lampki dla wiesniaka

Data: 2011-07-30 02:43:57
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
Witam,

W ramach elektryfikacji wsi poszukuje kompletu lampek do roweru wiejskiego, czyli wiesniaka (w odroznieniu od mieszczucha).
Zalozenie jest takie, zeby lampki w ogole byly (tj. zeby bylo w zgodzie z przepisami). No i zeby o zmroku cos oswietlaly. Rower jezdzi glownie po polach, znaczy drogach polnych (jak to wiesniak), a czasem (ale rzadko) zapuszcza sie na niezbyt uczeszczana droge publiczna (krotki odcinek).
Aha, predkosc poruszania sie - max. 10-12km/h - czesciej mniej.
Z zalozenia nie po nocach, ale czasem sie zdarza nieplanowany pozniejszy powrot po zmroku.

Zajrzalem na allegro, a tam zawrot glowy od tych lampek.

To przykladowe propozycje:

<http://allegro.pl/latarka-na-rower-cree-led-zoom-2000x-przod-tyl-kpl-i17
37905214.html>

Nieco drozsza:
<http://allegro.pl/latarka-zoom-240lm-tiross-x-re-q5-led-cree-rower-i1741
067525.html>

Tutaj - nawet ladna tylko trzeba jeszcze tylna dokupic:
<http://allegro.pl/mega-latarka-rowerowa-tiger-3-watt-1-dioda-luxeon-i173
3397955.html>

Tu jest wersja lux, ale niestety przekracza budzet.
<http://allegro.pl/megapromocja-latarka-cree-zoom-komplet-f-pamieci-i1737
125802.html>

Alternatywnie jest jest jeszcze 'firmowa' Merida De One:
<http://allegro.pl/zestaw-lampek-merida-de-one-hl-de018-baterie-i17405877
57.html>
Ale plastikowa i brzydka.

I dla odmiany jeszcze cos calkiem taniego.
<http://allegro.pl/mocny-zestaw-18led-przod-5led-tyl-super-cena-i17337212
25.html> ale czy to sie nie rozpadnie przy trzecim zalozeniu (a sa i tansze)? I fatalnie wyglada.

Wg moich gustow i przemyslen:
Polecane tu i owdzie mactroniki jakos mnie nie zachwycily designem, no i jakos wieksze mam przekonanie do alu niz do plastiku. Mial ktos w rekach albo uzywa powyzszych modeli?

TA

Data: 2011-07-30 08:20:27
Autor: newsy
lampki dla wiesniaka
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-82FDB6.02435730072011newsfeed.onet.pl...
Witam,
To przykladowe propozycje:

Te tanie lampki na diodzie cree testował kiedyś Dominik. Możesz odgrzebac i przeczytac test.

<http://allegro.pl/mocny-zestaw-18led-przod-5led-tyl-super-cena-i17337212
25.html> ale czy to sie nie rozpadnie przy trzecim zalozeniu (a sa i
tansze)? I fatalnie wyglada.

Taka z jedną diodą będzie lepsza: http://allegro.pl/zestaw-luxeon-przod-5led-tyl-super-cena-i1721896072.html
Używam jej jako uzupełnienia, ale przy małych prędkościach sama może wystarczy.

Data: 2011-07-30 08:33:01
Autor: Liwiusz
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 08:20, newsy pisze:
Taka z jedną diodą będzie lepsza:
http://allegro.pl/zestaw-luxeon-przod-5led-tyl-super-cena-i1721896072.html
Używam jej jako uzupełnienia, ale przy małych prędkościach sama może
wystarczy.

Nadaje się do oświetlania drogi przed rowerem?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-30 08:35:49
Autor: newsy
lampki dla wiesniaka
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j108j2$mdi$1news.onet.pl...

Nadaje się do oświetlania drogi przed rowerem?

Szału nie ma, ale jest sporo lepsza od innych tanich chińskich konstrukcji

Data: 2011-07-30 12:10:11
Autor: Pawel
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Aha, predkosc poruszania sie - max. 10-12km/h - czesciej mniej.
Z zalozenia nie po nocach, ale czasem sie zdarza nieplanowany pozniejszy
powrot po zmroku.

