lampki

Data: 2009-11-19 14:41:27
Autor: Titus Atomicus
lampki
In article <Titus_Atomicus-0C4DC2.02094719112009@news.onet.pl>,

Witam,
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_LAMPA+PRZEDNIA+LUMOTEC+CYO+IQ+PLUS+BUSC
H++MULLER__P_53139178-53010001__PZTA_8__PD_53010807.html>
1. Czy to rzeczywiscie dziala _tylko_ z pradnica tradycyjna? Dlaczego?
A z pradnica w piascie to juz nie?
I czy ona ma zintegrowany odblask?

Hm, kontaktowalem sie ze Cykloturem.
Zintegrowanego odblasku nie posiada (w przeciwienstwie do podobnie wygladajacych drozszych modeli).
Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

2. I ta lampka:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_LAMPA+PRZEDNIA+DLUMOTEC+OVAL+BUSCH++MUL
LER__P_53020313-53010001__PZTA_8__PD_53010807.html>
W opisie czytam, ze oswietla droge juz przy 3km/h
Czy to znaczy ze ta poprzednia lampka przy tak malej szybkosci nie dziala?
Bo to wlasnie predkosc przy pchaniu rowera pod gorke.

No, na szczescie dziala.

I czy ona rzeczywiscie taka ciemna?

To mialem na mysli:
http://www.komponentix.de/onlineshop/index.html?scheinwerfer.htm

Wg zestawenia znacznie ciemniejsza od halogenowego poprzednika.

TA

PS Dla trolli i roznej masci przyglupow piszacych nie na temat i tych ktorym moje watki sie nie podobaja, a zakladaja roznowoczesnie swoje, czesto wyjatkowo debilne IMHO zaloze wkrotce jakis nowy specjalny watek.

Data: 2009-11-19 17:49:30
Autor: Ryszard Mikke
lampki
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

Spytaj, jakie pradnice nie są wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Ja tam nabyłem Cyo i zamuierzam go używac z dynamopiastą.

rmikke

Data: 2009-11-19 21:56:43
Autor: Jacek Maciejewski
lampki
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:49:30 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Spytaj, jakie pradnice nie są wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Nie działa z tymi w piaście. IMO zbyt mała częstotliwość prądu.
--
Jacek

Data: 2009-11-19 22:02:47
Autor: Faja
lampki
Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:49:30 +0000 (UTC), "Ryszard Mikke"
<rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Spytaj, jakie pradnice nie s± wg nich tradycyjne. Może im chodzi o to, ze nie działa z tymi magnesami na szprychy?

Ja tam nabyłem Cyo i zamuierzam go używac z dynamopiast±.

    Do dynama w piaście lampka musi mieć włącznik a butelkowego nie.

            Po zdrĂłwka  Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-19 21:55:23
Autor: Ryszard Mikke
lampki
<rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisaĹ&#65533;(a):

>Spytaj, jakie pradnice nie sÂą wg nich tradycyjne. >MoĹźe im chodzi o to, ze nie dziaĹ&#65533;a z tymi magnesami na szprychy?
>
>Ja tam nabyĹ&#65533;em Cyo i zamuierzam go uĹźywac z dynamopiastÂą.

    Do dynama w piaĹ&#65533;cie lampka musi mieÄ&#65533; wĹ&#65533;Ä&#65533;cznik a butelkowego nie.

            Po zdrĂłwka  Wiesiek.

Słusznie. Ale to jest Cyo Senso, włącza się samo.
A wyłącznik ma i tak, do wyłączenia postojowego
i czegoś tam jeszcze (jest trzypozycyjny, a instrukcji
jeszcze nie czytałem ;) )

rmikke

Data: 2009-11-19 22:13:06
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Thu, 19 Nov 2009, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Potwierdzono informacje ze 'dziala tylko z pradnica tradycyjna'.
Ciekawe dlaczego? Prad to prad przeciez.

  Tak z ciekawości - jaką częstotliwość ma prąd z prądnicy w piaście,
bo nie wydaje mi się aby stosowana była TAKA ilość biegunów,
żeby dojść do przeciętnej "tradycyjnego" dynama.
"Tradycyjne" z grubsza prosto policzyć - jakiś 1 cm średnicy,
ok.3 cm obwodu, czyli przy 3m/s wychodzi 100Hz, przy 36km/h
zaś 300Hz.
  Taką częstotliwość jest łatwo uśrednić/wyfiltrować/podtrzymać
na kondensatorach o umiarkowanej pojemności (na tyle, ale
"dalszy układ" nie miał problemu z zanikaniem napięcia).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-19 22:46:36
Autor: Ryszard Mikke
lampki
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
> [...]

bo nie wydaje mi się aby stosowana była TAKA ilość biegunów,
żeby dojść do przeciętnej "tradycyjnego" dynama.

Różna :)

Schmidt się chwali całą kupą tych biegunów i niemigającym światłem
z tego wynikającym.

A częstotliwość dynamopiasty też chyba nietrudno policzyć, znając obwód koła?
Załóż sobie, że ma góra sześć biegunów...

rmikke

Data: 2009-11-21 15:25:22
Autor: Gotfryd Smolik news
lampki
On Thu, 19 Nov 2009, Ryszard Mikke wrote:

A częstotliwość dynamopiasty też chyba nietrudno policzyć, znając obwód koła?
Załóż sobie, że ma góra sześć biegunów...

  Właśnie nie mam danych do tego założenia, szczególnie wobec padających
tu tez "prąd to prąd" oraz braku uwag o widocznym migotaniu przy wolnej
jeździe :)

pzdr, Gotfryd

lampki