lampka przednia

Data: 2009-07-09 19:18:04
Autor: fabian
lampka przednia
Witam,
Gdzie lepiej (pytanie do tych, ktorzy przerabiali oba rozwiazania) umiescic przednia lampke oswietlajaca - przy widelcu czy na kierownicy?
Na szosie/ulicy.
Odnosze wrazenie, ze o ile w przypadku lampki typu 'jesetm widoczny' lepiej miec ja na kierownicy, to jednak lampka oswietlajaca lepiej sprawdza mocowana nizej.

Na www.wrower.pl znalazłem, że poniższe rozporządzenie jest obowiązujące.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
   1)   z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
   2)   z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;
   3)   co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
   4)   w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

§ 56. 1. Światła pojazdu, o których mowa w § 53-55, powinny odpowiadać następującym warunkom:
   1)   światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m;
   2)   powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni;

Fabian.

lampka przednia