Powrot po zmroku oczywiscie wezykiem, jak to na wiosce? ;))

Data: 2011-07-31 20:04:43
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <4e33d882@news.home.net.pl>, Pawel <zx040040@gmail.com> wrote:

> [...]
> powrot po zmroku.

Powrot po zmroku oczywiscie wezykiem, jak to na wiosce? ;))

A co to ma do rzeczy?

TA

Data: 2011-08-09 12:35:55
Autor: Ryszard Mikke
lampki dla wiesniaka
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

A co to ma do rzeczy?

Do powrotu wezykiem sa specjalne lampki, utrzymujace kierunek swiecenia za
pomoca zyroskopu. Ustawiasz lampke, ruszasz - i mozesz jechac wezykiem,a
lampka swieci caly czas prosto. Tyle, ze wezyk nie moze byc bardziej
zamaszysty, niz 45 stopni w kazda strone i na zakretach trzeba procedure
powtarzac - stajesz, ustawiasz, ruszasz...

--
rmikke

Data: 2011-08-09 15:58:57
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1r9ja$38r$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <4e33d882@news.home.net.pl>, Pawel <zx040040@gmail.com> > wrote:

> [...]
zamaszysty, niz 45 stopni w kazda strone i na zakretach trzeba procedure
powtarzac - stajesz, ustawiasz, ruszasz...

E, zapetliles sie. Po co komu lamka ktora nie swieci w linii jazdy?

TA

Data: 2011-08-09 14:15:44
Autor: Ryszard Mikke
lampki dla wiesniaka
> [...]

> powtarzac - stajesz, ustawiasz, ruszasz...
> E, zapetliles sie. Po co komu lamka ktora nie swieci w linii jazdy?

No jak to po co?

Ulatwia utrzymanie kierunku przeciez. Czlowiek, wracajacy wezykiem odruchowo
wrecz kieruje sie tam, gdzie lampka swieci. Sprawdzono eksperymentalnie, ze z
taka lampka znacznie mniej sie "halsuje".

--
rmikke

Data: 2011-08-09 16:35:38
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1rfeg$oee$1@inews.gazeta.pl>,

> [...]

wrecz kieruje sie tam, gdzie lampka swieci. Sprawdzono eksperymentalnie, ze z
taka lampka znacznie mniej sie "halsuje".

Masz taka lampke?
E, niewazne.
Na razie zamowilem to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1731499833

TA

Data: 2011-08-09 16:36:09
Autor: Ryszard Mikke
lampki dla wiesniaka
> [...]

> wrecz kieruje sie tam, gdzie lampka swieci. Sprawdzono eksperymentalnie, ze z
> taka lampka znacznie mniej sie "halsuje".

Moim skromnym, nalezalo sie po prostu wybrac na pobliski bazar.
Przynajmniej w mojej okolicy (Rondo Wiatraczna i Plac Szembeka)
bez problemu trafi sie zestaw co najmniej rownie dobry i, biorac
pod uwage koszty przesylki, w podobnej cenie. A pomacac mozna,
a nawet wlaczyc i zobaczyc jak swieci.

Zupelnie oof topic - miesiac temu na Wiatracznej widzialem lampke na jednej diodzie, 25W. Na paluszka AAA.

--
rmikke

Data: 2011-07-30 12:43:07
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
(tj. zeby bylo w zgodzie z przepisami)

Żeby było w zgodzie z przepisami przednia lampka nie może być na
kierownicy (max 90 cm od podłoża).

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-30 13:02:22
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j10n8o$of3$1@mx1.internetia.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:

W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> (tj. zeby bylo w zgodzie > z przepisami)

Żeby było w zgodzie z przepisami przednia lampka nie może być na
kierownicy (max 90 cm od podłoża).

Ojej, a to cos sie zmienilo??
Mozesz podac zrodlo?

Bo zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w "sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia" (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) swiatla pozycyjne przednie musza byc umieszczone na wysokosci 350÷1500 mm nad ziemia. TA

Data: 2011-07-30 14:43:35
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 13:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Widać, że ja jestem z przeszłości, ja znałem:
- Dz. Ustaw 1999 nr 44, poz. 432, rozdz. 4  par. 55.1.2
Muszę sobie uaktualnić oprogramowanie systemowe.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-30 15:05:16
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
[...]

