laptop do 3000 zł czy stacjonarny

Data: 2010-11-04 07:20:07
Autor: Andrzej
laptop do 3000 zł czy stacjonarny
Witam,
mam dylemat odnośnie zakupu komputera, kwota do 3000 zł. chciałbym aby
obsługiwał w miare nowe gry, tylko nie wiem czy laptop w tej cenie
jest w stanie to zrobić. Upatrzyłem sobie laptopa HP (HP dlatego, że
mogę dostać dodatkowe zniżki po znajomości) np.
http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/showProducts/1/searchString/ZHY3LTQwMTA=/category/1/
Co myslicie o tej konfiguracji, ma już zewnętrzną kartę graficzną
Radeon HD 5470.
Interesuje mnie głównie to czy jeśli w tej kwocie kupie komputer
stacjonarny to czy będzie duża różnica w wydajności, stacjonarny
mógłby mieć wtedy grafikę Radeona 5750.
Proszę jeszcze o jakieś sugestie co do monitora, przy tej kwocie na
cały zestaw to chyba wchodzi jakiś monitor za 700-800 zł.
Z góry dziękuje za okpowiedzi, pozdrawiam

Data: 2010-11-04 15:30:23
Autor: Santana

Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:041e1110-b4ca-4579-a414-1d8caedde8aac20g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Stacjonarny za 3000 będzie nieporównywalnie wydajniejszy, zwłaszcza w grach, od laptopa za 3000 :)

Data: 2010-11-04 16:58:23
Autor: WiesłaW
Dnia 04-11-2010 o 15:20 Andrzej napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Taki komputer stacjonarny, będzie lekko licząc dwa razy wydajniejszy..
Patrząc tylko na grafikę: HD 5470 (oczywiście mobilna, a taka bardzo
różni się od "desktopowych") w 3DMarku 06 osiąga ok 3500 pkt. Radeon
5750 w tym samym 3DMark-u ok 14000 pkt. Jak widać jest to czterokrotna
różnica.
Poza tym, użytkownicy laptopów HP nie mają o nich dobrego zdania.
Są głośne, gorące i mają kiepski serwis.
http://www.nhl.pl/index.php?s=97fe0fd8284d0c6b605e563a741a9fbb&showtopic=17643

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-04 16:25:27
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <op.vlnlbl2f35rodc@wiesiek-pc>, WiesłaW napisał(a):

Poza tym, użytkownicy laptopów HP nie mają o nich dobrego zdania.
Są głośne, gorące i mają kiepski serwis.

E tam, ja mam swojego HPka od 3 lat i jest cichy, ma rozsądną temperaturę
a jaki mają serwis - fakt, tego jeszcze nie wiem bo nie miałem potrzeby
się tam wybrać.

PS: HP 6910p

Jacek

Data: 2010-11-04 21:54:58
Autor: WiesłaW
Dnia 04-11-2010 o 17:25 Jacek Kalinski napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Cóż mogę napisać. Pogratulować udanego wyboru :)
Gdybym jednak miał wybierać laptopa, to jednak producentów którzy trzymają
jakieś standardy. Jest ich kilku. Jeżeli zaś jakaś firma drwi sobie z
klientów, to musi liczyć się z konsekwencjami.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-04 15:00:25
Autor: Andrzej
laptop do 3000 zł czy stacjonarny
Gdybym jednak miał wybierać laptopa, to jednak producentów którzy trzymają
jakieś standardy. Jest ich kilku.
Hmm, myślałem że HP jest w miarę dobre, jak sprawuje się seria HP
Pavilion, dv7-4010sw, ma jakies szczególne wady?
Których producentów mi polecacie?

Data: 2010-11-05 17:54:59
Autor: WiesłaW
Dnia 04-11-2010 o 23:00 Andrzej napisał na pl.comp.pecet:

Hmm, myślałem że HP jest w miarę dobre, jak sprawuje się seria HP
Pavilion, dv7-4010sw, ma jakies szczególne wady?
Których producentów mi polecacie?

Napisałem ogólnie. Niestety nie znam tego konkretnego modelu.
Ja osobiście zwróciłbym uwagę np na Samsunga NP-R780-JS08PL.
Posiada odrobinę słabszy procesor i mniejszy dysk, natomiast
niemal dwukrotnie wydajniejszą grafikę i 4GB RAM.
Tu możesz co nieco poczytać na jego temat:
http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Samsung-R780.27107.0.html
Albo mocniejszy z mniejszą matrycą w promocji :) http://kut.as/26n
Pamiętaj, że większa matryca zużywa więcej energii/baterii.

