lampki pod dynamo

Data: 2009-07-10 11:30:41
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
Witam,
To skoro juz jestesmy przy lampkach - jakich lampek (przednia i tylna) polecacie do zestawu pod dynamo.
Tzn. ktore uzywacie/polecacie, a ktore nie. I ile mniej wiecej za nie zaplaciliscie i gdzie.
Zestaw ma byc na ciemna szose - wiec przednia lampka oswietlajaca (nie: oczko sygnalizujace, no chyba ze dwufunkcyjna, ale oczko bateryjne mam), ale nie jakis potwor w rodzaju 'udaje motocykl'.
TIA
TA

Data: 2009-07-10 12:55:41
Autor: MichałG
lampki pod dynamo
[...]

Albo ma oswietlać szose albo nie. Jak ma, i to tak, by było coś widać, to powinna mieć wyraźną granice swiatła - jak w swietle mijania - oszczedzi Ci to błyskania po oczach przez samochody z przeciwka.
A konkrety?... kłania sie B&M - w zasadzie każda ich lampka spełnia dojczlandzkie normy - czyli sie nadaje.. ;-))).
Niestety, niektóre oprócz tego ze swiecą 'jak gupie', to jeszcze niestety podobnie kosztują ... ;-(.
Lapkami handluje np. cyklotur - jak nie mają, to sprowadzą.
A dynamo - dla mnie wystarcza AXa HR. Ciche, nie robi rowka w oponie...
A stronie http://www.axa-mag.com.pl/ znajdziesz też kilka sensownych lampek.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-10 13:17:04
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:h376ng$imv$1news.onet.pl...

A konkrety?... kłania sie B&M - w zasadzie każda ich lampka spełnia dojczlandzkie normy - czyli sie nadaje.. ;-))).
Niestety, niektóre oprócz tego ze swiecą 'jak gupie', to jeszcze niestety podobnie kosztują ... ;-(.

Unibik chyba trochę Fly/Cyo IQ nasprowadzał i sprzedaje za przyzwoitą cenę.
Kupiłeś w końcu Cyo? Jak wrażenia?

A dynamo - dla mnie wystarcza AXa HR. Ciche, nie robi rowka w oponie...

a jak z pracą w deszczu?

pozdr

Data: 2009-07-10 14:02:55
Autor: MichałG
lampki pod dynamo
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Juz jechana 2 razy po godzinie ! ;). Jest dokładnie tak jak w opisie. Swieci wiązką szeroką na 2-3m na odległosci 15m- czyli cała szerokość lesniej drogi. Jak zostawiłem na poziomo- to samochody błyskały drogowymi! Ponadto w porównaniu z D-lumotec 0val (poszła do roweru żony) ma znacznie szybsze i jasniejsze podtrzymanie. Lampka tylko minimalnie przygasa. Poza tym wygląda całkiem niepozornie, co w połaczeniu z wyłacznikiem podtrzymania nie wzbudza zaiteresowania typu 'a co to jest, a czemu to jeszcze swieci?' ;-) - co jest duża zaletą....
Lapka w porównaniu z oval'em wyrażnie jasniejsza - ale o ile - trudno mi ocenic.

A dynamo - dla mnie wystarcza AXa HR. Ciche, nie robi rowka w oponie...

a jak z pracą w deszczu?
Kilka razy wracałem niedawno po 15km w deszczu - bez jakiejś róznicy. Nie slizga.
Jednak zawsze to zewnętrzne....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-25 01:22:34
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <h376ng$imv$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

A konkrety?... kłania sie B&M - w zasadzie każda ich lampka spełnia dojczlandzkie normy - czyli sie nadaje.. ;-))).
Niestety, niektóre oprócz tego ze swiecą 'jak gupie', to jeszcze niestety podobnie kosztują ... ;-(.

A moglbys sprecyzowac to 'swiecenie jak glupie'?
Znaczy dobrze czy niedobrze?

W USR mieli B&M przednie. Jakas lampke 17 luxowa za 50zl i 20luxowa, ale mniejsza za 50zl.