Raz jeszcze ja, zaktualizowałem się i już wiem, że ustawa na którą się
powołujesz (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) mówi wyraźnie w $56.1.2:
"powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od
powierzchni jezdni."

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-31 08:09:16
Autor: Waldek
lampki dla wiesniaka

[...]

Żeby było weselej zapis ten odnosi się do pojazdów wymienionych w & 53-55 czyli też motorowerów, gdzie w paragrafie 53.2.1 napisano:
jedno swiatło mijania barwy białej lub /żółtej selektywnej, umieszczone z przodu w pionowej

płaszczyznie symetrii pojazdu, nie ni/ej ni/ 500 mm oraz nie wy/ej ni/ 1200 mm od powierzchni

jezdni,

Dla rowerów wcześniej wysokość nie została określona, czy sprawa jasna, ale jak jest z motorowerami....

poz

Waldek

Data: 2011-07-31 11:05:12
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-31 08:09, Waldek pisze:
Żeby było weselej zapis

Żeby było weselej, jeśli twardo interpretować przepisy ($56.1.2.1) to
niedopuszczalne są odblaski na oponach (chyba, że są barwy żółtej
samochodowej), odblaski zakładane na szprychy i inne tego typu rzeczy
podnoszące boczną widoczność roweru.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-08-01 07:21:41
Autor: Shrek
lampki dla wiesniaka
On 2011-07-31 11:05, Andrzej W. wrote:

[...]

Gdzieś było, że są dopuszczalne - konkretnie _dopuszcza_ się _jeden_ odblask na koło. Dwa już nie;)

Shrek.

Data: 2011-07-31 19:59:16
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j10vj9$n1m$2@mx1.internetia.pl>,
> [...]

powołujesz (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) mówi wyraźnie w $56.1.2:
"powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od

Rzeczywiscie - chyba masz racje. Na moje usprawiedliwienie - moje poprzednie twierdzenie opieralem na tym co zacytowali we wrowerze - http://www.wrower.pl/sprzet/oswietlenie/oswietlenie.php  - w akapicie o czolowkach.
Z tego wynika, ze conajmniej polowa rowerzystow ma przednie oswietlnie niezgodne z przepisami, jak rowniez, ze osoby ktore opracowywaly te przepisy sa niekompetentne i oderwane od rzeczywistosci.
Za to ograniczenie do 1,5 ma IMHO sens. Czaem widze rowerzystow jedynie z czolowkami i takie oswietlenie jest z przodu prawie niewidoczne (bo za wysoko, a na dodatek mocno kierunkowe).

TA

Data: 2011-07-30 15:15:28
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
W dniu 30.07.2011 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,

W ramach elektryfikacji wsi poszukuje kompletu lampek do roweru
wiejskiego, czyli wiesniaka (w odroznieniu od mieszczucha).

Nie żeby allegro było "beee", ale skoro nie potrzebujesz lampy hiper ekstra, to postaw na ich trwałość. Znaczy przynajmniej weź je do ręki. O ile ja znam ceny to najtańsze metalowe (przednia) lampki kosztują 25zł. Jeśli masz bagażnik, tylną lampę przykręć do niego - rozwiązanie trwalsze niż uchwyt na sztyce. Po prostu idż do najbliższego sklepu rowerowego i powiedz im co chcesz.
ToMasz

PS było by miło (plus dla sklepu) gdyby wiedzieli ile mA "ciągnie" taka lampka. Ja tu z kimś rozmawiałe na grupie o lampkach z chin za 30zł, które światłością (ale nie obszarem) dorównywały lampom samochodowym. Fajnie, ale baterie "wysysały" w 3 godziny. NIc za darmo.

Data: 2011-07-30 15:18:49
Autor: Liwiusz
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 15:15, ToMasz pisze:
[...]

