lampki Raven -- informacja

Data: 2010-07-25 21:16:26
Autor: czarny_kruk
lampki Raven -- informacja
Informuję, iż do najbliższej środy tj. 28.07 WSZYSTKIE zamówione i opłacone lampy, które jeszcze nie dotarły zostaną wysłane do nabywców.

Niestety jestem całkowicie odpowiedzialny za niewywiązanie się z wykonania zamówień wcześniej i przepraszam za to.
Z powodu nawarstwiających się problemów i ciągle rosnących kosztów produkcji, kiedy wydawało się po raz kolejny iż udało się z problemami uporać, okazało iż wyprodukowana elektronika po wielu godzinach pracy przestaje poprawnie działać w lampach. Kilkutygodniowe próby naprawy sytuacji spełzły na niczym a ja niestety od dłuższego czasu byłem kłębkiem nerwów, przestałem to wytrzymywać psychicznie i wpadłem w depresję. Przepraszam bardzo za całkowity brak kontaktu ze mną.

Na chwilę obecną we wszystkich lampach została zainstalowana sprawdzona, inna wersja elektroniki, a lampy są dodatkowo testowane przed wysyłką. Z uwagi na to, iż posiada ona inny sposób sterowania nie posiada ona docelowych trybów oraz aktywnej kontroli temperatury (tj. po obudowa przekroczeniu temperatury np. na postoju okolo 55*C ogranicza moc lampki; w innych wypadkach nie jest to potrzebne). Do końca sierpnia lampy (lub same ich elektroniki) zostaną na mój koszt wymienione na model docelowy całkowicie przetestowany i bez błędów. Zdaję sobie sprawę także, że obecne teraz w lampach tryby (100% / 8% / 25%) nie każdego mogą satysfakcjonować, gdyż w szczególności brakuje trybu około 50%.
W docelowej elektronice i trybach jasności ustawienia , a także regulacja termiczna jest w moim przekonaniu w pełni satysfakcjonujący.

W związku z powyższym osoby, które otrzymają lampę i nie odpowiada im iż elektronika będzie wymieniona na sprawdzoną, docelową wersję do końca sierpnia proszone są o odesłanie lampy - pieniądze za lampę zostaną niezwłocznie zwrócone.

Jednocześnie do czasu uporania się z problemami z elektroniką i obsługą zamówień nowe zamówienia na lampy nie są przyjmowane. Formularz na stronie www zostanie zablokowany.

Maciej Chęciński

Data: 2010-07-25 21:27:35
Autor: mariuszmo
lampki Raven -- informacja

Data: 2010-07-26 13:41:40
Autor: Wojtas
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-07-25 21:27, mariuszmo pisze:

...a nie mówiłem że napisze :)

Zrób mu laskę.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2010-07-26 21:47:52
Autor: mariuszmo
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości news:i2js9k$nfm$3inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-07-25 21:27, mariuszmo pisze:

...a nie mówiłem że napisze :)

Zrób mu laskę.

nie, bo znając problemy z RAVENEM na efekty można by czekać kolejne kilka miesięcy :)

Data: 2010-07-25 21:30:10
Autor: raviz
lampki Raven -- informacja
WItaj,
Fanie, ze zamiesciles info o postepie w produkcji. Planowalem zakup, ale ostatecznie postanowilem wstrzymac sie z zakupem do przejrzenia pierwszych testow. Szkoda, ze na biezaco nie informowales klientow, z tego co w watkach powyzej mozna przezytac niektorzy klienci zglosili sprawe na policje. Ekefkt moze byc taki jak w tym artykule:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,8029878,Do_sadu_za_33_zl___niebezpieczny_biznes_w_internecie.html
Zycze Ci jednak samozaparcia w dokonczeniu tego projektu i wielu zadowolonych klientow w przyszlosci :]
Jesli uda Ci sie uporac z elektronika i odbudujesz dobre handlowe imie wezme pod uwage zakup Twojej lampki, przypuszczam ze wiele innych osob postapi podobnie.
Pozdrawiam.......Rafal

Data: 2010-07-25 21:38:57
Autor: mariuszmo
lampki Raven -- informacja
[...]

Właśnie o ile problemy przy produkcji to normalna sprawa to nie one a brak informacji spowodowały utratę zaufania i nerwowe reakcje bo w oczach zamawiających nie wyglądało to dobrze
Sam produkt mam testowałem, istnieje i działa to mogę powiedzieć w 100%

Ja w sumie jestem zadowolony z faktu, że moją sprawę udało się załatwić z wycofaniem zgłoszenia ale są osoby, które już mogły to zrobić

Data: 2010-07-25 21:43:06
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości news:4c4c92d7$0$2599$65785112news.neostrada.pl...

Ja w sumie jestem zadowolony z faktu, że moją sprawę udało się załatwić z wycofaniem zgłoszenia ale są osoby, które już mogły to zrobić

Fajnie, że jesteś zadowolony ale pozwól abyśmy przemyśleli tę sprawę bez Twoich komentarzy pod każdym postem dotyczącym Ravena ok.

kml
http://www.endurorider.com.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-07-25 21:52:42
Autor: mariuszmo
lampki Raven -- informacja

Fajnie, że jesteś zadowolony ale pozwól abyśmy przemyśleli tę sprawę bez
Twoich komentarzy pod każdym postem dotyczącym Ravena ok.

u mnie leje jak głupie to na rower nie pójdę
ale ok cisza w eterze........... pozwalam ci myśleć........................................

Data: 2010-07-25 23:08:02
Autor: raviz
lampki Raven -- informacja
Pyrzy okazji nasunelo mi sie skojarzenie z wpadka Stafana z nowym Iphonem. Wg niego to ze gubiene kresek zasiegu to przypadlosc wszystkich smartphoneow. W prezencie dal uzytkownikom darmowy bumper.
Maciek do latarek z niepelnosprawna elektronika tez moglby dodac jakas darmowa chinska latarke i byloby po krzyku ;]

Data: 2010-07-26 01:41:04
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 25 Lip, 21:16, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:

[...]

Bardzo ładnie, że się odezwałeś publicznie, ale ja cię prywatnie
wzywam do zwrotu kasy już trzeci tydzień i milczysz.
Wygląda na to, że po raz kolejny kłamiesz.
Ja w każdym razie kasy nie odzyskałem, a tym co lampki dostaną radzę
nie wysyłać ich do poprawek, bo do końca sierpnia nasz biznesmen
będzie już w areszcie śledczym :/

Data: 2010-07-26 02:34:36
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 25 Lip, 21:16, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:

[ciach]

Jednocześnie do czasu uporania się z problemami z elektroniką i obsługą
zamówień nowe zamówienia na lampy nie są przyjmowane. Formularz na
stronie www zostanie zablokowany.

.... zostanie zablokowany jak jeszcze kilku frajerów wpłaci, tak?? Otóż
zablokowany jeszcze NIE JEST, a powinien być już kurwa dawno, gościu.
I nie wykręcaj się depresją, bo to szczyt żenady - według mnie po
prostu nie masz za grosz honoru ani wstydu, że o zasadach
jakichkolwiek nawet nie wspomnę. Masz za to ekstremalnie wybujałe ego,
które nie pozwoliło Ci się przyznać samemu sobie i innym, żeś coś
spierdolił. O ile oczywiście prawdą jest w ogóle, co piszesz.
Twoje braki w wychowaniu, zarozumialstwo i skłonności do mataczenia
już dawno zostały dostrzeżone przez paru ludzi, ale teraz to już
naprawdę przeginasz.

Data: 2010-07-26 12:07:20
Autor: AL
lampki Raven -- informacja
Ted pisze:
[...]

po co te nerwy?

moim zdaniem, jezeli nie jestes osoba zainteresowana (zamawiajaca, ktora wplacila), to nie powinienes uzywac takich slow jakich uzyles.

Nie znam czarnego_kruka, nie zamawialem lampki i nie zamowie (nie jest mi taka potrzebna), ale w zyciu roznie sie zdarza i dopiero takie sytuacje pokazuja, ze czlowiek zachowuje sie inaczej niz sam myslal wczesniej, ze sie zachowa (ciekawe jak sam bys sie zachowal w takiej sytuacji? Tez nie wiesz, poki jej nie doswiadczysz.).

Czekajmy wiec na final sprawy i wowczas dopiero bedzie mozna ocenic i producenta i produkt.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-07-26 03:52:44
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
AL napisał(a):

[...]

Nie próbujesz mi chyba odbierać prawa głosu w tej sprawie? Piszę, co
myślę na ten temat i nie zamierzam się ciaćkać.
Owszem, w życiu różnie się zdarza i właśnie takie sytuacje pokazują,
kto ma klasę a kto nie. Dla mnie osobiście osoba, która zakłada firmę
(czyli jedzie na poważnie z tematem) i przyjmuje przedpłaty na
NIEWYPRODUKOWANY czyli nieistniejący produkt, a potem robi to, co
robi, nie zasługuje teraz na głaskanie po główce "tak, tak, Maciusiu,
rozumiemy, to my poczekamy a ty sobie strugaj jeszcze lampeczki ile
chcesz, biednyś, ale cię kochamy i wybaczamy, sramy pieniążkami więc
poczekamy". Litości, co to ma być? przedszkole? biznes to biznes i
jeśli ktoś nie rozumie podstaw, niech się za to nie zabiera.
A nerwy stąd, że gość robi z gęby cholewę po raz nie wiem który.
Przypominam, że na stronie _nieistniejącej_ już firmy Lumont dalej
można zamawiać lampy. Doszedłem do etapu wpłaty Paypal, ciekawe, nie?
Jest jakiś problem z wyłączeniem sklepu? Znowu hakerzy się włamali i
biedakowi skradli hasełko?

