lampki tylne - ktory BUMM

Data: 2016-08-07 00:01:50
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
Witam,
Uzywam oswietlenia dynamowego BUMM i bylbym zadowolony... gdyby nie to, ze tylna lampka, umieszczona na bagazniku nad kolem jest czesto zaslaniana bagazem, ktory z tego bagaznika zwisa.
Dlatego zastanawiam sie nad zakupem lampki tylnej mocowanej na blotniku.
Do tej pory BUMM oferowali tylko jeden model takiej lampki- Seculite.
Teraz widze dwa modele: Seculite i Secula.
http://en.bumm.de/produkte/dynamo-ruecklicht/seculite.html
http://en.bumm.de/produkte/dynamo-ruecklicht/secula.html
Czy ktos widzil je z bliska, albo uzywa i moglby sie wypowiedziec nt. roznic?
--
TA

Data: 2016-08-18 04:13:27
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- Do tej pory BUMM oferowali tylko jeden model takiej lampki- Seculite.

mam model SECULA od jakis 3 lat i spelnia swoja role w ruchu miejskim, swieci raczej slabo (syn ma klona wally-ego i przy nim wysiada) ale ma podtrzymywanie i przetrwala pare konkretnych ulew wiec konstrukcja raczej udana ... w przyszlym tygodniu dostane IXBack Senso wiec bedzie jakies porownanie .... na SECULITE nawet nie patrzylem tak paskudnie wyglada :-) P.

Data: 2016-08-18 17:45:33
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <1ae0f319-35de-4296-bdaa-03270b3e8213@googlegroups.com>,
 przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

[...]

O, dzieki za odpowiedz.
Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.
--
TA

Data: 2016-08-18 23:50:16
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- O, dzieki za odpowiedz.
Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.

https://www.flickr.com/photos/andy_squirrel/11349106225

Definitely the Secula. Has a fresnal lens and is light years ahead in visibility

P.

Data: 2016-08-19 13:39:56
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <770b0a4a-70ee-45e8-b545-5aa21aaf29b7@googlegroups.com>,
 przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

-- O, dzieki za odpowiedz.
> Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.

https://www.flickr.com/photos/andy_squirrel/11349106225
E, to zdjecie to juz dawno widzialem...
Ale gdzie tu widac jak swieca?

Definitely the Secula. Has a fresnal lens and is light years ahead in visibility

Zrodlo?
Zreszta pisales poprzednio ze Seculs swieci tak sobie...
--
TA

Data: 2016-08-20 02:00:02
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <Titus_Atomicus-C4099F.13395619082016@node1.news.atman.pl>,

In article <770b0a4a-70ee-45e8-b545-5aa21aaf29b7@googlegroups.com>,
> [...]

A, juz widze.
Komentarz pod zdjeciem.

Zreszta pisales poprzednio ze Secula swieci tak sobie...

Seculite wyglada oldkulowo i mi to nie przeszkadza.
Ale co to jest to biale na gorze lampki?

I kto sprzedaje te Secule w dobrej cenie?
--
TA

Data: 2016-08-19 23:28:50
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
W porównaniu do wally-ego ... nie pamiętam ile dałem coś koło 20 euro

PS nie mam pojęcia co to za bulwa a i z opisu niewiele wynika ale zakładam ze gdyby to była jakaś istotna cecha to producent by się pochwalił

Data: 2016-08-24 01:26:07
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
Tak ku przestrodze IXBack Senso to jednak slabizna ? swieci zdecydowanie slabiej od klona wally-ego a nawet gorzej od seculi czyli bieda na maxa I jeszcze te dziwne bateryjki zamiast AA ... ale przynajmniej IXON IQ swieci przyzwoicie (w zestawie kupowalem)

Data: 2016-11-02 04:15:54
Autor: Olivander
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu sobota, 20 sierpnia 2016 08:28:54 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:

PS nie mam pojęcia co to za bulwa a i z opisu niewiele wynika ale zakładam ze gdyby to była jakaś istotna cecha to producent by się pochwalił
Ta 'bulwa' to właśnie lampka, ściany z białego plastiku, w środku diody świecące czerwono. To czerwone poniżej to tylko odblask.