Czy to krótko przy tak intensywnym świeceniu?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-30 19:58:22
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
W dniu 30.07.2011 15:18, Liwiusz pisze:
[...]

nie da sie na to pytanie odpowiedzieć. Dla kogoś kto porównuje realne oferty i ma takie potrzeby - to może być długo. Dla kogoś kto całe życie jeździł na "dynamie" a chciałby przejść na diodowe - Będzie abstrakcyjnie krótko. Z drugiej strony. Załóżmy ze stare oswietlenie 2.4W/0.6W było wystarczające. Żeby to samo osiągnąć na diodach, wydaj e mi sie ze mniej niż 1W do przodu wystarczy spokojnie, a do tyłu, na miganiu... to mozemy pominąć. Tak wiec porównywalne z prądnicowym oświetlenie może działać ok 5 do 10 godzin, na zestawie baterii lub akumulatorków. Nie kwadrans.
ToMasz

Data: 2011-07-31 20:03:29
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1105b$avj$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Nie żeby allegro było "beee", ale skoro nie potrzebujesz lampy hiper ekstra, to postaw na ich trwałość. Znaczy przynajmniej weź je do ręki. O ile ja znam ceny to najtańsze metalowe (przednia) lampki kosztują 25zł. Jeśli masz bagażnik, tylną lampę przykręć do niego - rozwiązanie trwalsze niż uchwyt na sztyce.

Ale w sklepach rowerowych nie mam takiego wyboru. A i ceny znaczne wyzsze.
Wersja na stale przykrecana do bagaznika odpada - z kilku powodow (mozliwosc uszkodzenia, ukradzenia, itd).

TA

Data: 2011-07-31 22:54:19
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
wrote:

[...]

żartujesz! może w salonach niema, ale w normalnych sklepach masz to co na alledrogo(to co jest bez sciemy) za cene allegro+transport+1zł.

Wersja na stale przykrecana do bagaznika odpada - z kilku powodow
(mozliwosc uszkodzenia, ukradzenia, itd).
eeee przemyśl to jeszcze raz. uszkodzić trudno, bo jest nad kołem, koło wystaje dalej niż bagażnik. odkręcić... tak samo trudno jak koło, a jeszcze jak kapniesz kropelkę kleju lub farby na gwint - nie ma szans, obróci sie łebek w lampie, nie nakrętka na śrubie.

ToMasz

Data: 2011-08-01 01:24:18
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j14fdo$fpg$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
żartujesz! może w salonach niema, ale w normalnych sklepach masz to co na alledrogo(to co jest bez sciemy) za cene allegro+transport+1zł.

E, bylem w kilku.

> [...]
eeee przemyśl to jeszcze raz. uszkodzić trudno, bo jest nad kołem, koło wystaje dalej niż bagażnik. odkręcić... tak samo trudno jak koło, a jeszcze jak kapniesz kropelkę kleju lub farby na gwint - nie ma szans, obróci sie łebek w lampie, nie nakrętka na śrubie.

Ale AFAIK ten rower jest dosc brutalnie traktowany. Wciaz twierdze ze lampka przykrecona do bagaznkika jest bardziej narazona.
Poza tym, musialbym pewnie bagaznik przerabiac. To jest rower m-ki Wigry3.

TA

Data: 2011-08-09 18:18:01
Autor: Kosu
lampki dla wiesniaka
On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]

Znowu wyskakujesz z tą swoją teorią "prawdziwych sklepów rowerowych".
Powiem Ci wprost: na allegro mogę kupić mniej więcej 100 różnych
przednich lampek rowerowych od kilkunastu producentów. Jak znajdziesz
jakiś sklep z taką ofertą, to daj znać.

Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek. Z plastiku robi się ramy
rowerowe, samochody, samoloty i kamizelki kuloodporne, a wg Ciebie
solidna lampka musi być metalowa?

[...]

