laptop jako jednostka centralna?

Data: 2014-08-15 10:43:54
Autor: the_foe
laptop jako jednostka centralna?
Stoje przed wyzwaniem upgrade sprzetu, bo mój obecny skonczył własnie 9 lat gdzie tylko dysk wymieniłem.
Chciałem dokupic nowe bebechy, ale człowiek sie starzeje i hałas wentylatorów troche zaczyna doskwierać ;)
Myślę więc o kupnie laptopa który w 99% ma działać jak jesnostka centralna PC. Osobna klawiatura i zewnetrzny monitor.
Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?
Gorzej z rozdzielczością bo monitor ma 1280x1024 (zalezy mi na takim formacie- jest dla mnie optymalny). I tu najwazniejsze pytanie, czy jakies zintegorawne grafy potrafią klonować ekran z różnymi rozdzielczosciami? Albo przynajmniej które umozliwiają ustanowienie zewnetrzny monitor jako głowny z jego natywną rozdzielczością?
Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakÄ…kolwiek na usb i  musi dziaÅ‚ać, czy producenci ustawiajÄ… tu jakieÅ› przeszkody?

Dzieki za pomoc.

--
@foe_pl

Data: 2014-08-15 10:19:50
Autor: Michal Lukasik
laptop jako jednostka centralna?
On 15/08/2014 09:43, the_foe wrote:

Stoje przed wyzwaniem upgrade sprzetu, bo mój obecny skonczy³ w³asnie 9
lat gdzie tylko dysk wymieni³em.
Chcia³em dokupic nowe bebechy, ale cz³owiek sie starzeje i ha³as
wentylatorów troche zaczyna doskwieraæ ;)

I uw±¿asz, ¿e laptop bêdzie dzia³a³ ciszej? ;D
Powodzenia.

My¶lê wiêc o kupnie laptopa który w 99% ma dzia³aæ jak jesnostka
centralna PC. Osobna klawiatura i zewnetrzny monitor.

IMO lepiej zostaæ przy desktopie. Ha³as wentylatorów mo¿na wyeliminowaæ stosuj±c ciche, wolnoobrotowe.

Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?

Dok³adnie tak.

Gorzej z rozdzielczo¶ci± bo monitor ma 1280x1024 (zalezy mi na takim
formacie- jest dla mnie optymalny). I tu najwazniejsze pytanie, czy
jakies zintegorawne grafy potrafi± klonowaæ ekran z ró¿nymi
rozdzielczosciami?

Nie.

Albo przynajmniej które umozliwiaj± ustanowienie
zewnetrzny monitor jako g³owny z jego natywn± rozdzielczo¶ci±?

To potrafi praktycznie ka¿da.

Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupiæ jak±kolwiek na
usb i  musi dzia³aæ, czy producenci ustawiaj± tu jakie¶ przeszkody?

Nigdy nie mia³em ¿adnych problemów. Sam u¿ywam starej klawiatury na PS/2 wpiêtej w przej¶ciówkê USB i to jeszcze w KVM - jak na razie dzia³a ze wszystkim co pod³±czê.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-08-15 12:24:16
Autor: the_foe
W dniu 2014-08-15 11:19, Michal Lukasik pisze:
I uw±¿asz, ¿e laptop bêdzie dzia³a³ ciszej? ;D
Powodzenia.

od mojego? na 100% :)

--
@foe_pl

Data: 2014-08-15 15:21:59
Autor: Michal Lukasik
laptop jako jednostka centralna?
On 15/08/2014 11:24, the_foe wrote:

od mojego? na 100% :)

Pytanie tylko jak d³ugo?
Twój wybór.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-08-15 11:03:13
Autor: Irokez
W dniu 2014-08-15 10:43, the_foe pisze:
[...]

Chyba wszystkie współczesne nie mają problemu z dwoma rozdziałkami, ale po co klonowanie z różnymi rozdzielczościami? Przecież chcesz zamknąć pokrywę i używać monitora stołowego. Mam Della w pracy, lezy sobie na stacji dokującej i nawet nie otwieram go. Podłączone mysz, klawiatura, sieć, monitor. Z tym nie ma żadnego problemu.
Bez stacji trzeba otworzyć aby włączyć po czym dopiero zamknąć klapę - upierdliwe. Niestety większość tanich laptopów nie ma stacji dokującej.

A co do szumu wentylatorów w desktopie - to nie te czasy, kupujesz intela 4-tej generacji (jakiÅ› Core i3), porzÄ…dny markowy zasilacz i jest cisza. Mam maÅ‚Ä… obudowÄ™ Cooler Master  N200 Mini-ATX, Core i5, zasilacz BeQuiet i grafikÄ™ Sapphire Radeon HD6670 (ma ze 2 lata) i jest cicho.
Chyba laptop Lenovo jaki mam w domu jak pracuje i się nagrzeje nie wiem czy bardziej nie szumi od mojego pudełka.

