lampki bateryjne

Data: 2009-11-22 01:28:36
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
Witam,
Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?
Pozdr
TA

Data: 2009-11-22 09:45:35
Autor: Dominik Mirowski
lampki bateryjne
Użytkownik wyklepał(a) :

Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow
zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?

W lampkach opartych o LEDy - zależnie od klasy elektroniki zastosowanej w lampce (o ile jest tam elektronika a nie tylko rezystor)- powoduje spadek ilości emitowanego światła ze względu na niższe napięcie / Nie powoduje spadku ilości emitowanego światła i daje dłuższe działanie.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-11-22 10:26:48
Autor: BoDro
lampki bateryjne
"Dominik Mirowski"napisał:

> [...]

ilości emitowanego światła ze względu na niższe napięcie / Nie powoduje
spadku ilości emitowanego światła i daje dłuższe działanie.

pewnym minusem aku jest większa nieprzewidywalność momentu, kiedy z dnia
uczyni się noc :-). W tym kontekście do oświetlenia pozycyjnego chyba jednak
lepiej stosować baterie alkaliczne, a do prądożernych reflektorków
akumulatorki.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-11-22 11:00:47
Autor: Kazimierz Uromski
lampki bateryjne
BoDro wrote:
"Dominik Mirowski"napisał:

[...]

E tam, spadek jasności nie jest aż tak nagły, po pierwszych widocznych objawach jeszcze parę godzin sensownego świecenia pozostaje. IMHO to przy bateriach zawsze mam dylemat, czy to już czy jeszcze trochę bo spadek napięcia jest bardziej liniowy.
Słowem: to zależy od przyzwyczajenia (:

Data: 2009-11-22 11:25:28
Autor: BoDro
lampki bateryjne
"Kazimierz Uromski" napisał:

[...]

pewnie tak, ale mi większą pewność daje zapakowanie do lampek pozycyjnych
baterii i ich wymiana raz na rok - czy nawet rzadziej. Być może "na dzisiaj"
dobrym rozwiązaniem jest stosowanie akumulatorków typu Eneloop, ReCyko,
Infinium itp. i skontrolowanie ich stanu naładowania raz na kilka miesięcy.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-11-22 16:28:21
Autor: Krzysztof Rudnik
lampki bateryjne
BoDro wrote:

"Kazimierz Uromski" napisał:

[...]

Wolę po prostu raz na rok, na początku sezonu oświetleniowego wymienić baterie w tylnej lampce.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-11-22 14:04:12
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Witam,
Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow zamiast zwyklych baterii?

Wyłącznie.

Z jakim efektem?

Yyyy, nooo... świecącym.

Tylko na mrozie, to akumulatorki wymiękają, dlatego w zimówce będzie dynamo.

rmikke

Data: 2009-11-23 09:50:39
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
lampki bateryjne
Dnia Sun, 22 Nov 2009 14:04:12 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Tylko na mrozie, to akumulatorki wymiękają, dlatego w zimówce będzie dynamo.

Też tak myślałem, aż w końcu kupiłem sanyo eneloop. Problem zniknął :)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-11-23 10:13:35
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki bateryjne
"Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> wrote in message news:1lxr6d0xd5y44$.4qqxutt03ut0.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 22 Nov 2009 14:04:12 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Tylko na mrozie, to akumulatorki wymiękają, dlatego w zimówce będzie dynamo.

Też tak myślałem, aż w końcu kupiłem sanyo eneloop. Problem zniknął :)

jaki problem, co Wy tam w tym Wrocławiu wiecie o mrozach...

pozdr

Data: 2009-11-23 10:25:32
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
lampki bateryjne
Dnia 23.11.2009 09:50 użytkownik Marek 'Qrczak' Potocki napisał :
[...]

:)

Tylko akurat zaletą Eneloop i podobnych nie jest odporność na zimno,
lecz niskie samorozładowanie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-23 11:11:15
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
lampki bateryjne
Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:25:32 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

Tylko akurat zaletą Eneloop i podobnych nie jest odporność na zimno,
lecz niskie samorozładowanie.