3h przy takiej intensywności to bardzo dobry wynik dla lampki za 30 zł.
Nie chciałbym powiedzieć, że nierealny (bez dużego pakietu aku, a to
raczej nie ta półka cenowa).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-09 18:55:36
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
  W dniu 09.08.2011 18:18, Kosu pisze:
On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]

rozumiem, nie musisz na mnie krzyczeć "w prost" Powiedz mi poprostu, jakie będzie kryterium wyboru. Lumeny czy luksy? przecież to ściema lub kłamstwo jak piszą koledzy. Napiszesz zapytanie ile lampka bierze miliamper? dostaniesz odpowiedz ze pan niema miernika, a ten co wystawia na innej aukcji to niema baterii.
Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek.
i co z tego?
Z plastiku robi się ramy
rowerowe,
tak do rowerków biegowych
samochody,
trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z plastiku?
samoloty
do sklejania
i kamizelki kuloodporne
podaj źródło
a wg Ciebie
solidna lampka musi być metalowa?
nie. juz tłumacze: plastkowy aim za 42zł sam nie spadnie z kierownicy, a jak już spadnie, to będzie działał.
plastikowa lampa powerbeam (15zł) albo gorsza, spadnie z kierownicy po 1km drogi wyłożonej kostką brukową. jak spadnie na bruk, to rozpadnie sie na minimum 3 częsci, trudno składalne. stąd takie parcie na lampy metalowe których części łączone są za pomocą gwintu.

ToMasz

Data: 2011-08-09 17:20:08
Autor: Ryszard Mikke
lampki dla wiesniaka
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
  W dniu 09.08.2011 18:18, Kosu pisze:
> On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]
> Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek.
i co z tego?

Juz w dwudziestym wieku Kurek z Kaminskim pokazywali kawalek plastiku trwalszy
od jakiegokolwiek metalu. Byl tez, co prawda, drozszy od jakiegokolwiek metalu...

> Z plastiku robi się ramy
> rowerowe,
tak do rowerków biegowych

Zdefiniuj "plastik" ;)

> samochody,
trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z plastiku?

OIDP, ktoras Corvette miala karoserie w wiekszosci z plastiku.

> samoloty
do sklejania

I do latania. Taki Gossamer Albatros byl wrecz z folii plastikowej.

> i kamizelki kuloodporne
podaj źródło

No bez przesady, o kevlarze nie slyszal?

> [...]
plastikowa lampa powerbeam (15zł) albo gorsza, spadnie z kierownicy po 1km drogi wyłożonej kostką brukową. jak spadnie na bruk, to rozpadnie sie na minimum 3 częsci, trudno składalne. stąd takie parcie na lampy metalowe których części łączone są za pomocą gwintu.

Ale tak w ogole, to sie z Toba, jak najbardziej zgadzam.
Z zastrzerzeniem, ze lapka z cienkiej plaszki jest jednak mniej odporna od
porzadnej plastikowej (za to mozna ja wyklepac).

--
rmikke

Data: 2011-08-09 20:26:03
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1roq6$lht$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie sadze, zeby w sklepach rowerowych miernik byl standardowym wyposazeniem.

Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

E, 9zl z wysylka za komplet to nijak nie jest drogo.

TA

Data: 2011-08-13 15:02:55
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <Titus_Atomicus-7F1219.20260309082011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

E, 9zl z wysylka za komplet to nijak nie jest drogo.

No i kupilem.
Faktycznie, tandeta straszna - nie polecam (choc jest to dokladnie to co na bazarkach i w 'sklepach rowerowych' sprzedaja w cenie 15-20zl).

TA

Data: 2011-08-09 20:28:31
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1roq6$lht$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Z drugiej strony, jak kupowalem lampki B&M to w calej Warszawie nie bylo praktycznie zadnego wyboru.
W necie mialem wybor i lepsze ceny.
TA

Data: 2011-08-13 15:51:54
Autor: Kosu
lampki dla wiesniaka
On 2011-08-09 18:55, ToMasz wrote:
Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj
dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Ty chyba nie rozumiesz świata. Ludzie na allegro nie sprzedają lampek,
które klepali w piwnicy. Dystrubuują modele dużych producentów, którzy
umieszczają specyfikacje na stronach internetowych. Wierzysz tym
informacjom mniej niż sprzedawcy z miernikiem? A tak w ogóle:
oczekujesz, że sprzedawca otworzy każdą lampkę i ją sprawdzi?

Kilka dalszych odpowiedzi sugeruje, że nie tylko nie rozumiesz, ale też
niewiele wiesz. No ale odpowiedziałem - może się czegoś dowiesz. Bez
obrazy, ale pokazałeś zadziwiające niezorientowanie.

tak do rowerków biegowych

Nie słyszałeś o kompozytach?

trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z
plastiku?