Mam podobną, kupioną w rajchu, gdzie jest zakaz migania. Ta moja pali się w trybie ciągłym, a jak baterie siadają, do diod czerwonych dołącza się biała ŻRÓWECZKA sygnalizując, że czas na zmianę baterii. Przez to zgon baterii następuje szybciej. Takie niemieckie kretyństwo, efekt chorych zapisów
w StVO/StVZO (nie tylko w PoRD są chore zapisy).

Data: 2016-11-02 05:43:22
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- Takie niemieckie kretyństwo, efekt chorych zapisów

nie kupilbym

-- Mam podobną, kupioną w rajchu, gdzie jest zakaz migania

tylko dla lampek zamontowanych na rowerze :-) normalni rowerzysci obchodza to tak ze kupuja kaski z migajacym LED-em a hardcorowcy czolowke lub cos przyczepianego na plecak

PS w kwestii kretynskich przepisow dorzuce obowiazek posiadania dynama (usuniety dopiero w 2013 roku)

P.

Data: 2016-11-02 14:46:25
Autor: Andrzej Ozieblo
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-02 o 12:15, Olivander pisze:

[...]

A jak to jest z obowiązkiem odblasku? W Polsce i Niemczech? Jeśli było juz poruszone w tym wątku to sorry. Jeśli posiadam tylną lampkę nieodblaskową, to muszę mieć też odblask? Akurat mam, i lampkę zaczepiną do sztycy i odblask na błotniku, ale chętnie przeniósłbym lampkę na błotnik likwidując odblask, z tych samych powodów co Titus.

BTW używam takiej noname za ok. 10-12 zł. Służy od lat, świeci mocno, deszcz jej nie szkodzi.

Data: 2016-11-02 07:21:42
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
http://fahrradbeleuchtung-info.de/vorschriften-fuer-fahrradbeleuchtung-durch-die-stvzo

IMHO po sciezkach ujdzie lampka ale na droge zalozylbym odblask im wiekszy tym lepszy, w swietle reflektorow samochodowych jest po prostu lepiej widoczny

P.

Data: 2016-11-02 10:43:36
Autor: Olivander
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu środa, 2 listopada 2016 15:21:44 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
http://fahrradbeleuchtung-info.de/vorschriften-fuer-fahrradbeleuchtung-durch-die-stvzo
Jeszcze prościej opisuje to ichnia wikipedia Fahhadbeleuchtung, bo zestawia wszystkie kraje niemieckojęzyczne i jest napisana po ludzku a nie po prawniczemu.

A odpowiadając konkretnie, masz rację, Andrzeju, jeśli lampka nie ma odblasku integralnego, powinieneś go mieć poza lampką i tu, i tam. Ale to może być ultralekka taśma odblaskowa.. W jednym rowerze mam odwrotnie niż ty, tzn. na jego błotniku jest lampka (zrobiłem ją temi ręcyma i to dziełem sztuki) a na sztycy jest naklejona czerwona taśma odblaskowa, a i tak wożę tam opaski odblaskowe różnych kolorów, które rozdaje ciemnym pieszym i szczególńie samobójczym batmanom (dołączając przyjazny opierdziel).

W rajchu jest podobnie, tj możesz mieć odblaski zintegrowane z lampą, ale jak nie to potrzebne są osobne. Ale dodatkowo mają po niemiecku wszystko przesadzone i zdublowane, odblask przedni biały tez jest obowiązkowy, odblaski na szprychach lub oponie są nie tylko zalecone, ale obowiązkowe, takoż na pedałach (w StVZO całkiem "znikli" looki, spd i trzepaczki). Ale "zieloni" nie przypieprzają się do rowerzystów i ludzie jeżdzą (prawie) równie głupkowato jak u nas.

