laptop a zewnetrzna klawiatura

Data: 2011-02-20 10:20:27
Autor: ela
laptop a zewnetrzna klawiatura
Prosze o informację, czy do laptopa mozna podł±czyć zewnętrzn± klawiaturę.
Miałoby to na celu odsunięcie nieco dalej ekranu. Po prostu przyzwyczajona
jestem do pracy z ekranem w odległo¶ci jakie¶ 60 cm od oczu a posługuj±c się
laptopem ekran jest duzo bliżej.

I druga sprawa: na której grupie mogę pytac o system op. Vista7?

Data: 2011-02-20 01:24:55
Autor: Jacek Z
laptop a zewnetrzna klawiatura
On 20 Lut, 10:20, "ela" <esa...@gazeta.pl> wrote:
Prosze o informacj , czy do laptopa mozna pod czy zewn trzn klawiatur .

Podł±cz klawiaturę na usb i będzie działać normalnie.

pozdrawiam

Data: 2011-02-20 10:27:28
Autor: JoteR
"ela" napisała:

[...]

Można, podobnie jak myszkę i monitor. Stawia to jednak pod znakiem zapytania sens używania w domu laptopa jako jednostki centralnej.

I druga sprawa: na której grupie mogę pytac o system op. Vista7?

Nie ma takiego systemu, ale może na pl.comp.os.ms-windows.winnt będ± co¶ wiedzieć ;->

JoteR

Data: 2011-02-20 11:10:49
Autor: Piotr M
Dnia 20-02-2011 o 10:27:28 JoteR <joter@pf.pl> napisał(a):

"ela" napisała:

[...]

Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów  typu desktop i całego wokół nich kłopotu.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-02-20 12:00:03
Autor: JoteR
"Piotr M" napisał:

[...]

Okablowany laptop jest większ± graciarni± niż schowany pod biurkiem desktop.

JoteR

Data: 2011-02-20 12:14:49
Autor: qwerty
laptop a zewnetrzna klawiatura
Użytkownik "Piotr M"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.vq648brw13q3bq@piotr-komputer...
Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów  typu desktop i całego wokół nich kłopotu.

Jakich kłopotów? To wła¶nie laptopy stwarzaj± większe problemy. Skoro ma być podpinana myszka, klawiatura i inne podzespoły to wyjdzie taniej kupić stacjonarny.

Data: 2011-02-20 15:42:58
Autor: GLaF
Dnia Sun, 20 Feb 2011 12:14:49 +0100, qwerty napisał(a):

Jakich kłopotów? To wła¶nie laptopy stwarzaj± większe problemy. Skoro ma być podpinana myszka, klawiatura i inne podzespoły to wyjdzie taniej kupić stacjonarny.

Po co kupować stacjonarny, jak już jest laptop? Teraz już taniej nie
wyjdzie.

--
GLaF

Data: 2011-02-20 15:56:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.02.2011 15:42, GLaF pisze:
Po co kupować stacjonarny, jak już jest laptop? Teraz już taniej nie
wyjdzie.

Nie będę tutaj się już po raz kolejny wdawał w argumentację
co lepsze, ale obalę Twoje powyższe zdanie. Nie uwzględniasz
bowiem w ogóle całkowitego kosztu utrzymania sprzętu oraz
kosztów wynikaj±cych z jego użytkowania. Ot, choćby poten-
cjalnych kosztów naprawy i rozbudowy przez 6 lat używania
komputera. Oczywi¶cie, nie da się tego przewidzieć, ale moż-
na by zrobić - na bazie statystyki - oszacowanie kosztów na-
prawy i rozbudowy przeciętnego domowego komputera stacjonar-
nego i przeno¶nego przy tych samych wymaganiach użytkownika.

W skrajnym przypadku może się okazać, że kupno drugiego
komputera zaowocuje takim zmniejszeniem kosztów, że inwe-
stycja się zwróci :)

W zasadzie należałoby też jeszcze uwzględnić np. koszty
opieki zdrowotnej koniecznej do usunięcia ewentualnych
efektów pracy z komputerem przeno¶nym w warunkach nieergo-
nomicznych. Nikt chyba takich badań nie robi, a przynajmniej
nic mi o tym dotychczas nie jest wiadomo. Inna sprawa, że w
naszym kraju służba zdrowia jest (podobno) "za darmo" i
nikomu nie zależy na szacowaniu takich kosztów ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-20 17:47:39
Autor: GLaF
Dnia Sun, 20 Feb 2011 15:56:09 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Też nie miałem takiego zamiaru. Bo i nie ma jednego rozwi±zania optymalnego
dla każdego.

