lampki pod dynamo - cd

Data: 2009-07-26 14:11:18
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
Przeklejam, bo do tamtego watku chyba nikt nie zaglada - chyba, ze ci ktorych mam KFie, albo ja jestem u wszystkich...

In article <h376ng$imv$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

A konkrety?... kłania sie B&M - w zasadzie każda ich lampka spełnia dojczlandzkie normy - czyli sie nadaje.. ;-))).
Niestety, niektóre oprócz tego ze swiecą 'jak gupie', to jeszcze niestety podobnie kosztują ... ;-(.

A moglbys sprecyzowac to 'swiecenie jak glupie'?
Znaczy dobrze czy niedobrze?

W USR mieli B&M przednie. Jakas lampke 17 luxowa za 50zl i 20luxowa (ale mniejsza) za 100zl.

Polecano mi jeczcze Basti (albo Basta).

No a w Decatlonie maja w rowerach jakies swoje wynalazki, ale dosc delikatnie to wygladalo...

Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

TA

Data: 2009-07-26 06:47:32
Autor: baltazar
lampki pod dynamo - cd

In article <h376ng$im...@news.onet.pl>, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
> [...]

delikatnie to wygladalo...

Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

tak, ja bym chcial cos jeszcze dorzucic.

Data: 2009-07-26 23:03:46
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Przeklejam, bo do tamtego watku chyba nikt nie zaglada - chyba, ze ci ktorych mam KFie, albo ja jestem u wszystkich...

[...]

Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

TA

Mam tylny B&M 1 LED z funkcją stopu. Dałem ~60 zł. Rewelacja. Kupiłem Bastę halogen za 18 zeta na przód i wiem że to była taka średnia inwestycja. Odkładam na B&M z funkcją stopu na przód.

Generalnie co do dynama, bardzo ułatwia życie. Opory są, ale rekompensują się świeceniem na żądanie niezależnie od warunków atmosferycznych.

jd

Data: 2009-07-27 07:50:08
Autor: MichałG
lampki pod dynamo - cd
jacek duma pisze:
[...]

i stanu naładowania aku...
W koncu dorobiłem sie kpl. B&M: Selektra na tył i lumotec cyo na przód. na razie zasilane z dynama Axa HR. Lampki polecam każdemu, kto ma zbednych nieco groszy na ten cel.... 'to jest to'.
Dynamo nieco mniej polecam, ale jesli ktoś (jak ja) nie jezdzi dziennie po ciemku to też jest ok.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-29 11:05:36
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h4jf6l$u1k$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

W koncu dorobiłem sie kpl. B&M: Selektra na tył i lumotec cyo na przód. na razie zasilane z dynama Axa HR. Lampki polecam każdemu, kto ma zbednych nieco groszy na ten cel.... 'to jest to'.

A gdzie i za ile kupiles? One maja fukcje STOP? I dlaczego wlasnie te modele?
Tutaj wcale nie widze tych przednich:
<http://www.cyklotur.pl/akcesoria_oswietlenie_lampki_przednie_zasilane_pr
adnica,0.html>

TA

Data: 2009-07-29 11:59:57
Autor: MichałG
lampki pod dynamo - cd
[...]

Stop jest w nich bardzo dobry - praktycznie bez róznicy do jazdy.
I dlaczego wlasnie te
modele?
Własnie dlatego... ;) -

Tutaj wcale nie widze tych przednich:
<http://www.cyklotur.pl/akcesoria_oswietlenie_lampki_przednie_zasilane_pr
adnica,0.html>

I nie zobaczysz - zadzwon tam - to sprowadzą. Bodajże nieco pow 230zł

Pozdrawiam
M.

Data: 2009-07-29 23:47:34
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h4p6j3$m3o$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

> [...]
I dlaczego wlasnie te
> modele?
Własnie dlatego... ;) -

No ale na liscie ponizej jest kilka innych tanszych modeli ze STOPem.

> Tutaj wcale nie widze tych przednich:
> <http://www.cyklotur.pl/akcesoria_oswietlenie_lampki_przednie_zasilane_pr
> adnica,0.html>

I nie zobaczysz - zadzwon tam - to sprowadzą. Bodajże nieco pow 230zł

A kto jest dystrybutorem B&M?
I gdzie to moze byc w Warszawie poza Cyklopem?

TA

Data: 2009-07-30 09:02:23
Autor: MichałG
lampki pod dynamo - cd
[...]

też dobre. Pod warunkiem ze to nie halogen, a led.
Wszystkie lampki B&M spełniają z naddatkiem wymagania DIN odnosnie oswietlenia rowerów, wiec musza sie nadawać. Jedne dobrze, inne lepiej.