Data: 2016-11-03 09:36:43
Autor: Andrzej Ozieblo
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-02 o 18:43, Olivander pisze:

Ale "zieloni" nie przypieprzają się do rowerzystów i ludzie jeżdzą (prawie) równie głupkowato jak u nas.

I takie podejście "władzy" mi sie podoba. Przepisy powinny być konkretne i w miarę ostre, ale ich interpretacja przez policję stosunkowo łagodna i zdroworozsądkowa. Wtedy nie byłoby łapanek za przejazd na przejściu dla pieszych czy mandatów straży miejskiej za jazdę po pustym chodniku, gdy obok biegnie ruchliwa i niebezpieczna dla rowerzysty.

Toleracja mimo wszystko nie powinna obejmować batmanów, zwłaszcza tych bez tylnego światła.

Data: 2016-11-03 02:20:42
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
[...]

od czasu do czasu trzeba przetrzepac towarzystwo

http://www.abendblatt.de/hamburg/article208501051/Bei-Rot-gefahren-Polizei-stoppt-80-Radfahrer.html

a czy ostro ? 60 ojro za przejazd na czerwonym 100 jak palilo sie juz dluzej niz sekunde to nie jest jakis dramat ale dla notorycznych zapierdalaczy moze byc juz bolesne :-) ogolnie oswietlenia sie nie czepiali a akcje policyjne sa jak seryjnie paru rowerzystow pozegna sie z zyciem

P.

Data: 2016-11-03 06:48:56
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu czwartek, 3 listopada 2016 09:36:45 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Toleracja mimo wszystko nie powinna obejmować batmanów, zwłaszcza tych bez tylnego światła.

Uważam wprost przeciwnie, przepisy należy złagodzić, część rzeczy
zalecać, a nie wymagać, natomiast co wymagane, powinno być egzekwowane.

Data: 2016-11-04 10:20:25
Autor: cytawa
lampki tylne - ktory BUMM
Olivander pisze:

[...]

Kiedys juz napisalem, ze odblaski na szprychach i oponach w praktyce niewiele daja. Owszem z daleka fajnie widac, jak takie cos sie porusza. Ale nie widac, gdy sie jedzie z tylu czy z naprzeciwka, a wtedy jest bardziej niebezpieczna sytuacja. Natomiast ruszajace sie swiecace pedaly widac bardzo dobrze i z daleka.

Jan Cytawa

Data: 2016-11-04 02:32:21
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu piątek, 4 listopada 2016 10:20:31 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Olivander pisze:

> [...]

Kiedys juz napisalem, ze odblaski na szprychach i oponach w praktyce niewiele daja. Owszem z daleka fajnie widac, jak takie cos sie porusza. Ale nie widac, gdy sie jedzie z tylu czy z naprzeciwka, a wtedy jest bardziej niebezpieczna sytuacja.

Przecież nikt nigdzie nie proponował używania odblasków bocznych
ZAMIAST normalnego oświetlenia i odblasków. One są właśnie na te
rzadsze sytuacje, kiedy w nocy nie widać roweru z boku.
Jak sama nazwa wskazuje.

Natomiast ruszajace sie swiecace pedaly widac bardzo dobrze i z daleka.

Czy BARDZO dobrze i czy z DALEKA - polemizowałbym.
Ale wystgarczyło, żedbym co najmniej jednego batmana nie rozjechał
na leśnej szosie.

Data: 2016-08-24 10:44:39
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
Ciekawa tarcza  - hamulcowa?
https://www.flickr.com/photos/andy_squirrel/11299416476/in/photostream/

-- -- -
Definitely the Secula.

Data: 2016-08-24 10:40:19
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
Lampki tylne na baterie (zwykle 2x AAA, wystarcza na kilka miesięcy) są tak tanie (firmowe od kilkunastu złotych w górę) i skuteczne - czy warto bawić się w lampkę tylną na dynamo?

