lampki

Data: 2009-11-19 02:09:47
Autor: Titus Atomicus
lampki
Witam,
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_LAMPA+PRZEDNIA+LUMOTEC+CYO+IQ+PLUS+BUSC
H++MULLER__P_53139178-53010001__PZTA_8__PD_53010807.html>
1. Czy to rzeczywiscie dziala _tylko_ z pradnica tradycyjna? Dlaczego?
A z pradnica w piascie to juz nie?
I czy ona ma zintegrowany odblask?

2. I ta lampka:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_LAMPA+PRZEDNIA+DLUMOTEC+OVAL+BUSCH++MUL
LER__P_53020313-53010001__PZTA_8__PD_53010807.html>
W opisie czytam, ze oswietla droge juz przy 3km/h
Czy to znaczy ze ta poprzednia lampka przy tak malej szybkosci nie dziala?
Bo to wlasnie predkosc przy pchaniu rowera pod gorke.
I czy ona rzeczywiscie taka ciemna?

Fly, rzecz jasna, bylby optymalny, ale dlaczego jest taki brzydki?

Pozdawiam
TA

Data: 2009-11-19 08:12:28
Autor: galex
lampki

Fly, rzecz jasna, bylby optymalny, ale dlaczego jest taki brzydki?

To na pewno pytanie do nas?
--
galex

Data: 2009-11-19 10:17:15
Autor: Coaster
lampki
galex wrote:

Fly, rzecz jasna, bylby optymalny, ale dlaczego jest taki brzydki?

To na pewno pytanie do nas?

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2513585
Naprawde jestes taki 'niepelnosprytny' czy tylko udajesz? ;-)

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-11-19 10:38:02
Autor: granat
lampki
galex pisze:

To na pewno pytanie do nas?

przestancie karmic tego trolla

Data: 2009-11-19 10:47:50
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <he33lp$l8f$1@news.onet.pl>,
 granat <granat_99@poczta.onet.pl> wrote:

galex pisze:

> To na pewno pytanie do nas?

przestancie karmic tego trolla

Dzieki.
Tylko uzupelniam KF.
NExt!...

TA

Data: 2009-11-19 14:41:27
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <Titus_Atomicus-0C4DC2.02094719112009@news.onet.pl>,

[...]

Hm, kontaktowalem sie ze Cykloturem.
Zintegrowanego odblasku nie posiada (w przeciwienstwie do podobnie wygladajacych drozszych modeli).
Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

[...]

No, na szczescie dziala.

I czy ona rzeczywiscie taka ciemna?

To mialem na mysli:
http://www.komponentix.de/onlineshop/index.html?scheinwerfer.htm

Wg zestawenia znacznie ciemniejsza od halogenowego poprzednika.

TA

PS Dla trolli i roznej masci przyglupow piszacych nie na temat i tych ktorym moje watki sie nie podobaja, a zakladaja roznowoczesnie swoje, czesto wyjatkowo debilne IMHO zaloze wkrotce jakis nowy specjalny watek.

Data: 2009-11-19 17:49:30
Autor: Ryszard Mikke
lampki
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

Spytaj, jakie pradnice nie są wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Ja tam nabyłem Cyo i zamuierzam go używac z dynamopiastą.

rmikke

Data: 2009-11-19 21:56:43
Autor: Jacek Maciejewski
lampki
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:49:30 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Spytaj, jakie pradnice nie są wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Nie działa z tymi w piaście. IMO zbyt mała częstotliwość prądu.
--
Jacek

Data: 2009-11-19 22:02:47
Autor: Faja
lampki
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:49:30 +0000 (UTC), "Ryszard Mikke"
<rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Spytaj, jakie pradnice nie s± wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Ja tam nabyłem Cyo i zamuierzam go używac z dynamopiast±.

    Do dynama w piaście lampka musi mieć włącznik a butelkowego nie.

            Po zdrĂłwka  Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-19 21:55:23
Autor: Ryszard Mikke
lampki
<rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisaĹ&#65533;(a):

>Spytaj, jakie pradnice nie sÂą wg nich tradycyjne. >MoĹźe im chodzi o to, ze nie dziaĹ&#65533;a z tymi magnesami na szprychy?
>
>Ja tam nabyĹ&#65533;em Cyo i zamuierzam go uĹźywac z dynamopiastÂą.