No nie wiem. Odkąd do aparatu włożyłem eneloopy, odtąd nie zdarzyło mi się,
żeby na zimnie nagle zdechły. Poprzednie akumulatory (jakieś energizery)
robiły to namiętnie.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-11-23 21:45:52
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
> :)

Tylko akurat zaletą Eneloop i podobnych nie jest odporność na zimno,
lecz niskie samorozładowanie.

Na zimno też, zdychają ZTCW przy trochę niższej temperaturze.
Z naciskiem na TROCHĘ.

rmikke

Data: 2009-11-23 21:43:54
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
Marek 'Qrczak' Potocki <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał(a):
Dnia Sun, 22 Nov 2009 14:04:12 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

> Tylko na mrozie, to akumulatorki wymiękają, dlatego w zimówce będzie dynamo.

Też tak myślałem, aż w końcu kupiłem sanyo eneloop. Problem zniknął :)

Eneloopy są lepsze, ale na 80km przy -5 do -10 zdechły mi dwa świeżo naładowane
komplety i do domu dojechałem na dokupionych bateriach. Czyli owszem, jest
lepiej... do pewnej temperatury. Potem Eneloopy też zdechną.

rmikke

Data: 2009-11-24 04:06:18
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <heevmq$cj1$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Marek 'Qrczak' Potocki <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał(a): > Dnia Sun, 22 Nov 2009 14:04:12 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Eneloopy są lepsze, ale na 80km przy -5 do -10 zdechły mi dwa świeżo naładowane
komplety i do domu dojechałem na dokupionych bateriach. Czyli owszem, jest
lepiej... do pewnej temperatury. Potem Eneloopy też zdechną.

Eneloopy? Pierwsze slysze.
A gdzie je kupujecie?
Internet czy jakies MM albo inne Saturny?

TA

Data: 2009-11-24 07:01:38
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
lampki bateryjne
Dnia Tue, 24 Nov 2009 04:06:18 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

> [...]

komplety i do domu dojechałem na dokupionych bateriach. Czyli owszem, jest
lepiej... do pewnej temperatury. Potem Eneloopy też zdechną.

No to być może, Na solidnym mrozie wykorzystywałem je tylko w aparacie,
więc niezbyt dużym obciążeniu. Ale chciałem pomóc :)

Eneloopy? Pierwsze slysze.
A gdzie je kupujecie?
Internet czy jakies MM albo inne Saturny?

Yyyy.... Wszędzie gdzie mają przyzwoity asortyment? Tylko nie są pakowane w
super kolorowe blistry krzyczące swoim widokiem "bierz mnie!".
http://www.eneloop.pl/produkty.html

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-11-24 21:40:51
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
> [...]

> Eneloopy? Pierwsze slysze.
A gdzie je kupujecie?
Internet czy jakies MM albo inne Saturny?

<reklama>
ja kupuję tu: https://www.hurt.com.pl/
</reklama>
ale ostatnio w Saturnie widziałem.

rmikke

Data: 2009-11-27 20:27:20
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <hehjt3$44q$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

<reklama>
ja kupuję tu: https://www.hurt.com.pl/
</reklama>

E, drozyzna.
Przy czteropaku wychodzi z 11 zl/aku.

ale ostatnio w Saturnie widziałem.

Popatrze.

TA

Data: 2009-12-03 04:27:28
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <Titus_Atomicus-84CA31.20272027112009@news.onet.pl>,

In article <hehjt3$44q$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

W Saturnie jeszcze drozej. AFAIR 70 czy nawet 80zl za czteropak.

Za to w Fotojokerze maja wlasnie w cenach 'hurtowych' - 11zl/aku.

TA

Data: 2009-11-24 04:20:26
Autor: Michał Wolff
lampki bateryjne
On 23 Lis, 22:43, "Ryszard Mikke" <rmi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Eneloopy są lepsze, ale na 80km przy -5 do -10 zdechły mi dwa świeżo naładowane
komplety i do domu dojechałem na dokupionych bateriach. Czyli owszem, jest
lepiej... do pewnej temperatury. Potem Eneloopy też zdechną.

