lampki dla wiesniaka

Data: 2011-07-30 15:15:28
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
W dniu 30.07.2011 02:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,

W ramach elektryfikacji wsi poszukuje kompletu lampek do roweru
wiejskiego, czyli wiesniaka (w odroznieniu od mieszczucha).

Nie żeby allegro było "beee", ale skoro nie potrzebujesz lampy hiper ekstra, to postaw na ich trwałość. Znaczy przynajmniej weź je do ręki. O ile ja znam ceny to najtańsze metalowe (przednia) lampki kosztują 25zł. Jeśli masz bagażnik, tylną lampę przykręć do niego - rozwiązanie trwalsze niż uchwyt na sztyce. Po prostu idż do najbliższego sklepu rowerowego i powiedz im co chcesz.
ToMasz

PS było by miło (plus dla sklepu) gdyby wiedzieli ile mA "ciągnie" taka lampka. Ja tu z kimś rozmawiałe na grupie o lampkach z chin za 30zł, które światłością (ale nie obszarem) dorównywały lampom samochodowym. Fajnie, ale baterie "wysysały" w 3 godziny. NIc za darmo.

Data: 2011-07-30 15:18:49
Autor: Liwiusz
lampki dla wiesniaka
W dniu 2011-07-30 15:15, ToMasz pisze:
[...]

Czy to krótko przy tak intensywnym świeceniu?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-30 19:58:22
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
W dniu 30.07.2011 15:18, Liwiusz pisze:
[...]

nie da sie na to pytanie odpowiedzieć. Dla kogoś kto porównuje realne oferty i ma takie potrzeby - to może być długo. Dla kogoś kto całe życie jeździł na "dynamie" a chciałby przejść na diodowe - Będzie abstrakcyjnie krótko. Z drugiej strony. Załóżmy ze stare oswietlenie 2.4W/0.6W było wystarczające. Żeby to samo osiągnąć na diodach, wydaj e mi sie ze mniej niż 1W do przodu wystarczy spokojnie, a do tyłu, na miganiu... to mozemy pominąć. Tak wiec porównywalne z prądnicowym oświetlenie może działać ok 5 do 10 godzin, na zestawie baterii lub akumulatorków. Nie kwadrans.
ToMasz

Data: 2011-07-31 20:03:29
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1105b$avj$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Nie żeby allegro było "beee", ale skoro nie potrzebujesz lampy hiper ekstra, to postaw na ich trwałość. Znaczy przynajmniej weź je do ręki. O ile ja znam ceny to najtańsze metalowe (przednia) lampki kosztują 25zł. Jeśli masz bagażnik, tylną lampę przykręć do niego - rozwiązanie trwalsze niż uchwyt na sztyce.

Ale w sklepach rowerowych nie mam takiego wyboru. A i ceny znaczne wyzsze.
Wersja na stale przykrecana do bagaznika odpada - z kilku powodow (mozliwosc uszkodzenia, ukradzenia, itd).

TA

Data: 2011-07-31 22:54:19
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
wrote:

[...]

żartujesz! może w salonach niema, ale w normalnych sklepach masz to co na alledrogo(to co jest bez sciemy) za cene allegro+transport+1zł.

Wersja na stale przykrecana do bagaznika odpada - z kilku powodow
(mozliwosc uszkodzenia, ukradzenia, itd).
eeee przemyśl to jeszcze raz. uszkodzić trudno, bo jest nad kołem, koło wystaje dalej niż bagażnik. odkręcić... tak samo trudno jak koło, a jeszcze jak kapniesz kropelkę kleju lub farby na gwint - nie ma szans, obróci sie łebek w lampie, nie nakrętka na śrubie.

ToMasz

Data: 2011-08-01 01:24:18
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j14fdo$fpg$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
żartujesz! może w salonach niema, ale w normalnych sklepach masz to co na alledrogo(to co jest bez sciemy) za cene allegro+transport+1zł.

E, bylem w kilku.