    Do dynama w piaĹ&#65533;cie lampka musi mieÄ&#65533; wĹ&#65533;Ä&#65533;cznik a butelkowego nie.

            Po zdrĂłwka  Wiesiek.

Słusznie. Ale to jest Cyo Senso, włącza się samo.
A wyłącznik ma i tak, do wyłączenia postojowego
i czegoś tam jeszcze (jest trzypozycyjny, a instrukcji
jeszcze nie czytałem ;) )

rmikke

Data: 2009-11-19 22:13:06
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Thu, 19 Nov 2009, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

  Tak z ciekawości - jaką częstotliwość ma prąd z prądnicy w piaście,
bo nie wydaje mi się aby stosowana była TAKA ilość biegunów,
żeby dojść do przeciętnej "tradycyjnego" dynama.
"Tradycyjne" z grubsza prosto policzyć - jakiś 1 cm średnicy,
ok.3 cm obwodu, czyli przy 3m/s wychodzi 100Hz, przy 36km/h
zaś 300Hz.
  Taką częstotliwość jest łatwo uśrednić/wyfiltrować/podtrzymać
na kondensatorach o umiarkowanej pojemności (na tyle, ale
"dalszy układ" nie miał problemu z zanikaniem napięcia).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-19 22:46:36
Autor: Ryszard Mikke
lampki
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
> [...]

bo nie wydaje mi się aby stosowana była TAKA ilość biegunów,
żeby dojść do przeciętnej "tradycyjnego" dynama.

Różna :)

Schmidt się chwali całą kupą tych biegunów i niemigającym światłem
z tego wynikającym.

A częstotliwość dynamopiasty też chyba nietrudno policzyć, znając obwód koła?
Załóż sobie, że ma góra sześć biegunów...

rmikke

Data: 2009-11-21 15:25:22
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Thu, 19 Nov 2009, Ryszard Mikke wrote:

A częstotliwość dynamopiasty też chyba nietrudno policzyć, znając obwód koła?
Załóż sobie, że ma góra sześć biegunów...

  Właśnie nie mam danych do tego założenia, szczególnie wobec padających
tu tez "prąd to prąd" oraz braku uwag o widocznym migotaniu przy wolnej
jeździe :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-19 19:50:54
Autor: jacek duma
lampki

Przede wszystkim najlepszą stroną na której znajdziesz dane dotyczące lampek jest producent. Producent również w przeciwieństwie do sklepów, typu cyklotur, unibike, rowery-stylowe, opisuje swoje lampki oznaczeniami. Nie można się pomylić.

i tak: LUMOTEC IQ Cyo
http://www.bumm.de/docu/175q-e.htm

ma na dole tabelkę, gdzie jest rozpisane jakie opcje ma lampka i do jakiego dynama pasuje.
Podsyłałem na grupę zdjęcia z mojej lampki włącznie z opakowaniem. Otwórz sobie te zdjęcia i zobacz. Pisze na opakowaniu "for hub dynamo" w kilku językach.

Niestety na niusy nie da się skopiować HTML-a, więc tabelkę ze zgodnością danego modelu musisz zobaczyć sobie na stronie producenta.

Ja finalnie tak zrobiłem. Znalazłem oznaczenie seryjne lampki która mnie interesuje i o takie oznaczenie pytałem sprzedającego.
To uchroniło mnie przed pomyłką i rozczarowaniem.

[...]

podejrzewam że będzie jednak zwykłe dynamo a butelkowe pewnie ma inną charakterystykę. Trzeba pogrzebać po necie i poszukać.
Zresztą zrobiłem to za Ciebie - pierwszy wpis w google.

http://pilom.com/BicycleElectronics/HubDynamo.htm

Nie będę przeklejał tekstu.

I czy ona ma zintegrowany odblask?

Zerknij na stronę producenta, w tabelkę.

[...]

Zobacz na stronie producenta, danego modelu, jest napisane od jakiej prędkości "miga" - mój Fly jak się prowadzi rower to miga jak zwykła ledówka. wolne toczenie się już na rowerze to płynne świecenie.