Data: 2010-07-26 04:00:52
Autor: wojtek_krakow
lampki Raven -- informacja
Ted - tylko zauważ jedno. Wszystko to co tu się dzieje to domysły.
Zgodnie z prawem, winnym Maciek będzie jak mu to winę udowodnisz w
sądzie.

W tej chwili, jedno jest tylko pewne, że ludzie wpłacili kase a lamp i
Maćka nie ma. Ale póki nie masz dowodów na to co kierowało
sprzedającym, takie ostre wycieczki osobiste zachowałbym dla siebie.
Domysły każde ma podobne jak Ty, ale w tych oszczerstwach i tonie
Twojej wypowiedzi jest tyle samo klasy, co w sprzedaży Ravena.

Data: 2010-07-26 04:25:37
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
wojtek_krakow napisał(a):
[...]

Z całym szacunkiem, ale jakie teraz ma znaczenie to, co kierowało
sprzedającym? Nie przesadzacie aby z tym miłosierdziem? Widzę, że
nazywanie rzeczy po imieniu budzi tutaj jakieś dziwne reakcje...
wszyscy (jesteś pewien?) domyślają się tego samego, ale czekają na
dowody. Dowody czego, braku profesjonalizmu, problemów z przyznaniem
się do błędu? Przecież to widać od paru miesięcy. A ja nie napisałem
nigdzie, że gość jest oszustem, prawda? Tego udowodnić nie mogę i nie
jest to moje zadanie, oceniam tylko w prostych, żołnierskich słowach
zachowanie człowieka, którego poprzez jego postępowanie miałem okazję
nieco poznać.
Ale ok, niech będzie, że to wszystko moje hipotezy, a Kruka napadli
Rosjanie, otumanili mgłą i zabrali mu wszystkie wyprodukowane lampki.
Ok. Nie będę już tutaj używał słów powszechnie uważanych za obraźliwe,
chcecie zrobić Wersal z chlewu - zgoda. Idźcie sobie kupić lampkę na
www.lumont.pl, sklepik wciąż zaprasza, czas oczekiwania na lampkę 10
dni.
Swoją drogą, w życiu bym nie kupił niczego w sklepie internetowym, w
którym nie ma podanej nazwy firmy, REGONu, NIPu, żadnych danych
kontaktowych...

Data: 2010-07-26 04:37:51
Autor: wojtek_krakow
lampki Raven -- informacja
Ted, zrozumiałeś wszystko na opak. Ja się z Tobą zgadzam, te
historyjki są grubymi nićmi szyte, ale ja po prostu wstrzymuje się z
pewnymi słowami, bo nie mam na nic dowodów. Mam w zwyczaju wstrzymywać
się z ostatecznymi osądami póki sprawy nie ma rozwiązanej.

Moim zdaniem mogłeś wykazać więcej dyplomacji, to zawsze jest
wskazane :)

Data: 2010-07-26 04:45:59
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
wojtek_krakow napisał(a):
[...]

Zwyczaj masz dobry, popieram. No cóż, zamiast dyplomacji wykazałem się
niewyparzonym językiem i jakoś mi nie żal, powiem szczerze ;) Ale ok,
pax, cisza, bo powie ktoś w końcu, że palikotyzuję precla ;P

Data: 2010-07-26 12:09:15
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:i2jmol$770$1inews.gazeta.pl...

Czekajmy wiec na final sprawy i wowczas dopiero bedzie mozna ocenic i producenta i produkt.

Z całym szacunkiem, ale finał sprawy to już jest.

Data: 2010-07-26 12:14:03
Autor: AL
lampki Raven -- informacja
kml pisze:

[...]

za calym szacunkiem, ale IMHO dopiero polmetek ze swiatelkiem w tunelu:

<cytat>
(...)
Z uwagi na to, iż posiada ona inny sposób sterowania nie posiada ona docelowych trybów oraz aktywnej kontroli temperatury (...) Do końca sierpnia lampy (lub same ich elektroniki) zostaną na mój koszt wymienione na model docelowy całkowicie przetestowany i bez błędów.
(...)
</cytat>

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-07-26 12:22:34
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:i2jn57$770$2inews.gazeta.pl...

[...]

Jak dla mnie to taka informacja to powinna była się pokazać parę tygodni/miesięcy temu a nie po pospolitym ruszeniu na policję. Naprawdę byłem całym sobą za r2, ale ja tam nie widzę żadnego światełka w tunelu. W chwili kiedy nastąpiły pierwsze problemu wszyscy zainteresowanie powinni byli otrzymać zwrot pieniędzy i nie byłoby problemów ani żadnych złych emocji.

Życie życiem, problemy problemami ale obiektywne roliczenie całej sprawy wypada po prostu tragicznie dla kruka. Bez względu na sytuację nic nie usprawiedliwia totalnego braku kontaktu z osobą, która pobrała zaliczki a potem "wyparowała".

Bardzo chciałbym mieć możliwość pojeżdzenia z R2, ale cała reszta to takie :|

Data: 2010-07-26 20:38:10
Autor: Titus Atomicus
lampki Raven -- informacja
In article <i2jmol$770$1@inews.gazeta.pl>, AL <adam@skads.tam> wrote:

Ted pisze:
> [...]

Czekajmy wiec na final sprawy i wowczas dopiero bedzie mozna ocenic i producenta i produkt.

Ale co to jest dla ciebie 'final sprawy'?
I jak dlugo chcesz na ten final czekac zeby sobie wyrobic zdanie?
A co do wyrazania opinii, to od tego jest ta grupa zeby wypowiadac opinie.
Co wiecej - wydaje sie, ze 'osoby bezposrednio zainteresowane' sa jakby zahipnotyzowane przez Kruka i brak im do sprawy jakiegos dystansu.

TA

Data: 2010-07-26 14:00:56
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
On 26 Lip, 20:38, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Co wiecej - wydaje sie, ze 'osoby bezposrednio zainteresowane' sa jakby
zahipnotyzowane przez Kruka i brak im do sprawy jakiegos dystansu.

Mi brak dystansu? Znaczy powinienem drzeć ryja i się ciskać? :P

Pzdr.
L.

Data: 2010-07-27 15:42:32
Autor: Titus Atomicus
lampki Raven -- informacja
In article <00936ff6-6b2e-4871-9603-c52fdb2b74c0@z10g2000yqb.googlegroups.com>,
 Lisciasty <lisciasty@post.pl> wrote:

> [...]
> zahipnotyzowane przez Kruka i brak im do sprawy jakiegos dystansu.

Mi brak dystansu? Znaczy powinienem drzeć ryja i się ciskać? :P

Kluczowe slowo - zahipnotyzowane.
TA

Data: 2010-07-27 15:57:09
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
[...]

Dla zahipnotyzowanych wielbicieli Woody Allena: Konstantynopol.

RM

Data: 2010-07-27 17:28:18
Autor: arturbac
lampki Raven --telenowela
W dniu 2010-07-27 15:42, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Kluczowe slowo - zahipnotyzowane.

socjologia ?

Data: 2010-07-27 18:12:19
Autor: Titus Atomicus
lampki Raven --telenowela
In article <i2mtuu$484$1@news.task.gda.pl>,
 arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote:

W dniu 2010-07-27 15:42, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> Kluczowe slowo - zahipnotyzowane.

socjologia ?

Raczej, jak mowilem, socjotechnika.
TA

Data: 2010-07-27 11:01:28
Autor: Lisciasty
lampki Raven --telenowela
On 27 Lip, 18:12, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Raczej, jak mowilem, socjotechnika.
TA

Ja mam 10x więcej ważniejszych problemów na co dzień w życiu niż
użeranie się z ptakami,
problem jest mało upierdliwy dla mnie i raczej humorystyczny niż
denerwujący.
Zapewne jak nasz pierzasty kolega będzie mnie zwodził kolejny miesiąc
to zrobię coś z tym, póki co z rozbawieniem obserwuję tę dyskusję :P

Pzdr.
L.

Data: 2010-07-26 04:50:10
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
On 25 Lip, 21:16, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
Informuję, iż do najbliższej środy tj. 28.07 WSZYSTKIE zamówione i
opłacone lampy, które jeszcze nie dotarły zostaną wysłane do nabywców.

Cóż, poczekam te parę dni jeszcze :] Na handryczenie tak czy inaczej
zawsze jest czas,
jakby co dam znać na grupie czy pocztonosz przyniesie mi paczkę :>

Pzdr.
L.

Data: 2010-07-26 22:16:49
Autor: Tomek
lampki Raven -- informacja
Użytkownik "Lisciasty" napisał
jakby co dam znać na grupie czy pocztonosz przyniesie mi paczkę :>

znając życie to pozostawi awizo z adnotacją że nikogo nie zastał w lokalu (a nie zastał bo nawet nie próbował dostarczyć paczki)

Data: 2010-07-26 13:43:20
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
On 26 Lip, 22:16, "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO....@poczta.onet.pl> wrote:
znając życie to pozostawi awizo z adnotacją że nikogo nie zastał w lokalu (a
nie zastał bo nawet nie próbował dostarczyć paczki)

To już aistotne, liczy się każdy szelest kruczych skrzydeł ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-07-27 02:47:24
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
[...]