-- -- -

Data: 2016-08-24 01:48:29
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- czy warto bawić się w lampkę tylną na dynamo?

z lenistwa tak bo wtedy odpada ciagle wlaczanie/wylaczanie no i nie trzeba pamietac o zmianie baterii ... oczywiscie z podtrzymywaniem jak stoi sie np na swiatlach

P.

Data: 2016-08-29 11:06:55
Autor: z
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-08-24 o 10:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Jako że lutownica nie jest mi obca ;-) to kabelkiem z przedniej lampki ciągnę sobie zasilanie do tylnej i przekładam tam diodę.
Moje oba rowery bardzo sobie chwalą jeden włącznik oświetlenia :-)
Badziewiaste baterie wymieniam nie częściej niż raz na pół roku. Ale tu wiadomo - zależy od pory pedałowania i upodobań ;-)

Data: 2016-08-24 02:05:35
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu środa, 24 sierpnia 2016 10:39:54 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]

> Uzywam oswietlenia dynamowego BUMM i bylbym zadowolony... gdyby nie to, ze tylna lampka, umieszczona na bagazniku nad kolem jest czesto zaslaniana bagazem, ktory z tego bagaznika zwisa.

Skoro już się ma dynamo - tak. Wiadomo, że baterie się nie wyczerpią,
nie wymarzną, a jeszcze można sobie światło stop zafundować :D

Data: 2016-08-24 11:16:15
Autor: Liwiusz
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-08-24 o 11:05, rmikke pisze:
Wiadomo, że baterie się nie wyczerpią,
nie wymarzną

Ani z jednym, ani z drugim nie ma problemu, wyczerpywanie się baterii to długotrwały i widoczny proces, a negatywnego natychmiastowego wpływu mrozu nie widziałem nawet jak jeździłem w -20.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-24 04:04:35
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu środa, 24 sierpnia 2016 11:16:17 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Ani z jednym, ani z drugim nie ma problemu, wyczerpywanie się baterii to długotrwały i widoczny proces, a negatywnego natychmiastowego wpływu mrozu nie widziałem nawet jak jeździłem w -20.

No z tą widocznością to różnie bywa, ale może i masz rację,
bo ja bateryjną lampkę mam na tyłku i włączam i wyłączam bez patrzenia,
to trochę trudniej mi zauważyć, że zdycha...

Data: 2016-08-24 13:17:21
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <81482696-c586-4e9c-ae6b-73b0aaca4b3d@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

No z tą widocznością to różnie bywa, ale może i masz rację,
bo ja bateryjną lampkę mam na tyłku i włączam i wyłączam bez patrzenia,
to trochę trudniej mi zauważyć, że zdycha...

Moze i migajki sie tak szybko nie wyczerpuja.
Ale i tak po pewnym czasie swieca slabiej, niz po wlozeniu swiezych baterii.
Inaczej wyglada sprawa z przednim reflektorem - taki potrafi sie wyczerpac jednego dnia. Wiec przewaga dynama nad bateria jest widoczna. Zwlaszcza w turystyce. A jak sie juz ma dynamo, to tylna lampka na baterie chyba nie ma sensu.
--
TA

Data: 2016-08-24 13:35:32
Autor: Liwiusz
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-08-24 o 13:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Na przednie światło używa się takich samych pozycyjnych na 2xAA(A), a jak ktoś lub reflektory, to wybiera coś w typie bocialarki i już wie, ile baterii potrzebuje na jazdę, a nie bawi się w jakieś dynamowe lampy, które im do pięt nie dorastają.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-24 14:29:43
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <npk0q4$i13$2@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> baterie chyba nie ma sensu.

Na przednie światło używa się takich samych pozycyjnych na 2xAA(A),
No wlasnie nazwalem to migajkami...

a jak ktoś lub reflektory,

Nie: lubi, tylko poza miastem pozycyjne sa calkiem nieskuteczne.

to wybiera coś w typie bocialarki i już wie, ile baterii potrzebuje na jazdę, a nie bawi się w jakieś dynamowe lampy, które im do pięt nie dorastają.