Fly, rzecz jasna, bylby optymalny, ale dlaczego jest taki brzydki?

de gustibus non est disputandum

Pozdawiam
TA

jd

Data: 2009-11-22 01:08:14
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <he44mk$kmc$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 jacek duma <dumaj@spam.pl> wrote:

[ciach mnostwo info i linkow]
OK
Przeczytalem.

Tylko, ze...
Co do tego - dlaczego niektore z tych Lumotekow Cyo nie nadaja sie pod piastodynama - to sa wciaz spekulacje. Czy powodem jest tylko brak wylacznika w komplecie, czy tez rzeczywiscie inna charakterystyka pradu?
To wie tylko producent.
 No chyba ze ktos kupil i przetestowal (ja omal co nie zamowilem, ale w ostatniej chwili, po przeczytaniu tego wszystkiego sie zawahalem)

W kazdym razie wszystko wskazuje na to, ze Fly rzeczywiscie jest najlepszym kandydatem biorac pod uwage cene/mozliwosci. Tylko ten wyglad...
:-(
No i sam reflektor dosc delikatnie wyglada.

TA

Data: 2009-11-22 20:56:26
Autor: Faja
lampki
Dnia Sun, 22 Nov 2009 01:08:14 +0100,
[...]

  Ja się pomyliłem i kupiłem tego halogenowego, jest bardzo lekka i
reflektor jest ruchomy w pionie, ma odblask pod reflektorem  Dlamnie
kształt nowoczesny i ładny.

   Po zdrĂłwka   Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-24 01:22:38
Autor: jacek duma
lampki
[...]

NIe prawda. żadne spekulacie, podane byo, inne obroty podczas pracy -- > inna częstotliwość prądu (to ma znaczenie dla przetowrnicy czy nawet dla mostka graetza)

[...]

gustibus (mnie się podoba)

No i sam reflektor dosc delikatnie wyglada.

solidny.
jd

Data: 2009-11-24 04:02:04
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <4B0B274E.9070803@spam.pl>, jacek duma <dumaj@spam.pl> wrote:

> [...]

NIe prawda. żadne spekulacie, podane byo, inne obroty podczas pracy -- > inna częstotliwość prądu (to ma znaczenie dla przetowrnicy czy nawet dla mostka graetza)

Ale glowy nie dasz, ze producent jednak tego nie uwzglednil (nie ma lampek uniwersalnych?), a powodem nie jest na przyklad brak wylacznika.

>  No chyba ze ktos kupil i przetestowal (ja omal co nie zamowilem, ale w > ostatniej chwili, po przeczytaniu tego wszystkiego sie zawahalem)
> :-(

gustibus (mnie się podoba)

E, jakas taka kanciasta. Mi podobaja sie wszytskie pozostale B+M. A to wyglada jak latarka na plaska baterie...

> No i sam reflektor dosc delikatnie wyglada.

solidny.

Ok. Mialem na mysli ze w przeciwienstwie do innych B+M 'szklo' reflektora wystaje na zewnatrz.

Reasumujac:
Zdecydowanie wiecej plusow niz minusow. Tylko ten wyglad...

Przekonales mnie. Zamowilem w Cykloturze (w komplecie z ta tylna, ktora tez polecales).
Dzieki.

Pozdrav
TA

Data: 2009-11-24 20:04:31
Autor: jacek duma
lampki
[...]

wątpię żeby rozgraniczeniem produktu jest wyłącznik. Tutaj w tych modelach akurat jest prosta logika - dynamopiasta pracuje non stop, musi być wyłącznik, butelkowe wyłączasz dynamem.

jd

Data: 2009-11-24 22:00:18
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki

"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:4B0B274E.9070803spam.pl...

NIe prawda. żadne spekulacie, podane byo, inne obroty podczas pracy -- > inna częstotliwość prądu (to ma znaczenie dla przetowrnicy czy nawet dla mostka graetza)

tylko jak to przekłada się na praktykę? Używam Fly IQ N z dynamem butelkowym (B&M Dynotec 6) i nie zauważam jakichś specjalnych różnic vs. użytkowanie z dynamopiastą. Może miernik by jakieś niewielkie różnice wykazał...

pozdr

Data: 2009-11-25 00:49:30
Autor: Faja
lampki
Dnia Tue, 24 Nov 2009 22:00:18 +0100, "Wojtek Paszkowski"
<wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał(a):

"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:4B0B274E.9070803spam.pl...