> [...]
eeee przemyśl to jeszcze raz. uszkodzić trudno, bo jest nad kołem, koło wystaje dalej niż bagażnik. odkręcić... tak samo trudno jak koło, a jeszcze jak kapniesz kropelkę kleju lub farby na gwint - nie ma szans, obróci sie łebek w lampie, nie nakrętka na śrubie.

Ale AFAIK ten rower jest dosc brutalnie traktowany. Wciaz twierdze ze lampka przykrecona do bagaznkika jest bardziej narazona.
Poza tym, musialbym pewnie bagaznik przerabiac. To jest rower m-ki Wigry3.

TA

Data: 2011-08-09 18:18:01
Autor: Kosu
lampki dla wiesniaka
On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]

Znowu wyskakujesz z tą swoją teorią "prawdziwych sklepów rowerowych".
Powiem Ci wprost: na allegro mogę kupić mniej więcej 100 różnych
przednich lampek rowerowych od kilkunastu producentów. Jak znajdziesz
jakiś sklep z taką ofertą, to daj znać.

Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek. Z plastiku robi się ramy
rowerowe, samochody, samoloty i kamizelki kuloodporne, a wg Ciebie
solidna lampka musi być metalowa?

[...]

3h przy takiej intensywności to bardzo dobry wynik dla lampki za 30 zł.
Nie chciałbym powiedzieć, że nierealny (bez dużego pakietu aku, a to
raczej nie ta półka cenowa).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-09 18:55:36
Autor: ToMasz
lampki dla wiesniaka
  W dniu 09.08.2011 18:18, Kosu pisze:
On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]

rozumiem, nie musisz na mnie krzyczeć "w prost" Powiedz mi poprostu, jakie będzie kryterium wyboru. Lumeny czy luksy? przecież to ściema lub kłamstwo jak piszą koledzy. Napiszesz zapytanie ile lampka bierze miliamper? dostaniesz odpowiedz ze pan niema miernika, a ten co wystawia na innej aukcji to niema baterii.
Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek.
i co z tego?
Z plastiku robi się ramy
rowerowe,
tak do rowerków biegowych
samochody,
trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z plastiku?
samoloty
do sklejania
i kamizelki kuloodporne
podaj źródło
a wg Ciebie
solidna lampka musi być metalowa?
nie. juz tłumacze: plastkowy aim za 42zł sam nie spadnie z kierownicy, a jak już spadnie, to będzie działał.
plastikowa lampa powerbeam (15zł) albo gorsza, spadnie z kierownicy po 1km drogi wyłożonej kostką brukową. jak spadnie na bruk, to rozpadnie sie na minimum 3 częsci, trudno składalne. stąd takie parcie na lampy metalowe których części łączone są za pomocą gwintu.

ToMasz

Data: 2011-08-09 17:20:08
Autor: Ryszard Mikke
lampki dla wiesniaka
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
  W dniu 09.08.2011 18:18, Kosu pisze:
> On 2011-07-30 15:15, ToMasz wrote:
[...]
> Poza tym... metalowa lampka?! XXI wiek.
i co z tego?

Juz w dwudziestym wieku Kurek z Kaminskim pokazywali kawalek plastiku trwalszy
od jakiegokolwiek metalu. Byl tez, co prawda, drozszy od jakiegokolwiek metalu...

> Z plastiku robi się ramy
> rowerowe,
tak do rowerków biegowych

Zdefiniuj "plastik" ;)

> samochody,
trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z plastiku?

OIDP, ktoras Corvette miala karoserie w wiekszosci z plastiku.

> samoloty
do sklejania

I do latania. Taki Gossamer Albatros byl wrecz z folii plastikowej.

> i kamizelki kuloodporne
podaj źródło

No bez przesady, o kevlarze nie slyszal?

> [...]
plastikowa lampa powerbeam (15zł) albo gorsza, spadnie z kierownicy po 1km drogi wyłożonej kostką brukową. jak spadnie na bruk, to rozpadnie sie na minimum 3 częsci, trudno składalne. stąd takie parcie na lampy metalowe których części łączone są za pomocą gwintu.