--
Irokez

Data: 2014-08-15 11:03:42
Autor: zhbick
laptop jako jednostka centralna?
Użytkownik "the_foe"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:lskh88$2np$1@news.dialog.net.pl...

Monitor mam z DVI, rozumiem ze HDMI->DVI to zaden problem?

Działa bez problemu

 I tu najwazniejsze pytanie, czy jakies zintegorawne grafy potrafiÄ… klonować ekran z różnymi rozdzielczosciami?

A czemu chcesz klonować?
Ustaw w opcjach oszczędzania energii żeby się nie wyłączał po zamknięciu klapy, przełącz wyświetlanie na monitor zewnętrzny jako jedyny i gotowe.

Albo przynajmniej które umozliwiają ustanowienie zewnetrzny monitor jako głowny z jego natywną rozdzielczością?

ZTCW to potrafi każda karta graficzna w laptopie.

Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakÄ…kolwiek na usb i  musi dziaÅ‚ać, czy producenci ustawiajÄ… tu jakieÅ› przeszkody?

Ja korzystam z najtańszej przejściówki z dwoma PS/2 -> USB i działa.

Data: 2014-08-15 11:32:09
Autor: Jacek Maciejewski
laptop jako jednostka centralna?
Dnia Fri, 15 Aug 2014 10:43:54 +0200, the_foe napisa³(a):

My¶lê wiêc o kupnie laptopa który w 99% ma dzia³aæ jak jesnostka centralna PC

Dla 1% mêczyæ siê z lapkiem? Wcale nie ciszej a parametry zawsze gorsze od
desktopa. Dzi¶ p³ytê g³ówn± do desktopa z prockiem C2D kupisz za 200-300z³,
kup, wymieñ, postaw du¿y radiator z heatpipem na procka (bierne ch³odzenie)
i masz cicho oraz szybko. Reszta klamotów zostaje.
--
Jacek

Data: 2014-08-15 12:06:18
Autor: zhbick
laptop jako jednostka centralna?
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:xxm8c46985rx.udstj95u2irt$.dlg@40tude.net...

 Dzi¶ p³ytê g³ówn± do desktopa z prockiem C2D kupisz za 200-300z³,

Dzi¶ za tak± cenê kupisz ca³y komputer na C2D i jeszcze zostanie kasy na 17" LCD

Data: 2014-08-15 14:26:34
Autor: PiteR
the_foe pisze tak:

Chcia³em dokupic nowe bebechy, ale cz³owiek sie starzeje i ha³as wentylatorów troche zaczyna doskwieraæ ;)
My¶lê wiêc o kupnie laptopa który w 99% ma dzia³aæ jak jesnostka centralna PC

Ju¿ mia³em laptopa jako pc i zajmowa³ miejsce (no chyba ¿e sta³ jak ksi±¿ka), grza³ siê zamkniêty i tylko to ¿e mia³ pilota umo¿liwia³o jego w³±czenie bez otwierania.

Teraz mam ssd, BeQuiet i boxowy wiatrak Intela i nie s³yszê komputera.

--
Piotr

Data: 2014-08-15 18:09:32
Autor: miab
W dniu 2014-08-15 o 14:26, PiteR pisze:
the_foe pisze tak:

> [...]

jego w³±czenie bez otwierania.

> Teraz mam ssd, BeQuiet i boxowy wiatrak Intela i nie s³yszê komputera.

Mój(laptop) te¿ zajmuje miejsce ksi±¿ki, któr± podk³ada³em pod monitor,
czyli w zasadzie klasyczna PC-et:
http://pl.wikipedia.org/wiki/IBM_PC#mediaviewer/Plik:IBM_PC_5150.jpg
nie grzeje siê zamkniêty, w³±cza siê bez otwierania i to do¶æ szybko(bo z u¶pienia).
I jako¶ go nie s³yszê.
Tylko mniej ¿re prundu, i pewnie pare razy mniej kosztowa³ bo ma uszkodzony ekran.

miab

Data: 2014-08-16 07:31:45
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-08-15 18:09, miab pisze:

[...]

To pochwal siê co to za model, bo moja tecra s11 zachowuje siê zupe³nie inaczej (g³o¶na, d³ugo siê uruchamia, ma sprawny ekran).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-08-16 09:23:25
Autor: G Nowak
[...]

Skad sie biora tacy ludzie? Uczyli w szkole fizyki? No wiec - jak taki malutki laptopik z takim malutkim wypierdkiem zmiast wiatraka mialby cicho odprowadzac cieplo poprzez ten malutki radiatorek zaprojektowany aby sie zapchal kurzem zaraz po gwarancji? NO JAK?!