NIe prawda. żadne spekulacie, podane byo, inne obroty podczas pracy -- > inna częstotliwo¶ć pr±du (to ma znaczenie dla przetowrnicy czy nawet dla mostka graetza)

tylko jak to przekłada się na praktykę? Używam Fly IQ N z dynamem butelkowym (B&M Dynotec 6) i nie zauważam jakich¶ specjalnych różnic vs. użytkowanie z dynamopiast±. Może miernik by jakie¶ niewielkie różnice wykazał...

        BO  B+M produkują dynama butelkowe i w tym cała tajemnica.
;-0     Jak miałem dynamo za 12 zł. to czym szybciej jechałem to
lampka jaśniej świeciła a przy dynamie B+M świeci tak samo przy każdej
szybkości.

                Po zdrĂłwka   Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-25 07:37:53
Autor: MichałG
lampki
Faja pisze:
[...]

Axa-Basta też. Do tego kilkakrotnie tańsze od B&M. Pewnie trwałość nie ta, ale nawet to jezdzi mi juz 3lata po 20-40 km tygodniowo- od kwietnia do połowy pazdziernika.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-11-25 08:20:46
Autor: MichałG
lampki
MichałG pisze:
Faja pisze:
[...]

tzn jeździ właczone.... ;) :)

Pozdr
Michał

Data: 2009-11-25 19:54:27
Autor: jacek duma
lampki
Faja pisze:

        BO  B+M produkujÄ? dynama butelkowe i w tym caĹ?a tajemnica.
;-0     Jak miaĹ?em dynamo za 12 zĹ?. to czym szybciej jechaĹ?em to
lampka jaĹ?niej Ĺ?wieciĹ?a a przy dynamie B+M Ĺ?wieci tak samo przy kaĹźdej
szybkoĹ?ci.

Ta sama lampka ?
jd

Data: 2009-11-25 22:27:16
Autor: Faja
lampki
Dnia Wed, 25 Nov 2009 19:54:27 +0100, jacek duma <dumaj@spam.pl>
napisał(a):

Faja pisze:

        BO  B+M produkujÄ? dynama butelkowe i w tym caÄš?a tajemnica.
;-0     Jak miaÄš?em dynamo za 12 zÄš?. to czym szybciej jechaÄš?em to
lampka jaĚ?niej Ě?wieciĚ?a a przy dynamie B+M Ě?wieci tak samo przy kaĚĽdej
szybkoÄš?ci.

Ta sama lampka ?

    Nie tylko ten sam typ ĹźarĂłwki obie halogenowe.

             Po  zdrĂłwka    Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-27 21:11:01
Autor: jacek duma
lampki
Faja pisze:
Dnia Wed, 25 Nov 2009 19:54:27 +0100, jacek duma <dumaj@spam.pl>
napisaĹ?(a):

Faja pisze:

        BO  B+M produkujĂ?? dynama butelkowe i w tym caÄš?a tajemnica.
[...]

No to tu jest pies pogrzebany - lampka halogenowa a LED-owa to dwie różne bajki.
Jeśli jest to zwykła lampka bez elektroniki to bez różnicy jakie dynamo.
Widać to ewidentnie po katalogu BUMM-a.
jd

Data: 2009-11-25 20:52:49
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki
"Faja" <faja@aster.pl> wrote in message news:j6mog5l5m8kq7fqpgnpjlc94lfiprvmnqq4ax.com...

Jak miałem dynamo za 12 zł. to czym szybciej jechałem to
lampka jaśniej świeciła a przy dynamie B+M świeci tak samo przy każdej
szybkości.

bo dynamo B&M (przynajmniej Dymotec 6) ma ogranicznik napięcia. Co ma tę wadę, że lampki wielodiodowej się nim raczej nie popędzi.