Ty masz coś z głową kolego.
Napisałem ci na mejla jakieś 10 wezwań do zwrotu kasy, a ty mi
wysyłasz lampkę, która bez trybu strobo na c#&*j mi się przyda. I co
teraz? Po co ten cyrk? Mam ci ją odesłać? A pokryjesz koszty kuriera?
A może najpierw oddasz mi pieniądze, a potem dopiero ja ci lampkę, co?
Bo coś mi się zdaje, że nie śmierdzisz groszem. Zgłoszenia na policję
nie wycofuje. Nadal czuję się oszukany. W poniedziałek się
powstrzymałem, po tym jak się odezwałeś na grupie, ale ponieważ znowu
milczysz i wysyłasz trefny towar dzisiaj do kompletu powiadomię urząd
skarbowy. Powodzenia.

Dla wiadomości pozostałych zainteresowanych. Sama lampka wygląda oke,
ale tak jak już napisałem nie ma trybu migającego, co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną. Mocowanie wygląda mało solidnie, ale może w
prostocie siła. Nie wiem. Tylko testy w terenie mogłyby coś powiedzie
więcej. W komplecie dostałem trzy akumulatorki. Nie wiem czemu, może
to jakaś próba "wynagrodzenia" tych wszystkich krętactw, bo z tego co
pamiętam miały być chyba tylko dwie w komplecie. Może sam "biznesmen"
się odezwie i wyjaśni.

Data: 2010-07-27 16:16:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-07-27 11:47, Niewe pisze:
Dla wiadomości pozostałych zainteresowanych. Sama lampka wygląda oke,
ale tak jak już napisałem nie ma trybu migającego,

A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

> co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną.

Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy) zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-07-27 17:10:59
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

Tak.

 > co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną.

Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy) zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

To prawda, rowerzysta nie ma prawa "migać" z przodu, może tylko z tyłu. Nie ma też prawa jeździć po jezdni, gdy wzdłuż drogi prowadzi ścieżka dla rowerów, a także nie ma prawa jeździć najebany jak stodoła.
Ale ja robię wszystkie te rzeczy, a tryb migający jest mi niezbędny i już.

Data: 2010-09-07 04:35:09
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 27 Lip, 17:10, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

Tak.

Czy ktoś poza Alferem dostał w ogóle tą lampkę?
Czy ktoś ją dostał w wersji ostatecznej?
Ja swoją odesłałem ze względu na niezgodność z opisem. I to był chyba
błąd :/
Bo teraz nie mam ani tej niedorobionej lampki, ani kasy, a Kruk
oczywiście milczy oraz nie odbiera korespondencji.
BTW ile razy muszę wysyłać żeby można to było uznać za skuteczne
powiadomienie?

Data: 2010-09-08 04:26:58
Autor: alteriks
lampki Raven -- informacja

[...]

Najlepiej będzie jak wyślesz do niego list, z potwierdzeniem odbioru,
że żądasz kasę za lampkę (gdzieś na grupie jest ściągawka takiego
listu). Jeśli nie odpowie, masz z czym iść na policję.
A czy dobrze, czy źle zrobiłeś... Niestety Maciej Chęciński jest osobą
nierzetelną, podobno są też osoby, które wysyłały do niego ravena1 do
przeróbki i do nich nie wrócił. Z drugiej strony, Chyba Ty sam Niewe
pisałeś, że Ci się po 40 minutach świecenia zepsuła, to jak to w końcu
było?!

Data: 2010-09-08 13:14:58
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 8 Wrz, 13:26, alteriks <alter...@gmail.com> wrote:

Najlepiej będzie jak wyślesz do niego list, z potwierdzeniem odbioru,
że żądasz kasę za lampkę (gdzieś na grupie jest ściągawka takiego
listu). Jeśli nie odpowie, masz z czym iść na policję.

Tak zrobiłem właśnie. Nie odebrał pierwszego wezwania, wysłałem już
drugie.

[...]

Było jak napisałem.
Dostałem lampkę, stwierdziłem, że nie ma wszystkich "obiecanych"
trybów, a zaraz potem przestała działać w ogóle.
Odesłałem całość kurierem na swój koszt, a pocztą za potwierdzeniem
odbioru poinformowałem, że odstępuję od umowy kupna/sprzedaży ze
względu na niezgodność z opisem (co zresztą Kruk potwierdził mi
mejlem) i proszę o zwrot pieniędzy. Lampka nie wróciła, pisma nie
podjął.
I znowu muszę dymać na komisariat chyba :/

Data: 2010-07-28 17:56:23
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
lampki Raven -- informacja
Dnia 27.07.2010 16:16 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał :
Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy)
zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

Mylisz się.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-07-28 18:49:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-07-28 17:56, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
[...]

Odnośnie przedniego oświetlenia barwy białej lub żółtej selektywnej? Nie sądzę.

Data: 2010-07-29 12:37:10
Autor: Artur Czeczko
lampki Raven -- informacja
[...]

A jednak.

Dla pojazdów i kolumn pojazdów uprzywilejowanych zarezerwowane są
światła niebieskie migające i czerwone migające. Wszędzie indziej są
zabronione - z jednym wyjątkiem - światełko tylne w rowerze.

Przednia migająca lampka w rowerze nie była nigdy nielegalna,
żaden inny przepis nie zabrania jej używania, więc też nie było
potrzeby dopisywania wprost, że można tam, gdzie to dopisano
na temat lampki tylnej.

Oczywiście istnieją rozporządzenia mówiące jakie parametry powinny
spełniać światła w jakich pojazdach. Żadne z tych rozporządzeń
jednak nie mówi o tym, czy światła w rowerze powinny świecić
światłem ciągłym, czy mogą migać.

A nawet jakby ktoś przedstawił jakąś inną interpretację przepisów,
z której by wynikało, że jednak światło przednie w rowerze nie może
migać (choć w to wątpię), to mogę się założyć, że ta interpretacja
nie będzie miała nic wspólnego z oświetleniem pojazdów
uprzywilejowanych.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2010-07-28 23:59:12
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
Niewe wrote:
Napisałem ci na mejla jakieś 10 wezwań do zwrotu kasy, a ty mi
wysyłasz lampkę, która bez trybu strobo na c#&*j mi się przyda. I co
teraz? Po co ten cyrk? Mam ci ją odesłać? A pokryjesz koszty kuriera?

Zwróć ją, nie zwlekaj, masz do 10 dni. Niestety, nie otrzymasz zwrotu
kosztów przesyłki, ale nie musisz odsyłać kurierem i utrzymać koszty na
niskim poziomie.

A może najpierw oddasz mi pieniądze, a potem dopiero ja ci lampkę, co?

Tak to niestety nie działa. Odsyłasz towar i czekasz na kasę.

Zgłoszenia na policję
nie wycofuje. Nadal czuję się oszukany.

W sądzie będziesz się musiał nagimnastykować. Zakłada się niewinność, obrona pewnie też nie będzie bezczynna. Jeśli autor lampki ma "papiery" na wszystko co mówił (włam, depresja) to tym trudniej będzie Tobie a sąd nie będzie taki surowy. Prawdopodobnie ugrasz jakieś groszowe odszkodowanie z tytułu niedotrzymania terminu i niezgodności towaru.

RM

Data: 2010-07-29 03:03:26
Autor: Piotrpo
lampki Raven -- informacja
On 28 Lip, 23:59, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
[...]

Mylisz 2 sprawy:
Zgłoszenie na policję - uruchomienie śledztwa, jego możliwym skutkiem
jest akt oskarżenia skierowany do sądu karnego. Aby doszło do procesu
i wyroku skazującego, czyn musi wyczerpywać znamiona przestępstwa. W
praktyce oskarżonemu należy udowodnić (a konkretnie prokurator musi
udowodnić), że w chwili wystawienia oferty, przyjęcia pieniędzy
sprawca nie miał zamiaru wywiązać się ze zobowiązania. Obowiązuje
tutaj domniemanie niewinności.

Postępowanie cywilne - na skutek nie wywiązania się z umowy przez
sprzedawcę / producenta poniosłeś jakieś straty. Ciężar dowodu w
sprawach cywilnych ciąży na stronie, która dowód przedstawia. Czyli
trzeba udowodnić zawarcie umowy ze sprzedawcą na wykonanie/
dostarczenie czegoś tam i że "coś tam" nie jest zgodne z umową. Można
w ten sposób uzyskać zwrot pieniędzy, kosztów sądowych, kosztów
zastępstwa procesowego itd. Na jakieś zadośćuczynienie raczej bym nie
liczył - może odsetki ustawowe od przekazanej kwoty.

IMHO - postępowanie karne nie ma sensu - z tego co piszecie to nie
wygląda na przestępstwo, chociaż z drugiej strony policja i
prokuratura są w stanie zrobić czasami z igły widły i podnieść sobie
wskaźniki wykrywalności.
Postępowanie cywilne również jest pozbawione sensu, jeżeli pozwany
przyznaje ci rację. W takim wypadku nie odpowie na pozew uznając jego
słuszność. Powód uzyska na skutek tej procedury jedynie podstawę do
rozpoczęcia postępowania egzekucyjnego.

Data: 2010-07-29 12:42:26
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
Piotrpo wrote:
[...]

To właśnie miałem na myśli. Zrozumiałem, że sprawa trafiła na policję. Ostatnie zdanie faktycznie dotyczy powództwa cywilnego.

Dzięki za rozjaśnienie sprawy.