Ja mam inne doświadczenia. Na 300km zimowym wypadzie w Tatry używałem
Eneloopów zarówno w GPS jak i w lampce - i jakiś większych różnic w
porównaniu do letnich warunków nie zaobserwowałem. Lampkę używałem
może 2-3h, ale GPS cały czas, a minusowe temperatury były prawie cały
czas, do tego w granicach -10 i mniej przejechałem ok. 100km
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-24 21:50:16
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 23 Lis, 22:43, "Ryszard Mikke" <rmi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Eneloopy s=B1 lepsze, ale na 80km przy -5 do -10 zdech=B3y mi dwa =B6wie=
=BFo na=B3adowane
> komplety i do domu dojecha=B3em na dokupionych bateriach. Czyli owszem, j=
est
> lepiej... do pewnej temperatury. Potem Eneloopy te=BF zdechn=B1.

Ja mam inne do=B6wiadczenia. Na 300km zimowym wypadzie w Tatry u=BFywa=B3em
Eneloop=F3w zar=F3wno w GPS jak i w lampce - i jaki=B6 wi=EAkszych r=F3=BFn=
ic w
por=F3wnaniu do letnich warunk=F3w nie zaobserwowa=B3em. Lampk=EA u=BFywa=
=B3em
mo=BFe 2-3h, ale GPS ca=B3y czas, a minusowe temperatury by=B3y prawie ca=
=B3y
czas, do tego w granicach -10 i mniej przejecha=B3em ok. 100km

W takim razie może rzeczywiście jest jeszcze kwestia obciążenia.
Ja często po ciemku wracam z roboty, często troszkę okrężną trasa
~15km i bez pośpiechu. W okolicach -5 Eneloopy wystarczają na półtora takiego powrotu, potem muszę się bardzo szczypać i liczyć z tym, że Raven będzie mi się co chwila wyłączać.

rmikke

Data: 2009-11-25 10:31:54
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
lampki bateryjne
Dnia 24.11.2009 22:50 użytkownik Ryszard Mikke napisał :
[...]

Obciążenie znacząco zmienia sytuację. W połączeniu z zimnem to jest prawdziwy dramat. 4xAA NiMH w Ravenie po prostu dostają po tyłku (co więcej, wręcz nie są w stanie uciągnąć mocniejszych trybów), dlatego zdecydowałem się na 6x18650.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-22 15:55:46
Autor: Hektor
lampki bateryjne
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał

Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow
zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?

Będę strzelał: efekt jest taki, że lampka działa.
Tak naprawdę to o co Ci chodzi? Przecież większość współczesnych urządzeń szeroko pojętej elektroniki konsumenckiej może być zasilana szerokim spektrum ogniw, z akumulatorami i litówkami włącznie.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-23 01:16:12
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <hebk1s$l9t$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

> zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?

Będę strzelał: efekt jest taki, że lampka działa.

Zgadles.

Tak naprawdę to o co Ci chodzi?

Nie o to.
Pytanie: jak dziala?
Przesledz watek.
Akumulatory maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie.

TA

Data: 2009-11-22 23:06:20
Autor: Korban
lampki bateryjne
On 23 Lis, 01:16, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <hebk1s$l9...@nemesis.news.neostrada.pl>,

 "Hektor" <zpk...@wp.pl> wrote:
> [...]

Pytanie: jak dziala?
Przesledz watek.
Akumulatory maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie.

Jak pisali przedpiścy, dobrze działa. W moim przypadku zanim
akumulatory całkiem padną, dają informację w postaci wyraźnego spadku
jasności, ładuję częściej niż raz do roku, bo przednia ledówa jest
dosyć mocna. Z tyłu stosuję baterie, bo tylna lampka i tak jest mniej
prądożerna.

Mirek

Data: 2009-11-23 18:47:32
Autor: Hektor
lampki bateryjne
[...]

Jak pisałem swojego posta, to nie było tu jeszcze żadnego wątku Panie Odkrywco, raptem kilka postów. Co można odpowiedzieć marudzie, która pyta "jakim efektem" skończy się włożenie do współczesnej lampki normalnych akumulatorów? Po prostu będzie świecić. Chcesz się czegoś konkretnego dowiedzieć, to zadaj konkretne pytanie.
To, że akumulatory "maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie" to już wiesz, ale jak się uchowałeś nie korzystając dotąd z akumulatorów w latarce?