Polecano mi jeczcze Basti (albo Basta).

No a w Decatlonie maja w rowerach jakies swoje wynalazki, ale dosc delikatnie to wygladalo...

Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

TA

Data: 2009-07-26 20:26:26
Autor: Marcin Hyła
lampki pod dynamo

W USR mieli B&M przednie. Jakas lampke 17 luxowa za 50zl i 20luxowa, ale mniejsza za 50zl.

To standardowe lampki BM Lumotec. Halogeny - IMHO w tej chwili nie ma sensu się w halogeny pakować, chyba że jakieś ekstra tanie. Nie ze względu na jasność, ale fakt że się przepalają a LEDy nie. Ja przepaliłem ze 3 żarówki przez 4-5 lat (każda po jakieś 15 zł OIDP, teraz dopiero bardzo staniały, jeżdże dużo po ciemku) a kiedy BM sie zepsuł (skorodował i zrobiło się przepięcie w samej lampce - lepsze lampki nie mają miedzianych konstrukcji z uziemieniem itp. tylko _dwa_ kable do dynamo) kupiłem wreszcie LED-ową.

Polecano mi jeczcze Basti (albo Basta).

Basta Pilot Steady (jest też wersja halogen, nieco tańsza). Używam i polecam. Nie jest to jakiś mega wyczes ale świeci taxamo jak dynamowy halogen albo ciutkę jaśniej i w bardziej charakterystycznym kolorze:
http://www.bikekatalog.pl/2009/akcesoria/573/Axa.Basta.Pilot.Steady/

Lampka ma przełącznik więc do shimanowskiego dynamo w piaście nie trzeba kupować za 50 złotych ekstra diwajsu z fotokomórką. Ma też funkcję "stand light" - kondensator podtrzymuje światło po zatrzymaniu przez minutę czy dwie. Ale mogli sobie to darować bo świeci bardzo słabo. Ta sama funkcja w przypadku czerwonych diod w lampach tylnych daje światło praktycznie takie samo jak podczas jazdy, a tu różnica jest ogromna.

Natomiast najjaśniejsza na rynku (pomijając ewentualne samoróbki) to Busch Mueller Cyo, ale ona ze 2x droższa jest od Basty (jakieś 300 PLN do 120-140 PLN).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-07-27 09:01:37
Autor: MichałG
lampki pod dynamo
Marcin Hyła pisze:
[.....]

Natomiast najjaśniejsza na rynku (pomijając ewentualne samoróbki) to Busch Mueller Cyo, ale ona ze 2x droższa jest od Basty (jakieś 300 PLN

230 w Cykloturze

Michał

Data: 2009-07-27 08:57:10
Autor: MichałG
lampki pod dynamo
[...]

masz wyżej - watek mi sie rozjechał......

Pozdr.
Michał

Data: 2009-07-10 14:44:07
Autor: pawlin
lampki pod dynamo
[...]

ja uzywam takiego zestawu

lampa przednia Busch + Muller Lumotec Fly IQ Plus
http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=2992

lampa tylna Busch + Muller DToplight XS Plus
http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=1344

i ten zestaw uwazam za rewelacyjny bezproblemowo jezdzi sie w nocy po lesie

jezdzilem do tej pory z sigmy evo x, z bocialarka a nawet z czolowkom petzla myo xp z evo x - swieci dobrze ale czas dzialania na akumulatorach bardzo krotki, bocialarka to samo i do tego waski kat swiecenie, czolowka dluzej swieci ale zasieg krotki. no i przy przesiadce na nowy rower zainwestowalem w dynamo oraz wyzej wymienione lampki kupowalem w activbike na ursynowie.

pawlin
================
rowerkowo :)
http://pawlin.bikestats.pl
http://picasaweb.google.pl/pawel.bunko/

Data: 2009-07-10 18:03:14
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-DE1A61.11304110072009news.onet.pl z Pt 10 lip
2009 11:30:41 pisze co nastepuje:
To skoro juz jestesmy przy lampkach - jakich lampek (przednia i
tylna) polecacie do zestawu pod dynamo.

a dynamo juz nabyles?