Ale codzienna zmiana baterii jest calkiem bez sensu. Zwlaszcza w turystyce.
I zapewniam cie, ze dynamowe lampki zapewniaja calkiem niezly komfort jazdy.
--
TA

Data: 2016-08-24 19:48:46
Autor: Coaster
lampki tylne - ktory BUMM
Liwiusz wrote:
[...]

Zawsze zdarzy sie ten moment, kiedy dluzej nieuzywana lampka (dlugi dzien) 2x przy "organoleptycznym tescie kontrolnym" swieci ok a potem po kilku kilometrach zdycha.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2016-08-24 17:03:09
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
A teraz, zgodnie z tematem wątku, porozmawiajmy o traktorach na polu, lokomotywach w tunelu, i Powstaniu Warszawskim wg "Kolumbów"...
BTW na przejeździe kolejowym widzę nadal przewagę tylnej lampki bateryjnej nad dynamową - no chyba, że ktoś lubi TIR-a w sakwach.

-- -- -
Inaczej wyglada sprawa z przednim reflektorem - taki potrafi się wyczerpać jednego dnia.
Więc przewaga dynama nad baterią jest widoczna.

Data: 2016-08-25 23:05:54
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
BTW na przejeździe kolejowym widzę nadal przewagę tylnej lampki bateryjnej nad dynamową - no chyba, że ktoś lubi TIR-a w sakwach.

obie lampy B&M (secula i seculite plus) maja podtrzymywanie ... bateryjkowe mam tylko w MTB syna bo tam liczy sie ciezar i dynamo w piascie odpada

P.

Data: 2016-08-26 07:24:58
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 26/08/2016 07:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Moze cos przeoczylem ale chyba nikt w watku nie wspomnial o lampkach ladowanych przez USB.

Data: 2016-08-26 00:20:47
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- Moze cos przeoczylem ale chyba nikt w watku nie wspomnial o lampkach ladowanych przez USB.

ale jakie zalety ma zasilenie przez USB ? IXON IQ ma ladowarke ale nie USB i obstawiam ze laduje szybciej ... moge sobie na upartego wyobrazic ladowanie w drodze z powerbanka (klasycznego lub solarnego) ale tu moja wyobraznia sie konczy :-)

P.

Data: 2016-08-26 20:04:14
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 26/08/2016 08:20, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Tak pytam, mam fajna malutka tylna lampke ladowana przez USB. :)

Data: 2016-08-26 21:10:02
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
Podprowadzasz rower pod gniazdko?

-- -- -
mam fajna malutka tylna lampke ladowana przez USB.

Data: 2016-08-26 03:00:47
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 08:28:17 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
> [...]

Moze cos przeoczylem ale chyba nikt w watku nie wspomnial o lampkach ladowanych przez USB.

W sensie, że one nie są bateryjkowe, czy brakuje Ci flejma pt.
"Wieksza pokemność vs łatwość wymiany"?

Data: 2016-08-26 20:08:05
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 26/08/2016 11:00, rmikke wrote:
[...]

Sa mniejsze, tansze w eksploatacji, podoba mi sie opcja przyczepienia za pasek w spodniach (a ostatnio przypilaem sobie tylna lampke do koszulki na ramkach, na szyi - z braku lepszego miejsca). :)

Data: 2016-08-29 00:07:16
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu piątek, 26 sierpnia 2016 21:18:45 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

> [...]

Sa mniejsze, tansze w eksploatacji, podoba mi sie opcja przyczepienia za pasek w spodniach (a ostatnio przypilaem sobie tylna lampke do koszulki na ramkach, na szyi - z braku lepszego miejsca). :)

1. Mniejsze - zgoda.
2. Tańsze w eksploatacji - rozwiń, czemu lampka z niewymiennym aku
   jest tańsza w eksploatacji od lampki z dwoma eneloopami AAA?
3. Mocowanie na pasku - zupełnie kulą w płot, wszystkie tylne lampki
   na AAA, jakie miałem, miały mocowanie do paska, z którego intensywnie
   korzystam.