Tak w ogóle, powtórzę - nie zamieniłbym blaszaka na laptopa.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-04 17:38:04
Autor: boxfish
W dniu 2010-11-04 15:20, Andrzej pisze:
Witam,
mam dylemat odnośnie zakupu komputera, kwota do 3000 zł. chciałbym aby
obsługiwał w miare nowe gry, tylko nie wiem czy laptop w tej cenie
jest w stanie to zrobić.

Jeśli nie amsz potrzeby kupowania laptopa to nie kupuj, różnica w wydajności przy podobnej kwocie jest kilkukrotna.

Jeśli priorytetem są gry to 3000 zmieścisz dobry i duży monitor oraz komputer 3 razy wydajniejszy od laptopa za 3000 zł

Data: 2010-11-04 19:14:20
Autor: =Marcos=
laptop do 3000 zł czy stacjonarny
Interesuje mnie głównie to czy jeśli w tej kwocie kupie komputer
stacjonarny to czy będzie duża różnica w wydajności, stacjonarny
mógłby mieć wtedy grafikę Radeona 5750.

Duża różnica w wydajności będzie na korzyść stacjonarnego w tej samej cenie.

Proszę jeszcze o jakieś sugestie co do monitora, przy tej kwocie na
cały zestaw to chyba wchodzi jakiś monitor za 700-800 zł.

Żeby mieć porównywalną jakość jak w laptopie, musiałbyś na ekran wydać jakieś 400zł :] Wszystko droższe będzie lepsze. Laptopowe ekrany są raczej tragiczne chociażby przez to, że muszą być cienkie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-11-04 21:41:14
Autor: Radosław Sokół
W dniu 04.11.2010 15:20, Andrzej pisze:
mam dylemat odnośnie zakupu komputera, kwota do 3000 zł. chciałbym aby
obsługiwał w miare nowe gry, tylko nie wiem czy laptop w tej cenie

Do gier zawsze lepiej komputer stacjonarny. W ogóle w przy-
padku, gdy noszenie komputera nie jest wymaganą (obowiązkową)
cechą, należy celować w komputer stacjonarny.

Interesuje mnie głównie to czy jeśli w tej kwocie kupie komputer
stacjonarny to czy będzie duża różnica w wydajności, stacjonarny

Na pewno będzie. I w możliwościach rozbudowy, gdyby za rok
okazało się, że przydałaby się mocniejsza grafika lub więk-
szy monitor.

Data: 2010-11-04 21:41:39
Autor: Lagod
laptop do 3000 zł czy stacjonarny
W dniu 2010-11-04 15:20, Andrzej pisze:
Interesuje mnie głównie to czy jeśli w tej kwocie kupie komputer
stacjonarny to czy będzie duża różnica w wydajności,

No żeby stacjonarny miał tę wydajność co laptop za 3000zł to musiał byś na niego wydać nie więcej niż ... 1000 - 1500zł. Z monitorem o tej samej przekątnej co w laptopie. Dobrze strzeliłem z ceną?

Swoją drogą dziwne podejście do zakupów, skoro określasz kwotę jaką chcesz wydać zamiast wydajność jaką chcesz osiągnąć. Celem zakupów jest poniesienie wydatku czy zaspokojenie określonych potrzeb?
To jakbyś poszedł do spożywczego i poprosił coś do jedzenia za 20zł, ale nie wiesz czy lody czy mąkę.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-11-04 14:56:07
Autor: Andrzej
laptop do 3000 zł czy stacjonarny
Swoj drog dziwne podej cie do zakup w, skoro okre lasz kwot jak
chcesz wyda zamiast wydajno jak chcesz osi gn . Celem zakup w jest
poniesienie wydatku czy zaspokojenie okre lonych potrzeb?
To jakby poszed do spo ywczego i poprosi co do jedzenia za 20z , ale
nie wiesz czy lody czy m k .

Laptop ma być dla mnie i możliwość przenoszenia go będzie dla mnie
dużą zaletą. A jeśli chodzi o gry to chodzi mi o dziecko, aby mogło
sobie czasami pograć, dostaje czasami w prezencie jakąś grę a na
obecnym komputerze nie działa. Dobrze by było gdyby one działały na
laptopie, przynajmniej przez jakiś rok czy dwa dopóki nie kupie
drugiego komputera stacjonarnego.

Data: 2010-11-18 02:37:12
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 4 Nov 2010 14:56:07 -0700 (PDT), Andrzej napisał(a):

[...]

Sobie kup laptopa spełniającego Twoje wymagania, a dzieciakowi do grania
konsolę. IMVHO znacznie sensowniej wyjdzie.

[ Na tym świecie nikt nie może być neutralny. Możesz jedynie wybrać sobie  ]
[ kłopoty, w które chcesz się wpakować.  (Murgen, Glen Cook "Ponure Lata") ]

laptop do 3000 zł czy stacjonarny