lampka przednia - co teraz jest na topie?

Data: 2014-09-10 12:59:12
Autor: A
lampka przednia - co teraz jest na topie?
qrt wrote:

Hej

sezon jesienno zimowy za pasem i mam takie pytanie - co teraz jest na
topie w dziedzinie lampek przednich?

Nie chodzi mi o jakieś potwory po 2000lm i 700 zeta ale coś w bardziej
przystępnych cenach.

Kilka lat temu polecane było magicshine ale w temacie jest postęp a kolega
Dominik już sie tutaj nie udziela wiec i nie jestem na bieżąco...

Czym sie warto zainteresować?

Wszelakie latarki typu Convoy, np S2 czy S3, do wyboru, do koloru, zarówno bezpośrednio z Chin (najtaniej) jak i pasjonatów latarek http://www.swiatelka.pl/viewforum.php?f=11 (niektórzy sprzedają je także na allegro).

Szukając tak po prostu na allegro to trzeba wiedzieć co brać bo można kupić latarkę i ogniwa z parametrami rewelacyjnymi ale tylko na papierze.

Choćby "UltraFire 5200 mAh" - nie ma ogniw 18650 z taką rzeczywistą pojemnością. Szczyty to obecnie 3400-3600 mAh.

Tu jest test takiego UltraFire 4000mAh
http://lygte-
info.dk/review/batteries2012/UltraFire%20BRC18650%204000%20mAh%20(Brown-
Gold)%20UK.html

Wyszło rzeczywiste ~2000mAh.

--
A.

Data: 2014-09-10 13:22:51
Autor: qrt
Dnia Wed, 10 Sep 2014 12:59:12 +0200, A napisał(a):

qrt wrote:

[...]

o tych convoyach to słyszałem ze to dobre bo tanie :)
Duże wersji dużo optyki mozna coś dobrać wedle własnego uznania. Ogólnie
git choć nieco niepokoi mnie ze to tylko jedno ogniwo. Ile to ma lumenów?

Data: 2014-09-10 23:37:10
Autor: A

qrt wrote:

[...]

Drugie (i kolejne jak się chce cała noc na max wozić) ogniwo w torbę podsiodłową.

Ile to ma lumenów?

Zależy od sterownika, przy 2.8A okolice 800 realnych lumenów na wyjściu z optyki.

Poczytaj swiatelka.pl - można się sporo dokształcić. Choćby czytając oferty tamtejszego sklepiku (by poznać możliwe warianty).

--
A.

Data: 2014-09-11 11:33:35
Autor: depros
[...]

Świetne porady z tymi kolejnymi ogniwami;] Trzeba uważąć przy transporcie i przechowywaniu na ogniwa. Wystrczy poczytać po sieci ile to osób trzymało w kieszeni ogniwa i np zaplątała się 10 groszówka i cała kieszonka ze spodenkami i kawałkiem nogi uległą spaleniu~!
Jeżeli ogniwa na wymianę to tylko w pakiet z bezpieczną wtyczką którą trudno zewrzeć!

Convoy dla mnie porażka bo ma jedno ogniwo, gdyby ktoś tuningował na pakiet ogniw to ma sens. Wtedy jednak:
  dochodzi przeróbka
  koszt sensownych ogniw(Panasonic, Sony) bo te ultra fire to się nadają do wzniecania pożaru,
sterownik ładowania,
porządna ładowarka a taki zestaw po złożeniu okaże się droższy od MagicShine albo NineFightera.

Te srekstyliony lumenów to jak ilość koni w aucie. Podaj max zapominając o stratach na wale,przekazaniu napędu, kołach analogicznie w lampkach ginie sporo na soczewce, odbłyśniku. Mój NineFighter ma napisane 1600 lumenów, a na prawde to co widzi oku widzę z pomiaru pasjonatów jest 800 lumenów czyli połowa.

Data: 2014-09-11 12:24:15
Autor: qrt
Dnia Thu, 11 Sep 2014 11:33:35 +0200, depros napisał(a):

[...]

to chyba prawda. Trzba by ogniwo wozić w jakimś futerale albo co. Bo w posiodłówce poza tym ze nie mam miejsca to też mam dość dużo metalu :)

  koszt sensownych ogniw(Panasonic, Sony) bo te ultra fire to się nadają do wzniecania pożaru,
sterownik ładowania,
porządna ładowarka

jakieś 2 ogniwa i to nawet firmowe mam. Chyba ze ich nie znajde - co też
jest możliwe :)
Ładowarkę procesorową (ultrafire) także.  Faktycznie taki modowany convoy to dobra opcja patrząc na cene. Tyle ze tutaj jest pewnie problem o odpowiedzialnością modera za swoje
dzieło i jego solidnością. Bo kiedyś kupiłem bocialarkę i szczerze powiedziawszy zraziłem sie nieco do
takiej chińsko-garażowej inżynierii gdy twórca olewa ciepłym moczem support
swego niezbyt udanego produku. Na tym tle to jednak dość dobrze wyglada mactronic - ma normalny serwis gdzie usługi pogwarancyjne też wykonują. Bo w wypadku magicshine i innych
takich to pewnie o takich usługach można zapomnieć.

