łańcuch i kaseta do mieszczucha

Data: 2009-05-13 00:07:56
Autor: Szprota aka Stefandora
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Hellooouu,

nadszedł czas wymiany łańcucha i kasety w moim mieszczuchu. Myślałam,
że jeszcze do końca maja go zajeżdżę, ale nie - bestia jest już
zajechana i co chwila łańcuch obraca się z wielkim hukiem, strasząc
gołębie i dzieci w wózkach... zapewne też wymienię korbę. Mam chyba
teraz alivio i więcej nie potrzebuję, a wymiana koronek (blat,
środkowa) będą chyba tyle samo kosztować co nowa. Ale wracając co
kasety i łańcucha. Po pierwsze, jeżeli pozostawię standard, czyli
kasetę dziewięciorzędową, to jaką kupować (oraz łańcuch), by nie
przepłacić? Wczoraj w sklepie proponowano mi zestaw (łańcuch/kaseta
shimano) za 119pln. Zastanawiałam się jednak, czy przypadkiem nie
wstawić "mniejszej" kasety - dwóch ostatnich koronek praktycznie nie
wykorzystuję w mieście. Jeżeli bym przyjęła takie rozwiązanie, to jaką
kasetę i łańcuch kupić oraz czy muszę jeszcze o czymś wiedzieć?

--
Pozdrawiam,
Dorota.

Data: 2009-05-13 00:54:14
Autor: Michał Wolff
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Trochę taniej niż te 119zł pewnie da się zejść, w Centrum Rowerowym
kaseta Deore (najtańsza 9) kosztuje 60zł, łańcuch 42zł, ale z wysyłką
będzie to podobnie; ale pewnie gdzieś w Warszawie dałoby się znaleźć
taniej. Kasety MTB na 9 bez dużych zębatek to chyba nie występują,
jeśli nie sa Ci potrzebne - to polecam kasetę szosową - na 9 w CR są
po 70zł  12-23, 12-25, 13-25 - chyba bardziej przydatny zakres biegów
w mieście, ale dostać je od ręki w sklepie stacjonarnym będzie
trudniej, osprzęt szosowy ma niewiele sklepów, np. u Szurkowskiego
(Koło) czy na Gibalskiego.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-13 08:24:52
Autor: Corvus
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Szprota aka Stefandora <stefandora@gmail.com> napisał(a):
Zastanawia=B3am si=EA jednak, czy przypadkiem nie
wstawi=E6 "mniejszej" kasety - dw=F3ch ostatnich koronek praktycznie nie
wykorzystuj=EA w mie=B6cie. Je=BFeli bym przyj=EA=B3a takie rozwi=B1zanie, =
to jak=B1
kaset=EA i =B3a=F1cuch kupi=E6 oraz czy musz=EA jeszcze o czym=B6 wiedzie=
=E6?

--
Pozdrawiam,
Dorota.

Co to znaczy "mniejsza' kaseta? Jeżeli masz na myśli mniejszą ilość zębatek to
wtedy musiałabyś także wymienić manetki (przynajmniej tę prawą).

Data: 2009-05-13 01:59:37
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 13, 10:24 am, "Corvus" <pu...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Co to znaczy "mniejsza' kaseta? Jeżeli masz na myśli mniejszą ilość zębatek to
wtedy musiałabyś także wymienić manetki (przynajmniej tę prawą).

Tak, dokładnie zgadłeś o co mi chodzi i też właśnie myślałam, że to
się będzie wiązać z wymianą manetki....

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-05-13 02:05:33
Autor: Michał Wolff
On 13 Maj, 10:59, Szprota aka Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

Tak, dokładnie zgadłeś o co mi chodzi i też właśnie myślałam, że to
się będzie wiązać z wymianą manetki....

Ale jaki to mam sens? Wyjdzie drożej. To samo możesz osiągnąć
instalując kasetę szosową na 9, która ma zakres mniej więcej taki jak
kaseta MTB bez dwóch ostatnich zębatek, tylko biegi znacznie gęściej.
Nawet na bardziej płaskie trasy MTB wielu ludzi używa takie kasety
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-13 02:42:18
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 13, 11:05 am, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 13 Maj, 10:59, Szprota aka Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

> Tak, dokładnie zgadłeś o co mi chodzi i też właśnie myślałam, że to
> się będzie wiązać z wymianą manetki....