RM

Data: 2010-08-01 04:07:46
Autor: Kuras77
lampki Raven -- informacja
Maciek, a co z moimi diodami XP-G? To chyba nie taki problem jak
skomplikowane lampki? Na maila nie odpowiadasz a paczka miała być już
w czwartek. Wiem, że że 3 dni dla wielu tutaj to chwila ale pierwszą
diodę z wysłaną przedpłatą zamówiłem już w listopadzie 2009.... Wyślij
je proszę bo chyba nie chcesz, bym dołączył do kolegów którym
skończyła się już cierpliwość?
Paweł Piechura
Kuras77

Data: 2010-07-27 22:55:52
Autor: blacker
lampki Raven -- informacja
Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał:

Jednocześnie do czasu uporania się z problemami z elektroniką i obsługą zamówień nowe zamówienia na lampy nie są przyjmowane. Formularz na stronie www zostanie zablokowany.

Sklep ciągle działa...

blacker

Data: 2010-07-28 00:18:28
Autor: czarny_kruk
lampki Raven -- informacja
blacker pisze:
[...]

Wylaczony jest? Dodalem takze informacje, ze nowa partia we wrzesniu.

Data: 2010-07-28 10:32:14
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
czarny_kruk napisał:
Wylaczony jest? Dodalem takze informacje, ze nowa partia we wrzesniu.

Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na moje mejle, jakie wysłałem do Ciebie po 12 czerwca? Czy jednak się już nie uda?

A.

Data: 2010-07-28 13:16:22
Autor: czarny_kruk
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:
czarny_kruk napisał:
Wylaczony jest? Dodalem takze informacje, ze nowa partia we wrzesniu.

Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na moje mejle, jakie wysłałem do Ciebie po 12 czerwca? Czy jednak się już nie uda?

Juz odpowiadam, przepraszam.

ps. kurier byl u Ciebie wczoraj z lampa i nikogo nie zastal, powinien zostawic awizo i ponowic dzis probe. na prv podesle numer przesylki.

Data: 2010-07-28 14:17:50
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
Paczka przybyła, nawet 2 dni temu ale rodzina gdzieś schowała ;)
Lampka ładna, świeci masakrycznie, siedze na balkonie i sobie świece
po osiedlu jak przygłup :]

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-02 09:18:52
Autor: alteriks
lampki Raven -- informacja
On 25 Lip, 21:16, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
Informuję, iż do najbliższej środy tj. 28.07 WSZYSTKIE zamówione i
opłacone lampy, które jeszcze nie dotarły zostaną wysłane do nabywców.

I jak dostał ktoś lampy? Maciek 'oferował się', że wyśle do 28VII i
jakby nie patrzeć mamy poniedziałek. Nawet kurier rowerowy, zajechałby
z Wrocławia do Warszawy do dziś. Do mnie i znajomego lampki nie
dotarły. Póki co mam tylko potwierdzenie, że Maciek odebrał list
wzywający do zwrotu przedpłaty za dwa komplety. Pięniądze, też nie
wróciły, więc jutro pójdzie kolejny list za potwierdzeniem, żeby mieć
co pokazać policji.

Data: 2010-08-03 00:43:49
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
On 2 Sie, 18:18, alteriks <alter...@gmail.com> wrote:
I jak dostał ktoś lampy? Maciek 'oferował się', że wyśle do 28VII i

Ja dostałem, w okolicach 28 właśnie.

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-03 18:34:12
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
alteriks pisze:

I jak dostał ktoś lampy? Maciek 'oferował się', że wyśle do 28VII i
jakby nie patrzeć mamy poniedziałek.

Ja dostałem 27.VIII. Niestety tak jak już pisałem niegotowy produkt, bez wielu trybów, na których mi zależało. Tego samego dnia Maciek wznowił kontakt mejlowy i zaproponował żebym przetestował lampkę jak mi nie będzie pasować to mogę zwrócić albo pod koniec tygodnia wymieniać na docelowy model. Zdecydowałem się na wymianę, jednak całe 40 minut lampkę testowałem. Tylko tyle, bo potem się zepsuła i już nie odpaliła :/ Oczywiście kontakt z Maćkiem natychmiast się urwał. Wynika z tego, że była to typowa gra na zwłokę, a ja się zlitowałem i nie poszedłem do urzędu skarbowego. Nie mam wyjścia jak tylko odesłać lampkę, a potem walczyć o zwrot kasy. Gdzieś po drodze jeszcze US, w końcu dowodu zakupu nie otrzymałem.
Przykre.

Data: 2010-08-03 13:00:05
Autor: Lisciasty
lampki Raven -- informacja
On 3 Sie, 18:34, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]

Moja póki co świeci, a na miganiu mi nie zależy. Daj znać jak dalej
pójdzie ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-03 22:31:15
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
Moja póki co świeci, a na miganiu mi nie zależy.

Ciekawy jestem po co komu lampka o mocy ravena, która mruga ?!?
Nie lepiej sobie cat eya za 25zł kupić ??

mp.

Data: 2010-08-03 22:44:13
Autor: Dominik Mirowski
lampki Raven -- informacja
Michał Pysz wyklepał(a) :
Moja póki co świeci, a na miganiu mi nie zależy.
Ciekawy jestem po co komu lampka o mocy ravena, która mruga ?!?
Nie lepiej sobie cat eya za 25zł kupić ??

Bo dla niektórych jak nie unc unc, to nie może być dobre ;).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-03 23:46:58
Autor: arturbac
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-08-03 22:31, Michał Pysz pisze:
Moja póki co świeci, a na miganiu mi nie zależy.

Ciekawy jestem po co komu lampka o mocy ravena, która mruga ?!?
Nie lepiej sobie cat eya za 25zł kupić ??

Mam Aurore 900lumenów i w trybie mrugania nie da sie jej stosowac na
drodze, porazilbym tym stroboskopem wszystkich z naprzeciwka.
W trybie nie mrugania gdy mam max musze skierowac ja 3-4m przedemnie
inaczej wiekszosc kierowcow niemal sie zatrzymuje a co dopeiro 1200 lumenow.
Taki tryb w tych lampach nie ma sensu.

Data: 2010-08-04 01:11:56
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 3 Sie, 23:46, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:

> [...]

W trybie nie mrugania gdy mam max musze skierowac ja 3-4m przedemnie
inaczej wiekszosc kierowcow niemal sie zatrzymuje a co dopeiro 1200 lumenow.

Sam gadasz bez sensu. Sami znawcy i eksperci, psiakrew... A do łba wam
nie przyszło, że lampa może błyskać zmniejszona mocą?? Nie 1200 lm, a
kilkanaście-kilka lumenów? I że w takim trybie jest w mieście bardziej
widoczna w niektórych sytuacjach drogowych? Znam prawo i nie zamierzam
dyskutować o legalności trybu migającego. Ale jeśli ktoś zamówił lampę
z tym trybem i go potrzebuje, to z łaski swojej darujcie sobie te
durnowate komentarze. Poza tym istnienie tego trybu było podane w
ofercie Ravena, brak trybu = niezgodność towaru z umową. Kropka.

Data: 2010-08-04 10:31:36
Autor: Kuba Wals
lampki Raven -- informacja
Użytkownik "Ted" <byted@wp.pl> napisał:

[...]

Otóż to. Nie po to zamawia się czerwone buty, aby otrzymać czarne. Zawsze znajdą się tacy co powiedzą: a na co komuś czerwone. Taki mini totalitaryzm społeczny.

Data: 2010-08-04 11:24:10
Autor: arturbac
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-08-04 10:11, Ted pisze:
Sam gadasz bez sensu. Sami znawcy i eksperci, psiakrew...

Napisalem prawde.
Mi 2 tryby strobo przeszkadzaja w zmianie natezenia swiatla, wolabym ich
nie miec.

A do łba wam
nie przyszło, że lampa może błyskać zmniejszona mocą?? Nie 1200 lm, a
kilkanaście-kilka lumenów?

Przyszlo, ale o trybie migajacym ravena nigdzie takiej informacji nie
czytalem, a do niedawna sam ta lampke chcialem kupic.

Data: 2010-08-04 11:30:03
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja

[...]

Ale ja nie dyskutuję nad tym co było w specyfikacji.
Fakt, że kilka matołków zamówiło produkt autorski a teraz się piekli bardzo mnie śmieszy. Trzeba było kupować lupine. Jak weszliście w produkt autorski (dobrze o tym wiedząc) to nie skomlcie teraz.

Wracając do tematu nadal nie rozumiem po co w tak mocnej lampce tryb mrugający.
Sam mam Ravena1 i nawet nie wiem jak się go przestawia w tryb mrugający. Do sygnalizacji w mieście nie używam Ravena bo to bez sensu.
Natomiast jak wracam skądś to jadę w mieście na niskim trybie stałym. W zupełności wystarcza do sygnalizacji (świeci też całkiem nieźle więc po ciemku człowiek nie jedzie).

mp.

Data: 2010-08-04 03:02:58
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 4 Sie, 11:30, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

[...]

"Produkt autorski" to mimo poprawności znaczeniowej zdecydowanie zbyt
górnolotne określenie... Ta lampka kompletnie nic nowego do tematu nie
wnosi, jest kalką znanych rozwiązań, była już dyskusja na ten temat.
Wracając do mrugania: Twoim zdaniem w powodzi świateł i światełek w
mieście lepiej widać słabe światełko stałe czy słabe światełko
migające? Bo moim zdaniem to drugie... I dziwi mnie bardzo fakt
niemożności uzyskania trybu migającego, jak ktoś umie zaprogramować
PIC'a na trzy tryby stałe, to jaki problem z mruganiem???