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-07-10 11:13:05
Autor: dsotO
lampki pod dynamo
On 10 Lip, 20:03, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

> To skoro juz jestesmy przy lampkach - jakich lampek (przednia i
> tylna) polecacie do zestawu pod dynamo.

a dynamo juz nabyles?

A tam. Po co kupować, lepiej o nich tylko podyskutować. Po raz n-ty.
Nie dziwię się, że kolegę Michała momentami ponosiło ;))

Data: 2009-07-10 19:17:08
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi dsotO na post news:9dde2df2-0ae2-405c-99bb-
3a56e2475989@h2g2000yqg.googlegroups.com z Pt 10 lip 2009 20:13:05 pisze co nastepuje:

A tam. Po co kupować, lepiej o nich tylko podyskutować. Po raz n-ty.
Nie dziwię się, że kolegę Michała momentami ponosiło ;))

e tam, czepiasz sie ;;;)))

Data: 2009-07-10 23:18:46
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <9dde2df2-0ae2-405c-99bb-3a56e2475989@h2g2000yqg.googlegroups.com>,
 dsotO <dsoto@gazeta.pl> wrote:

> a dynamo juz nabyles?

A tam. Po co kupować, lepiej o nich tylko podyskutować. Po raz n-ty.
Nie dziwię się, że kolegę Michała momentami ponosiło ;))

Co za buraczany komentarz.
Spadaj.

TA

Data: 2009-07-10 22:20:37
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi  na post news:Titus_Atomicus-
30D664.23184610072009@news.onet.pl z Pt 10 lip 2009 23:18:46 pisze co nastepuje:

Co za buraczany komentarz.

wiesz, Przyjacielu, buraki sa calkiem pozywne, zwlaszcza te pastewne ;)

Data: 2009-07-12 04:46:00
Autor: dsotO
lampki pod dynamo
On 10 Lip, 23:18, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> A tam. Po co kupować, lepiej o nich tylko podyskutować. Po raz n-ty..
> Nie dziwię się, że kolegę Michała momentami ponosiło ;))

Co za buraczany komentarz.
Spadaj.

Buraczany komentarz byłby pełen bluzgów, to tak na marginesie.

Mnie osobiście na Twoim miejscu byłoby wstyd pisać na tą grupę. To już
nie chodzi o to, że momentami zachowujesz się jak jakiś administrator,
który niektórym zabrania pisania tutaj, ale o pytania i tematy, które
tutaj zakładasz.
Przypomina mi to reklamę, w której chłopak zadaje tacie całą serię
pytań "Czy kosmici są zieloni ? A czy oni grają w sieci ? Mogę grać z
nimi w sieci ?" i Ty też tak - z każdym banalnym problemem (żeby nie
napisać "pierdołą") przychodzisz na precla. Czy rzeczywiście trzeba
zakładać wątek o wysokości lampki (tak na marginesie - prawo mówi do
jakiej wysokości może ona być, ale nie znam przypadku egzekwowania
prawa w kontekscie tego przepisu) ? Nie jesteś w stanie wyobrazić
sobie różnicy w żródle światła umieszczonym wyżej i niżej i
konsekewncji tego ? Jeśli nie, to wyjdź wieczorem, zamontuj i
sprawdź.
Pochwaliłeś się już kilkoma zakupami, ale z tym oświetleniem to czegoś
nie rozumiem. Nie masz jeszcze lampek, a już piszesz, że piasta jest
kiepska ? Po tylu rozważaniach ? Grupa nie jest wyrocznią, a opinie na
temat sprzętu są tylko i wyłącznie subiektywne. Nie można po prostu
było iść do sklepu i sprawdzić działanie przed decyzją o zakupie ? A
ocenę nexusa wnioskujesz na jakiej podstawie, bo podejrzewam, że koła
złożonego jeszcze nie miałeś ? Teraz pytasz o lampki, kupisz je, a
potem znowu będzie przypasowywać do piasty, którą dopiero masz zamiar
kupić ?
Nie, ja wysiadam ;)

Data: 2009-07-12 15:24:52
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <26facc41-ec86-4c62-9b63-4f1223f7225d@f30g2000vbf.googlegroups.com>,
 dsotO <dsoto@gazeta.pl> wrote:

> Co za buraczany komentarz.
> Spadaj.