[...]

szukajcie a znajdziecie - jako powiada pismo..... ;)

Pozdrawiam
michał

Data: 2009-07-30 18:59:53
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Ja podpowiem że właśnie jestem w kropce. W lampce basty za 18 zł, zjarała mi się żarówka halogenowa 6V 2,4W (3W) . Koszt zakupu nowej 12 zł :]
Spaliła mi się po 2 miesiącach więc patrząc na ceny B&M kupię chętnie chyba tego LED-a na przód ...

jd

Data: 2009-07-30 21:26:39
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h4sk51$jda$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 jacek duma <dumaj@spam.pl> wrote:

[...]

Ale za cene B&M masz z 10 Bast. I jescze ci starczy na dwie zarowki...

TA

Data: 2009-07-30 21:40:51
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo - cd

"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:h4sk51$jda$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

bierz Fly IQ albo Cyo. W końcu będziesz miał jasność i pewność, a i trochę lżej będzie...
W przypadku Fly - koniecznie wersja Plus. Cyo chyba podtrzymywanie ma w standardzie.

pozdr

Data: 2009-07-31 22:08:29
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Cyo jest za akceptowaną cenę 109 zł ...
jd

Data: 2009-08-01 00:35:53
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h4vjil$j5f$1@nemesis.news.neostrada.pl>,

Wojtek Paszkowski pisze:
> W przypadku Fly - koniecznie wersja Plus. Cyo chyba podtrzymywanie ma w > standardzie.

Cyo jest za akceptowaną cenę 109 zł ...

Gdzie?
Link?
Bo w Cykloturze wlasnie za 109 zl jest Lumotec Fly Plus. Ale on jest halogenowy.

TA

Data: 2009-08-01 10:00:53
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Gdzie?
Link?
Bo w Cykloturze wlasnie za 109 zl jest Lumotec Fly Plus. Ale on jest halogenowy.

Masz rację. Najtańsza ledówka to 159 zł.
jd

Data: 2009-08-01 17:03:29
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h50tac$5jb$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
> [...]

> Bo w Cykloturze wlasnie za 109 zl jest Lumotec Fly Plus. Ale on jest > halogenowy.

Masz rację. Najtańsza ledówka to 159 zł.

A sa w ogole Flye na LEDach?

No i gdzie jest jakis sklep (WAWA albo internet) z wyborem tym B&M?
W Evansie tez nic nie maja:
http://www.evanscycles.com/categories/bike-lights/dynamo-lights?page=2

TA

Data: 2009-08-02 16:21:38
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo - cd

"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:h50tac$5jb$1nemesis.news.neostrada.pl...

Masz rację. Najtańsza ledówka to 159 zł.

szkoda kasy, ten DLumotec jest już lekko przedpotopowy, lepiej dołóż te 40zł do Fly IQ plus - to już inna jakość oświetlenia (osobiście bym i do Cyo dołożył - nie dość, że ciut więcej światła, to jest znacznie praktyczniejsza pod względem wyłączania i mocowania)

pozdr

Data: 2009-08-02 22:31:16
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

To ja kupię tę żarówkę do halogena za 12 zeta ...

http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=2993
jd

Data: 2009-08-02 23:45:14
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo - cd

"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:h54tla$5ve$2nemesis.news.neostrada.pl...

To ja kupię tę żarówkę do halogena za 12 zeta ...

http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=2993

wersję nie myślącą za Ciebie, kiedy zacząć świecić, masz 20 zł taniej ;) To i tak świetne ceny - taniej niż w sklepach internetowych w DE!

pod względem kosztów halogen jest rzeczywiście nie do pobicia. Ale komfort nie ten - nie boisz się, że ni stąd ni z owąd żarówka się przepali, nie martwisz się stojąc na skrzyżowaniu, że z naprzeciwka ktoś Cię nie widzi (BuMMowe podtrzymanie z kondensatora jest naprawdę niezłe), oszczędzasz trochę sił w nogach na niższe zużycie energii, lampka nie miga przy niższych prędkościach. A do tego gdy wyjedziesz poza zasięg lamp ulicznych - nadal masz fajnie oświetloną drogę.

Do 100zł rzeczywiście nie ma co się w diody pchać (chyba że w samoróbkę - koszt ok. 50zł, najlepiej jako obudowy użyć starej lampki dla "cywilnego wyglądu" i nieco bardziej strawnego światła), ale jak już wydawać trzycyfrową sumę, to lepiej dołożyć do wcześniej wymienionych lampek.

pozdr

Data: 2009-08-05 21:49:46
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

zerknę zaraz :-)

[...]

Wiem, bo mam BUMMowy tył (poziomy) z podtrzymaniem. Szkoda że producent posępił i wpakował tam 1 słownie JEDNEGO czerwonego LED-a za ponad 60 zł :-)

[...]

Może "na święta" się szarpnę :-) pogłówkuję. Też zastanawiałem się nad DIY, bo projektów w sieci jest wiele i są proste.
jd

Data: 2009-08-05 22:47:12
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo - cd
"jacek duma" <dumaj@spam.pl> wrote in message news:h5cobf$d69$2nemesis.news.neostrada.pl...