Data: 2010-08-04 12:37:38
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
Ted wrote:

Ta lampka kompletnie nic nowego do tematu nie
wnosi, jest kalką znanych rozwiązań

Czy mógłbyś podać kilka modeli lampek, które twoim zdaniem nie są kalkami znanych rozwiązań i zasługują na określenie "produkt autorski"? Jakie konkretnie cechy powinna posiadać taka lampka autorska (na przykładzie konkretnych produktów)?

RM

Data: 2010-08-04 07:13:01
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 4 Sie, 12:37, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
Ted wrote:
> [...]

kalkami znanych rozwiązań i zasługują na określenie "produkt autorski"?
Jakie konkretnie cechy powinna posiadać taka lampka autorska (na

A proszę bardzo: z komercyjnych Lumotex, Ixon i inne z Busch & Muller
- nowatorskie podejście do optyki w przypadku lamp rowerowych. Z
konstrukcji amatorskich: Rubix z dwoma MC-E chłodzonymi miniaturowym
wentylatorem. Tak, tak, ma to jakiś sens, dzięki temu radiator jest o
wiele mniejszy, niż przy pasywnym chłodzeniu - też nowe spojrzenie. A
Raven jest kopią Exposure Joystick, w dodatku nieudolną (mocowanie!).
Oczywiście kopiowanie to nie zbrodnia i nie mam zamiaru nikogo
piętnować tylko dlatego, że zrobił ksero z czyjejś lampy. Ale pod
hasłem "projekt autorski" rozumiem WŁASNĄ koncepcję autora, wyrażoną w
materii w sposób choć trochę odmienny od dotychczas spotykanych w
danej branży rozwiązań.

Data: 2010-08-04 16:41:47
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
"Produkt autorski" to mimo poprawności znaczeniowej zdecydowanie zbyt
górnolotne określenie... Ta lampka kompletnie nic nowego do tematu nie
wnosi, jest kalką znanych rozwiązań, była już dyskusja na ten temat.
Nie ma znaczenia czy jest kalką czy nie. Raven1 też miał rozwiązania skopiowane od innych. Ale nie zmienia to faktu, że jest lampką świetną.

[...]

No widzisz a ja mam inne zdanie co do przednich lampek rowerowych, zdecydowanie uważam, że nie powinny mrugać tylko świecić światłem stałym. A zwłaszcza w mieście.
Nie zauważyłem też by były lepiej widoczne. Wręcz przeciwnie, wystarczy 3 rowerzystów jadących jeden za drugim z mrugaczami by totalnie nie było wiadomo o co chodzi.

mp.

Data: 2010-08-04 07:55:03
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 4 Sie, 16:41, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

[...]

Szanuję Twoją opinię, ale pozwolę sobie mieć inną. Światło stałe tak,
ale tylko o pełnej mocy, czyli zbliżonej do mocy świateł motocykla lub
samochodu. W przeciwnym razie słabe światło stałe może zostać mylnie
zinterpretowane jako światło oddalonego samochodu, przypadkowy
odbłysk, reklama świetlna itp. lub po prostu przeoczone. Zwłaszcza w
sytuacji, gdy mamy do czynienia z ruchem względnym obserwatora
względem rowerzysty, wtedy często powstaje złudzenie, że źródło
światła pozostaje w bezruchu. W tej sytuacji miganie oznacza "tak, tu
jest rowerzysta"...
A co do ilości trybów to pewnie ilu użytkowników, tyle koncepcji w tej
materii. Sam byłbym zadowolony mając ze dwa tryby stałe, jeden
migający (a dokładnie: pulsujący) tudzież przełącznik długie/krótkie
oraz "panic button", czyli pełna moc pod przyciskiem astabilnym...

Data: 2010-08-04 17:10:55
Autor: arturbac
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-08-04 16:55, Ted pisze:
tudzież przełącznik długie/krótkie
oraz "panic button", czyli pełna moc pod przyciskiem astabilnym...

Ciekawa koncepecja i brakuje mi czegoś takiego.
W mojej lampce po trybie _długie_ jest stroboskop więc nie zmieniam
świateł gdy mnie ktoś mija, ew na chwile obniżam lampkę.

Data: 2010-08-04 17:17:07
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
Ciekawa koncepecja i brakuje mi czegoś takiego.
W mojej lampce po trybie _długie_ jest stroboskop więc nie zmieniam
świateł gdy mnie ktoś mija, ew na chwile obniżam lampkę.

w mojej lampce jest jeden przycisk:
- wciśniecie i puszczenie przycisku: świeci mocniej
- wciśnięcie i przytrzymanie 1 sek: świeci słabiej

Po mieście i tak nie używam przecież 1200lm więc nie ma potrzeby przełączania. Pozatym lampka powinna być ustawiona tak by nie razić innych. Tyle, że mało kto się tym przejmuje, jak się w nocy mija na ścieżce rowerowej bajkerów to większość świeci tak, że razi po oczach.

mp.

Data: 2010-08-04 17:24:16
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:i3bvm9$8u0$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Po oczach to dają ci co lubią sobie jeździć z czołówką.

kml

Data: 2010-08-04 17:46:46
Autor: Dominik Mirowski
lampki Raven -- informacja
kml wyklepał(a) :

[...]

Nie tylko, także większość użytkowników, którzy mają zbyt słabe lampki aby móc oświetlać nimi drogę :). Wtedy najczęściej ustawiają je przed siebie aby poprawić swoją widoczność.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-04 19:28:14
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
Po oczach to dają ci co lubią sobie jeździć z czołówką.

no właśnie! myślą, ze czołówka jest super widoczna. g. prawda.
po pierwsze daje po oczach przechodniom i rowerzystom po drugie jako sygnalizacja jest totalnie do dupy. Kierowca nie spodziewa się roweru z oświetleniem na tej wysokości i łatwo przeczyć takiego bałwana.

mp.

Data: 2010-08-05 10:30:57
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
Raven 2. Dotarł, wziąłem go na przejażdżkę do lasu po zmroku.

# Jasność - nie mam miernika lumenów, ale w trybie max można bez problemu jechać nawet nieznaną ścieżką. W trybie mid powiedzmy że też się da, tryb low to jednak raczej jako oświetlenie roweru na drogi.

# Przełączanie trybów - trzeba się przeklikać: low, off, mid, off, high, off, low...
*****Czarny Kruk: Nie da się jakoś inaczej tego zaprogramować? Że na przykład cały czas jest 100%, a przy dłuższym przytrzymaniu włacznika następny tryb? Lub jakieś inne myki?

# Naładowany aku wytrzymał godzinę w trybie 1/2 low - 1/2 high (potem skończyłem wycieczkę). Zapewne pociągnie dłużej, a zawsze zapasowy aku jest w kieszeni.

# Mocowanie - tego się obawiam. Na wszelki wypadek zapiąłem samą lampkę dodatkowo zipem. Jak to się ma trzymać w płaszczyźnie poziomej? U mnie przy każdorazowym włączaniu / przełączaniu lampka wysuwa się do przodu aż dojdzie do swojego rozszerzenia. Tak ma być? Poglądowo, na foto ze strony jest tak:
http://lumont.pl/images/stories/galeria/temp_raven0.jpg

I u mnie lampka przesuwa się do przodu czyli na zdjęciu w prawo do oporu stercząc jak lufa armatnia.

Dodatkowo, co IMHO jest dyskwalifikujące, wystarczy choćby przypadkowe puknięcie reką od dołu lampki, albo zahaczenia gałęzią, i lampka wypadnie z mocowania (to samo przy próbie jej obrotu na kierownicy góra-dół). Bo przecież lampka od góry jest niezapięta.
*****Czarny Kruk: Czy masz do R2 pewniejsze mocowanie?

# *****Czarny Kruk: jak wygląda kwestia wymiany elektroniki na finalną, sprawa wysyłki i terminów? Cytuję:
"Do końca sierpnia lampy (lub same ich elektroniki) zostaną na mój koszt wymienione na
model docelowy całkowicie przetestowany i bez błędów"

Pzdr
A.

Data: 2010-08-05 11:08:52
Autor: BoDro
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

może takie prowizoryczne rozwiązanie, które utrudni wypadnięcie lampki:

http://img200.imageshack.us/img200/4994/gumka.jpg

jest to gumka (ta konkretnie to chyba pasek napędowy od magnetofonu), puszczona od dołu kiery i przyciskająca lampkę do uchwytu. Mimo, że jak widać na fotce, uchwyt na kierownicę nie ma bocznych "uszu" (jest to uchwyt bagnetowy od jakiejś lampki, który zasadniczo zaadoptowałem do odbiornika GPS), gumka wystarczająco skutecznie przyciska do niego lampkę. Oczywiście, by ją włączyc/wyłączyć, trzeba lampkę przytrzymać... W każdym razie całość całkiem stabilnie zachowuje się na lekkich wertepach.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-08-05 11:16:16
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
BoDro napisał:
[...]

Wszystko rozumiem, na siłę to można i aluminiowym cybantem przykręcić do kiery, tyle że to jest produkt nie za 19,90 zł i takie kombinowanie niezbyt tu pasuje. R1 był mocowany stabilnie i pewnie. Jeśli w R2 każdorazowe włączenie / przesunięcie lampki ma się wiązać z ryzykiem że Rejwen poleci w trawę to hm...

A.

Data: 2010-08-05 11:25:11
Autor: BoDro
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

tu się akurat zgadzam, że prezentowany uchwyt od R2 nie budzi zaufania - pachnie tandetą, jakiej w drogiej lampce być nie powinno...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-08-06 10:37:49
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
BoDro napisał:
tu się akurat zgadzam, że prezentowany uchwyt od R2 nie budzi zaufania - pachnie tandetą, jakiej w drogiej lampce być nie powinno...