Rozumiem, że piszesz o lampce żarówkowej, bez zabezpieczenia? Bo diodowa tak czy inaczej powyżej tych 15 czy 20 kmh jaśniej już nie zaświeci.

pozdr

Data: 2009-11-25 22:51:35
Autor: Faja
lampki
Dnia Wed, 25 Nov 2009 20:52:49 +0100, "Wojtek Paszkowski"
[...]

     Tak  ĹźarĂłwka halogenowa. Dynamo Axa-Basta tak samo a teraz mam tą
LAMPA PRZEDNIA LUMOTEC FLY PLUS ma żarówkę halogenową.

         Po zdrĂłwka  Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-25 19:53:34
Autor: jacek duma
lampki
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Nie mam takiego zestawu, żeby móc potestować.
Pytanie pozostanie retoryczne. Wypadało by się spotkać i zweryfikować, podpiąć jedno i drugie do różnych źrodeł.
jd

Data: 2009-12-03 02:25:53
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <hejv3m$k07$1@nemesis.news.neostrada.pl>,

Wojtek Paszkowski pisze:

Nie mam takiego zestawu, żeby móc potestować.
Pytanie pozostanie retoryczne. Wypadało by się spotkać i zweryfikować, podpiąć jedno i drugie do różnych źrodeł.

Mhm.
Bo ja im wiecej przegladam te katalogi, tym bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze roznica w lampkach 'pod dynamopiste' i 'pod dynamo butelkowe' polega tylko na istnieniu/braku wylacznika, wszelkie tutejsze spekulacje nt przemyslnosci inzynierow B+W, ktorzy w roznych lampkach stosuja rozne wyspecjalizowane uklady elektroniczne pozstaja spekulacjami i nie maja potwierdzenia w faktach.
Zwroccie uwage, ze tylne lampki B+W nie maja w specyfikacji nic na temat bottle/hub dynamos.

TA

TA

Data: 2009-12-04 18:56:25
Autor: jacek duma
lampki

[...]

I tak i nie :-)
Tylna ze względu na mały pobór mocy i potrzebnego napięcia do zasilania nie ma przetwornicy a zwykły ;prostownik. Diody shotkyy'ego starczą pod "każdą" częstotliwość.

Moze być tak jak i Ty piszesz że to tylko o ten wyłącznik nieszczęsny chodzi.

jd

Data: 2009-12-04 22:36:17
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <hfbikq$1mc$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
> [...]

Moze być tak jak i Ty piszesz że to tylko o ten wyłącznik nieszczęsny chodzi.

Faktem jest ze stalem sie szczesliwym posiadaczem tego kompleciku.
Fly nie jest wcale za jasny - dobrze ze nie kupilem Ovala, bo na pewno okazalby sie za ciemny. Z kolei Cyo z odblaskiem jest niewiele jasniejszy od Flya.
Cyo bez odblasku chyba faktycznie swieci lepiej, ale nie mam miejsca w trekkingu (lowrider, sakwy + sakwa na kierownicy) na osobny odblask.
TA

Data: 2009-12-04 22:20:11
Autor: Ryszard Mikke
lampki
> [...]

Cyo bez odblasku chyba faktycznie swieci lepiej, ale nie mam miejsca w trekkingu (lowrider, sakwy + sakwa na kierownicy) na osobny odblask.

Ale to Cyo to się dzieli na "z odblaskiem" i "bez odblasku"?

Bo ja prawdę mówiąc nie bardzo skapowałem na stronach BUMM, wiem, że są dwie wersje o różnej jasności i nie bardzo rozumiem, czemu...

A Oval faktycznie świeci tak sobie, żona ma.

rmikke

Data: 2009-12-05 00:32:27
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <hfc1ur$8ns$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Ale to Cyo to się dzieli na "z odblaskiem" i "bez odblasku"?

A, owszem. Te jasniejsze wersje bez odblasku nazywane sa tez 'sport'.

Bo ja prawdę mówiąc nie bardzo skapowałem na stronach BUMM, wiem, że są dwie wersje o różnej jasności i nie bardzo rozumiem, czemu...

No wlasnie dlatego. Ten odblask to mniej wiecej cos takiego jak w modelu Retro.

TA

Data: 2009-12-05 21:21:34
Autor: jacek duma
lampki
Ryszard Mikke pisze:
[...]

