lampki Raven -- informacja

Data: 2010-07-27 02:47:24
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 25 Lip, 21:16, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
W związku z powyższym osoby, które otrzymają lampę i nie odpowiada im iż
elektronika będzie wymieniona na sprawdzoną, docelową wersję do końca
sierpnia proszone są o odesłanie lampy - pieniądze za lampę zostaną
niezwłocznie zwrócone.
Maciej Chęciński

Ty masz coś z głową kolego.
Napisałem ci na mejla jakieś 10 wezwań do zwrotu kasy, a ty mi
wysyłasz lampkę, która bez trybu strobo na c#&*j mi się przyda. I co
teraz? Po co ten cyrk? Mam ci ją odesłać? A pokryjesz koszty kuriera?
A może najpierw oddasz mi pieniądze, a potem dopiero ja ci lampkę, co?
Bo coś mi się zdaje, że nie śmierdzisz groszem. Zgłoszenia na policję
nie wycofuje. Nadal czuję się oszukany. W poniedziałek się
powstrzymałem, po tym jak się odezwałeś na grupie, ale ponieważ znowu
milczysz i wysyłasz trefny towar dzisiaj do kompletu powiadomię urząd
skarbowy. Powodzenia.

Dla wiadomości pozostałych zainteresowanych. Sama lampka wygląda oke,
ale tak jak już napisałem nie ma trybu migającego, co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną. Mocowanie wygląda mało solidnie, ale może w
prostocie siła. Nie wiem. Tylko testy w terenie mogłyby coś powiedzie
więcej. W komplecie dostałem trzy akumulatorki. Nie wiem czemu, może
to jakaś próba "wynagrodzenia" tych wszystkich krętactw, bo z tego co
pamiętam miały być chyba tylko dwie w komplecie. Może sam "biznesmen"
się odezwie i wyjaśni.

Data: 2010-07-27 16:16:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-07-27 11:47, Niewe pisze:
Dla wiadomości pozostałych zainteresowanych. Sama lampka wygląda oke,
ale tak jak już napisałem nie ma trybu migającego,

A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

> co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną.

Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy) zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-07-27 17:10:59
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

Tak.

 > co w moim przypadku
czyni ją bezużyteczną.

Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy) zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

To prawda, rowerzysta nie ma prawa "migać" z przodu, może tylko z tyłu. Nie ma też prawa jeździć po jezdni, gdy wzdłuż drogi prowadzi ścieżka dla rowerów, a także nie ma prawa jeździć najebany jak stodoła.
Ale ja robię wszystkie te rzeczy, a tryb migający jest mi niezbędny i już.

Data: 2010-09-07 04:35:09
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 27 Lip, 17:10, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> A czy takowy tryb był obiecany? Odpisz, nie każ mi szukać.

Tak.

Czy ktoś poza Alferem dostał w ogóle tą lampkę?
Czy ktoś ją dostał w wersji ostatecznej?
Ja swoją odesłałem ze względu na niezgodność z opisem. I to był chyba
błąd :/
Bo teraz nie mam ani tej niedorobionej lampki, ani kasy, a Kruk
oczywiście milczy oraz nie odbiera korespondencji.
BTW ile razy muszę wysyłać żeby można to było uznać za skuteczne
powiadomienie?

Data: 2010-09-08 04:26:58
Autor: alteriks
lampki Raven -- informacja

[...]

Najlepiej będzie jak wyślesz do niego list, z potwierdzeniem odbioru,
że żądasz kasę za lampkę (gdzieś na grupie jest ściągawka takiego
listu). Jeśli nie odpowie, masz z czym iść na policję.
A czy dobrze, czy źle zrobiłeś... Niestety Maciej Chęciński jest osobą
nierzetelną, podobno są też osoby, które wysyłały do niego ravena1 do
przeróbki i do nich nie wrócił. Z drugiej strony, Chyba Ty sam Niewe
pisałeś, że Ci się po 40 minutach świecenia zepsuła, to jak to w końcu
było?!

Data: 2010-09-08 13:14:58
Autor: Niewe
lampki Raven -- informacja
On 8 Wrz, 13:26, alteriks <alter...@gmail.com> wrote:

Najlepiej będzie jak wyślesz do niego list, z potwierdzeniem odbioru,
że żądasz kasę za lampkę (gdzieś na grupie jest ściągawka takiego
listu). Jeśli nie odpowie, masz z czym iść na policję.

Tak zrobiłem właśnie. Nie odebrał pierwszego wezwania, wysłałem już
drugie.

[...]

Było jak napisałem.
Dostałem lampkę, stwierdziłem, że nie ma wszystkich "obiecanych"
trybów, a zaraz potem przestała działać w ogóle.
Odesłałem całość kurierem na swój koszt, a pocztą za potwierdzeniem
odbioru poinformowałem, że odstępuję od umowy kupna/sprzedaży ze
względu na niezgodność z opisem (co zresztą Kruk potwierdził mi
mejlem) i proszę o zwrot pieniędzy. Lampka nie wróciła, pisma nie
podjął.
I znowu muszę dymać na komisariat chyba :/

Data: 2010-07-28 17:56:23
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
lampki Raven -- informacja
Dnia 27.07.2010 16:16 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał :
Dlaczego? Zdaje się, że oświetlenie migające (inne niż kierunkowskazy)
zarezerwowane jest dla służb publicznych (pojazdów uprzywilejowanych).

Mylisz się.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-07-28 18:49:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
lampki Raven -- informacja
W dniu 2010-07-28 17:56, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
[...]

