lampki bateryjne

Data: 2009-11-22 09:45:35
Autor: Dominik Mirowski
lampki bateryjne
Użytkownik wyklepał(a) :

Czy ktos uzywa/l moze w lampkach bateryjnych ladowalnych akumulatorkow
zamiast zwyklych baterii? Z jakim efektem?

W lampkach opartych o LEDy - zależnie od klasy elektroniki zastosowanej w lampce (o ile jest tam elektronika a nie tylko rezystor)- powoduje spadek ilości emitowanego światła ze względu na niższe napięcie / Nie powoduje spadku ilości emitowanego światła i daje dłuższe działanie.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-11-22 10:26:48
Autor: BoDro
lampki bateryjne
"Dominik Mirowski"napisał:

> [...]

ilości emitowanego światła ze względu na niższe napięcie / Nie powoduje
spadku ilości emitowanego światła i daje dłuższe działanie.

pewnym minusem aku jest większa nieprzewidywalność momentu, kiedy z dnia
uczyni się noc :-). W tym kontekście do oświetlenia pozycyjnego chyba jednak
lepiej stosować baterie alkaliczne, a do prądożernych reflektorków
akumulatorki.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-11-22 11:00:47
Autor: Kazimierz Uromski
lampki bateryjne
BoDro wrote:
"Dominik Mirowski"napisał:

[...]

E tam, spadek jasności nie jest aż tak nagły, po pierwszych widocznych objawach jeszcze parę godzin sensownego świecenia pozostaje. IMHO to przy bateriach zawsze mam dylemat, czy to już czy jeszcze trochę bo spadek napięcia jest bardziej liniowy.
Słowem: to zależy od przyzwyczajenia (:

Data: 2009-11-22 11:25:28
Autor: BoDro
lampki bateryjne
"Kazimierz Uromski" napisał:

[...]

pewnie tak, ale mi większą pewność daje zapakowanie do lampek pozycyjnych
baterii i ich wymiana raz na rok - czy nawet rzadziej. Być może "na dzisiaj"
dobrym rozwiązaniem jest stosowanie akumulatorków typu Eneloop, ReCyko,
Infinium itp. i skontrolowanie ich stanu naładowania raz na kilka miesięcy.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-11-22 16:28:21
Autor: Krzysztof Rudnik
lampki bateryjne
BoDro wrote:

"Kazimierz Uromski" napisał:

[...]

Wolę po prostu raz na rok, na początku sezonu oświetleniowego wymienić baterie w tylnej lampce.

Krzysiek Rudnik

lampki bateryjne