--
Pozdr

Data: 2014-08-16 11:17:19
Autor: Jacek Maciejewski
laptop jako jednostka centralna?
Dnia Sat, 16 Aug 2014 09:23:25 +0100, G Nowak napisa³(a):

No wiec - jak taki malutki laptopik z takim malutkim wypierdkiem zmiast wiatraka mialby cicho odprowadzac cieplo poprzez ten malutki radiatorek zaprojektowany

bo on odprowadza 10 W  ciep³a a nie 100.  a ¿e gwi¿d¿e to inna  sprawa.
--
Jacek

Data: 2014-08-16 10:45:28
Autor: G Nowak
On 16/08/2014 10:17, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

No tak, ale nikt nie kaze Ci wkladac do kompa Xeona E5xxx oraz pamieci FBDIMM. Pod postawke Intel Socket 1150 dostepne sa CPU o TDP od 13W do 84W.

--
Pozdr

Data: 2014-08-17 18:53:31
Autor: Poldek
the_foe wrote:
[...]
Co do zewnetrznej klawiatury: wystarczy po prostu kupić jakąkolwiek na
usb i  musi dziaÅ‚ać, czy producenci ustawiajÄ… tu jakieÅ› przeszkody?

W tej sytuacji pomyślałbym o komputerze stacjonarnym typu mini ITX. Czyli komputer stacjonarny w bardzo małej obudowie, cichy i energooszczędny.

Data: 2014-08-17 21:02:54
Autor: PiteR
laptop jako jednostka centralna?
Poldek pisze tak:

W tej sytuacji pomy¶la³bym o komputerze stacjonarnym typu mini
ITX. Czyli komputer stacjonarny w bardzo ma³ej obudowie, cichy i
energooszczêdny.

My¶lê o takim. Jaka obudowa bez napêdów i dysków oprócz na jeden ssd?
Najlepiej w kszta³cie grubej ksi±¿ki ni¿ przysadzistego sze¶cianu.

--
Piotr

Data: 2014-08-17 20:16:25
Autor: Michal Lukasik
On 17/08/2014 20:02, PiteR wrote:

My¶lê o takim. Jaka obudowa bez napêdów i dysków oprócz na jeden ssd?
Najlepiej w kszta³cie grubej ksi±¿ki ni¿ przysadzistego sze¶cianu.

Szkoda czasu i pieniêdzy na sk³adanie samemu. Poszukaj jakiego¶ "polizanego" sprzêtu, polecam Acer Veriton - model wybierz w zale¿no¶ci od potrzeb.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-08-17 21:09:36
Autor: Irokez
W dniu 2014-08-17 21:02, PiteR pisze:
Poldek pisze tak:

[...]

A s± takie?
Bo w³a¶nie zrezygnowa³em z ITX i kupi³em MiniATX.
Bez sensu dla mnie by³o trzymaæ na biurku wielgachnego grata (bo niskie ale szerokie i g³êbokie) wolê nisk± obudowê na pod³odze i wolne biurko.

--
Irokez

Data: 2014-08-17 21:24:38
Autor: PiteR
Irokez pisze tak:

[...]

Nie wiem nie znam siê :)

Wszystko co potrzebujê to jak najmniejszy pc z xp do noszenia w plecaku, który uci±gnie filmiki full hd, wyj¶cie HDMI.

W kerfurze dziewuchy od sprzeda¿y ratalnej maj± taki fajny kompik. Chyba im buchnê ze sto³u dla obudowy ;)

--
Piotr

Data: 2014-08-17 22:45:43
Autor: animka
Poldek pisze tak:

W tej sytuacji pomyślałbym o komputerze stacjonarnym typu mini
ITX. Czyli komputer stacjonarny w bardzo małej obudowie, cichy i
energooszczędny.
Myślę o takim. Jaka obudowa bez napędów i dysków oprócz na jeden ssd?
Najlepiej w kształcie grubej książki niż przysadzistego sześcianu.

A sÄ… takie?
Bo właśnie zrezygnowałem z ITX i kupiłem MiniATX.
Bez sensu dla mnie było trzymać na biurku wielgachnego grata (bo niskie
ale szerokie i głębokie) wolę niską obudowę na podłodze i wolne biurko.

Co to za biurko, że nie ma pod nim jeszcze jednej półki na komputer i drukarkę.
Jesteś mężczyzną, to żadnym problemem byłoby dla Ciebie dorobienie i przykręcenia takiej półki. A blat wysuwany na klawiaturę masz?
Mnie moje biurko robili (dawno temu) stolarze na wzór biurka w pracy, tylko poprosilam o mniejsze wymiary.

--
animka

Data: 2014-08-17 23:10:24
Autor: R.e.m.e.K

https://www.youtube.com/watch?v=E6TPEtYsbD0

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-08-18 21:33:52
Autor: the_foe
W dniu 2014-08-17 18:53, Poldek pisze:
the_foe wrote:
[...]

warto sie przyjrzeć tej nowej platformie AMD SoC pt. AM1? Kompletnego kompa (plyta+procek+pamiec4gb+dysk1gb+obudowa+zasilacz) da sie złozyc za 900 zł i prądu ma ssac na poziomie laptopa. Tylko czy to cos chociaz film w full hd pokaze z YT?

--
@foe_pl

laptop jako jednostka centralna?