Data: 2016-08-29 10:18:18
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 29/08/2016 08:07, rmikke wrote:

[...]

OK, wspomnialem tylko o tych lampkach bo nikt inny nie wspomnial a tansza jest w porownaniu do bateryjnej.
2 x AAA? Paska ci nie zerwie? :) Sorry, jednej AAA bym nie zmiescil do mojej lampki. Do tego bawic sie  z otwieraniem i wyciaganiem, baterii? Nie wystarczy podlaczyc kabelka USB gdziekolwiek jestes?
Mocowanie na pasku to tylko jedna z opcji. W moim przypadku - Cateye Rapid Mini - ma sporo innych opcji przyczepienia do roweru na tzw. szybkozlaczke. Przydaje sie w miescie kiedy trzeba to zabrac ze soba podczas parkowania.

Data: 2016-08-29 04:13:26
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:30:19 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

> [...]
>    korzystam.

OK, wspomnialem tylko o tych lampkach bo nikt inny nie wspomnial a tansza jest w porownaniu do bateryjnej.

Nadal tego nie widzę...

2 x AAA? Paska ci nie zerwie? :)

C'mon, jak pasek utrzymuje mój brzuch, to dwie AAA go zerwą?
A serio to jest trochę inaczej, wożę lampkę na takim pasie
z kieszeniami, na największej kieszeni jest kawałek skóry,
na którym wisi lampka. W ten sposób jest na sensownej wysokości
(największa kieszeń zwisa z pasa) i zsiada z roweru razem ze mną.

Sorry, jednej AAA bym nie zmiescil do mojej lampki. Do tego bawic sie  z otwieraniem i wyciaganiem, baterii? Nie wystarczy podlaczyc kabelka USB gdziekolwiek jestes?

Ale ja nie muszę nigdzie do niczego podłączać "gdziekolwiek jestem",
bo 2xAAA starcza na dwa miesiące przy częstej jeździe nocnej, w lampce
wyposażonej w półwatową diodę, widoczną z kilometra. Zawsze jakoś
dam radę naładować akumulatorki w domu.

[...]

Patrz wyżej - nie mam problemu, lampka i tak jest na pasku.

Data: 2016-08-29 13:53:37
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
Lub kupić dwie bateryjki w przydrożnym kiosku.

-- -- -
Zawsze jakoś dam radę naładować akumulatorki w domu.

Data: 2016-08-29 05:30:32
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu poniedziałek, 29 sier

nia 2016 13:52:56 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Lub kupić dwie bateryjki w przydrożnym kiosku.

-- -- -
> Zawsze jakoś dam radę naładować akumulatorki w domu..

To jest GŁÓWNA przyczyna, dla której przedkładam coś
na standardowe bateryjki nad coś z wbudowanym niewymiennym ujwieczym.

Data: 2016-08-29 14:09:59
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 29/08/2016 01:30, rmikke wrote:
[...]

I walaja sie te bateryjki wszedzie, nie wiadomo ktore zaladowane, ktore nie, ktore tylko do polowy. Trzybarteryjna przednia lampka zawsze psula mi logistyke ladowania bo ladowarka ladowala parami.
Zeby nie bylo nieporozumien, akumulatorki to swietna sprawa w wielu dziedzinach, sam uzywam tego od lat dziewecdziesiatych do wszystkiego co sie da ale ostatnio w lampkach rowerowych jest przelom i nie bez powodu, na polkach, wiekszosc jest juz ladowanych przez USB.

Data: 2016-08-29 14:02:18
Autor: 2late
lampki tylne - ktory BUMM
On 29/08/2016 12:13, rmikke wrote:

[...]

Jak widac roznice sa zbyt male zeby sie spierac.
Mam jeszcze 'stary zestaw' na baterie (rechargable) ale lezy sobie w kaciku. Moje nowe lampki mam podlaczone na codzien (czyt. zimowa pora) do kasku a latem gdzie popadnie jak tylko zmrok zapadnie. Do tego czasu trzymam je w kieszeni.
Jesli ktos jeszcze sie zastanawia - warto rozwazyc.

