lampki tylne - ktory BUMM

Data: 2016-08-18 04:13:27
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- Do tej pory BUMM oferowali tylko jeden model takiej lampki- Seculite.

mam model SECULA od jakis 3 lat i spelnia swoja role w ruchu miejskim, swieci raczej slabo (syn ma klona wally-ego i przy nim wysiada) ale ma podtrzymywanie i przetrwala pare konkretnych ulew wiec konstrukcja raczej udana ... w przyszlym tygodniu dostane IXBack Senso wiec bedzie jakies porownanie .... na SECULITE nawet nie patrzylem tak paskudnie wyglada :-) P.

Data: 2016-08-18 17:45:33
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <1ae0f319-35de-4296-bdaa-03270b3e8213@googlegroups.com>,
 przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

[...]

O, dzieki za odpowiedz.
Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.
--
TA

Data: 2016-08-18 23:50:16
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- O, dzieki za odpowiedz.
Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.

https://www.flickr.com/photos/andy_squirrel/11349106225

Definitely the Secula. Has a fresnal lens and is light years ahead in visibility

P.

Data: 2016-08-19 13:39:56
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <770b0a4a-70ee-45e8-b545-5aa21aaf29b7@googlegroups.com>,
 przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

-- O, dzieki za odpowiedz.
> Ale mnie by wlasnie interesowala roznica w swieceniu Sculita vs Secula.

https://www.flickr.com/photos/andy_squirrel/11349106225
E, to zdjecie to juz dawno widzialem...
Ale gdzie tu widac jak swieca?

Definitely the Secula. Has a fresnal lens and is light years ahead in visibility

Zrodlo?
Zreszta pisales poprzednio ze Seculs swieci tak sobie...
--
TA

Data: 2016-08-20 02:00:02
Autor: Titus Atomicus
lampki tylne - ktory BUMM
In article <Titus_Atomicus-C4099F.13395619082016@node1.news.atman.pl>,

In article <770b0a4a-70ee-45e8-b545-5aa21aaf29b7@googlegroups.com>,
> [...]

A, juz widze.
Komentarz pod zdjeciem.

Zreszta pisales poprzednio ze Secula swieci tak sobie...

Seculite wyglada oldkulowo i mi to nie przeszkadza.
Ale co to jest to biale na gorze lampki?

I kto sprzedaje te Secule w dobrej cenie?
--
TA

Data: 2016-08-19 23:28:50
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
W porównaniu do wally-ego ... nie pamiętam ile dałem coś koło 20 euro

PS nie mam pojęcia co to za bulwa a i z opisu niewiele wynika ale zakładam ze gdyby to była jakaś istotna cecha to producent by się pochwalił

Data: 2016-08-24 01:26:07
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
Tak ku przestrodze IXBack Senso to jednak slabizna ? swieci zdecydowanie slabiej od klona wally-ego a nawet gorzej od seculi czyli bieda na maxa I jeszcze te dziwne bateryjki zamiast AA ... ale przynajmniej IXON IQ swieci przyzwoicie (w zestawie kupowalem)

Data: 2016-11-02 04:15:54
Autor: Olivander
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu sobota, 20 sierpnia 2016 08:28:54 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:

PS nie mam pojęcia co to za bulwa a i z opisu niewiele wynika ale zakładam ze gdyby to była jakaś istotna cecha to producent by się pochwalił
Ta 'bulwa' to właśnie lampka, ściany z białego plastiku, w środku diody świecące czerwono. To czerwone poniżej to tylko odblask.

Mam podobną, kupioną w rajchu, gdzie jest zakaz migania. Ta moja pali się w trybie ciągłym, a jak baterie siadają, do diod czerwonych dołącza się biała ŻRÓWECZKA sygnalizując, że czas na zmianę baterii. Przez to zgon baterii następuje szybciej. Takie niemieckie kretyństwo, efekt chorych zapisów
w StVO/StVZO (nie tylko w PoRD są chore zapisy).

Data: 2016-11-02 05:43:22
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
-- Takie niemieckie kretyństwo, efekt chorych zapisów

nie kupilbym

-- Mam podobną, kupioną w rajchu, gdzie jest zakaz migania

tylko dla lampek zamontowanych na rowerze :-) normalni rowerzysci obchodza to tak ze kupuja kaski z migajacym LED-em a hardcorowcy czolowke lub cos przyczepianego na plecak

PS w kwestii kretynskich przepisow dorzuce obowiazek posiadania dynama (usuniety dopiero w 2013 roku)

P.

Data: 2016-11-02 14:46:25
Autor: Andrzej Ozieblo
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-02 o 12:15, Olivander pisze:

[...]

A jak to jest z obowiązkiem odblasku? W Polsce i Niemczech? Jeśli było juz poruszone w tym wątku to sorry. Jeśli posiadam tylną lampkę nieodblaskową, to muszę mieć też odblask? Akurat mam, i lampkę zaczepiną do sztycy i odblask na błotniku, ale chętnie przeniósłbym lampkę na błotnik likwidując odblask, z tych samych powodów co Titus.

BTW używam takiej noname za ok. 10-12 zł. Służy od lat, świeci mocno, deszcz jej nie szkodzi.

Data: 2016-11-02 07:21:42
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
http://fahrradbeleuchtung-info.de/vorschriften-fuer-fahrradbeleuchtung-durch-die-stvzo

IMHO po sciezkach ujdzie lampka ale na droge zalozylbym odblask im wiekszy tym lepszy, w swietle reflektorow samochodowych jest po prostu lepiej widoczny

P.