Buraczany komentarz byłby pełen bluzgów, to tak na marginesie.

Ach, nie. On wciaz jest buraczany.

[...]

Staram sie docenic wysilek, ktory wlozyles w tego posta.
Ale tego nie rozumiem. Starasz sie dac ujscie jakims swoim emocjom, bo jego wartosc merytoryczna jest bliska 0.
Moze na przyszlosc dziel sie takimi watpliwosciami na pl.sci.psychologia.

TA

Data: 2009-07-12 15:45:56
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <Titus_Atomicus-607F1D.15245212072009@news.onet.pl>,

 dsotO <dsoto@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> nie chodzi o to, że momentami zachowujesz się jak jakiś administrator,
> który niektórym zabrania pisania tutaj, ale o pytania i tematy, które
[...]

Na dowod ze doceniam twoje wysilki, obiecuje, ze wkrotce zaloze jakis nowy watek, specjalnie dla ciebie. Bedziesz tam sie mogl produkowac.
Ale tutaj nie smiec, prosze.
To w trosce o przyszlych czytelnikow (znaczy archiwum grupy).

TA

Data: 2009-07-12 18:04:30
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
B95B8C.15455612072009@news.onet.pl z N 12 lip 2009 15:45:56 pisze co nastepuje:

To w trosce o przyszlych czytelnikow (znaczy archiwum grupy)

majac na uwadze przyszlosc przyszlych czytelnikow, zajmij sie czyms ciekawszym niz przesiadywanie na preclu i szukania dziury w calym lub calego do dziury.
zapewne przyszle pokolenia preclowiczow beda za to Ci niezmiernie wdzieczne.

ps. a myslales o zalozeniu alternatora do roweru? --

Data: 2009-07-13 03:18:13
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <Xns9C46CC2694E90baltaz4r@127.0.0.1>,
> [...]

majac na uwadze przyszlosc przyszlych czytelnikow, zajmij sie czyms ciekawszym niz przesiadywanie na preclu i szukania dziury w calym lub calego do dziury.

E tam. Zadaje pytania.
Nie chcesz odpowiadac - nie odpowiadaj.
zapewne przyszle pokolenia preclowiczow beda za to Ci niezmiernie wdzieczne.

Mam inne zdanie. Czy myslisz, ze przyszli czytelnicy szukaja jakichs informacji beda ci wdzieczni ze zamiast odpowiedzi na temat znajda tylko jakies osobiste komentarze?

ps. a myslales o zalozeniu alternatora do roweru?

Myslalem.
No i co?

TA

Data: 2009-07-13 06:37:26
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
828288.03181313072009@news.onet.pl z Pn 13 lip 2009 03:18:13 pisze co nastepuje:

ps. a myslales o zalozeniu alternatora do roweru?

Myslalem.
No i co?

daj znac, jak zalozysz.
jestem ciekawy jaka moc wydobedziesz z takiego patentu.
ja caly czas szukam pradnicy w piascie na 12V, moze alternator bylby odpowiedni.
czekam na Twoje przemyslenia a moze i testy.

Data: 2009-07-13 09:06:14
Autor: MichałG
lampki pod dynamo
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz pisze:
[...]

Podpowiadam zastosowanie alternatora jako hamulca do trenażera. Tak by w długie zimowe wieczory nie produkować niepotrzebnie ciepła.............

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-18 00:49:25
Autor: Krzysztof Rudnik
lampki pod dynamo
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:

ja caly czas szukam pradnicy w piascie na 12V, moze alternator bylby
odpowiedni.

Prawie każde dynamo da 12V, jeśli się go obciąży prądem trochę mniejszym niż standardowe 0.5A.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-07-13 12:52:19
Autor: Coaster
lampki pod dynamo
[...]