Data: 2016-10-31 13:25:15
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
Witam,
No to sie zdecydowalem na 'Secula'.
Ale widze ze w ofertach wystepuje Secula Plus z 'technologia LineTech'.
Np. http://www.bikestacja.pl/pl/checkout/cart/
 A w innych ofertach tego LineTech nie ma.
Pytanie czy wszystkie SeculaPlus maja domyslnie ten LineTech (a opisy sa niekompletne) czy tez BUMM wprowdzil ten LineTech niedawno i w obiegu sa wciaz starsze lampki, bez tegoz?
--
TA

Data: 2016-10-31 18:09:05
Autor: Piotr aka dracorp
lampki tylne - ktory BUMM
Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:25:15 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

Witam,
No to sie zdecydowalem na 'Secula'.
Ale widze ze w ofertach wystepuje Secula Plus z 'technologia LineTech'.
Np. http://www.bikestacja.pl/pl/checkout/cart/
Koszyk pusty.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-11-01 13:35:21
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <nv81c1$ou5$1@dont-email.me>,
 Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

> Witam,
> No to sie zdecydowalem na 'Secula'.
> Ale widze ze w ofertach wystepuje Secula Plus z 'technologia LineTech'.
A, faktycznie.

http://www.bikestacja.pl/pl/lampka-tylna-busch-muller-secula-plus-
dynamo-na-blotnik-39518.html
--
TA

Data: 2016-11-01 14:39:01
Autor: Piotr aka dracorp
lampki tylne - ktory BUMM
Dnia Tue, 01 Nov 2016 13:35:21 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

http://www.bikestacja.pl/pl/lampka-tylna-busch-muller-secula-plus-
dynamo-na-blotnik-39518.html
A teraz 404. Jak już wklejasz długie linki to nie łam ich.

Data: 2016-11-01 19:16:17
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <nva9e5$cll$1@dont-email.me>,
 Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

Dnia Tue, 01 Nov 2016 13:35:21 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

> http://www.bikestacja.pl/pl/lampka-tylna-busch-muller-secula-plus-
> dynamo-na-blotnik-39518.html
A teraz 404. Jak juz wklejasz dlugie linki to nie lam ich.

Zieew!
 U mnie dziala.
Zamiast rznac glupa, zmien se czytnik, albo naucz sie sklejac linki.
--
TA

Data: 2016-11-01 19:01:35
Autor: Piotr aka dracorp
lampki tylne - ktory BUMM
Dnia Tue, 01 Nov 2016 19:16:17 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

Zieew!
 U mnie dziala.
Zamiast rznac glupa, zmien se czytnik, albo naucz sie sklejac linki.

Widzę że buractwo Cię nie opuszcza.

Data: 2016-10-31 21:03:13
Autor: z
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-10-31 o 13:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
No to sie zdecydowalem na 'Secula'.

Możesz mnie oświecić jaki jest problem z kupieniem sobie tylnej lampki?
Co do przedniej to rozumiem dywagacje ale tylna?
Chodzi o cenę czy stosunek cena/jakość? :-)
Wczoraj w Jula kupiłem obie lampki za 10 zł? Tylna zaje... :-)

Data: 2016-11-01 13:38:22
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <5817a382$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> wrote:

W dniu 2016-10-31 o 13:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> Witam,
> No to sie zdecydowalem na 'Secula'.

Możesz mnie oświecić jaki jest problem z kupieniem sobie tylnej lampki?
Opisalem to chyba dokladnie?

Co do przedniej to rozumiem dywagacje ale tylna?
Chodzi o cenę czy stosunek cena/jakość? :-)
O jasnosc, widocznosc, trwalosc, podtrzymanie...

Wczoraj w Jula kupiłem obie lampki za 10 zł? Tylna zaje... :-)

Gratuluje.
--
TA

Data: 2016-11-01 19:50:17
Autor: z
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-01 o 13:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

O jasnosc, widocznosc, trwalosc, podtrzymanie...