[...]

Jak słusznie zauważyłe¶: w skrajnym przypadku.

W zasadzie należałoby też jeszcze uwzględnić np. koszty
opieki zdrowotnej koniecznej do usunięcia ewentualnych
efektów pracy z komputerem przeno¶nym w warunkach nieergo-
nomicznych.

Ergonomia jest dla mnie najważniejsza. Dlatego o ile mógłbym (choć nie
zamierzam) wymienić jednostkę centraln± na laptopa, to zostawiłbym monitor,
klawiaturę i myszkę.

O ile na grupach dyskusyjnych dygresje i alternatywne rozwi±zania s± jak
najbardziej dopuszczalne, to ta sytuacja jest nieco groteskowa.
W±tkotwórczyni pyta się, czy da się podł±czyć klawiaturę do laptopa, a wy
jej wciskacie, żeby sobie kupiła drugi, stacjonarny komputer. Zupełnie jak
sprzedawca z tego kawału:

Wielki, ogromny, wielopiętrowy supermarket, w którym kupicie wszystko. Szef
przyjmuje do pracy nowego sprzedawcę, daj±c mu jeden dzień okresu próbnego
żeby go przetestować.
Po zamknięciu wzywa szef nowego sprzedawcę do biura:
- No to ile dzi¶ zrobił pan transakcji? - pyta sprzedawcę.
- Jedn±, szefie.
- Co? Jedn±?! Nasi sprzedawcy maj± ¶rednio od sze¶ćdziesięciu do
siedemdziesięciu transakcji w ci±gu dnia! Co pan robił przez cały dzień? A
wła¶ciwie to ile pan utargował?
- Trzysta osiemdziesi±t tysięcy dolarów.
Szefa zatkało.
- Trzy... sta osiem... dziesi±t tysięcy? Na Boga, co pan sprzedał?!
- No, na pocz±tku sprzedałem mały haczyk na ryby...
- Haczyk na ryby? Za trzysta osiemdziesi±t tysięcy?
- Potem przekonałem klienta żeby wzi±ł jeszcze ¶redni i duży haczyk.
Następnie przekonałem go, że powinien wzi±ć jeszcze żyłkę. Sprzedałem mu
trzy rodzaje: cienk±, ¶redni± i grub±. Wdali¶my się w rozmowę. Spytałem
gdzie będzie łowić. Powiedział, że na Missouri, dwadzie¶cia mil na północ.
W zwi±zku z tym sprzedałem mu jeszcze porz±dn± wiatrówkę, nieprzemakalne
spodnie i rybackie gumowce, ponieważ tam mocno wieje. Przekonałem go, że na
brzegu ryby nie bior±, no i tak poszli¶my wybrać łódĽ motorow±. Spytałem go
jakie ma auto i wydusiłem z niego, że do¶ć małe aby odwieĽć łódĽ, w zwi±zku
z czym sprzedałem mu przyczepę.
- I wszystko to sprzedał pan człowiekowi, który przyszedł sobie kupić
jeden, jedyny haczyk na ryby?!
- Nieee. On przyszedł z zamiarem kupienia podpasek dla swojej żony.
Zaproponowałem mu, że skoro w weekend nici z seksu to może pojechałby
przynajmniej na ryby...

--
GLaF

Data: 2011-02-22 18:15:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.02.2011 17:47, GLaF pisze:
W±tkotwórczyni pyta się, czy da się podł±czyć klawiaturę do laptopa, a wy
jej wciskacie, żeby sobie kupiła drugi, stacjonarny komputer. Zupełnie jak
sprzedawca z tego kawału:

Po pierwsze nie "wy", tylko kilka osób :)

Zgadzam się, że w tym przypadku polecanie drugiego komputera
nie ma sensu. I zauważ, że od tego się wła¶nie akurat w tym
w±tku odżegnuję. Co nie zmienia faktu, że chyba wła¶nie mamy
do czynienia z prób± uczynienia z komputera przeno¶nego cze-
go¶, co się choć trochę nadaje do pracy ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-20 18:04:36
Autor: Piotr M
Dnia 20-02-2011 o 15:56:09 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

Ot, choćby poten-
cjalnych kosztów naprawy i rozbudowy przez 6 lat używania
komputera.