Data: 2016-11-02 10:43:36
Autor: Olivander
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu środa, 2 listopada 2016 15:21:44 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
http://fahrradbeleuchtung-info.de/vorschriften-fuer-fahrradbeleuchtung-durch-die-stvzo
Jeszcze prościej opisuje to ichnia wikipedia Fahhadbeleuchtung, bo zestawia wszystkie kraje niemieckojęzyczne i jest napisana po ludzku a nie po prawniczemu.

A odpowiadając konkretnie, masz rację, Andrzeju, jeśli lampka nie ma odblasku integralnego, powinieneś go mieć poza lampką i tu, i tam. Ale to może być ultralekka taśma odblaskowa.. W jednym rowerze mam odwrotnie niż ty, tzn. na jego błotniku jest lampka (zrobiłem ją temi ręcyma i to dziełem sztuki) a na sztycy jest naklejona czerwona taśma odblaskowa, a i tak wożę tam opaski odblaskowe różnych kolorów, które rozdaje ciemnym pieszym i szczególńie samobójczym batmanom (dołączając przyjazny opierdziel).

W rajchu jest podobnie, tj możesz mieć odblaski zintegrowane z lampą, ale jak nie to potrzebne są osobne. Ale dodatkowo mają po niemiecku wszystko przesadzone i zdublowane, odblask przedni biały tez jest obowiązkowy, odblaski na szprychach lub oponie są nie tylko zalecone, ale obowiązkowe, takoż na pedałach (w StVZO całkiem "znikli" looki, spd i trzepaczki). Ale "zieloni" nie przypieprzają się do rowerzystów i ludzie jeżdzą (prawie) równie głupkowato jak u nas.

Data: 2016-11-03 09:36:43
Autor: Andrzej Ozieblo
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu 2016-11-02 o 18:43, Olivander pisze:

Ale "zieloni" nie przypieprzają się do rowerzystów i ludzie jeżdzą (prawie) równie głupkowato jak u nas.

I takie podejście "władzy" mi sie podoba. Przepisy powinny być konkretne i w miarę ostre, ale ich interpretacja przez policję stosunkowo łagodna i zdroworozsądkowa. Wtedy nie byłoby łapanek za przejazd na przejściu dla pieszych czy mandatów straży miejskiej za jazdę po pustym chodniku, gdy obok biegnie ruchliwa i niebezpieczna dla rowerzysty.

Toleracja mimo wszystko nie powinna obejmować batmanów, zwłaszcza tych bez tylnego światła.

Data: 2016-11-03 02:20:42
Autor: przemek.jedrzejczak
lampki tylne - ktory BUMM
[...]

od czasu do czasu trzeba przetrzepac towarzystwo

http://www.abendblatt.de/hamburg/article208501051/Bei-Rot-gefahren-Polizei-stoppt-80-Radfahrer.html

a czy ostro ? 60 ojro za przejazd na czerwonym 100 jak palilo sie juz dluzej niz sekunde to nie jest jakis dramat ale dla notorycznych zapierdalaczy moze byc juz bolesne :-) ogolnie oswietlenia sie nie czepiali a akcje policyjne sa jak seryjnie paru rowerzystow pozegna sie z zyciem

P.

Data: 2016-11-03 06:48:56
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu czwartek, 3 listopada 2016 09:36:45 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Toleracja mimo wszystko nie powinna obejmować batmanów, zwłaszcza tych bez tylnego światła.

Uważam wprost przeciwnie, przepisy należy złagodzić, część rzeczy
zalecać, a nie wymagać, natomiast co wymagane, powinno być egzekwowane.

Data: 2016-11-04 10:20:25
Autor: cytawa
lampki tylne - ktory BUMM
Olivander pisze:

[...]

Kiedys juz napisalem, ze odblaski na szprychach i oponach w praktyce niewiele daja. Owszem z daleka fajnie widac, jak takie cos sie porusza. Ale nie widac, gdy sie jedzie z tylu czy z naprzeciwka, a wtedy jest bardziej niebezpieczna sytuacja. Natomiast ruszajace sie swiecace pedaly widac bardzo dobrze i z daleka.

Jan Cytawa

Data: 2016-11-04 02:32:21
Autor: rmikke
lampki tylne - ktory BUMM
W dniu piątek, 4 listopada 2016 10:20:31 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Olivander pisze:

> [...]

Kiedys juz napisalem, ze odblaski na szprychach i oponach w praktyce niewiele daja. Owszem z daleka fajnie widac, jak takie cos sie porusza. Ale nie widac, gdy sie jedzie z tylu czy z naprzeciwka, a wtedy jest bardziej niebezpieczna sytuacja.

Przecież nikt nigdzie nie proponował używania odblasków bocznych
ZAMIAST normalnego oświetlenia i odblasków. One są właśnie na te
rzadsze sytuacje, kiedy w nocy nie widać roweru z boku.
Jak sama nazwa wskazuje.

Natomiast ruszajace sie swiecace pedaly widac bardzo dobrze i z daleka.

Czy BARDZO dobrze i czy z DALEKA - polemizowałbym.
Ale wystgarczyło, żedbym co najmniej jednego batmana nie rozjechał
na leśnej szosie.

Data: 2016-08-24 10:44:39
Autor: ąćęłńóśźż
lampki tylne - ktory BUMM