Data: 2014-09-11 14:55:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 11 Sep 2014, qrt wrote:

[...]

  Bez przesady.

to chyba prawda.

  Zgoda.

Trzba by ogniwo wozić w jakimś futerale albo co.

  Sam wożę w woreczku strunowym, czasami podwójnie.
  IMO w ramach wyższego poziomu ostrożności lub paranoi można
ogniwa przed włożeniem do woreczka "czymś" owinąć.

Bo w posiodłówce poza tym ze nie mam miejsca to też mam dość dużo metalu :)

  Faktem jest, że raczej zawsze mam na rowerze coś większego niż
podsiodłówka więc jakieś miejsce mniej obłożone metalowymi ostrzami
się znajdzie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-11 15:15:46
Autor: depros
On Thu, 11 Sep 2014, qrt wrote:

[...]

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=139036
http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_53020600b57617395.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_53020673352b85668.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_53020719a35618041.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obrazki/IMG_530207afb68524232.jpg

Przesada?!

Data: 2014-09-12 17:47:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 11 Sep 2014, depros wrote:

Dnia Thu, 11 Sep 2014 11:33:35 +0200, depros napisał(a):
Jeżeli ogniwa na wymianę to tylko w pakiet z bezpieczną wtyczką którą
trudno zewrzeć!

  Bez przesady.
[...]
[...]

  Argumentujesz niczym doświadczony polityk albo marketer od filtrów
wodnych, garnków samogotujących i tabletek od wszystkiego ;)

  To ogniwo było w podwójnym woreczku strunowym?

  A jeśli wrzucone do "przedmiotów metalowych luzem" to jeszcze
"owinięte czymś" przed wrzuceniem do woreczków (karton, może być
nawet cienki zwarty papier, "od drukarki" albo kolorowego
czasopisma na przykład)?
  Czy BEZ NICZEGO?

(wyjaśniam dlaczego podwójnym i dlaczego niekiedy - woreczki strunowe
lubią się przecierać na złożeniu, więc niby NOWY może być pojedynczy,
ale "nowy" szybko robi się stary, więc... wewnętrzny wypada ze starego
zewnętrznego razem z ogniwem i wiadomo że jest "nienowy")

  Tak, PRZESADA (z ekstra wtyczką :))
  Między wzięciem bez niczego a wpakowaniem do kasy pancernej jest parę
możliwości pośrednich i to miałem na myśli, IMHO komplikacja z wtyczką
nie jest dobrym pomysłem, z paru powodów.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-13 17:21:35
Autor: A
depros wrote:

[...]

Wozi się w podsiodłówce np w
http://www.fasttech.com/products/0/10001929/1379300-2-18650-battery-
waterproof-protective-storage-case

1.53$, wodoodporne

Wystrczy poczytać po sieci ile
to osób trzymało w kieszeni ogniwa i np zaplątała się 10 groszówka i
cała kieszonka ze spodenkami i kawałkiem nogi uległą spaleniu~!

Wystarczy nie czytać ilu osobom się to nie wydarzyło... bo przewozili tak jak trzeba. Pewnie stosunek jest kilkadzisiąt do milionów ;) Anyway kupić pojemniczek jak wyżej i po problemie.

Jeżeli ogniwa na wymianę to tylko w pakiet z bezpieczną wtyczką którą
trudno zewrzeć!

E tam. To tylko dla paranoików (jeśli ten pakiet/wtyczka tylko do "ochrony" służy)

Convoy dla mnie porażka bo ma jedno ogniwo, gdyby ktoś tuningował na
pakiet ogniw to ma sens.

Jak ktoś chce zasilać z pakietu to nie bierze Convoya.

[...]

800 lumenów w 2.8A convoyach to jest na wyjściu z optyki. Marketingowo to opisują je 1000, 1200 lumenów itp.

--
A.

lampka przednia - co teraz jest na topie?