Póki co zacisnąłem lampkę na chama od góry zipem dzięki czemu nie przesuwa się do przodu i mam pewność, że nie poleci w kosmos:
http://www.alfer.pl/R2zip.jpg

Niemniej to tylko niewygodna prowizorka. Napisałem do Kruka również na priva, na razie bez odpowiedzi.

A.

Data: 2010-08-06 11:06:35
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
Aha, a z wczoraj króciutki filmik z kampinoskiego singla z Ravenem. Da się jechać ino w zakrętach trzeba uważać bo lampka świeci w osi koła więc w ostrych skrętach nie nadąża i można się przeliczyć :) Dodatkowo dałem na kask lampkę z DX (na filmiku jest wyłączona) i wtedy można sobie doświecać w zakrętach kierując naturalnie głowę w odpowiednie miejsce.

http://www.youtube.com/watch?v=zDmRGeOIu98

A.

Data: 2010-08-06 14:07:40
Autor: cynamoon
lampki Raven -- informacja
Aha, a z wczoraj króciutki filmik z kampinoskiego singla z Ravenem. Da się jechać

hmm... i to ma być ten "sławny" raven? Widoczność wprost porażająca...3 metry to jak dla mnie jednak trochę mało. W 18 sekundzie filmu to nawet chyba spadła do 2 ;-)
Marek --

Data: 2010-08-06 06:41:41
Autor: rzymo
lampki Raven -- informacja
On 6 Sie, 14:07, "cynamoon" <pulserWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
hmm... i to ma być ten "sławny" raven? Widoczność wprost porażająca...3 metry
to jak dla mnie jednak trochę mało. W 18 sekundzie filmu to nawet chyba spadła
do 2 ;-)

Moja samoróbka dająca ze cztery-pięć razy mniej światła (patrząc na
specyfikację diod i sterowników) zapewnia widoczność na kilkanaście/-
dziesiąt metrów, więc na tym filmiku lampa jest zapewne skierowana
mocno w dół. Przyznam, b. dziwne ustawienie jak na zjazdy ;)

Data: 2010-08-06 15:08:33
Autor: geos
lampki Raven -- informacja
cynamoon wrote:

hmm... i to ma być ten "sławny" raven? Widoczność wprost porażająca...3 metry to jak dla mnie jednak trochę mało. W 18 sekundzie filmu to nawet chyba spadła do 2 ;-)

zdjęcia powinno się robić tak, aby możliwie wiernie oddawały jasność planu z jaką postrzegają ją oczy. parametry naświetlania dobiera się eksperymentalnie, ale można doczytać o zalecanych ustawieniach migawki i przesłony.

odchyłka od takich ustawień powoduje błędne wrażenia u odbiorcy zdjęcia/filmu. przypuszczam, że aparat/kamera nie miała parametrów ustawionych zgodnie z tymi wytycznymi.

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-08-06 15:20:26
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
[...]

Problem w tym, że nie da się tak dobrać parametrów by foto oddawało to co widzi człowiek.

Jedyne co ma sens to testy porównawcze.
One nie powiedzą jak lampka świeci natomiast powiedzą czy świeci lepiej/gorzej w stosunku do innej. Oraz jak wygląda geometria wiązki światła w sotsunku do innej lampki.

mp.

Data: 2010-08-06 18:59:44
Autor: Alfer
lampki Raven -- informacja
cynamoon napisał:
hmm... i to ma być ten "sławny" raven? Widoczność wprost porażająca...3 metry
to jak dla mnie jednak trochę mało. W 18 sekundzie filmu to nawet chyba spadła
do 2 ;-)

Tak jak napisałem w komentarzu na YT:
"Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że mechanizm optyki oka i obiektywu aparatu działają inaczej i to co widać na filmie nieco różni się od rzeczywistego efektu w terenie - po mojemu lampka świeci trochę "głębiej" niż na filmie, gdzie widać czarną plamę dookoła."

Nie liczę metrów (2 czy 20) ale ta lampka po prostu pozwala na jazdę w ciemnym lesie, co bez niej jest dość ciężkie :) Jak zaliczę test na dłuższej i szybszej (>30 km/h) trasie zdam odpowiedni raport. Chętnie porównałbym ją w terenie do innych lampek na rynku.
A.

Data: 2010-08-06 22:09:17
Autor: Jakub Zając
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-08-06 18:59, Alfer pisze:

Chętnie
porównałbym ją w terenie do innych lampek na rynku.

Da się zrobić - bywam nocą w Kampinosie - kwestia tylko dogadania terminu na priv...

Lampki to Stork i modowany Cat Eye triple shot (ten drugi na sprzedaż, ale póki nikt go jeszcze nie wylicytował, to mogę go ze sobą zabrać).

--
Zajcol

Data: 2010-08-11 11:11:58
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
Chętnie
porównałbym ją w terenie do innych lampek na rynku.

A więc wczoraj po północy spotkały się Raven 2 ze Storkiem na ścieżkach Kampinosu. Niestety tylko krótka przejażdżka po lesie a nie kilkugodzinny prawdziwy test w górach. Fotek nie ma, jeno opis. To co poniżej to moja bardzo _subiektywna_ ocena. Lada chwila pojawi się bardziej dokładny opis Storka.

# Raven świeci nieco mocniej niż Stork. Mówię o trybach maksymalnych. Nieco, nie jest to różnica kolosalna. Nie mam miernika lumenów, nie piszę o parametrach producentów tylko o własnym optycznym odczuciu.
# R świeci bielej, S żółciej
# R świeci dalej ale węziej, S lepiej ogarnia boki ścieżki
# R jest dopieszczony wizualnie, "amerykański", S wygląda bardziej jak ruska samoróba
# R ma włącznik od "tyłu", dwupozycyjny (wciśnij słabiej / mocniej) przez co operowanie nim w terenie nie jest intuicyjne ani zbyt wygodne, S ma włącznik od góry, IMHO wygodniejszy w obsłudze
# R ma wewnętrzny akumulator przez co jest bardziej kompaktowy, S ma na kablu pakiet aku mocowany do ramy przez co jest bardziej rozbudowany ale (chyba?) pociągnie dłużej godzinowo
# R ma mocowanie do kierownicy niestabilne (a dokładniej niestabilnie siedzi w samym mocowaniu, ślizga się w nim), bardziej na szosówkę niż na rower w teren, dlatego dopinam go każdorazowo od góry zipem żeby sie nie przesuwał, S jest mocowany mocniej i pewniej

Sama jazda - zarówno na Ravenie jak i na Storku w trybach maksymalnych można bez problemu ciąć nocą po terenowych ścieżkach. Już to pisałem, że przy Ravenie przydaje się doświetlenie ścieżki w zakrętach, przy Storku, który świeci szerzej, to doświetlanie nie jest aż tak bardzo potrzebne (choć zapewne i tak się przydaje, choćby i także po to by poswiecić sobie z głowy na licznik czy coś takiego). A jadące obok siebie R + S to duet, przy którym można podczas jazdy książki czytać :)

I teraz pytanie co wybrać? Nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Obie są fajne, obie pozwalają na zapuszczenie się do ciemnego lasu, również obie nie są idealne. W Ravenie 2 podoba mi się jego kompaktowość, można go wypiąć i wrzucić do kieszeni spodni. Podoba mi się też jego estetyka wykonania, ale przecież ten parametr nie ma przełożenia na samą jazdę. Stork z kolei wydaje mi się bardziej praktyczny w obsłudze, taki bardziej terenowy, choć z drugiej strony nie przepadam za okablowaniem i akumulatorem przyczepianym oddzielnie do ramy.

Oprócz technikaliów dochodzi kwestia ceny i szeroko rozumianego serwisu. R jest mocno droższy od S co dla wielu potencjalnych użytkowników może być kluczowym czynnikiem. A kwestia serwisu, kontaktu z producentem - no cóż, na preclu znane jest podejście Czarnego Kruka (twórcy Ravena), kto wie czy to nie jest pięta achillesowa tego produktu.

Gdybym dostał w prezencie którąkolwiek z tych lampek byłbym zadowolony. Biorąc pod uwagę sprawy pozatechnologiczne (cenę, dostępność, serwis) myślę, że jednak brzydal Stork będzie się cieszył większym powodzeniem niż elegant Raven 2. Ale jak już ktoś się skusi na którąkolwiek z nich, z pewnością odkryje uroki i tajemnice nocnej jazdy w terenie, bo obie świecą wystarczająco mocno.

A.

Data: 2010-08-11 11:37:55
Autor: raviz
lampki Raven -- informacja
On 11/08/2010 11:11, Alfer_z_pracy wrote:
[...]

Dzieki za test, gdyby nie zagadnienia zwiazane z szeroko rozumianym wsparciem technicznym, Raven bylby bardzo ciekawa propozycja. Kwestie uchwytu trzeba byloby rozwiazac przy pomocy uchwytu Fenixa lub czegos z oferty DealExtreme.
Przy okazji, ktos tu sie jakis czas temu odgrazal testem jakiegos nowego swiecidelka. Recenzja miala sie tutaj pojawic dwa tygodnie pozniej, ktore juz chyba minely.

Data: 2010-08-11 20:28:51
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości news:i3tr1v$vsk$1news.onet.pl...
[...]