Odnośnie przedniego oświetlenia barwy białej lub żółtej selektywnej? Nie sądzę.

Data: 2010-07-29 12:37:10
Autor: Artur Czeczko
lampki Raven -- informacja
[...]

A jednak.

Dla pojazdów i kolumn pojazdów uprzywilejowanych zarezerwowane są
światła niebieskie migające i czerwone migające. Wszędzie indziej są
zabronione - z jednym wyjątkiem - światełko tylne w rowerze.

Przednia migająca lampka w rowerze nie była nigdy nielegalna,
żaden inny przepis nie zabrania jej używania, więc też nie było
potrzeby dopisywania wprost, że można tam, gdzie to dopisano
na temat lampki tylnej.

Oczywiście istnieją rozporządzenia mówiące jakie parametry powinny
spełniać światła w jakich pojazdach. Żadne z tych rozporządzeń
jednak nie mówi o tym, czy światła w rowerze powinny świecić
światłem ciągłym, czy mogą migać.

A nawet jakby ktoś przedstawił jakąś inną interpretację przepisów,
z której by wynikało, że jednak światło przednie w rowerze nie może
migać (choć w to wątpię), to mogę się założyć, że ta interpretacja
nie będzie miała nic wspólnego z oświetleniem pojazdów
uprzywilejowanych.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2010-07-28 23:59:12
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
Niewe wrote:
Napisałem ci na mejla jakieś 10 wezwań do zwrotu kasy, a ty mi
wysyłasz lampkę, która bez trybu strobo na c#&*j mi się przyda. I co
teraz? Po co ten cyrk? Mam ci ją odesłać? A pokryjesz koszty kuriera?

Zwróć ją, nie zwlekaj, masz do 10 dni. Niestety, nie otrzymasz zwrotu
kosztów przesyłki, ale nie musisz odsyłać kurierem i utrzymać koszty na
niskim poziomie.

A może najpierw oddasz mi pieniądze, a potem dopiero ja ci lampkę, co?

Tak to niestety nie działa. Odsyłasz towar i czekasz na kasę.

Zgłoszenia na policję
nie wycofuje. Nadal czuję się oszukany.

W sądzie będziesz się musiał nagimnastykować. Zakłada się niewinność, obrona pewnie też nie będzie bezczynna. Jeśli autor lampki ma "papiery" na wszystko co mówił (włam, depresja) to tym trudniej będzie Tobie a sąd nie będzie taki surowy. Prawdopodobnie ugrasz jakieś groszowe odszkodowanie z tytułu niedotrzymania terminu i niezgodności towaru.

RM

Data: 2010-07-29 03:03:26
Autor: Piotrpo
lampki Raven -- informacja
On 28 Lip, 23:59, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
[...]

Mylisz 2 sprawy:
Zgłoszenie na policję - uruchomienie śledztwa, jego możliwym skutkiem
jest akt oskarżenia skierowany do sądu karnego. Aby doszło do procesu
i wyroku skazującego, czyn musi wyczerpywać znamiona przestępstwa. W
praktyce oskarżonemu należy udowodnić (a konkretnie prokurator musi
udowodnić), że w chwili wystawienia oferty, przyjęcia pieniędzy
sprawca nie miał zamiaru wywiązać się ze zobowiązania. Obowiązuje
tutaj domniemanie niewinności.

Postępowanie cywilne - na skutek nie wywiązania się z umowy przez
sprzedawcę / producenta poniosłeś jakieś straty. Ciężar dowodu w
sprawach cywilnych ciąży na stronie, która dowód przedstawia. Czyli
trzeba udowodnić zawarcie umowy ze sprzedawcą na wykonanie/
dostarczenie czegoś tam i że "coś tam" nie jest zgodne z umową. Można
w ten sposób uzyskać zwrot pieniędzy, kosztów sądowych, kosztów
zastępstwa procesowego itd. Na jakieś zadośćuczynienie raczej bym nie
liczył - może odsetki ustawowe od przekazanej kwoty.

IMHO - postępowanie karne nie ma sensu - z tego co piszecie to nie
wygląda na przestępstwo, chociaż z drugiej strony policja i
prokuratura są w stanie zrobić czasami z igły widły i podnieść sobie
wskaźniki wykrywalności.
Postępowanie cywilne również jest pozbawione sensu, jeżeli pozwany
przyznaje ci rację. W takim wypadku nie odpowie na pozew uznając jego
słuszność. Powód uzyska na skutek tej procedury jedynie podstawę do
rozpoczęcia postępowania egzekucyjnego.

Data: 2010-07-29 12:42:26
Autor: R.Madejski
lampki Raven -- informacja
Piotrpo wrote:
[...]

To właśnie miałem na myśli. Zrozumiałem, że sprawa trafiła na policję. Ostatnie zdanie faktycznie dotyczy powództwa cywilnego.

Dzięki za rozjaśnienie sprawy.

RM

Data: 2010-08-01 04:07:46
Autor: Kuras77
lampki Raven -- informacja
Maciek, a co z moimi diodami XP-G? To chyba nie taki problem jak
skomplikowane lampki? Na maila nie odpowiadasz a paczka miała być już
w czwartek. Wiem, że że 3 dni dla wielu tutaj to chwila ale pierwszą
diodę z wysłaną przedpłatą zamówiłem już w listopadzie 2009.... Wyślij
je proszę bo chyba nie chcesz, bym dołączył do kolegów którym
skończyła się już cierpliwość?
Paweł Piechura
Kuras77

lampki Raven -- informacja