Wow. Może tak było kiedy¶. Kto teraz przez 6 lat używa ten sam komputer i  go serwisuje. Rozbudowa? Teraz to co rok, lub dwa lata, sprzedaje się  stary i kupuje nowy :)

Data: 2011-02-20 18:26:41
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.02.2011 18:04, Piotr M pisze:
Wow. Może tak było kiedy¶. Kto teraz przez 6 lat używa ten sam komputer i go serwisuje. Rozbudowa? Teraz to co rok, lub dwa lata, sprzedaje się stary i kupuje nowy :)

Bez przesady. Chyba tylko maniacy gier musz± zmieniać lub
rozbudowywać komputer tak często. Typowa maszyna do prac
domowych i biurowych spokojnie wytrzyma co najmniej trzy-
cztery lata, a czasem dłużej.

Ot, mój komputer przeno¶ny ma już wła¶nie koło trzech lat,
a stacjonarny chyba koło dwóch. Obydwu nie zamierzam wymie-
niać w przewidywalnym czasie. W biurze mam jeszcze starszy
komputer stacjonarny chyba, kupiony sze¶ć lat temu i jakie¶
trzy lata temu zmodernizowany poważniej (płyta+procesor).

Wła¶nie i z tego powodu, że komputer przestaje być "za wol-
ny" po dwóch latach należy brać pod uwagę jego TCO, a nie
tylko koszt inwestycji.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-20 21:16:58
Autor: ±ćęłń󶼿
laptop a zewnetrzna klawiatura
Komputery stacjonarne ze swoim kurzem w sodku wsztskiego co się da s± na pewno odpowiedzialne za niejednego raka płuc ;-)
O pierdolcu i depresjach z powodu wibracji i hałasu to nawet szkoda pisać.
A podnosz±c stacjonarkę z podłogi na pewno uszkodzono kilka dysków, w kręgosłupach.
Więc Obywatelu nie pieprzcie bez sensu.

-- -- -

[...]
Inna sprawa, że w naszym kraju służba zdrowia jest "za darmo" i nikomu nie

Data: 2011-02-20 22:30:02
Autor: BartekK
laptop a zewnetrzna klawiatura
W dniu 2011-02-20 22:16,  ąćęłńóśźż pisze:
Komputery stacjonarne ze swoim kurzem w sodku wsztskiego co siÄ™ da sÄ… na
pewno odpowiedzialne za niejednego raka płuc ;-)
Żartujesz czy piszesz poważnie?
Na czym ma polegać różnica w ilości kurzu w laptopie i stacjonarnym komputerze, używanym w ten sam sposób? Chyba tylko w tym, że stacjonarny pomimo dużego zakurzenia jakoś będzie działał. Laptop zacznie się przegrzewać i zwalniać, zawieszać lub zdechnie.
Jak uĹĽytkownik nie dba, to i metalowÄ… kulkÄ™ zgubi lub zepsuje...

O pierdolcu i depresjach z powodu wibracji i hałasu to nawet szkoda pisać.
A powiedz dlaczego miałby sprawny "stacjonarny" bardziej hałasować (skoro pobierane moce są podobne) podczas pracy niż laptop (gdzie chłodzenie elementów odbywa się mniejszymi radiatorami, czyli są potrzebne wyższe przepływy w m3/min czyli większe obroty wentylatorów czyli większy hałas?)

A podnosząc stacjonarkę z podłogi na pewno uszkodzono kilka dysków, w
kręgosłupach.
A z powodu zgubionych laptopów ile było samobójstw, albo zabójstw spadając laptopa komuś na głowę?

Data: 2011-02-21 16:16:53
Autor: ±ćęłń󶼿
laptop a zewnetrzna klawiatura
Zapytaj tych, którzy zamulaj± grupę 1/3 w±tków o wyciszaniu sprzętu.
I porównaj 450 wat z zasilacza w obudowie (nie licz±c monitora) plus trzy wentylatory, do 65 wat z zasilacza zewnętrznego plus jeden wentylator (wliczaj±c ekran).

-- -- -

A powiedz dlaczego mialby sprawny "stacjonarny" bardziej halasowac podczas
pracy niz laptop

Data: 2011-02-21 20:15:31
Autor: BartekK
laptop a zewnetrzna klawiatura
W dniu 2011-02-21 17:16,  ąćęłńóśźż pisze:
Zapytaj tych, którzy zamulają grupę 1/3 wątków o wyciszaniu sprzętu.
Po pierwsze - można chcieć wyciszyć _jeszcze bardziej_
Po drugie - nikt nie mówi że 100% "blaszaków" jest z sensem zbudowanych/złożonych, ale to wina nieświadomości ich właścicieli/kupujących.

