamiane albo przyciskiem na kierownicy - yhy! - albo osobnym czujnikiem zmierzchowym, musiał takowy być bo standardowe reflektory go nie miały). Teraz już na szczęście się nie da, czujniki zmierzchowe są standardowo w reflektorach przednich i oświetlenie tylne łączy się z dynamo dwoma kabelkami przez reflektor przedni, a ten - też parą przewodów z dynamo. Podane jak na tacy ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-01-13 21:10:55
Autor: wiencek
lampa przednia zalilana przez dynamo w piaście
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu.pl> w wiadomości
<news:50f2e71c$0$1216$65785112news.neostrada.pl> napisał:

[...]

Mam takie cuś z linku i wyłącznik nie gasi lampki a tylko odcina od prądnicy więc po wyłączeniu świeci do rozładowania kondziora.
Czasem mnie zagadują po zaparkowniu, że nie zgasiłem sobie lampki.

--
Tomasz Więckowski

lampa przednia zalilana przez dynamo w piaście