Czy wydanie 6-7 razy więcej pieniędzy jest adekwatne do tych podanych przez Ciebie parametrów?
Warto wydać 60 zł na TYLNĄ lampkę?
Będzie żarła 6 razy mniej prądu?
Będzie 6 razy trwalsza? Będzie 6 razy jaśniejsza?
A może będzie 6 razy atrakcyjniejsza dla złodzieja ;-)

Data: 2016-11-01 19:41:21
Autor: Piotr aka dracorp
lampki tylne - ktory BUMM
Dnia Tue, 01 Nov 2016 19:50:17 +0100, z napisał(a):

[...]

Nie wiem jak ty ale ja np. wolę być bardziej widoczny.
Ostatnio widziałem kolarza z dwoma tylnymi lampkami. Ciężko by go było nie zauważyć.
A może będzie 6 razy atrakcyjniejsza dla złodzieja ;-)
To zamontuj tak żeby nie dało się łatwo zdjąć lub ją zdejmuj za każdym razem jak odchodzisz od roweru.
Ja mam Walle zamocowanego za pomocą trytytek i rower zostawiam zawsze z lampką. --

Data: 2016-11-01 13:21:21
Autor: zbrochaty
lampki tylne - ktory BUMM
Ja mam Walle zamocowanego za pomocą trytytek i rower zostawiam zawsze z lampką.

Mam dokladnie ten sam patent od ponad 3 lat. Nic nie ginie (W-wa), 2-3x do roku zmiana paluszkow AAA i zapominam o sprawie. Do wymiany baterii nie potrzeba ucinać trytytek, wystarczy moneta.
B. dobrze sie przypina (Walle) trytytkami zamiast odblasku normalnie mocowanego do bagaznika. Jak ktos lubi odblask to mozna dokupic jakis mocowany srubką zamiast oryginalnej lampki na błotniku.

Data: 2016-11-01 22:47:41
Autor: z
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-01 o 20:41, Piotr aka dracorp pisze:
Nie wiem jak ty ale ja np. wolę być bardziej widoczny.

Sęk w tym że widoczność jest porównywalna.
Szukam innych powodów.
A przy okazji czerwona oczojebność to tak samo jak jeździć z zapalonym przeciwmgłowym :-)

Ja mam Walle zamocowanego za pomocą trytytek i rower zostawiam zawsze z
lampką.

Ja nawet nie muszę pamiętać że mam tylną lampkę ;-)
A działa tak samo.

Data: 2016-11-01 22:13:38
Autor: Piotr aka dracorp
lampki tylne - ktory BUMM
Dnia Tue, 01 Nov 2016 22:47:41 +0100, z napisał(a):

Sęk w tym że widoczność jest porównywalna.
Szukam innych powodów.
A przy okazji czerwona oczojebność to tak samo jak jeździć z zapalonym
przeciwmgłowym :-)
Bez przesady, tylny przeciwmgielny jest mega widoczny. Może tylna magicshine by dorównała przeciwmgielnym albo nawet była by mocniejsza.

Data: 2016-11-02 08:52:22
Autor: z
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-01 o 23:13, Piotr aka dracorp pisze:
Bez przesady, tylny przeciwmgielny jest mega widoczny. Może tylna
magicshine by dorównała przeciwmgielnym albo nawet była by mocniejsza.

To taki środek artystyczny żeby unaocznić problem. ;-) (wszak większość tu też jest kierowcami)
Niektórzy mogą dostać migreny od oczojebnej mrugającej we wszystkie możliwe spososoby czerwonej lampki którą muszą oglądać dłuższy czas bo poprzednik chce być dobrze widoczny :-)

Data: 2016-08-26 08:19:13
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM
Ile minut?

-- -- -
obie lampy B&M maja podtrzymywanie

Data: 2016-08-26 00:11:32
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
Ile minut?

sprawdz w instrukcji tam pewnie napisali link masz w pierwszym poscie

P.

lampki tylne - ktory BUMM