I porĂłwnaj 450 wat z zasilacza w obudowie (nie liczÄ…c monitora) plus trzy
wentylatory, do 65 wat z zasilacza zewnętrznego plus jeden wentylator
(wliczajÄ…c ekran).
A co ma podawana _moc maksymalna_ zasilacza do hałasu (i rzeczywiście pobieranej mocy)? Nic nie poradzę że ludzie kupują często 4x za mocny zasilacz który się nudzi (i realnie i tak pobiera 45-80W), a za to zasilacz w laptopie który ma 65W jedzie często na maksa (zobacz jak się grzeje), tyle że akumulator w laptopie ratuje chwilowe braki mocy zasilacza przy szczytowych obciążeniach.

Data: 2011-02-22 13:59:05
Autor: Kamil
On 21/02/2011 19:15, BartekK wrote:

A co ma podawana _moc maksymalna_ zasilacza do hałasu (i rzeczywiście
pobieranej mocy)? Nic nie poradzę że ludzie kupują często 4x za mocny
zasilacz ktĂłry siÄ™ nudzi (i realnie i tak pobiera 45-80W), a za to
zasilacz w laptopie który ma 65W jedzie często na maksa (zobacz jak się
grzeje), tyle ĹĽe akumulator w laptopie ratuje chwilowe braki mocy
zasilacza przy szczytowych obciÄ…ĹĽeniach.

Jakims cudem laptopy dzialaja bez baterii nie wieszajac sie przy obciazeniu 100%.

Kamil

Data: 2011-02-22 17:59:11
Autor: BartekK
W dniu 2011-02-22 14:59, Kamil pisze:
[...]

Jak i rĂłwnieĹĽ sÄ… takie,ktĂłre siÄ™ resetujÄ… bez baterii.

Jakimś cudem też zwykły nie-energoooszczędny blaszak z nie-mobilnym procesorem, nie-mobilnym czipsetem z zintegrowaną grafiką, z dyskiem 7200rpm... potrafi pobierać ~45W z sieci (przy czym jego zasilacz pracuje w całkiem nie-optymalnym zakresie, bo jest zbyt słabo obciążony, i ma marną sprawność). A również niektóre laptopy miewają zasilacze 120-150W... Więc trzeba by sprecyzować co do czego porównujemy.

Data: 2011-02-22 18:05:30
Autor: qwerty
laptop a zewnetrzna klawiatura
UĹĽytkownik "BartekK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ik0qi1$21f$1@mx1.internetia.pl...
Jakimś cudem też zwykły nie-energoooszczędny blaszak z nie-mobilnym procesorem, nie-mobilnym czipsetem z zintegrowaną grafiką, z dyskiem 7200rpm... potrafi pobierać ~45W z sieci

Rozpatrujesz w idle, czy stress?

Data: 2011-02-22 19:20:04
Autor: BartekK
W dniu 2011-02-22 18:05, qwerty pisze:
Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
Jakimś cudem też zwykły nie-energoooszczędny blaszak z nie-mobilnym
procesorem, nie-mobilnym czipsetem z zintegrowanÄ… grafikÄ…, z dyskiem
7200rpm... potrafi pobierać ~45W z sieci

Rozpatrujesz w idle, czy stress?
W jakimĹ› tam stanie typowego uĹĽytkowania, porĂłwnywalnego z laptopowym uĹĽytkowaniem (klikanie po www, openoffice, czy coĹ› w tym stylu) - czyli zapewne nie full-stress-prime/pi bo laptop ani do tego sie nie nadaje, ani sensu nie ma.

Data: 2011-02-20 22:36:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-02-20 22:16, Użytkownik  ±ćęłń󶼿 napisał:
Komputery stacjonarne ze swoim kurzem w sodku wsztskiego co się da s± na pewno odpowiedzialne za niejednego raka płuc ;-)

Masz syf w domu to kurz wentylatory zaci±gn± ci i do laptopa.
Tyle że do laptopa sam nie zagl±dasz i jeszcze nie wpadłe¶ że
tam go masz.

O pierdolcu i depresjach z powodu wibracji i hałasu to nawet szkoda pisać.

Jak kupuj±c nie zadbałe¶ o hałas i wibracje to masz problem.

A podnosz±c stacjonarkę z podłogi na pewno uszkodzono kilka dysków, w kręgosłupach.

Stacjonarka ma stać na swoim miejscu a nie być podnoszona, ale jak kto¶
chce sobie mię¶nie wypracować to jego wybór.