Ale jaki to mam sens?

Nie ma :) Nie wiedziałam, że istnieją kasety, o których Ty
wspomniałeś.

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-05-13 04:42:54
Autor: Michał Wolff
On 13 Maj, 11:42, Szprota aka Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

Nie ma :) Nie wiedziałam, że istnieją kasety, o których Ty
wspomniałeś.

Tutaj masz parę modeli, Campagnolo to chyba niekompatybilne jest,
natomiast Shimano jak najbardziej; Tiagra to jest odpowiednik grupy
Deore
http://tinyurl.com/pmlw57

W Warszawie jak wspominałem nie tak łatwo to dostać, mogą być u
Szurkowskiego (na Kole), też na Gibalskiego - po prostu trzeba pytać o
kasetę szosową na 9
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-13 05:05:04
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 13, 1:42 pm, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
[...]

Dzięki !!
W razie czego poszukam w sklepach internetowych.

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-05-13 09:15:13
Autor: Adampio
Szprota aka Stefandora pisze:
Po pierwsze, jeżeli pozostawię standard, czyli
kasetę dziewięciorzędową,

Czyzbym przeoczyl moment w ktorym naped 9-rzedowy stal sie standardem w mieszczuchach????

Adampio

Data: 2009-05-13 00:20:47
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 13, 9:15 am, Adampio <adam...@op.pl> wrote:
> [...]

> kasetę dziewięciorzędową,

Czyzbym przeoczyl moment w ktorym naped 9-rzedowy stal sie standardem w

Standard dla tego roweru. Przepraszam, zapomniałam dodać, że jest to
rower trekking traktowany jako mieszczuch :)

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-05-13 14:22:39
Autor: eslo

Użytkownik "Szprota aka Stefandora" <stefandora@gmail.com> napisał w wiadomości news:dc43234b-8e6a-473a-be78-4fb1952dc660n8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Jak nie upierasz sie przy 9 biegach  i więcej niż 30 czy nawet 28 zębach, to blokując jedno przyłożenie na manetce możesz zmierzyć się z legendą - CS-M737, niestety łańcucha IG-90 do niej tak łatwo jak w zeszłym roku nie dostaniesz.

pozdrawiam'
eslo

Data: 2009-05-13 14:28:54
Autor: live_evil
eslo pisze:
[...]

Nie pleć bzdur. Inna jest odległość między zębatkami na 8 i 9-rzędowej kasecie, a co za tym idzie jest inny "uciąg" linki na manetce.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-05-13 19:21:10
Autor: Titus Atomicus
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Witam,
Moze czas najwyzszy przesiasc sie na holendra?
TA

Data: 2009-05-13 19:39:55
Autor: Szprota aka Stefandora
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Witam,
Moze czas najwyzszy przesiasc sie na holendra?

Jak to najwyższy? To jakoś tak jest, że wszyscy kończymy na holendrach? :)) Dzięki, holendry jakoś mnie nie kuszą.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-14 01:20:49
Autor: Coaster
Szprota aka Stefandora wrote:
Witam,
Moze czas najwyzszy przesiasc sie na holendra?

Jak to najwyższy? To jakoś tak jest, że wszyscy kończymy na holendrach?

Mysl rownolegle, nie liniowo.

:)) Dzięki, holendry jakoś mnie nie kuszą.

Wolisz sie meczyc z substytutami? ;-)

PS. A kanadyjczyki? ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-14 03:07:16
Autor: Titus Atomicus
łańcuch i kaseta do mieszczucha
In article <guf0l9$9o0$1@news.onet.pl>,
 Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:

> Witam,
> Moze czas najwyzszy przesiasc sie na holendra?

Jak to najwyższy? To jakoś tak jest, że wszyscy kończymy na holendrach? :)) Dzięki, holendry jakoś mnie nie kuszą.