Minęły, ale przesunięcie to czynniki zewnętrzne. Cierpliwości, lada dzień będzie test Storka u mnie na stronie. Dosłownie potrzebuje ze dwa dni żeby ogarnąć sprawę.

kml

Data: 2010-08-11 20:42:59
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c626983$0$27029$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Alfer bardzo dobrze podsumował te lampy. Dokladny opis storka lada dzień u mnie na stronie. Bedzię tez sporo zdjęc samej lampy. Święcąc na przemian w lesie ciężko jest ocenić parametry takie jak moc maksymalna etc. Nasze odczucia są na oko :) Obydwie latarki umożliwiają swobne poruszanie się w terenie i to jest ich najważniejsza zaleta.

Od siebie mogę powiedzieć, że R2 jest taki maciupki :) Lampka jest filigranowa i wygląda jak zabawka a jednak potrafi naprawdę dać ognia z ilością światła. Stork jest masywniejszy większy po prostu i wygląda bardziej groźnie :P

[...]

Dobrze to ująłeś. Stork to jest narzędzie do pracy czyli wzronictwo idustrialne (przemysłowe) a R2 to takie coś do popisywania się slicznym wykończeniem, które jest naprawdę cukierkowe :) Obydwie lampy nadają się do jazdy w ternie. Ja zdecydowanie preferuje pack baterii na kablu ze względu na dużo dłuższy czas świecenia.

[...]

No własnie. Kupując lampę za 700 zeta można oczekiwać czegoś więcej niż Czarny Kruk pokazał ostanimi czasy :(

[...]

Amen :)

kml

Data: 2010-08-11 21:44:56
Autor: EM
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

To jeszcze brakuje do porównania Falcona :)

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2443&start=38
Edim

Data: 2010-08-11 22:03:45
Autor: geos
lampki Raven -- informacja
EM wrote:
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

a za niedługo, cytując autora: "[..] chyba jedna z najmocniejszych lampek na rower 5xXP-G po 1,5A na leda a wszystko w głowicy o średnicy 50mm"

zapowiada się ciekawa jesień tego roku :)

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-08-11 22:38:14
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:i3uvn1$am2$1news.task.gda.pl...
EM wrote:
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Miejmy nadzieje, że ceny spadną ;)

kml

Data: 2010-08-12 08:16:20
Autor: geos
lampki Raven -- informacja

EM wrote:
[...]

autor wstępnie szacuje cenę lampki na 750PLN (tj. tej latarni 5xXP-G): "prototyp rowerowego pięcioleda, będzie to małoseryjna lampka w ilości 20-30szt, kontrola temp jak i stanu aku".

cena nie rośnie liniowo wraz ze wzrostem liczby diod ;) z tego co widzę autor oprócz doświadczenia konstruktorskiego ma własne zaplecze warsztatowe. body wykonuje samodzielnie (nie zleca jak w przypadku Ravena, nie wykorzystuje/składa z gotowych komponentów jak Stork), czyli model produkcji samej obudowy jest tak jakby pomiędzy tymi dwiema ww. lampkami. jak widać cena plasuje się również "pomiędzy".

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-08-12 09:27:53
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:i403jk$g99$1news.task.gda.pl...

[...]

Tylko wygląd taki jak by sie to urwało ze startreka ;) Zobaczymy co będzie w zestawie i jak to wyjdzie w praniu. Dwa kulfoniaste radiatory dają do myslenia. Poza tym jeżeli nie bedzie zasobnika na kablu i włacznika na górze to ja już tej lampy nie chcę. W tej chwili, poza mocą, to własnie te dwie kwestie są dla mnie obowiazakowe.

kml

Data: 2010-08-13 11:42:46
Autor: midi
lampki Raven -- informacja
Witam wszystkich, mogę udostępnić do testu moją lampkę Falcon,
postaram się dotrzeć do osoby która ma do dyspozycji Ravena 2 jak i
Storka, w ten sposób będzie dość obiektywnie. Dla interesujących się
ceną tej lampki podaje iż kosztuje 500zł, nie jest to produkcja
wielkoseryjna więc nie ma wielu sztuk, pozostało mi jeszcze
prawdopodobnie 6, cała seria wynosiła ostatecznie 20szt. Buduję lampki
z takiego powodu iż bardzo to lubię i ciężko mi wytrzymać kilka dni
bez stworzenia nowego światełka. Jak już wspomniano wcześniej,
powstanie nowa mała seria lampek pięcioledowych , diody będą pracowały
w max z prądem 1,5A więc światła troszkę z tego będzie.
Prototyp powinien się pojawić w ciągu 2 tygodni i zaprezentuję go na
światełkach.
Nie wiem jaką średnicę ma Raven 2, jeżeli coś koło cala to doskonale
sprawdzi się uchwyt Ledlensera, używam go już jakiś czas i nigdy nie
ma z nim kłopotu. Na allegro kupi się go za około 15-25zł, posiada
regulację w poziomie i trzyma bardzo penie latarkę daje też możliwość
wyjęcia lampki z uchwytu w dowolnym momencie. Jeżeli Raven 2 ma około
cala średnicy myślę że każdy będzie z niego zadowolony.
Pozdrawiam serdecznie, midi.

Data: 2010-08-14 10:13:16
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "midi" <arrtek@o2.pl> napisał w wiadomości news:1dc88c0c-4fb2-429a-ab18-217a9f2e3b24v41g2000yqv.googlegroups.com...
[...]
=====

Daj link do tej lampy - widziałem ją na swiatełkach, ale nie wiem jak ona sie nazywa i znaleźć nie mogę :( BTW: nie wiem czy są osoby co mają Storka+R2 :)

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-14 01:44:29
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
lampki Raven -- informacja
On 14 Sie, 08:13, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "midi" <arr...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:1dc88c0c-4fb2-429a-ab18-217a9f2e3b24v41g2000yqv.googlegroups.com...
Witam wszystkich, mogę udostępnić do testu moją lampkę Falcon,

Daj link do tej lampy - widziałem ją na swiatełkach, ale nie wiem jak ona
sie nazywa i znaleźć nie mogę :(
przeciez masz podaną nazwę - Falcon, skoro stronę znasz, to problemem
pozostaje lenistwo:p
http://tinyurl.com/3442kcd :)

Data: 2010-08-14 10:45:58
Autor: kml
lampki Raven -- informacja

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:a24580d3-e771-4724-a33f-d572a717b545p7g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

==

O głupi ja - autentycznie nie zauważyłem :| Hańba mi...

Data: 2010-08-15 12:59:18
Autor: midi
lampki Raven -- informacja
Witam, dla zainteresowanych lampką 5xXP-G http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=47208#47208
fotki jak to świeci, konstrukcja ukończona w 80% w ciągu kilku dni
będzie ukończona w 100% i pojedzie do swojego właściciela.

Data: 2010-08-19 12:06:43
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
midi napisał:
[...]

Hm... o led-lenserze piszą:
"Mocowanie do roweru, bądź lunety na średnicę 25mm do 30mm"

Raven ma nieco ponad 22 mm:
http://www.alfer.pl/Raven22mm.jpg

Teoretycznie więc Raven bez zwiększenia jego średnicy poprzez owinięcie np. gumą nie będzie pasował do L.L. - czy jakiś praktyk może to potwierdzić lub zanegować?

A.

Data: 2010-08-19 12:28:07
Autor: Fabian
lampki Raven -- informacja
W dniu 19.08.2010 12:06, Alfer_z_pracy pisze:
midi napisał:
[...]

Średnica wewnetrzna do zamocowania latarki: 27,5mm
Mocowanie do roweru, bądź lunety na średnicę 25mm do 30mm

to 25 do 30 mm tyczy się średnicy lunety lub kierownicy. Latarka pewnie
musi mieć 27,5 mm lub więcej?

Fabian.

Data: 2010-08-19 08:46:20
Autor: midi
lampki Raven -- informacja
Latarki od 25mm do około 27mm trzymają się bardzo dobrze, 22mm
niestety dyskwalifikuje zastosowanie do Ravena 2.
To wiem bo używam tych uchwytów, z tego co się orientuję to jest
jeszcze jeden rozmiar tego mocowania jednak na jeszcze większą
średnicę lampki.
Na tę chwil składam właśnie lampkę 5xXP-G R5 Ledlink o nazwie roboczej
" Predator " , driver pracuje poprawnie, w max daje w każdego leda
1,5A, kontroluje temperaturę pracy ledów jak i stan akumulatora
wskazując to za pomocą diody sygnalizacyjnej. Prawdopodobnie jutro na
światełkach zaprezentuję gotową lampkę.
Pozdrawiam.

Data: 2010-08-06 11:26:25
Autor: BoDro
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:

Póki co zacisnąłem lampkę na chama od góry zipem dzięki czemu nie przesuwa się do przodu i mam pewność, że nie poleci w kosmos:
http://www.alfer.pl/R2zip.jpg

zip to akurat solidne rozwiązanie :-). Główny minus to niemożność zdejmowania lampki, ale jeśli nie zostawiasz bicykla poza zasięgiem wzroku, to mniejszy problem :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-08-06 11:48:56
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
[...]

A ten uchwyt ma możliwość regulacji lewo-prawo ?
W R1 czegoś takiego nie ma.

Jak jeździłem kiedyś z zmodowanym CatEyem HL-EL530, który miał możliwość drobnego kręcenia na boki na szybkich asfaltowych zajazdach mogłem sobie przed zakrętem ją ciut przekręcić i widzieć gdzie jadę.

Super wygodne (np w porównaniu lampki na kasku) to nie było ale się przydawało. W R1 nie ruszy się na bok nawet o milimetr.

mp.