Rowerowe 'dynamo' jest jak najbardziej 'alternatorem'.
:-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-12 17:57:29
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-607F1D.15245212072009news.onet.pl z N 12 lip
2009 15:24:52 pisze co nastepuje:
[...]

w takim razie, chyba sporo tu bywajacych osob by sie musiala za Twoja rada tam przeniesc.

a z 2giej strony w koncu jest sezon ogorkowy, o przepraszam lampkowo  -
Titusowy.

a tak na marginesie, to ja lubie mizerie ;)

Data: 2009-07-13 03:19:34
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <Xns9C46CAF5CC0C9baltaz4r@127.0.0.1>,
 Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-607F1D.15245212072009news.onet.pl z N 12 lip
2009 15:24:52 pisze co nastepuje: > Staram sie docenic wysilek, ktory wlozyles w tego posta.
> [...]
> pl.sci.psychologia. w takim razie, chyba sporo tu bywajacych osob by sie musiala za Twoja rada tam przeniesc.

No coz, nikt tu nikogo pod pistoletem nie trzyma. Ja tu siedze z prawdziwa przyjemnoscia.

TA

Data: 2009-07-13 12:48:17
Autor: Coaster
lampki pod dynamo
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:
[...

a tak na marginesie, to ja lubie mizerie ;)

A ja ksiazki Stanislawa Pagaczewskiego.

Data: 2009-07-13 15:08:07
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi Coaster na post news:h3f3if$brq$2news.supermedia.pl z Pn 13 lip 2009 12:48:17 pisze co nastepuje:

a tak na marginesie, to ja lubie mizerie ;)

A ja ksiazki Stanislawa Pagaczewskiego.

masz moze "gabka i latajace talerze"?

Data: 2009-07-13 12:40:20
Autor: Coaster
lampki pod dynamo
dsotO wrote:
[...]

Wyglada na to, ze masz problem egzystencjalny...

Data: 2009-07-13 10:23:25
Autor: dsotO
lampki pod dynamo
On 13 Lip, 12:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> Nie, ja wysiadam ;)

Wyglada na to, ze masz problem egzystencjalny...

Michał by napisał, że poczułeś świeżą krew, ale to fałszywy trop :) TA
może pisać ile chce, wyraziłem swoją opinię na ten temat pierwszy i
ostatni raz ;)
Ja się już w tym wątku nie wypowiadam, bo traci na tym merytorycznie :P

Data: 2009-07-13 11:45:47
Autor: Coaster
lampki pod dynamo
dsotO wrote:
[...]
Nie dziwię się, że kolegę Michała momentami ponosiło ;))

Ponosilo, ponosilo i w koncu ponioslo.

Data: 2009-07-10 22:14:30
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <Xns9C44CBF2DA925baltaz4r@127.0.0.1>,
 Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-DE1A61.11304110072009news.onet.pl z Pt 10 lip
2009 11:30:41 pisze co nastepuje: > To skoro juz jestesmy przy lampkach - jakich lampek (przednia i
> tylna) polecacie do zestawu pod dynamo.

a dynamo juz nabyles?

A dlaczego pytasz?
Przeciez miales sie nie odzywac w moich watkach.

A co tam - pochwale sie.
A i owszem. Caly zacny zestawik, dwa kompletne kola. Tyl na Novatecu o ktory tu kiedys pytalem, przod - Nexus HB-NX-30. Plus obrecze Maviv A-719 plus Shwalbe Marathon Supreme. Wyglada na to, ze ta pradnica Nexus jest jedynym slabym punktem.

TA

Data: 2009-07-10 22:19:22
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-50CB80.22143010072009news.onet.pl z Pt 10 lip
2009 22:14:30 pisze co nastepuje:
A dlaczego pytasz?
Przeciez miales sie nie odzywac w moich watkach.

o ile dobrze pamietam, choc pamiec mnie czasami zawodzi, to chodzilo o 1 watek, a nie wszystkie.
ale jak napisalem wyzej, pamiec to ulotna sprawa.