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-23 19:11:17
Autor: kml
lampki bateryjne

Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:heei0a$sk6$1atlantis.news.neostrada.pl...

To, że akumulatory "maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie" to już wiesz, ale jak się uchowałeś nie korzystając dotąd z akumulatorów w latarce?

No dokładnie tak! Nie wiem czego on sie spodziewa po założeniu aku w miejsce baterii - że ta lampka wybuchnie i mu dupsko urwie?

kml
Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

Data: 2009-11-23 22:35:57
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <heei0a$sk6$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

To, że akumulatory "maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie" to już wiesz, ale jak się uchowałeś nie korzystając dotąd z akumulatorów w latarce?

Wiecej czytaj. Staraj sie to robic ze zrozumieniem. Mniej pisz. Bo belkoczesz wyjatkowo niemerytorycznie.

Kolejny do wora.
Razem z tym nastepnym, kol. kmlem, ktory inteligentnie zauwaza ze cos jest nie tak dopiero jak go cos w glowe pierdyknie.

TA

Data: 2009-11-23 23:08:57
Autor: Hektor
lampki bateryjne
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał

Wiecej czytaj. Staraj sie to robic ze zrozumieniem. Mniej pisz.
Bo belkoczesz wyjatkowo niemerytorycznie.

Wysil się na odrobinę oryginalności. Powtarzasz oklepane slogany.

Kolejny do wora.

Ło matko! Co to będzie!?

Data: 2009-11-26 04:34:08
Autor: Titus Atomicus
lampki bateryjne
In article <Titus_Atomicus-30B2DF.01161223112009@news.onet.pl>,

Akumulatory maja nieco inna charakterystyke niz zwykle baterie.

Zapomnialem dopisac cos oczywistego, ale niech zostanie dla potomnych:

...."poczawszy od tego, ze maja napiecie nieco nizsze niz odpowiadajace im baterie 'jednorazowe'".

TA

Data: 2009-11-26 14:30:52
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
lampki bateryjne
On 22 Lis, 01:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow
zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?
Byc moze to bedzie rozwiazaniem Twojego problemu:) co wybrac
http://pure-energy.pl/ - baterie alkaliczne, ladowalne!
"Na papierze" wyglada bardzo fajnie, 1,5V, zalety Eneloop (minus tylko
ladowarka specjalna), ale trzeba poczekac na opinie i testy

Tu do kupienia, cena nie straszna:
http://www.sklep.platinet.pl/

Data: 2009-11-26 23:48:07
Autor: Ryszard Mikke
lampki bateryjne
Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> napisał(a):
> [...]
http://pure-energy.pl/ - baterie alkaliczne, ladowalne!
"Na papierze" wyglada bardzo fajnie, 1,5V, zalety Eneloop (minus tylko

...i 200 cykli ładowania zamiast 1000.

rmikke

Data: 2009-11-27 01:23:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
lampki bateryjne
On 27 Lis, 00:48, "Ryszard Mikke" <rmi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> napisał(a):

> [...]
>http://pure-energy.pl/- baterie alkaliczne, ladowalne!
> "Na papierze" wyglada bardzo fajnie, 1,5V, zalety Eneloop (minus tylko

Ale to i tak wartosc wystarczajaca na minimum dwa-trzy lata
uzytkowania (przyjmujac, ze nie laduje sie ich codziennie)

Data: 2009-11-27 09:11:36
Autor: MadMan
lampki bateryjne
Dnia Thu, 26 Nov 2009 14:30:52 -0800 (PST), Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

http://pure-energy.pl/ - baterie alkaliczne, ladowalne!

Na stronie czytamy:
Cena ZNACZNIE niższa od akumulatorów NiMh. W sklepie zaś widzę czteropak za 29 zł. Czteropak Eneloopów to 32 zł,
więc gdzie tu ta taniość?

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-11-27 01:31:05
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
lampki bateryjne
napisał(a):

> [...]

Cena ZNACZNIE niższa od akumulatorów NiMh.

W sklepie zaś widzę czteropak za 29 zł. Czteropak Eneloopów to 32 zł,
Tutaj - http://tinyurl.com/yft8jyj
28,90zl za czteropak :D
tyle, ze dochodzi kwestia ladowarki innej (29zl)

lampki bateryjne