lampki dla wiesniaka

Data: 2011-07-30 12:43:07
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
(tj. zeby bylo w zgodzie z przepisami)

Żeby było w zgodzie z przepisami przednia lampka nie może być na
kierownicy (max 90 cm od podłoża).

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-30 13:02:22
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j10n8o$of3$1@mx1.internetia.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:

W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> (tj. zeby bylo w zgodzie > z przepisami)

Żeby było w zgodzie z przepisami przednia lampka nie może być na
kierownicy (max 90 cm od podłoża).

Ojej, a to cos sie zmienilo??
Mozesz podac zrodlo?

Bo zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w "sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia" (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) swiatla pozycyjne przednie musza byc umieszczone na wysokosci 350÷1500 mm nad ziemia. TA

Data: 2011-07-30 14:43:35
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 13:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Widać, że ja jestem z przeszłości, ja znałem:
- Dz. Ustaw 1999 nr 44, poz. 432, rozdz. 4  par. 55.1.2
Muszę sobie uaktualnić oprogramowanie systemowe.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-30 15:05:16
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
[...]

Raz jeszcze ja, zaktualizowałem się i już wiem, że ustawa na którą się
powołujesz (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) mówi wyraźnie w $56.1.2:
"powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od
powierzchni jezdni."

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-07-31 08:09:16
Autor: Waldek
lampki dla wiesniaka

[...]

Żeby było weselej zapis ten odnosi się do pojazdów wymienionych w & 53-55 czyli też motorowerów, gdzie w paragrafie 53.2.1 napisano:
jedno swiatło mijania barwy białej lub /żółtej selektywnej, umieszczone z przodu w pionowej

płaszczyznie symetrii pojazdu, nie ni/ej ni/ 500 mm oraz nie wy/ej ni/ 1200 mm od powierzchni

jezdni,

Dla rowerów wcześniej wysokość nie została określona, czy sprawa jasna, ale jak jest z motorowerami....

poz

Waldek

Data: 2011-07-31 11:05:12
Autor: Andrzej W.
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-31 08:09, Waldek pisze:
Żeby było weselej zapis

Żeby było weselej, jeśli twardo interpretować przepisy ($56.1.2.1) to
niedopuszczalne są odblaski na oponach (chyba, że są barwy żółtej
samochodowej), odblaski zakładane na szprychy i inne tego typu rzeczy
podnoszące boczną widoczność roweru.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-08-01 07:21:41
Autor: Shrek
lampki dla wiesniaka
On 2011-07-31 11:05, Andrzej W. wrote:

[...]

Gdzieś było, że są dopuszczalne - konkretnie _dopuszcza_ się _jeden_ odblask na koło. Dwa już nie;)

Shrek.

Data: 2011-07-31 19:59:16
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j10vj9$n1m$2@mx1.internetia.pl>,
> [...]

powołujesz (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) mówi wyraźnie w $56.1.2:
"powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od

Rzeczywiscie - chyba masz racje. Na moje usprawiedliwienie - moje poprzednie twierdzenie opieralem na tym co zacytowali we wrowerze - http://www.wrower.pl/sprzet/oswietlenie/oswietlenie.php  - w akapicie o czolowkach.
Z tego wynika, ze conajmniej polowa rowerzystow ma przednie oswietlnie niezgodne z przepisami, jak rowniez, ze osoby ktore opracowywaly te przepisy sa niekompetentne i oderwane od rzeczywistosci.
Za to ograniczenie do 1,5 ma IMHO sens. Czaem widze rowerzystow jedynie z czolowkami i takie oswietlenie jest z przodu prawie niewidoczne (bo za wysoko, a na dodatek mocno kierunkowe).

TA

lampki dla wiesniaka