Wiem, bo mam BUMMowy tył (poziomy) z podtrzymaniem. Szkoda że producent posępił i wpakował tam 1 słownie JEDNEGO czerwonego LED-a za ponad 60 zł

eee, przepłaciłeś, w Cykloturze "od zawsze" były Selectry Plus za 49zł - a mają 3 LEDy ;) W sumie te dwie boczne to tak trochę dla picu, ta główna naprawdę mocno daje - nie gorzej od Superflasha, a przecież Selectra to już lampka lekko leciwa.

Tak przy okazji, zastanawiam się nad kupieniem (akurat nie sobie) lampki na błotnik, B&M Seculite Plus. Ktoś może testował? Podejrzewam, że od Selectry jakością nie odstaje, ale może ma jakieś przykre cechy?

pozdr

Data: 2009-08-07 22:12:32
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

E tam pomyliłem się :-) Już biorę paragon do ręki :-)
Zapłaciłem 45 zeta w sklepie stacjonarnym, za TopLight Flat plus

Data: 2009-08-08 22:35:00
Autor: Titus Atomicus
lampki pod dynamo - cd
In article <h5i2eb$jou$1@nemesis.news.neostrada.pl>,

Wojtek Paszkowski pisze:
Zapłaciłem 45 zeta w sklepie stacjonarnym, za TopLight Flat plus

A gdzie ten sklep?

TA

Data: 2009-08-08 23:16:30
Autor: jacek duma
lampki pod dynamo - cd

A gdzie ten sklep?

Kraków Secesja. Kupowałem na początku sezonu.
jd

Data: 2009-07-27 07:43:43
Autor: MichałG
lampki pod dynamo - cd
[...]

Bardzo dobrze.. ;))))

M.

Data: 2009-07-27 14:41:12
Autor: Mir
lampki pod dynamo - cd
Dnia 26.07.2009 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał/a:
Przeklejam, bo do tamtego watku chyba nikt nie zaglada - chyba, ze ci ktorych mam KFie, albo ja jestem u wszystkich...
hmm...

Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

TA
Dymamo w piaście daje prąd zmienny a tradycyjne stały; w przypadku lamp
z diodami to drugie da dwa razy więcej światła. To pierwsze mruga, więc
jest nielegalne. (?)

Data: 2009-07-27 16:51:58
Autor: Norbert
lampki pod dynamo - cd
Dymamo w piaście daje prąd zmienny a tradycyjne stały; w przypadku lamp
z diodami to drugie da dwa razy więcej światła. To pierwsze mruga, więc
jest nielegalne. (?)

Zlutowanie prostownika z kondensatorkiem to nie problem :)

Data: 2009-07-27 20:48:09
Autor: Wojtek Paszkowski
lampki pod dynamo - cd

"Mir" <aparat2mniam@wp.pl> wrote in message news:h4kea8$mul$1news.onet.pl...

Dymamo w piaście daje prąd zmienny a tradycyjne stały; w przypadku lamp
z diodami to drugie da dwa razy więcej światła.

o, ciekawe. Szkoda, że moje dynamo o tym jakoś nie chce wiedzieć, jak to bydlę zmusić do tego, aby dawało 2 razy więcej światła?

To pierwsze mruga

to z kolei moja dynamopiasta też jakaś dziwna jest, bo z Fly IQ podczas jazdy nijak nie miga.

pozdr

Data: 2009-07-28 15:39:29
Autor: Mir
lampki pod dynamo - cd
Dnia 27.07.2009 Wojtek Paszkowski <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał/a:

[...]

Może masz poprawną instalację a ja nie. Gdy jedzie się powoli to widać,
że mruga. Pójdę lepiej do elektryka a nie do serwisu rowerowego.

A serio: jaki prąd daje dynamo w piaście (AC/DC)? (Czy tylko się mi coś
przyśniło?)

Data: 2009-07-28 11:22:16
Autor: dsotO
lampki pod dynamo - cd
On 28 Lip, 17:39, Mir <aparat2mn...@wp.pl> wrote:

A serio: jaki prąd daje dynamo w piaście (AC/DC)? (Czy tylko się mi coś
przyśniło?)

Zarówno dynamo w zewnętrzne jak i w piaście daje prąd zmienny, czyli
AC.Tego jestem pewien. Jeśli nie wierzysz, to weź miernik elektryczny
i spróbuj je zmierzyć na zakresie AC a potem na DC.
Co do migotania - widoczne jest w czasie wolnej jazdy i _podejrzewam_,
że wynika to z małej prędkości obrotowej takiego dynama, w odróżnieniu
od zewnętrznego.

Data: 2009-08-07 20:40:20
Autor: Sebastian Pawłowski
lampki pod dynamo - cd
Moze ktos chcialby jeszcze dorzucic cos sensownego w tym watku?

Są jeszcze: http://www.spanninga.nl/xhtml/product_details.php?cid=12&pid=62

Spanninga MICRO FF
- led
- czujnik zmierzchu - podtrzymanie