Data: 2011-07-30 12:43:07 | |
Autor: Andrzej W. | |
lampki dla wiesniaka | |
W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
(tj. zeby bylo w zgodzie z przepisami) Żeby było w zgodzie z przepisami przednia lampka nie może być na kierownicy (max 90 cm od podłoża). -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2011-07-30 13:02:22 | |
Autor: Titus Atomicus | |
lampki dla wiesniaka | |
In article <j10n8o$of3$1@mx1.internetia.pl>,
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote: W dniu 2011-07-30 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Ojej, a to cos sie zmienilo?? Mozesz podac zrodlo? Bo zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w "sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia" (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) swiatla pozycyjne przednie musza byc umieszczone na wysokosci 350÷1500 mm nad ziemia. TA |
|
Data: 2011-07-30 14:43:35 | |
Autor: Andrzej W. | |
lampki dla wiesniaka | |
W dniu 2011-07-30 13:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Widać, że ja jestem z przeszłości, ja znałem: - Dz. Ustaw 1999 nr 44, poz. 432, rozdz. 4 par. 55.1.2 Muszę sobie uaktualnić oprogramowanie systemowe. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2011-07-30 15:05:16 | |
Autor: Andrzej W. | |
lampki dla wiesniaka | |
W dniu 2011-07-30 13:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ojej, a to cos sie zmienilo?? Raz jeszcze ja, zaktualizowałem się i już wiem, że ustawa na którą się powołujesz (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) mówi wyraźnie w $56.1.2: "powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni." -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2011-07-31 08:09:16 | |
Autor: Waldek | |
lampki dla wiesniaka | |
Raz jeszcze ja, zaktualizowałem się i już wiem, że ustawa na którą się Żeby było weselej zapis ten odnosi się do pojazdów wymienionych w & 53-55 czyli też motorowerów, gdzie w paragrafie 53.2.1 napisano: jedno swiatło mijania barwy białej lub /żółtej selektywnej, umieszczone z przodu w pionowej płaszczyznie symetrii pojazdu, nie ni/ej ni/ 500 mm oraz nie wy/ej ni/ 1200 mm od powierzchni jezdni, Dla rowerów wcześniej wysokość nie została określona, czy sprawa jasna, ale jak jest z motorowerami.... poz Waldek |
|
Data: 2011-07-31 11:05:12 | |
Autor: Andrzej W. | |
lampki dla wiesniaka | |
W dniu 2011-07-31 08:09, Waldek pisze:
Żeby było weselej zapis Żeby było weselej, jeśli twardo interpretować przepisy ($56.1.2.1) to niedopuszczalne są odblaski na oponach (chyba, że są barwy żółtej samochodowej), odblaski zakładane na szprychy i inne tego typu rzeczy podnoszące boczną widoczność roweru. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2011-08-01 07:21:41 | |
Autor: Shrek | |
lampki dla wiesniaka | |
On 2011-07-31 11:05, Andrzej W. wrote:
Żeby było weselej, jeśli twardo interpretować przepisy ($56.1.2.1) to Gdzieś było, że są dopuszczalne - konkretnie _dopuszcza_ się _jeden_ odblask na koło. Dwa już nie;) Shrek. |
|
Data: 2011-07-31 19:59:16 | |
Autor: Titus Atomicus | |
lampki dla wiesniaka | |
In article <j10vj9$n1m$2@mx1.internetia.pl>,
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote: W dniu 2011-07-30 13:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Rzeczywiscie - chyba masz racje. Na moje usprawiedliwienie - moje poprzednie twierdzenie opieralem na tym co zacytowali we wrowerze - http://www.wrower.pl/sprzet/oswietlenie/oswietlenie.php - w akapicie o czolowkach. Z tego wynika, ze conajmniej polowa rowerzystow ma przednie oswietlnie niezgodne z przepisami, jak rowniez, ze osoby ktore opracowywaly te przepisy sa niekompetentne i oderwane od rzeczywistosci. Za to ograniczenie do 1,5 ma IMHO sens. Czaem widze rowerzystow jedynie z czolowkami i takie oswietlenie jest z przodu prawie niewidoczne (bo za wysoko, a na dodatek mocno kierunkowe). TA |