Ale wiesz jaka to wygoda w miescie?

TA

Data: 2009-05-14 00:38:02
Autor: Szprota aka Stefandora

Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Ale wiesz jaka to wygoda w miescie?

W holendrze nie wymienia się łańcucha?

:) Panowie, nie narzekam :)) Obniżyłam mostek, zmieniłam kierownicę
giętą na prostą, przyjęłam pozycję bardziej sportową i dojazd do pracy
już jest krótszy ;))

--
Pzdr,
Dorota Szprota.

Data: 2009-05-14 11:22:43
Autor: M.R.F.
[...]

To grzech przeciwko pierwszemu przykazaniu!

"I choose to cycle chic and, at every opportunity, I will choose Style over Speed."

--
pozdrawiam,
M.R.F.

Data: 2009-05-14 03:10:46
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 14, 11:22 am, "M.R.F." <m...@to.wytnij.iq.pl> wrote:
"I choose to cycle chic and, at every opportunity, I will choose Style
over Speed."

I do!!

Wydaje mi się, że nie brakuje mi chic-u ;) takiego mojego
specyficznego ;)) No... .może w zimę trochę :)

--
Pzdr,
Dorota Szprota.

Data: 2009-05-13 17:51:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Panie Szprota aka Stefandora, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Po pierwsze, jeżeli pozostawię standard, czyli
kasetę dziewięciorzędową, to jaką kupować (oraz łańcuch), by nie
przepłacić?

Ja bym co nieco przyszłościowo pomyślał i kupił, na Twoim miejscu, SLX-a.
Dlaczego? Dlatego, że jest rozbieralna. Poza trzema największymi koronkami
reszta jest wolna. Co Ci się zużyje to wymienisz.
Przyznaję się bez bicia - nie wiem ile kosztują pojedyncze koronki.

Data: 2009-05-13 23:38:30
Autor: Przemek
łańcuch i kaseta do mieszczucha
On 13 Maj, 17:51, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Przyznaję się bez bicia - nie wiem ile kosztują pojedyncze koronki.

BTW, można je w ogóle dostać w SR?

Data: 2009-05-14 05:51:53
Autor: dsoto
Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Pomysł dobry, ale ze zdobyciem koronek jest problem. Szacunkowy koszt
conajmniej "naście" zł od koronki. Jeśli chodzi o rozbieralność, to
najbardziej demontowalna jest wersja 11-28 zębów. O ile pamiętam w
pozostałych wersjach tylko trzy pierwsze (najmniejsze) koronki nie są
zanitowane na amen.

Data: 2009-05-14 00:37:17
Autor: Coaster
łańcuch i kaseta do mieszczucha
Szprota aka Stefandora wrote:
Hell
A niech to!

ooouu,

Az tak?!
;-)

[...]

Juz nie oklamuj swojego 'mieszczucha', ze nim jest. Lepiej kup 'nastojaszczo, miejsko' holenderke. Albo Angielke.

Data: 2009-05-14 05:59:31
Autor: dsoto
łańcuch i kaseta do mieszczucha

Szprota aka Stefandora napisał(a):
Hellooouu,
Mam chyba
teraz alivio i więcej nie potrzebuję, a wymiana koronek (blat,
środkowa) będą chyba tyle samo kosztować co nowa.

Jak mocowanie na śrubki to za środkową około 3 dychy, więc zapomnij o
kupowaniu nowej korby ;) Ja kupiłem na zapas dwie sztuki, co by nie
martwić się o dostępność takich części za trzy lata :)

Data: 2009-05-14 07:27:09
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 14, 2:59 pm, ds...@gazeta.pl wrote:
> [...]

kupowaniu nowej korby ;) Ja kupiłem na zapas dwie sztuki, co by nie
martwić się o dostępność takich części za trzy lata :)

Akurat w sklepie, w którym byłam środkowej nie mieli, ale np. blat
kosztował około 70pln. W sumie to tylko jeden sklep i się nie
rozglądałam jeszcze w innym miejscu... Sprawdzę.

--
Pzdr,
Dorota Szprota.

łańcuch i kaseta do mieszczucha