Więc Obywatelu nie pieprzcie bez sensu.

Odnie¶ to do siebie i dodaj jeszcze nieumiejętne cytowanie.

pozdrawiam

Data: 2011-02-20 12:23:37
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.02.2011 11:10, Piotr M pisze:
Nic nie stawia a tym bardziej pod znakiem zapytania. Jak najmniej gratów typu desktop i całego wokół nich kłopotu.

Tak, lepiej mieć kłopoty z przeno¶nymi ;) Z dodatkowym zasi-
laczem do dysku eSATA, z koncentratorami USB, z kablami na
biurku, zasilaczem o który się kto¶ zawsze potknie... A już
szczególnie, jak lut bezołowiowy na płycie strzeli i mamy
naprawę za 1500 zł zamiast za 200 zł. Sama słodycz ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-21 10:55:10
Autor: Kamil
On 20/02/2011 11:23, Radosław Sokół wrote:
[...]

Jeszcze lepiej wydac 1500 + 1500, zeby miec stajonarny i laptopa. Pamietac o synchronizowaniu plikow, zastanawiac sie czy aby naladowany (bo przeciez lezal miesiac w szufladzie, skoro mamy stacjonarny na biurku), wymieniac baterie co rok przy takim uzytkowaniu.

Skoncz juz z ta krucjata, bo ktos pyta o bagaznik dachowy na rowery do skody fabii, a ty mu proponujesz kupic forda transita.

Kamil

Data: 2011-03-12 14:57:41
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.02.2011 11:55, Kamil pisze:
[...]

1) Jeżeli kto¶ pracuje i stacjonarnie, i mobilnie, to dodat-
    kowy wydatek się szybko zwróci. Jeżeli kto¶ pracuje tylko
    stacjonarnie, to nie trzeba kupować komputera przeno¶nego
    w ogóle.

2) Często komputer stacjonarny ma w podróży ograniczone za-
    stosowanie i synchronizacja danych ma niewielkie znaczenie.
    Ot, ja najczę¶ciej wszystko robię na stacjonarnym, a potem
    na komputerze przeno¶nym tylko prezentuję prezentację lub
    piszę jaki¶ artykuł, który w prosty sposób mogę przenie¶ć
    do bazy na stacjonarnym przez sieć lub pen-drive.

3) Bateria dłużej wytrzyma nieużywana, niż używana w kompu-
    terze przeno¶nym traktowanym jak stacjonarny i prawie bez
    przerwy podł±czonym do zasilania. Jak o czym¶ nie wiesz,
    to nie pisz.

Skoncz juz z ta krucjata, bo ktos pyta o bagaznik dachowy na rowery do skody fabii, a ty mu proponujesz kupic forda transita.

Ci±gn±c tę analogię, je¶li chce na tym bagażniku przewieĽć
naraz dwadzie¶cia rowerów, to chyba mam prawo kwestionować
sensowno¶ć takiej decyzji? ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-21 16:11:16
Autor: ±ćęłń󶼿
laptop a zewnetrzna klawiatura
Bo przecież stacjonarny to jest zasilany przez Wi-Fi i monitor zreszt± też, nikt nie kupuje do nich zasilaczy po 450-600 wat (w notku jako¶ 65 W wystarcza, dziwne??), wszystkie "stacjonarne" klawiatury i myszy s± na baterie które zmienia nam Animka, a poł±czenie z monitorem jest na złotym platynowanym eterze.

Piszesz jak informatyk:
Wyobrażasz sobie siebie i swoj± kobietę jedynie wygodnie na piernatach w wielkim łożu z baldachimem.
Człowieku, w łazience, windzie i na stole w kuchni tez można mieć przyjemno¶ć i to często gęsto większ±, a na pewno czę¶ciej i kiedy chcesz, a nie kiedy sypialnia wolna!!

-- -- -

Z dodatkowym zasiaczem do dysku eSATA, z koncentratorami USB, z kablami na

Data: 2011-02-21 18:25:08
Autor: qwerty
laptop a zewnetrzna klawiatura
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:2011022011233600@grush.one.pl...
A już
szczególnie, jak lut bezołowiowy na płycie strzeli i mamy
naprawę za 1500 zł zamiast za 200 zł. Sama słodycz ;)

Widać na ¶l±sku macie drogi serwis. ;) Znajomy za przylutowanie w laptopie bierze 200-300 zł, a dla mnie za lutowanie ko¶ci ramu do routera nie bierze opłaty. ;)

laptop a zewnetrzna klawiatura