laptop i czytnik dvd - nie dziala

Data: 2012-01-29 08:00:36
Autor:
laptop i czytnik dvd - nie dziala
  <fir.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
hej, mam pozyczonego lapka (acer aspire 5720 czy 5320)
i lapek dobrze dziala tylko maly wysuwany czytnik dvd z prawej nie dziala - kiedys dzialal ok, teraz nie jest
wogole wykrywany przez system (nie ma w explorerze
napedu) mozliwe ze wogole nie dochodzi do niego
prad (sam sie nie wysuwa trzeba wcisnac czyms cienkim)

wczesniej jakos udalo mi sie go wogole wyjac (teraz jakos nie
moege drugi raz niewiem czemu wtedy mi wyszedl moze
przez to ze odkrecilem pare srub z dolu obudowy :/) - wyszedl wogole z komputera jak ksiazka z polki i widze ze w srodku
nie ma chyba nawet zadnej tasmy do podlaczania tylko jest jakis wtyk - liczylem ze jak wloze to moze zalapie i sie pojawi ale niestety

co mozna zrobic ?
dzieki za odp, bo bez czytnika dvd to sobie nie podzialam

nie widac zadnych obiawow podlaczenia do pradu (czy gdyby byl
podlaczony to by bylo widac jakies oznaki ?)

nie wiedac tez w biosie (bios jest zreszta bardzo prosty:
na pierwszej stronie jest wykryty dysk toshiba nizej sa
dwa wiersze z ATAPI costam ale sa puste - jak zgaduje jakby byl cd-rom to by cos sie tu wyswietlilo ?)

znalazlem w necie ze samych sterownikow do napedow optycznych
nie trzeba

tak wogole to w miedzyczasie od momentu kilkanascie tygodni
 temu kiedy to dividik dzialal jakis facet przeinstalowal oryginalna wiste (z nakladkami od acera) na nowa czysta
wiste i poinstalowal tylko sterowniki ze stronki acera (dla modelu 5720)

tak ze nie wiem czy to wina visty czy to naped nie kontaktuje
- wykrecilem nawet z niego ze 20 srubek ale udalo mi sie
tylko czesciowo go zdemontowac - glownie podgiac klawiature z brzegow - na srodku i przy ekrania cos trzyma a nie mam
checi tego bardziej rozbebeszac - i tak dobrze ze udalo mi sie z popwrotem dobrze skrecic

ktos wie czego moge sprobowac?

Data: 2012-01-29 11:10:25
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-29 09:00, fir.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:
[...]

Przy uruchomieniu sprzetu napędy optyczne zazwyaczaj sympatycznie mrugają. Nie ma sensu rozkręcać samego napędu bo są bardzo tanie a elementy tak drobne, że bez sprzętu wiele się nie zrobi. Problem może być na złączu z płytą to standardowe SATA + zasilanie mini, ew przy PATA na napęd zakłądana jest przejściówka. Oczywiście sam napęd mógł paść (chociażby złącze przy jakimś maltretowaniu go ;))

Co zrobić? Wyjąć stary napęd, spraedzić np. na PC, jeżeli nie działa - wymienić napęd.

Data: 2012-01-29 11:13:58
Autor:
On 2012-01-29 09:00, fir.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:

> [...]

Co zrobić? Wyjąć stary napęd, spraedzić np. na PC, jeżeli nie działa - wymienić napęd.

nie patrzylem na samym starcie (zobacze) ale tak wogole to naped nie daje oznak zycia

jest maly (i nawet fajny) kojarzy mi sie z czekoladą,
nie maltretowalem go wcale za bardzo - raz go jakos podwadzilam i lekko wyszedl - (jak pozniej chcialem go wyciagnac i jakos nie chcial wyjsc )

widzialem wtedy ze on jest jakby wtykany na stale (bez tasmy) i ew podejrzenie ze moze nie jest tam 'docisniety'
ale nie wiem jak tam (docisnac) podlaczyc

do kompa nie dam rady podlaczyc bo w swoim stacjonarnym
starym kompie mam stare lacza takie male szarobiale
do powetr i bardzo szerokatasma na sygnal w lapku od napedy jest inne mniejsze lacze
- nie jestem zadowolony bo nie mam dostepu do plyt (moj stacjonarny dvd tez od jakiegos czasu nie czyta plyt
- chyba sie zabrudzil :/)

laptop i czytnik dvd - nie dziala