Dość popularne są nadwozia w samochodach sportowych (ale nie tylko tych
na tor). Poza tym tarcze hamulcowe, a od niedawna: wały napędowe.

Tak więc owszem: pewien procent masy jest z plastiku.

do sklejania

Z takich, którymi pewnie nigdy nie polecisz: myśliwce piątej (i zapewne
kolejnych) generacji: poszycia, ochrona pilota, mniejsze elementy nośne.
Od około 25% masy wzwyż.

Z takich, którymi będziesz latał już za chwilę: Boeing 787. I pewnie
większość kolejnych pasażerskich.

podaj źródło

Źródło: DuPont. Materiał: kevlar. Jesteś starszy ode mnie i nie
słyszałeś o kevlarze?! To jest prawie niemożliwe.

Ogólnie to chyba zatrzymałeś się technologicznie 30 lat temu (uwaga o
Trabancie mówi wiele). Chciałbyś kupować produkty takie jak wtedy i w
takim jak wtedy sklepie. Ale świat się zmienił. Nie odpowiada Ci to -
spoko. Chcesz dawać tradycyjne rady ludziom urodzonym po zakończeniu
produkcji Trabanta - też spoko. Ale nie obrażaj mojego stylu życia tylko
dlatego, że plastik kojarzy Ci się tylko z butelką po oranżadzie.

Za kilka(naście) lat pojawią się także plastikowe kable elektryczne (i
nie - nie mówię o osłonie).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-30 15:29:32
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka

Nieco drozsza:
<http://allegro.pl/latarka-zoom-240lm-tiross-x-re-q5-led-cree-rower-i1741
067525.html>
12 wat!
12W / 3.6V =3.3A
3.3 AMPERA?!

Przyjmijmy takie nierealne założenie,
1: ze w tej latarce jest naprawdę dioda 12W (co oczywiście stawia na głowie oświetlenie naszych mieszkań, bo taka dioda jest w stanie spokojnie oświetlić pokój 20m2)
2: istnieją baterie ( do kupienia w kiosku ruchu) "dadzą" 3.3A, ale nie przez chwile  tylko przez 90% pojemności i nie spadnie im napięcie do 50% znamionowego

Takie R3 mają około 1000mAh, wiec
1Ah/3.3A = 0.3h=20 minut. Tyle będziesz miał świecenia na maksa, w teorii, w praktyce 1/3 tego.

Zastanów sie 3 razy, zanim coś kupisz na portalu aukcyjnym, gdzie wprowadzanie w błąd jest normą.

ToMasz

Data: 2011-07-30 15:46:03
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 15:29, ToMasz pisze:

[...]

Błąd, to czyste oszustwo a nie błąd.

Raz dioda jest produkcji Luxeon raz Cree, raz 100% to 12W, raz to
3x1,2Vx0.08A czyli 3W.
Użyta dioda to typowa dioda Cree 1W (max. 3W).
Latarka nie ma jakiegokolwiek realnego chłodzenia co widać na jej
zdjęciu od przodu. Z tego względu tryb 100% wykończy diodę bardzo szybko.

Jeśli już masz te 10$ i trochę czasu zamów sobie coś na dealextreme.
http://www.dealextreme.com

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-08-01 01:25:18
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j111vn$3dk$1@mx1.internetia.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:

Jeśli już masz te 10$ i trochę czasu zamów sobie coś na dealextreme.
http://www.dealextreme.com

Tez niczego ladnego nie ma.

TA

Data: 2011-08-01 03:30:34
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <Titus_Atomicus-072EA7.01251801082011@newsfeed.onet.pl>,

In article <j111vn$3dk$1@mx1.internetia.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:

> Jeśli już masz te 10$ i trochę czasu zamów sobie coś na dealextreme.
> http://www.dealextreme.com

Tez niczego ladnego nie ma.