Widziałem kogoś z Ovalem na mieście. w Przypadku oświetlonej przestrzeni lampami, nie robi różnicy, zadaniem tej lampki jest świecić przed koło i raczej tylko pokazywać "jestem" :-). Do tego celu, wyśmienicie. Natomiast pazury pokazuje Fly np w totalnie ciemnym parku, bez ani jednej lampy na dużej przestrzeni gdzie nawet nie ma poświaty od ulic, czy wysokich budynków. W Krakowie testowałem w Parku lotników, rewelka :-) można gnać.
jd

Data: 2009-11-19 20:01:20
Autor: jacek duma
lampki

Aha, bumm oczywiście na swojej stronie ma katalog do pobrania - 5 mb. Polecam.
http://www.bumm.de/docu/download/katalog09_e.pdf

W tym katalogu jest ładnie napisane obrazkowo który Cyo ma odblask.
polecam - piękna graficzna tabelka.
jd

Data: 2009-11-22 15:12:31
Autor: EM
lampki
[...]

To jest lampka LED.
Różnica w zasilaniu pomiędzy dynamem butelkowym i HUB jest taka, ze HUB przy większych prędkościach daje bardzo wysokie napięcie jeśli się nie obciąży odpowiednim prądem. Dla dynama butelkowego nie jest to duży wzrost napięcia.
Tak więc pewnie zasilanie nie radzi sobie ze zbyt dużym napięciem na wejściu.

Jeśli chodzi o częstotliwość z dynama HUB, to jest ona mała.
U nie wyniosła ok. 1,9 * v [km/h], czyli zaledwie 19Hz dla 10km/h.
--
Pozdr
EM

Data: 2009-11-23 15:52:54
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Sun, 22 Nov 2009, EM wrote:

[...]

  Zechcesz to przełożyć na liczby?
  Bo IMO nie widać powodu dla istnienia jakiejkolwiek różnicy - oba
dynama powinny mieć liniową zależność napięcia od obrotów.
  Niby co, przy dynamopiaście osiąga się dużo więcej ponad 50V?
(czy może nie próbowałeś sprawdzić, ile "wyciąga" zwykłe nieobciążone
dynamo?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-23 17:56:07
Autor: EM
lampki
Gotfryd Smolik news pisze:
On Sun, 22 Nov 2009, EM wrote:

[...]

Hmm, ja tam widziałem i 100V z HUB dynama na własne oczy.
Butelkowego tak nie męczyłem.
tutaj jest trochę pomiarów HUB:
http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/

Dynama są tak skonstruowana, by pracować jako źródło prądowe.

Ogólnie dynamo butelkowe osiąga mniejsze moce.
Może tutaj tkwi problem tej lampki LEDowej.
Tak się składa, że też robiłem projekt lampki LED i dla dynama HUB jest problem z zabezpieczeniem przed nadmiernym napięciem, ze względu na możliwą dużą moc generowaną - ponad 10W.
EM

Data: 2009-11-23 22:33:23
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Mon, 23 Nov 2009, EM wrote:

Dynama są tak skonstruowana, by pracować jako źródło prądowe.

  Z tym się zgadzamy.

Ogólnie dynamo butelkowe osiąga mniejsze moce.

  A do tego potrzebne (mi) było objaśnienie, bo nie wiedziałem
(bądź nie pamiętałem).
"Normalne" standardy na rowerze, to od zawsze było 2,4+0,6=3W
oraz 2,7+0,6=3,3W.

problem z zabezpieczeniem przed nadmiernym napięciem, ze względu na możliwą dużą moc generowaną - ponad 10W.

  To co innego i wiele wyjaśnia.
  Jeszcze do kompletu jakbyś podał prąd (znamionowy bądź zwarcia, różnica
będzie niewielka) ew. napięcie (wyjdzie z mocy, ale nadmiar nie zawadzi ;)),
tak ku mojemu doszkoleniu tudzież pro publico bono, zostanie w googlu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-24 01:28:41
Autor: jacek duma
lampki
EM pisze:
[...]

HUB i butelkowe ma chyba takie same charakterystyki napięciowe ... pogooglaj. Inne ma częstotliwościowe.
jd

lampki