Ale tak w ogole, to sie z Toba, jak najbardziej zgadzam.
Z zastrzerzeniem, ze lapka z cienkiej plaszki jest jednak mniej odporna od
porzadnej plastikowej (za to mozna ja wyklepac).

--
rmikke

Data: 2011-08-09 20:26:03
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1roq6$lht$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie sadze, zeby w sklepach rowerowych miernik byl standardowym wyposazeniem.

Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

E, 9zl z wysylka za komplet to nijak nie jest drogo.

TA

Data: 2011-08-13 15:02:55
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <Titus_Atomicus-7F1219.20260309082011@newsfeed.onet.pl>,

> [...]

E, 9zl z wysylka za komplet to nijak nie jest drogo.

No i kupilem.
Faktycznie, tandeta straszna - nie polecam (choc jest to dokladnie to co na bazarkach i w 'sklepach rowerowych' sprzedaja w cenie 15-20zl).

TA

Data: 2011-08-09 20:28:31
Autor: Titus Atomicus
lampki dla wiesniaka
In article <j1roq6$lht$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Z drugiej strony, jak kupowalem lampki B&M to w calej Warszawie nie bylo praktycznie zadnego wyboru.
W necie mialem wybor i lepsze ceny.
TA

Data: 2011-08-13 15:51:54
Autor: Kosu
lampki dla wiesniaka
On 2011-08-09 18:55, ToMasz wrote:
Kupuj wszystko absolutnie wszystko przez internet, a potem sie pytaj
dlaczego wszędzie jest ten sam szmelc, taki drogi zresztą....

Ty chyba nie rozumiesz świata. Ludzie na allegro nie sprzedają lampek,
które klepali w piwnicy. Dystrubuują modele dużych producentów, którzy
umieszczają specyfikacje na stronach internetowych. Wierzysz tym
informacjom mniej niż sprzedawcy z miernikiem? A tak w ogóle:
oczekujesz, że sprzedawca otworzy każdą lampkę i ją sprawdzi?

Kilka dalszych odpowiedzi sugeruje, że nie tylko nie rozumiesz, ale też
niewiele wiesz. No ale odpowiedziałem - może się czegoś dowiesz. Bez
obrazy, ale pokazałeś zadziwiające niezorientowanie.

tak do rowerków biegowych

Nie słyszałeś o kompozytach?

trabanty? czy "robi samochody" znaczy ze pewien procent ich masy jest z
plastiku?

Dość popularne są nadwozia w samochodach sportowych (ale nie tylko tych
na tor). Poza tym tarcze hamulcowe, a od niedawna: wały napędowe.

Tak więc owszem: pewien procent masy jest z plastiku.

do sklejania

Z takich, którymi pewnie nigdy nie polecisz: myśliwce piątej (i zapewne
kolejnych) generacji: poszycia, ochrona pilota, mniejsze elementy nośne.
Od około 25% masy wzwyż.

Z takich, którymi będziesz latał już za chwilę: Boeing 787. I pewnie
większość kolejnych pasażerskich.

podaj źródło

Źródło: DuPont. Materiał: kevlar. Jesteś starszy ode mnie i nie
słyszałeś o kevlarze?! To jest prawie niemożliwe.

Ogólnie to chyba zatrzymałeś się technologicznie 30 lat temu (uwaga o
Trabancie mówi wiele). Chciałbyś kupować produkty takie jak wtedy i w
takim jak wtedy sklepie. Ale świat się zmienił. Nie odpowiada Ci to -
spoko. Chcesz dawać tradycyjne rady ludziom urodzonym po zakończeniu
produkcji Trabanta - też spoko. Ale nie obrażaj mojego stylu życia tylko
dlatego, że plastik kojarzy Ci się tylko z butelką po oranżadzie.

Za kilka(naście) lat pojawią się także plastikowe kable elektryczne (i
nie - nie mówię o osłonie).

pozdrawiam,
PK

lampki dla wiesniaka