lampy ogrodowe

Data: 2011-05-13 09:28:30
Autor: gary
lampy ogrodowe
W dniu 2011-05-09 12:11, gary pisze:
witam
Lampiony do ogrodu na słupkach z żarówkami o niewielkiej mocy
Jakie są ogólnie przyjęte "dobre praktyki" w zasilaniu takich instalacji ?
zastanawiam siÄ™ na d wyborem
- 220V i kable zakopane w rurkach osłonowych
- 12 V + trafo do halogenów , kable bez rurek osłonowych

Pozdrawiam

dziękuję za odzew

Nie siedzÄ™ w tematach "handlowych" co jest aktualnie na topie i w powszechnym użyciu  a nie chciaÅ‚bym stosować rozwiÄ…zaÅ„ znanych mi z przed 20 lat
co do spadków napięć etc to sobie poradzę (w końcu to mój zawód wyuczony :)

Lampy na pewno będą kupione (żona sobie sama wybierze styl)
Przełożenie oprawy żarówki 230 V na halogen bagnetowy czy LED nie stanowi problemu.
Faktycznie nie chcę zwykłych ledów trupio białych bo to wygląda obleśnie.
czy są np wkładki led świecące ciepło-białym kolorem (nawet bardzo ciepłym jak żarówka 220V 25 W) ale światłem rozproszonym na boki tak jak zwykła żarówka.

co do kabla "doziemnego" rozumiem że jest to jakiś specjalny rodzaj kabla w stosownej izolacji i o taki należy pytać w marketach budowlanych (nie będą się pukać w czoło)

Pozdrawiam

Data: 2011-05-13 08:55:47
Autor: Marex
lampy ogrodowe
gary <gary@cotam.pl> napisa³(a):
> [...]

co do spadków napięć etc to sobie poradzę (w końcu to mój zawód
 :)

[...]

      Oczywiscie, ¿e s± ,Omijaj Bia³e, zimne i tanie LED-y.Np. kupi³em i z powodzeniem uzywam takich ¿arówek http://sklep.hikari.com.pl/pl/p/Zarowka-
LED-E14-3W30W-ciepla-100467/18 i deklarowana moc 3Watowej diody daje wystarczajace dla paru metrów rozproszone swiat³o.Kilka takich zarówek daje juz wymiern± ilo¶æ o¶wietlenia , w bia³ych kloszach(np. z Neoprenu) prezentuj± sie efektownie. U mnie akurat pracuja 3W i 5W na napieciu 230V.
                                               Pozdrawia~M

Data: 2011-05-13 19:34:19
Autor: Piotr
lampy ogrodowe
Dnia 13-05-2011 o 08:55:47 Marex <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):

[...]

Jak to wygl±da? ¦wiat³o naprawdê jest ciep³e? Da siê do odnie¶æ jako¶ do  konwencjonalnej ¿arówki? Oczywi¶cie mowa o o¶wietleniu na przestrzeni  zewnêtrznej.

Do autora: nale¿a³oby te¿ wzi±æ pod uwagê dro¿szy kosz ¿arówek, jednak  znacznie ni¿szy pobór mocy (co ma znaczenie, je¿eli lampiony maj± ¶wieciæ  przez ca³± noc) oraz znacznie d³u¿sz± ¿ywotno¶æ.

--
Piotr

Data: 2011-05-15 19:46:05
Autor: Marex
lampy ogrodowe
Piotr <zboj87@out.gmail.com> napisa³(a):
Dnia 13-05-2011 o 08:55:47 Marex <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisa=B3(a):=

>       Oczywiscie, =BFe s=B1 ,Omijaj Bia=B3e, zimne i tanie LED-y.Np. k=
upi=B3em i  =

> powodzeniem uzywam takich =BFar=F3wek  =

> http://sklep.hikari.com.pl/pl/p/Zarowka-LED-E14-3W30W-ciepla-100467/18=
 i  =

> deklarowana moc 3Watowej diody daje wystarczajace dla paru metr=F3w  =

> rozproszone swiat=B3o.Kilka takich zar=F3wek daje juz wymiern=B1 ilo=B6=
=E6  =

 =

> efektownie. U mnie akurat pracuja 3W i 5W na napieciu 230V.
>                                                Pozdrawia~M

Jak to wygl=B1da? =A6wiat=B3o naprawd=EA jest ciep=B3e? Da si=EA do odni=
e=B6=E6 jako=B6 do  =

konwencjonalnej =BFar=F3wki? Oczywi=B6cie mowa o o=B6wietleniu na przest=
rzeni  =

zewn=EAtrznej.
    Te LEDy w wersji swiat³a cieplego s± rzeczywi¶cie ciep³e.Ja jestem zadowolony, po doswiadczeniach z oswietleniem diodowym w wersji tañszych diod SMP. Tutaj diosy ¶wiec± intensywnym ¶wiat³em jakby zblizonym do "ciep³ych ¶wietlówek-rurowych ale bez migotania! Napewno nie jest to bia³e, "trupie" ¶wiat³o typowych marketowych LEDów.Ostatnio w OBI spotkalem mocniejsze LEDy o porównywalnej mocy ale i dro¿sze i bez stabilizacji. Co do mocy swiatla - to muszê przyznaæ, ¿e piêæ LEDów 5 W E14 230V roz¶wieli³o mi ¿yrandol na pozimie nie mniejszym(a - a domownicy twierdz± ¿e wiekszym) ni¿ dotychczasowe 5x po 40W E14 .Spadek poboru mocy jest 1;10

Do autora: nale=BFa=B3oby te=BF wzi=B1=E6 pod uwag=EA dro=BFszy kosz =BF=
ar=F3wek, jednak  =

znacznie ni=BFszy pob=F3r mocy (co ma znaczenie, je=BFeli lampiony maj=B1=
 =B6wieci=E6  =

przez ca=B3=B1 noc) oraz znacznie d=B3u=BFsz=B1 =BFywotno=B6=E6.

Data: 2011-05-13 19:16:28
Autor: emarcin
lampy ogrodowe
co do kabla "doziemnego" rozumiem ¿e jest to jaki¶ specjalny rodzaj kabla w stosownej izolacji i o taki nale¿y pytaæ w marketach budowlanych (nie bêd± siê pukaæ w czo³o)

Laicyzuj±c temat:
doziemny = odporny na "kwa¶no¶æ" gleby,
optycznie - najczê¶ciej (~95%) czarny,
bia³y - najczê¶ciej (~95%) niedoziemny.