[...]

wreszcie.
w takim razie sprawe kol, piast i opon precel ma juz z glowy z Twojej strony?

czy jeszcze cos nabyles? jesli tak, to mysle, ze czesc tu bywajacych preclowiczow odetchnelo z ulga. a jesli nie, no coz, usnet zniesie wszystko, no moze prawie wszystko.

Data: 2009-07-11 01:12:38
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <Xns9C4533D1A87Fbaltaz4r@127.0.0.1>,
> [...]

ale jak napisalem wyzej, pamiec to ulotna sprawa.

Byc moze.

> [...]

wreszcie.
w takim razie sprawe kol, piast i opon precel ma juz z glowy z Twojej strony?

Piast nie do konca. Zastanawiam sie bowiem jeszcze nad zamiana tego Nexusa na cos innego.

czy jeszcze cos nabyles?

He, he. Torbe Topeak Handlebar Tourguide DX
Jest taka jaka sobie wymarzylem.

jesli tak, to mysle, ze czesc tu bywajacych preclowiczow odetchnelo z ulga. a jesli nie, no coz, usnet zniesie wszystko, no moze prawie wszystko.

E, myslisz, ze na prawde ludzie nie maja innych problemow?
No, moze poza kilkoma frustratami, ktorzy maja problemy z panowaniem nad soba.

W kazdym razie, jak widzisz, musze jeszcze kupic kilka drobiazgow elektrycznych i oswietleniowych.

TA

Data: 2009-07-11 01:37:32
Autor: chary
lampki pod dynamo
[...]
W kazdym razie, jak widzisz, musze jeszcze kupic kilka drobiazgow
elektrycznych i oswietleniowych.

A baterie w liczniku juz zmieniles?

pozdrawiam,
Marek Sosnowski
--
"Q. How many calories are there in a piece of chocolate? A. Who cares"

Data: 2009-07-11 03:30:17
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo
In article <h38msj$1ub$1@inews.gazeta.pl>,
 "chary" <chary@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
> W kazdym razie, jak widzisz, musze jeszcze kupic kilka drobiazgow
> elektrycznych i oswietleniowych.

A baterie w liczniku juz zmieniles?

E, nie. Kupuje nowy.

TA

Data: 2009-07-12 10:43:10
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
58C96E.01123711072009@news.onet.pl z So 11 lip 2009 01:12:38 pisze co nastepuje:

W kazdym razie, jak widzisz, musze jeszcze kupic kilka drobiazgow elektrycznych i oswietleniowych.

to straszne.
juz widze zalew postow na precla :)

Data: 2009-07-12 10:46:05
Autor: Jan Srzednicki
lampki pod dynamo
On 2009-07-12, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:
[...]

On by się chyba spełnił jako audiofil  - tam doskonale wiadomo, że im
droższy dany kabel, im bardziej beztlenowa miedź itp., tym lepszy
dźwięk, a kto nie słyszy, to jest upośledzony.  ;)

Data: 2009-07-13 12:42:14
Autor: Jaroslaw Berezowski
lampki pod dynamo
Dnia Sun, 12 Jul 2009 10:46:05 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

On by się chyba spełnił jako audiofil  - tam doskonale wiadomo, Ĺźe im
droĹźszy dany kabel, im bardziej beztlenowa miedĹş itp., tym lepszy
dĹşwięk, a kto nie słyszy, to jest upośledzony.  ;)
http://www.audiovoodoo.glt.pl/

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-13 11:13:22
Autor: Jan Srzednicki
lampki pod dynamo
On 2009-07-13, Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

Toż ja właśnie o tym. Dla sportu polecam poczytać sobie audiofilskie
fora. ;)

Data: 2009-07-13 15:09:33
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
lampki pod dynamo
w odpowiedzi Jan Srzednicki na post news:slrnh5m5mi.2gkd.w_at_wrzask_dot_ploak.pl z Pn 13 lip 2009 13:13:22 pisze co nastepuje:

Toż ja właśnie o tym. Dla sportu polecam poczytać sobie audiofilskie
fora. ;)

mialem dwoch takich u siebie w firmie.
w koncu wyniesli sie do innego pokoju i odechnalem z ulga :))