A ceny w segmencie najnizszym mniej wiecej takie same, a nawet nieco wyzsze niz na allegro:

Przyklad:

http://www.dealextreme.com/p/enjoy-you-ride-5-led-bike-lamp-and-tail-ligh
ts-2-piece-set-7671

http://allegro.pl/zestaw-power-beam-oswietlenie-rowerowe-10-led-i17314998
33.html

TA

Data: 2011-07-31 21:19:38
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j110vm$d68$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]

[...]
Zastanów sie 3 razy, zanim coś kupisz na portalu aukcyjnym, gdzie wprowadzanie w błąd jest normą.

Ale ja sie wlasnie zastanawiam.
A co sadzisz o tych pozostalych linkach?

TA

Data: 2011-07-31 23:04:41
Autor: Jingiel
lampki dla wiesniaka

A co sadzisz o tych pozostalych linkach?
Dla wieśniaka polecam taką: http://allegro.pl/lampa-naftowa-z-lustrem-nr-1-i1736209080.html

Jingiel

Data: 2011-08-01 05:51:16
Autor: Coaster
lampki dla wiesniaka
Jingiel wrote:

[...]
Dla wieśniaka polecam taką: http://allegro.pl/lampa-naftowa-z-lustrem-nr-1-i1736209080.html

Ale podaj wiecej informacji - jak dlugo jej uzywasz i dlaczego akurat taka wybrales?

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-07-31 23:14:34
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
wrote:

[...]

"sądzę" to złe słowo. z praktyki, z moze 50ciu modeli, lepiej swiecą te które mają jedną diodę od tych wielo diodowych (czyli odradzam ten najtańszy model) Boje sie ze żaden ze sprzedawców nie pisze prawdy. dlaczego? na giełdzie sprzedawca monitorów nigdy niema programu do testowania monitora, zawsze ma kolorową tapete windowsa. Sprzedawca chińskich lamp niema miernika? JAja jakieś czy co?
Lampka 3W tiger, jest podobna do takiej jednej którą widziałęm i miała ok 1W. tu masz filmik z troszkę droższej , prawie 2 waty(chyba)
  http://www.youtube.com/watch?v=PX3475RvYgc
natomiast wmiarę dobra lampka to aim 16:
http://allegro.pl/lampka-przod-aim-ultraslim-3-diody-tanio-71g-i1725519774.html
Tyle ze ceny tej i tych wcześniejszych  - katasttroofa. chyba sam zacznę wystawiać na allegor. takiego Aima mogę Ci wysłać za 35+przesyłka, a tigera (Bez napisu) za mniej niz 30. Takei ceny są na śląsku. JAk sie wstrzymasz do jutra, postaram się pstryknąć fotkę paru lampek.
ToMasz

PS parę mało profesjonalnych testów lamp masz na
http://zpamietnikamechanika.cba.pl/

Data: 2011-08-01 01:41:52
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j14gjm$j7d$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

natomiast wmiarę dobra lampka to aim 16:
http://allegro.pl/lampka-przod-aim-ultraslim-3-diody-tanio-71g-i1725519774.htm
No tak, ale ona mi sie jakos nie podoba.
Jakos lepiej mi wygladaly te aluminiowe latarki z uchwytem rowerowym.

[...]

Nie, dziekuje.
Jak pisalem na poczatku - ten rower jezdzi z nieduza predkoscia, po drogach w 99% niepublicznych, wiec na parametrach mi tak bardzo nie zalezy jak na niskiej cenie, i ladnym wygladzie. Moge doplacic nieco za solidniejszy uchwyt (tylko skad wiadomo ktory solidny)

A przy okazji: prosze jaka okazja - http://allegro.pl/show_item.php?item=1735691350
ze tez batmani zaluja na oswietlenie...

TA

Data: 2011-08-01 12:43:47
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
wrote:

[...]

że co? 14zł za lampę z wysyłką? z tego zero podatku, i 70% przesyłki to lewy dochód

Data: 2011-08-01 12:51:26
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1600v$ell$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> A przy okazji: prosze jaka okazja -
> http://allegro.pl/show_item.php?item=1735691350
że co? 14zł za lampę z wysyłką? z tego zero podatku, i 70% przesyłki to lewy dochód

Ano fakt.
Wlasnie dostalem maila od sprzedawcy, ze odbior wlasny nie wchodzi w gre.

TA

lampki dla wiesniaka