Data: 2010-08-06 12:07:25
Autor: Alfer_z_pracy
lampki Raven -- informacja
Michał Pysz napisał:
A ten uchwyt ma możliwość regulacji lewo-prawo ?

Nie ma... Jak masz kierę nieco w bok (bo gięta czy cuś) to masz problem :) WCatEyu faktycznie patent z ruchomą głowicą był świetny.

A.

Data: 2010-08-06 12:52:10
Autor: raviz
lampki Raven -- informacja
On 06/08/2010 12:07, Alfer_z_pracy wrote:
Michał Pysz napisał:
A ten uchwyt ma możliwość regulacji lewo-prawo ?

Nie ma... Jak masz kierę nieco w bok (bo gięta czy cuś) to masz problem
:) WCatEyu faktycznie patent z ruchomą głowicą był świetny.

A.

Pozostaje Wam zatem tymczasowo takie rozwiazanie:
http://allegro.pl/item1174140481_montaz_uchwyt_na_latarke_do_roweru_fenix.html
Nie jest to jednak ideal, mam takie dwa. Pierwszy pekl na mrozie przy nieco silniejszym dokreceniu (nie na tyle mocnym aby ten niemiecki plastik mial peknac), napisalem do Fenixa i w ramach gwarancji dostalem drugi. Nistety drufi ma dosc duze luzy na laczeniu i troche sie telepie na wertepach. Jesli pierwszy, ktory nie ma luzow wyzionie ducha to wezme sie za dopracowanie drugiego. Mysle, ze sprawe moze rozwiazac nawiniecie czegos na os laczaca obie czesci.
Aha, zanim ktos z Was myslalby o zakupie radze upewnic sie, ze srednica bedzie ok. Druga sprawa to zdejmowanie latarki - trzeba poluzowac czesc mocujaca latarke. Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem jakie spotkalem do tej pory byl zatrzask Cateye, ktory mam chocby w HL-EL300.

Data: 2010-08-06 12:59:27
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
[...]

Roziwązaniem jest więc zakupienie podstawki i zatrzasku CatEye.
Ja tak mam w samoróbce.

Oba elementy (mocowanie na kierę i wsuwany w nią uchwyt) można kupić jako elementy zamienne do CatEye.
Tylko nie każdą lampkę da się przykręcić pewnie do tego zatrzasku. W samoróbce poprostu nawierciłem dziury i przykręciłem śrubkami.

mp.

Data: 2010-08-05 21:28:17
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

To było ostatnie co od niego dostałem. Potem tradycyjnie zamilkł. Lampka też. Zepsuła się po niecałych 40 minutach testu.

Data: 2010-08-05 14:21:20
Autor: Pichu
lampki Raven -- informacja
On 5 Sie, 21:28, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
Alfer_z_pracy pisze:

> [...]

To było ostatnie co od niego dostałem. Potem tradycyjnie zamilkł. Lampka
też. Zepsuła się po niecałych 40 minutach testu.

To moja samoróbka na 2x XP-G działa już od grudnia zeszłego roku a
światła daje tylko trochę mniej. Krótko mówiąc Czarny Kruk dał ciała
na całej linii!!!

Data: 2010-08-04 11:56:57
Autor: Dominik Mirowski
lampki Raven -- informacja
Michał Pysz wyklepał(a) :

[...]

Bo niektórzy go chcą - zdecydowanie bezpieczniejszy moim zdaniem jest tryb ciągły sugerujący "jestem motocyklem - wymuszenie pierwszeństwa to pewna wizyta w warsztacie" niż "jestem rowerem - mrugam sobie". Większość kierowców nie wymusza pierwszeństwa dlatego, że nie widzą roweru, tylko dlatego, że widzą rower i czują się z tym bezpiecznie. Innego uzasadnienia dla trybu mrugającego - poza "oślep rowerzystę z naprzeciwka" i "niech mnie zobaczą na chodniku" nie ma.

A spotykałem sie już nie raz z żądaniami specjalnymi kilku trybów mrugających, w tym koniecznie "super mocny" :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-04 20:10:25
Autor: Dżejm
lampki Raven -- informacja
[...]

A słyszałeś o czymś takim jak działalność gospodarcza i o tym że osoba fizyczna odpowiada swoim majątkiem za swoje poczynania ? Może sobie poczytaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jednoosobowa_dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87_gospodarcza
Lampka była sprzedawana pod szyldem firmowym i każdy ma prawo domagać się wywiązania z umowy. A wyzywanie osób które po prostu zaufały sprzedawcy po sukcesie Ravena1 jest żałosne. Tobie się udało kupić gdy to była raczej partyzantka (Raven1) a osoby które zamówiły z oficjalnej firmy (Raven2) to już "matołki" ? Jakaś dziwna logika kalego.

Wracając do tematu nadal nie rozumiem po co w tak mocnej lampce tryb mrugający.
Sam mam Ravena1 i nawet nie wiem jak się go przestawia w tryb mrugający. Do sygnalizacji w mieście nie używam Ravena bo to bez sensu.
[...]

Hehe, to chyba masz słabą wyobraźnię odnośnie różnych warunków drogowych. Też mam Ravena1 i sensu w miganiu widzę wiele.

pozdro
Jacek

Data: 2010-08-04 20:24:08
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
[...]

Osoby, które zamówiły R2 doskonale wiedziały jak on powstaje więc niech się teraz nie tłumaczą działalnością gospodarczą.

Jak wpłacałem za R1 to wcale nie miałem pewności co z tego wyjdzie. Pomimo drobnych kłopotów złego słowa nie powiedziałem.  A kwota za wersję PRO wtedy to było 40% mojej miesięcznej pensji więc wcale nie tak mało.

mp.

Data: 2010-08-04 20:43:46
Autor: Dżejm
lampki Raven -- informacja
Osoby, które zamówiły R2 doskonale wiedziały jak on powstaje więc niech się teraz nie tłumaczą działalnością gospodarczą.

Chciałbym zobaczyć jak jakiś przedsiębiorca tłumaczy się sędziemu mówiąc, że wszyscy wiedzieli, że nic nie wyjdzie więc on teraz żadnego towaru za zapłacone pieniądze nie wyda ... hehe no nie rozśmieszaj mnie :).

Jak wpłacałem za R1 to wcale nie miałem pewności co z tego wyjdzie. Pomimo drobnych kłopotów złego słowa nie powiedziałem.  A kwota za wersję PRO wtedy to było 40% mojej miesięcznej pensji więc wcale nie tak mało.

Ale co to ma do rzeczy, że mało zarabiałeś albo, że miałeś "drobne kłopoty" ? Teraz kłopoty nie wyglądały na drobne a klienci tygodniami nie mogli nawiązać żadnego kontaktu, więc chyba mieli prawo się zdenerwować i nazywanie ich "matołkami" jest po prostu żałosne.

Dla mnie EOT.

pozdro
Jacek

Data: 2010-08-04 20:47:15
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
Chciałbym zobaczyć jak jakiś przedsiębiorca tłumaczy się sędziemu
mówiąc, że wszyscy wiedzieli, że nic nie wyjdzie więc on teraz żadnego
towaru za zapłacone pieniądze nie wyda ... hehe no nie rozśmieszaj mnie :).

Chyba nie rozumiesz różnicy:
- nowy samochód kupiony od firmy Ford
- samoróbka kupiona od firmy Fordex, która robi samochody w garażu za domem

wiesz co te firmy sprzedają i w jaki sposób produkują i decydujesz.

mp.

Data: 2010-08-04 16:33:31
Autor: Michał Pysz
lampki Raven -- informacja
Sam gadasz bez sensu. Sami znawcy i eksperci, psiakrew... A do łba wam
nie przyszło, że lampa może błyskać zmniejszona mocą?? Nie 1200 lm, a
kilkanaście-kilka lumenów?
A po co wydawać 1000zł na lampe 1200lm jak potrzebujemy taką 150lm co mruga?

mp.

Data: 2010-08-04 07:46:11
Autor: Ted
lampki Raven -- informacja
On 4 Sie, 16:33, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> [...]
> kilkanaście-kilka lumenów?

A po co wydawać 1000zł na lampe 1200lm jak potrzebujemy taką 150lm co mruga?

Rozumiem, że masz trzy samochody: jeden co jedzie maks 50km/h do jazdy
po mieście, drugi 60 km/h gdybyś zechciał jechać w nocy, a trzeci
130km/h, gdybyś jednak przypadkiem trafił na autostradę, tak?
"...a po co wydawać", dżizas, to takie trudne do zrozumienia?...

Data: 2010-08-24 08:06:13
Autor: alteriks
lampki Raven -- informacja
W związku z tym, że Maciek nie przysłał lamp, tak jak pisał do 28 VII,
ani nie odzywał od tamtej pory, zgłosiłem się ze znajomym na policję.
Postępowanie wyjaśniające w toku...

Data: 2010-08-26 13:34:25
Autor: niktmnieniezna
lampki Raven -- informacja
witam wszystkich.
czarny kruku czy żółtodziobie czy jak Ci tam- 23 kwietnia wpłaciłem
pieniądze za ravena. 18 maja dostałem maila a potem żadnego kontaktu.
na temat latarki, terminu, potem zwrotu pieniędzy- żadnej odpowiedzi.
masz zamiar coś z tym zrobić czy jesteś na tyle zestresowany, że boisz
się udzielić jakiejkolwiek odpowiedzi?
chyba niedługo zaczną Cię nazywać blady gołąb...

lampki Raven -- informacja