lampka przednia - co teraz jest na topie?

Data: 2014-09-10 11:24:38
Autor: depros
lampka przednia - co teraz jest na topie?
W dniu 2014-09-10 08:12, qrt pisze:
Hej

sezon jesienno zimowy za pasem i mam takie pytanie - co teraz jest na topie
w dziedzinie lampek przednich?

Nie chodzi mi o jakieś potwory po 2000lm i 700 zeta ale coś w bardziej
przystępnych cenach.

Kilka lat temu polecane było magicshine ale w temacie jest postęp a kolega
Dominik już sie tutaj nie udziela wiec i nie jestem na bieżąco...

Czym sie warto zainteresować?

http://allegro.pl/roxim-lampa-przednia-rx5-55-lux-cree-2014-cr-i4567501456.html
http://allegro.pl/latarka-rowerowa-fenix-bt20-750-lm-2-ogniwa-18650-i4562515015.html
Takie sprzęty jak ma być używane w miejscach gdzie nie możesz oślepiać pieszych z naprzeciwka ani samochodów(poza lasem)

Kupiłem ostatnio coś takiego:
http://www.amazon.com/Nitefighter-BT40-4xCree-Bicycle-Battery/dp/B00EG8SCLG
Co prawda światła jest bardzo dużo. Po parkach jedzie się bardzo przyjemnie. Wielką wadą jednak jest to że nawet na najniższym trybie ludzie pokazują krzyże, razi mocno pieszych z naprzeciwka. Żeby takie coś używać tam gdzie występują ludzie i samochody trzeba zrobić daszek odcinający światło -> zaczyna się sztukateria. To samo tyczy wszystkich chińskich wynalazków z bilionem lumenów i gładkim szkłem.

ten obrazek bardzo obrazuje w czym jest rzecz http://www.bron-militaria.pl/media/catalog/product/cache/1/image/650x488/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/1/p10130_a009549.jpg
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/90/26/09/4590260961_6

Są jeszcze tanie latarki< 200 zł tzw taktyczne z soczewką. Moim zdaniem porażka. Soczewka zawęża wiązkę i widzisz daleko ale wazko, co moim zdaniem utrudnia bezpieczną jazdę.

Tańsze nie markowe modele mają zwykle:
- słabsze akumulatory które mają niższą pojemność
- niższą jakość wykonania ~słąbe odprowadzenie ciepła, co wpływa na krótszą żywotność diód, wyłączanie z przegrzania podczas pracy

Data: 2014-09-10 11:57:57
Autor: qrt
Dnia Wed, 10 Sep 2014 11:24:38 +0200, depros napisał(a):

http://allegro.pl/latarka-rowerowa-fenix-bt20-750-lm-2-ogniwa-18650-i4562515015.html

to mi sie nawet podoba.
Ciekawe czy te 750lm to realne czy marketingowe.

Data: 2014-09-10 22:09:37
Autor: Marek
W dniu 2014-09-10 11:57, qrt pisze:

to mi sie nawet podoba. Ciekawe czy te 750lm to realne czy
marketingowe.

Bardzo często to bełkot.Z pewnością w tej aukcji kłamstwem jest pojemność ogniw. Podano 5200mAh - nie wymyślono jeszcze takich. Największe to podajże 3200 Panasonic'a np. Sam dostałem jakąś latarkę z ogniwami Ultrfire jak w w/w aukcji. Deklarowana pojemność: 4Ah, pomiarowa to ok 1.6Ah.

Co do diod wewnątrz to też niewiele mówi bo jasność świecenia diody zależna jest również od zastosowanego sterownika. Mam 2 latarki z tą samą diodą znacznie różniące się jasnością świecenia. Pomierzyłem prąd. Jedna czerpie ok 1A, a druga 1.5A - dioda identyczna. W/g opisu świecą tak samo jasno... Komentować nie trzeba.

A co do latarki, to mi się udało metalową solidnie poobijać. Plastikowa by tego nie przeżyła. Nie szkoda Ci kasy?

Marek

Data: 2014-09-13 10:53:54
Autor: 666
lampka przednia - co teraz jest na topie?
Data: 2014-09-13 20:12:04
Autor: Marek
lampka przednia - co teraz jest na topie?
W dniu 2014-09-13 10:53,  666 pisze:
A co myślicie o takiej lampce?
www.amazon.com/Sunree-Outdoor-Multi-function-Floodlight-Bicycle/dp/B00JFMPDIS

Hmmm... ja już swoje zdanie wypowiedziałem. Wszystko zależy do czego chcesz używać lampki. Jeśli do niezawodnego oświetlania drogi, to wybrałbym wodoszczelną, pancerną - w metalowej obudowie i łatwo odłączaną aby móc np. zmienić przy niej gumę.

Używam takiej:
http://allegro.pl/hit-latarka-ultrafire-xm-l2-u2-cree-1300-lm-12m-gw-i4520067089.html

Przeżyła upadek na asfalt przy 40km/h gdy dodatkowo nie zabezpieczyłem linką. Trochę się obtłukła jedynie. Oczywiście akumulator trzeba dokupić bo ten oferowany to szajs.

Odradzam lampki z zoomem. Po pewnym czasie nabierają luzów i strasznie telepią się gdy jeździ się po bruku itp.

Jeśli używasz lampki do zarywania lasek lub onanizowania się na jej widok - to musisz wybrać w/g własnych preferencji :-D

Marek

Data: 2014-09-10 12:53:53
Autor: Jacek Maciejewski
[...]

Jakoś nie widze tych 6 czy 8 godzin pracy. Z 2 AA alkalicznych sensowna
latarka działa ok. godziny. Z 4 - będzie działać 2 godziny. Zanim kupisz -
odżałuj komplet baterii i sprawdź :)
--
Jacek

Data: 2014-09-10 10:43:04
Autor: rmikke
lampka przednia - co teraz jest na topie?
W dniu środa, 10 września 2014 12:53:53 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Wed, 10 Sep 2014 11:24:38 +0200, depros napisaďż˝(a):

> http://allegro.pl/roxim-lampa-przednia-rx5-55-lux-cree-2014-cr-i4567501456.html
> http://allegro.pl/latarka-rowerowa-fenix-bt20-750-lm-2-ogniwa-18650-i4562515015.html

Jakoďż˝ nie widze tych 6 czy 8 godzin pracy. Z 2 AA alkalicznych sensowna
latarka dzia�a ok. godziny. Z 4 - b�dzie dzia�a� 2 godziny. Zanim kupisz -
od�a�uj komplet baterii i sprawd� :)

Ale żadna z tych lampek nie jest zasilany dwoma AA...

Data: 2014-09-10 19:46:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 10 Sep 2014 10:43:04 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

Ale żadna z tych lampek nie jest zasilany dwoma AA...

Dlatego podałem przewidywany czas pracy dla 4 AA, jeśli nie zauważyłeś :) A
pierwsza z nich jest właśnie na 4xAA.
--
Jacek

Data: 2014-09-10 10:55:14
Autor: rmikke
lampka przednia - co teraz jest na topie?
W dniu środa, 10 września 2014 19:46:36 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Wed, 10 Sep 2014 10:43:04 -0700 (PDT), rmikke napisaďż˝(a):

> Ale �adna z tych lampek nie jest zasilany dwoma AA...

Dlatego poda�em przewidywany czas pracy dla 4 AA, je�li nie zauwa�y�e� :) A
pierwsza z nich jest w�a�nie na 4xAA.

A, zlało mi się "nie widze tych 6 czy 8 godzin pracy. Z 2 AA alkalicznych"
w jedno zdanie :D

lampka przednia - co teraz jest na topie?